Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: SOLEX 32 DIS
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
sspoitoru
dupa cum spune titlul am un solex 32 dis pe care l-am si dat jos din cauza ca mi-a inundat galeria cu benzina
mai daduse semne dar ultima oara nu a mai vrut sa porneasca de loc
cand l-am dat jos, in galerie baltea benzina huh.gif

acum merge cu carfil si merge bine ...

idei, sugestii, reclamatii???
Costy2000
pai cuiul poantou l-ai verificat ? dry.gif
sspoitoru
l-am verificat
am intors capacu' cu curu' in sus si am suflat de m-a luat ameteala dar nu scapa.
dar din cate stiu, dintr-o experienta mai veche, atunci cand cuiul nu inchide iti arunca benzina in sus(vizibil)
BN64FLO
Eu,la carfil,aveam mai demult nivelul exagerat de mare si la un moment dat incepea sa curga benzina in difuzorul carburatorului.......nivelul cum se prezinta?ai vreun jiclor cu bila care sa scape?
sspoitoru
la nivel m-am gandit si eu dar plutitorul de pe solexul asta nu se poate indoi....e din plastic, tot
ma gandeam sa bag o saiba mai groasa sau inca una sub cuiul ponto sau poantou....cum ii zice blush.gif

tunderbird
Da, asa se regleaza nivelul. De ce nu ai facut-o?
sspoitoru
pai daca l-am luat "functional"....
pot sa-i pun doua saibe?
in caz ca nu gasesc una groasa?

inca o chestie, ca la inceput a mers bine vreo 2 saptamani.
cele doua canale cu iesire in admisie, noapte fiind, la primul montaj le-am astupat cu silicon.
atunci a mers bine tot, pana benzina a dizolvat siliconul ala
concluzia e ca pe acolo coboara benzina
am dat jos, am vazut siliconul ala incretit si l-am dat jos lasand doar garnitura
de atunci au inceput problemele...

ma gandesc ca:
1.ori din cauza nivelului mare(daca o fi) pe acolo coboara benzina cand motorul e oprit, pana ajunge la nivelul care trebuie=inecare
2.ar trebui sa le astup si gata, cu o garnitura sau dracu stie ce ....

cand l-am dat jos de tot, am pus palma pe talpa si m-am "umplut" de benzina ...
sspoitoru
am desfacut azi si am bagat o inca o saiba de cupru.
l-am montat si l-am dus la masina.
am pus furtunul de benzina pe el si am pus contactul pana s-a schimbat sunetul pompei de benzina.
am verificat cu un mic sprit daca e benzina in el si este.
l-am dus in beci si il las pana maine in pozitie normala sa vad daca mai lasa benzina.

ps. am mai vb cu un baiat ce are gtt si mi-a confirmat ca atunci cand nu merge regulatorul si implicit cuiul, arunca benzina prin gaura aia incercuita cu rosu.
sspoitoru
dupa ce a stat aproape o luna cu benzina in el si verificat constant, se pare ca nu mai uda talpa
l-am pus pe masina de cateva zile si acum porneste biggrin.gif

acum imi face alta faza, da in nas daca o apas deodata
mai naspa e ca face si cand schimb vitezele

avansul e reglat cu stroboscopul
amestecul dupa metoda clasica
parghia pompei de sprit e reglata sa arunce benzina cum ating pedala...

wacko.gif

27 Apr 2013, 11:14:
am mai umblat si azi pe la el.....2 palme si reglaje la amestec si pompa sprit
tot asa face
nu are putere deloc in ture mici
trebuie s-o tin din ambreiaj cand plec de pe loc + datul in nas la schimbarea treptelor(cand apas acceleratia dupa ce dau drumul la ambreiaj)

ma gandesc oare acum nu o fi avand nivelul prea mic? wacko.gif

acum are puse cele doua saibe din poza de mai sus



27 Apr 2013, 20:47:
se pare ca nivel prea mic era
am lasat doar saiba groasa din poza de mai sus
am pus contactul si m-am uitat in carburator
nu pare sa dea benzina in galerie
nici pompa nu-si schimba sunetul
sper ca e bine acum ca merge bine wub.gif
&feature=youtu.be
Iantela
O intrebare am si eu, ce i-ai facut de se aude asa frumos? biggrin.gif
cata_unu1
A montat sticla de jack in loc de vas expansiune!
address
Salut !
Daca se inunda carburatorul, e clar de la puiul coantou (sic!). Poate fi si returul de la pompa de benzina (catre rezervor) infundat, care solicita poantoul inutil datorita cresterii presiunii benzinei la intrarea in carburator.
Orificiile de comunicare dintre difuzor si camera de nivel constant sunt necesare la turbo pentru a tine camera de nivel constant compresata, deci in echilibru (pozitia plutitorului da un nivel de benzina corect doar in corelatie cu presiunea turbo aplicata pe suprafata masei de benzina din camera), asa ca nu trebuie obturate. Orificiile de carburator se obtureaza doar cu bile de plumb, batute in pozitie cu un dorn cu varf concav.
In privinta lipsei de putere la turatii mici, si demaraj greoi, fara putere : am mai intalnit asta deseori - este fie
1) de la clapeta de acceleratie insuficient deschisa (echivalentul reglajului de relanti de la Weber/Carfil32IRM, dar la Solex e sigilat de obicei, insa e posibil sa se fi strambat timoneria, axul, sau s-a uzat reglajul); exista o cota prevazuta de fabricant intre clapeta si peretele adiacent la deschiderea minima a clapetei (trebuie vazuta fisa tehnica a carburatorului), ce se regleaza folosind o lera sau un calibru (burghiu submilimetric de calibrul necesar, la nevoie,) fie
2) de la circuitul de relanti obturat - benzina insuficienta. Cum se spune, daca nu e una, e cealalta.
Trebuie deschisa suficient clapeta, ca sa aiba amorsat corect circuitul de relanti, care debiteaza si pe circuitul de progresie (deci la acceleratii pornind de la relanti). Apoi re-reglat relantiul doar din circuitul de aer-benzina relanti tip Solex.
Daca motorul da in nas la acceleratii (la orice turatii), ori nu are 'sprit' destul, ori are prea mult. Daca da in nas la acceleratii o secunda si apoi pleaca vijelios, s-a decalibrat orificiul jiclorului de sprit (varful), si debiteaza prea mult, prea repede. Pentru acceleratii rapide la turatie sau sarcina mare, e util un emulsor cu gauri mici la partea superioara (sau chiar lipsa gauri la partea superioara - eventual obturate prin cositorire), sau un emulsor de diametru mai subtire - creste rezerva de benzina din putul emulsorului si implicit scade timpul de reactie al circuitului principal.
Mai e util si testul cu luarea piciorului de pe pedala de acceleratie cand motorul e in sarcina - daca are o mica urcare in turatie, gen zvacnire, are prea putina benzina. Daca nu are acest zvâc, iar imediat apoi accelereaza greu la apasarea pedalei, are prea multa benzina.
Atentie la pozitia flotorului, la Solex e critic la zecimi de mm !
Daca motorul suna bariton-bas, cu sunet neobisnuit de grav, gen V8, si accelereaza greoi, are prea multa benzina.
Amestecul corect se vede dupa culoarea bujiilor dupa un drum cu viteza relativ constanta (fara relanti dupa oprire), cum bine stim. Negru afumat - prea multa benzina ; albicioase - prea putina ; daca e cafeniu - e bine.

P.S. Felicitari pentru implementarea turbo pe "dashia matali" !!! - urca pana la 100 sub 15 sec din ce se vede, fara a forta nota. Eu i-am montat un compresor antrenat prin curea, si tot am avut serios de lucru, asa ca stiu cam cata munca presupune - dar si cata bucurie iti produce sa auzi un motor de Dacie cum "devine viguros" fiind supraalimentat ; e aproape incredibil cand il pornesti prima data.

Distractie frumoasa, si drumuri sigure !
sspoitoru
da, frumos post excl.gif
explicat frumos si clar
l-am si salvat smile.gif

merge bine acum

multumesc excl.gif

ps unde se poate vedea o poza, doua cu dacia kompressor? smile.gif
BH 59 FIF
Si pe mine m-ar interesa niste poze smile.gif ca am si eu in cap montarea unui compresor mecanic si vreau sa ma lamuresc cu niste aspecte.
address
Multumesc de interesul acordat celor scrise !
Referitor la compresor - in momentul de fata nu mai este pe masina, aveam atunci doar un Solex32EISA modificat, acum am doua Solexuri dublu-corp, si nu mai avea loc.
Antrenarea - am montat doua fulii pe pompa de apa (una mica tip Nova, pe traseul normal al curelei de ventilator, si una mai mare (tip vechi) peste ea (am impins putin si radiatorul, sa nu il dau jos cand strang elicea - de plastic, nu am electroventilator).
Compresorul este construit artizanal, pornind de la o carcasa de alternator clasic de Dacie. Am facut un ax la strung, sa intre rulmentii si fulia originala, dar sa pot fixa si elicea, si am folosit o elice de aspirator de aluminiu, marindu-i numarul de pale, si intorcandu-i sensul (afurisitele de aspiratoare se invart invers !). Am etansat toate orificiile, am facut o iesire de aer dintr-un burduf de planetara croit savant, cu racord la o cutie de filtru de aer tip scurt (modelul metalic ce avea si priza de aer cald dinspre galerie - pe care evident i-am taiat-o). Compresorul l-am fixat pe aripa (cu montura potrivita, facuta din bara de cupru de inalta tensiune), exact in dreptul fuliei suplimentare (cu atentie, fiindca motorul sta 5grade inclinat inapoi). A trebuit ajustata si balamaua capotei, dadea direct in el la inchidere. Problema initiala era ca nu dadea foarte mult randament cu o singura elice, si am facut un model cu doua elice in serie, cu perete despartitor intre ele, insa era tare greu de asamblat si etansat. A necesitat si o supapa de descarcare (tot artizanala), utila la relanti si deceleratii. Mergea binisor, in special pe la 3000 de ture (chiar m-a surprins, asa cum am spus, si de felul cum suna motorul si de cum tragea). Mai sus, incepea sa scada randamentul. Am zis sa nu exagerez, chiar daca raportul de compresie e cel de 1300 clasic, 8,5:1, deci merge usor supraalimentat.
Apoi... mi-a venit ideea sa montez doua dublu-corpuri cu registre, si am scos compresorul. Acum e in camara-atelier, la "panoplia de inventii".
Imi pare rau ca nu am fotografii, pe atunci nu aveam nici macar un telefon cu camera vga. Am insa o imagine cu cele doua carburatoare, nu stiu cat e de utila pentru turbo, dar...
[attachmentid=1627884618] [attachmentid=1627884619] [attachmentid=1627884620] [attachmentid=1627884621]
(In dreapta filtrului de aer se mai vede inca prinderea compresorului...)
Mi-a luat cam doi ani sa le modific si sa le fac sa mearga ceas, si multe rezervoare de benzina consumate pe sosea pentru teste, cu montat si demontat pe marginea drumului, inclusiv la doua noaptea. Asa am invatat sa fac jicloare, emulsoare, came de pompa, etc., in functie de necesitati.
Nu vreau sa ma laud, deja au trecut zece ani de atunci, parca a fost in alta viata, dar imi face placere sa vad oameni pasionati si inventivi, si sa comunic cu ei pe subiecte de cai-putere. Cand am vazut filmuletul, mi-a trezit "vechile instincte"...
Sarbatori Fericite !
sspoitoru
tare ideea cu elicile de aspirator
auzisem si eu mai de mult de ceva de genul dar bagat in carcasa filtrului de aer, camuflate mai bine zis
oricum si cu cele doua dublu corp cred ca e wow smile.gif
frumoasa si curata lucrare aplauze.gif


revin si eu cu o "problema" dupa zile intregi de incercari in toate felurile de a o porni la rece....

nu porneste usor oricum as trage socul
am incercat si la jumate
si de tot
cu sprit, cu sprituri si apoi soc ........
tot greu o ia ....

cea mai de succes metoda e dat la cheie si sprituri ca nebunu pana o ia
apoi daca sta la relantiu sta(asta pe caldura de zilele astea), daca nu, trag putin socul cat sa stea la 1000rpm

la nici un minut dupa ce porneste, daca o opresc si dau la cheie, o ia la sfert mellow.gif

in rest merge bine blink.gif

address
Salut !

Multumesc de aprecieri ! Chiar ma bucura.

Referitor la pornirea grea, si tinand cont de problema mentionata mai deunazi, sa nu fie exact asta - sa se scurga incetisor benzina in galerie cat motorul sta (din varii motive, pe care le putem doar presupune, gen fisura, garnituri ne-etanse, etc.). Metoda - dat la demaror cu pedala la podea, fara soc tras. Daca porneste mai repede asa, asta ar fi cauza. Nu e bine deloc, benzina spala uleiul din cilindri si rezultatele sunt de evitat (uzura mare la pornire).
Presupunand si ca, dimpotriva, ar putea fi o lipsa de benzina la pornire, poate pompa de benzina are membrana largita, si trage greu la pornire, si/sau are pastilele (supapele) neetanse si se scurge benzina de pe circuit inapoi in rezervor - si pana se amorseaza (dupa o noapte de stat, de exemplu), dam la demaror degeaba, pana se umple carburatorul.
Pe de alta parte, benzina din carburator, imediat dupa un drum (motor la temperatura normala) urmat de repaos de cateva ore, se poate evapora. Fenomenului (carburatorul golit si galeria innecata de aburi de benzina, care apoi condenseaza incet in cilindri) i se spune percolație. Manifestandu-se singur, sau in corelatie cu pompa (presupus) deficitara care re-umple greu carburatorul, ar fi o alta explicatie.
Trebuie vazut daca, atunci cand motorul porneste greu, exista sau nu benzina suficienta in camera de nivel constant ; si daca nu cumva pointeau-ul se intepeneste (si in pozitia inchis) - e unul din "apanajele" sale. In general trebuie unul nou, la ce probleme poate crea, merita investitia - daca deschide greu merge motorul cu amestec sarac (motor incins, se ard supapele, etc.) ; daca nu inchide cum trebuie, creste consumul si trage greu motorul, plus pericolul de incendiu, mai ales ca galeria de evacuare e pe aceeasi parte a motorului, si este si sub carburator (culmea ar fi sa fie deasupra...).
Deci, si prin urmare : ori are benzina in galerie (si cilindri) la pornire, ori are lipsa de benzina in carburator. Pot sa fie si simultan ambele variante, insa doar in cazul percolatiei.
Atentie si sa nu traga aer fals pe undeva in aval de clapeta de acceleratie (montura pe galerie, avansul vacuumatic, etc.) sau mai degraba in aval de clapeta de soc (daca avand motorul cald pleaca usor) - caz in care nu se amorseaza circuitul de relanti, care se umple greu (depresiune insuficienta la orificiile de relanti de langa clapeta de acceleratie).
E adevarat si faptul ca la aplicatii sportive, facute sa mearga bine la turatii mari (nu la relanti), de obicei cam asa pornesc motoarele la rece - cu "sprituri" la greu. Iar relantiul la 1000rpm e ceva clasic in acest caz.
Daca trebuie doar "dat la pompa" inainte de pornire, e cel mai fericit caz. Eu am instalat un cablu (cablu de soc uzual, cu butonul montat in locul unde se monta frana de mana "la bord") ce actioneaza limba pompei de benzina, si dau la pompa direct de la bord (e util cand ploua, sa nu se ude delcoul). Bineinteles, tot mai trebuie dat cate un impuls din demaror sa se roteasca axa cu came pana ajunge in pozitie, nu intotdeauna e cama de actionare unde trebuie, si dau "in gol" - dar se simte la mana cand merge.
Succes cu rezolvarea !

Sarbatori de Paste Fericite !!!
sspoitoru
nu porneste daca apas aceleratia si o tin apasata, am incercat si asa...
dau la automat, apas odata, dau drumu, apas iar si pe la a 3a sau a4a pedala o ia

am incercat sa-i dau 2 sprituri inainte sa dau la cheie dar tot a trebuit sa mai dau si i-am udat bujiile...

pompa de benzina e electrica+regulator, de gtt

benzina e in carb, pompa are alt sunet cand baga numai pe retur
l-am si desfacut si avea benzina in el
plus ca nu cred ca poate sa tina singur(fara benzina),"piept" presiunii pompei
totusi am unul nou si il voi schimba

aer fals nu cred ca trage pt ca nu am variatii de turatie cald/rece la relantiu

faza cu benzina in galerie am patit-o, la inceputul topicului, si am mai bagat o saiba sub cuiul ponto
desi nivel prea mare nu cred ca era nici atunci, din cate am citit aici http://www.r21club.com/download/r21organes...burator_ang.pdf

"fuel level-non adjustable(abserve needle velve seal thickness=1mm)"
eu cred ca o am de 2 acum si atunci cand inunda mai mica de 1 nu era saiba aia...

totusi fiind motor de 1.3 o sa ma mai joc cu nivel-amestec-pompa sprit-relanti, pana iese ceva
ma gandesc sa aduc nivelul undeva in dreptul difuzorului....

vedem, dupa paste

Sarbatori fericite!
address
Salut !
Din simptome, pare ca se dezamorseaza circuitul de relanti cat motorul sta. Asta nu e neaparat o problema. Si la carburatoare multiple porneste mai greu, fiindca se imparte depresiunea generala la numarul de corpuri, si, la fel, absoarbe mai greu benzina in circuitul de relanti in primele secunde. Poate se incinge ceva mai mult corpul carburatorului (si de la traseul de actionare al turbocompresorului, care degaja multa caldura in zona respectiva, desi e foarte ingenios plasat si "menajeaza" dpdv termic galeria de admisie), si se evapora benzina din traseul de relanti. Un motor supra-alimentat, asa cum e firesc, lucreaza "mai cald" decat unul normal, iar dupa oprirea masinii, nu mai exista circuit de aer sa il raceasca, si se incalzeste mai mult in locurile fierbinti.
Aer fals: poate trage (mai ales la pornire) si deasupra clapetei de acceleratie (intre ea si clapeta de soc), deci posibil pe la garnitura capacului, etc. - nu strica relantiul, dar socul nu "face ventuza" suficient, ca sa absoarba rapid benzina circuitul de relanti la pornire.
Eu am enumerat cauzele probabile cu remediile aferente doar ca sa fie ceva coerent, poate de folos si altcuiva care citeste subiectul ; evident, multe sunt de bun-simt, deja stiute de oamenii cu experienta.
Imi pare rau ca nu am putut sa fiu de folos mai mult, macar cu o sugestie.
P.S. Tare frumoase imaginile cu motorul turbo ! Le-am adaugat la colectia personala Dacia.

Seară de Înviere frumoasă, si Sărbători de Paște Fericite !

sspoitoru
cum am zis, am mai umblat la nivel
am pus saiba de 1.3mm, a pornit la sfert
apoi, dupa ce am incins-o bine am desfacut gatul de lebada si m-am uitat in carburator
fix 52 de picaturi de benzina au curs pe la ciocul de papagal wacko.gif
cu gatul de lebeda pus a pornit iarasi greu+nor de fum in spate

am demontat si pus saiba de 1.8, a pornit la sfert
m-am uitat iar in carb si nu mai picura ci din contra, parca trage inapoi benzina in cnc(se aude, de aproape)

pornirea la fel de grea+fum, cu traseul de admisie montat wacko.gif

asa ca m-am prins de o chestie..... fara traseu o ia la sfert, cu taseu o ia greu de tot

intr-o zi a trebuit sa o tot mut fata spate si am lasat admisia desfacuta
de fiecare data a luat-o la sfert .....

pornit, motorul nu-si schimba de loc mersul cand ii pun traseul de admisie...
address
Salut !
Ciocul de papagal mentionat inteleg ca este injectorul de la pompa de acceleratie. Nu ar trebui sa curga nimic din el decat daca este actionata acceleratia. Injectorul are o supapa cu bila, care daca este uzata sau blocata (deci nu inchide), deverseaza benzina prin injector. Problema trebuie neaparat rezolvata, si abia apoi cautate alte explicatii.
Cert e ca fum negru pe evacuare inseamna benzina foarte multa.
Daca o ia la sfert fara traseu de aer, inseamna ca acesta este obturat. Sau nu neaparat obturat, insa posibil doar stramtat de turbina. La pornire, fara gaze arse, turbina nu baga deloc aer, si poate functiona ca "dop", iar depresiunea motorului face in asa hal ventuza pe circuitele carburatorului, incat probabil ca trage benzina si din circuitul principal - sau din injectorul cu scurgeri ; sau poate doar din circuitul de relanti, dar oricum mai multa decat trebuie. Evident, dupa ce porneste motorul, turbina sufla, baga aer destul, si nu se sesizeaza vreo diferenta intre functionarea cu sau fara traseu de aer montat.
Mai ar fi o ipoteza, desi putin probabila: sa nu scape (pe la lagarele turbinei) gaze arse in traseul de admisie, si la pornire in loc de aer carburatorul sa absoarba gaze acumulate in traseu - amestecul devine sarac in aer (oxigen), si de aceea poate sa o ia motorul greu si cu benzina in exces (fum negru). Solutie de diagnosticare - inainte de pornirea motorului, suflat cu aer (aspirator, compresor, cu pompa de roti) si curatat traseul (cu lebada scoasa), astfel sa fie doar aer curat in turbina, intercooler, etc). Daca o ia la sfert, de aici poate fi problema.
Inca o ipoteza, si mai putin probabila, dar... : sa nu cumva sa fie schimbate jicloarele carburatorului cu unele pentru functionare "atmosferica" (stiu, e 32DIS, special pentru turbo, dar uneori mai pot aparea si astfel de posibilitati absurde ; daca a fost luat direct de pe un motor turbo, nu mai este cazul).
Succes cu rezolvarea !
sspoitoru
da, ciocul de papagal e cel care arunca benzina la accelerare

supapa cu bila pare sa inchida, in sensul, spre cnc si ma gandesc ca asa si trebuie
cand apesi acceleratia, bila se duce in sus si trece benzina pe langa ea si apoi coboara inapoi si astupa orificiul pt a nu se dezamorsa circuitul...

turbina nu da gaze pe admisie ca le vedeam si miroseam...
nici nu obtureaza admisia pt ca, cu carfil pornea bine


in ideea ca o fi intercooler-ul infundat, l-am spalat cu decarburol
a iesit jeg mult
l-am pus inapoi, shoc, cheie.....a luat-o din prima
am ajuns acasa si am dar gatul de legada jos, sa ma uit in carb si.........
acum a dat 92 de picaturi de benzina pe ciocul de papagal
desi acum are nivelul mai mic....

e clar ca de asta porneste greu
si cu traseu scurt se aerisea
problema este de ce dracu' sa-l ia da benzina pe acolo death.gif
address
Salut !

Daca benzina pica chiar din injector, poate ca bila supapa nu mai etanseaza bine. Daca scapa benzina pe langa cioc, poate fi garnitura inelara care il etanseaza in locul sau din corpul carburatorului.

Motivul scurgerii poate fi chiar benzina in sine, care se dilata foarte mult la cald. Cand motorul merge, benzina din camera de nivel constant (pe scurt, cnc) se reimprospateaza mereu din rezervor, deci se pastreaza la o temperatura moderata. Iar circulatia aerului pe sub capota, din timpul mersului, racoreste si carburatorul. La oprire, fara racire, se incinge rapid tot carburatorul (e totusi motor turbo!), si benzinei nu-i trebuie mult sa capete volum. Asa ca nivelul din cnc creste, si incepe sa se scurga pe unde poate. Dar trebuie aflat de ce se scurge exact pe la injector.

Mai e o ipoteza : sa nu fie tot pointeau-ul cel care gafeaza. Pompa electrica banuiesc ca ramane in presiune la oprirea motorului (spre carburator). Daca pointeau-ul nu etanseaza, creste nivelul in cnc. Pentru diagnosticare, ar trebui deconectata alimentarea cu benzina a carburatorului dupa oprire (sau mai bine deconectata alimentarea electrica a pompei cu cateva secunde inaintea opririi motorului, ca sa nu pice benzina pe galeria incinsa la scoaterea furtunului). Asa mai se pot obtine si ceva date suplimentare despre nivelul benzinei in carburator (vazut daca nu cumva e prea sus).
Atentie si la plutitor, sa nu fie cumva poros (verificat daca nu suna a lichid in el la zgaltait), se ingreuneaza si nu mai tine nivelul unde trebuie.

M-am mai uitat acum printr-un material cu imagini detaliate.
[attachmentid=1627887457]
Ar mai putea fi o fisura invizibila, sau chiar capac de carburator curbat (am avut ocazia sa constat personal ca e posibil), sau garnitura de capac neetansa (mai ales daca se dilata benzina in cnc si scapa pe la garnitura capacului, desi e cam putin probabil sa se dilate asa mult incat nivelul in cnc sa ajunga la capac). Sa speram ca nu, totusi.

Varful ciocului injectorului este cam apropiat ca nivel de nivelul din cnc, si, pe principiul vaselor comunicante, e de ajuns un mic imbold sa inceapa sa transfere benzina din cnc in difuzor, daca supapa nu inchide. Depinde foarte mult de arhitectura injectorului, nu am unul identic la indemana sa ma edific. Inclin sa cred, totusi, ca supapa injectorului nu etanseaza, si se face sifon (ca atunci cand degustam benzina cand o tragem din rezervor in canistra cu furtunul...), simultan cu benzina care se dilata in cnc la oprire datorita temperaturii mari din zona galeriei. Ar explica fenomenul.

Succes cu rezolvarea !
sspoitoru
am umblat si azi putin la el
am facut cateva combinatii de saibe, sa-i micsorez nivelul la minim(in ideea de a fi nivelul cnc mai jos decat varful injectorului)
am micsorat pana nu a mai pornit, apoi l-am marit f putin
a pornit, l-am lasat sa mearga pana a pornit elv, l-am oprit si.... tot picura
apoi am desfacut membrana de sprit.....nu era benzina de loc acolo
cu ocazia asta am vazut ca jiglerul cu bila de pe fundul cnc inchide !
deci pb ar fi undeva intre membrana si varful injectorului...

ps. pompa nu ramane sub presiune, e si un regulator pe acolo
caburatorul chiar frige dupa mers cu masina
am verificat si plutitorul
cat despre dilatarea benzinei, e foarte posibil
eu vad diferenta si pe litrometru.
seara cand o parchez are un nivel si dimineata e mult mai jos

ii dau eu de cap, defapt noi biggrin.gif
BH 59 FIF
Defapt tu ca altii (si yo printre ei) stau sa vada ce solutii identifici biggrin.gif . Eu unul nici nu l-am desfacut inca desi dupa cum iti ziceam si ai si putut observa ceva nu-i in regula.
address
Salut !
La injector (in ansamblul sau) trebuie sa existe o a doua supapa (pe langa cea din cnc), actionata de un arc. La o anumita presiune (cand membrana pompei de acceleratie impinge benzina in injector) trebuie sa deschida, apoi sa revina in pozitia inchis (ca sa nu absoarba aer pompa de sprit, cand se amorseaza). Din imagini, supapa e posibil (chiar foarte probabil) sa fie comandata de arcul de deasupra corpului injectorului.
Daca dupa oprirea motorului incins nu mai e deloc benzina in corpul pompei de acceleratie (in cavitatea membranei) si corpul carburatorului frige, inseamna ca benzina fierbe in carburator in zona respectiva, face aburi sub presiune, si de aceea este eliminata prin injector (care functioneaza ca un alambic, ce condenseaza aburii de la fierberea benzinei). Singura solutie este racirea mai zdravana a zonei carburatorului. Bineinteles si injectorul trebuie verificat, sau inlocuit (daca e necesar).
E posibil sa se intample la fel si cu circuitul de relanti (se evapora benzina din el datorita temperaturii mari dupa oprire), deci problema sa nu fie doar de la injector. Totul indica temperatura mare in zona carburatorului ca fiind cauza problemelor.
La pornirea la rece, in prima faza galeria este "plina" de benzina (cele 50-100 de picaturi, ce pot stropi si bujiile - alta bucurie), apoi motorul nici macar nu are amestec pentru pornire, pana se amorseaza circuitul de relanti. Poate reactioneaza la pornire cu metoda : in primele secunde (prima cheie) cu pedala la fund si socul netras (ca sa se curete galeria si cilindrii de pelicula de benzina scursa din injector), apoi (la a doua cheie) revenit la metoda clasica (soc tras ; eventual si cateva pedale scurte, sa se amorseze si pompa de sprit).
Atentie la scaderea nivelului in cnc - daca merge motorul cu amestec sarac, se incinge rau (deci amplifica problema racirii), si se pot arde si supapele. Si aproape sigur apar detonatiile ce pot sparge pistoanele (dupa cum stim, detonatiile se previn cu benzina cu multe octane, cu avans initial mai mic, si, evident, cu amestec mai bogat in benzina). Decat mai putina benzina in amestec, e preferabil mai multa (daca amestec perfect, stoichiometric, nu se poate - desi asta ar fi de dorit...).
Succes cu rezolvarea !
sspoitoru
vad eu bine in pozele astea?
e un sistem de racire al carburatorului huh.gif
address
Salut !
Din cate stiu, pe Renault 5 GT Turbo ph2, exista un circuit de apa pentru marirea randamentului intercooler-ului. De racirea cu apa a carburatorului nu am auzit pana acum. Doar cu circuit... de aer.
Intr-adevar, in prima imagine exista un "Perc Fan" (anti-percolatie...?) care pare a ventila carburatorul - care pe motorul respectiv are si mai multe motive sa se incinga, e motor transversal.
La Dacia e posibil sa mearga construita o priza de aer dinamica situata in cavitatea rotii din dreapta fata, cu traseu de aer care sa treaca prin contra-aripa. Sau o priza pe capota, desi cam strica linia masinii, si pe timp de ploaie mai baga si apa.
Sau, ca in imagini, un mic ventilator, care poate functiona si dupa oprirea motorului (comandat manual, eventual de o termocupla electrica, sau conectat la pozitia "Accesorii" a cheii de contact).
Succes cu rezolvarea !
maho
Si iarna ? nedumerire.gif
sspoitoru
iarna nu circula

e clar, chestia de numeste perc fan si am gasit poze cu chestia
e comandata de o termolcupla....asta nu stiu unde vine pusa

o sa-mi construiesc ceva de genul si sa vedem ce-o iesi
momentan mai rascolesc sa vad unde pun termocupla...


ps. in urma modificarilor de mai sus, azi a pornit tot in fum dar mai putin si mult mai usor biggrin.gif
sspoitoru
QUOTE(sspoitoru @ 19 May 2013, 22:31)
a pornit mult mai usor  biggrin.gif


sarise furtunul incercuit in poza
deci probabil ca o electrovalva de gpl deschisa, cand dau la cheie, ar ajuta
daca tot am 2 gauri de gpl in el


inca nu am gasit un ventilator de dimensiuni mici, ca cel de mai sus

dar intre timp mi-a mai fatat ceva mintea
am scos injectorul
i-am luat la pila motul care tine arculetul (arcul de deasupra care il tine presat in corp)
am dat o gaura de 4(cred) pana am ajuns in dreptul ciocului
am cautat si gasit un arculet (de bricheta)
am cautat un burghiu de diametrul arcului (2.5mm)
am gaurit pana am ajuns la bila
am filetat gaura, unde am gaurit cu burghiul de 4 (nu toata, doar cateva ganguri)
am pus un surubel caruia i-am taiat floarea
am montat si demontat de cateva ori ansamblul, tot scurtand arculetul pana am reusit sa simt ca iese aer pe partea cealalta
am suflat in el printr-un furtun

rezultate:
nu mai arunca asa multa benzina(arunca multa a dracu')
da putin in nas la rece
dupa cateva blanite au mai curs ...............doar 4 picaturi de benzina huh.gif

ps am scos si furtunele petei calde si acum poti pune mana pe carb mellow.gif

address
Buna seara.

Atunci e deja... super !
Modificarea injectorului e ok, atat timp cat motorul accelereaza bine. Deci sa nu apara detonatii (tacanituri metalice stridente, apar mai ales la acceleratii). Daca apar, trebuie redus avansul initial si/sau suplimentata benzina la sprit. Suplimentarea benzinei la acceleratii se poate face si obturand (cositorind) gaurile laterale din partea superioara a emulsorului.
Inteleg ca inventia este o mica supapa reglabila care limiteaza presiunea benzinei - un fel de regulator de presiune. O idee foarte buna !
Imi permit o recomandare : si eu am o menghina mare de banc, insa folosesc "bacuri" din lemn moale (scandurele de brad), cand strang jicloare - alama se sparge foarte usor. Mai am gasit o menghinuta minuscula, de prins pe marginea mesei, care e mult mai manevrabila.
Nu prea se vede bine in imagini, carburatorul are montat furtunasul de compensare presiune turbo la stutul pompei de acceleratie ? Presupun ca da.
Referitor la furtunele de degivrare (pata calda) : trebuie fie scoase (eu le-am scos de tot), fie pus un robinetel la iesirea de apa calda din chiulasa. Sau, si mai pragmatic, strans furtunasul dinspre chiulasa cu o clema (ca cele folosite la purjarea circuitului de racire), dar risca sa ramana aplatizat daca sta mult asa (si vara la caldura - se coace).
Imi dau seama ca butelcuta de expansiune e ceva provizoriu, insa e posibil ca lipsa presurizarii sa reduca eficienta sistemului de racire. Vasul de recuperare vapori ulei poate fi pus si in alta parte (de ex. in cavitatea rotii din dreapta, daca e bine protejat), e mult mai importanta racirea motorului.
Ventilator anti-percolatie... poate merge o aeroterma centrifugala (ca cea de bord a Daciei clasice). Mai ar fi solutia cu un electroventilator pus pe linia carburatorului, dar in fata radiatorului (in spate nu incape de traseul de aer - altfel ar fi mers o si elice clasica pe pompa de apa), insa nu stiu daca intra de masca. Am mai vazut asa ceva, cu decupaj in masca pentru motoras, dar nu arata foarte elegant. Dar presupun ca mai se gasesc si elv-uri mai mici, de la alte tipuri de masini.
Ma bucur ca Dacia Turbo a inceput sa mearga asa cum trebuie !
Succes in continuare !
payty
dar cale ai la carburator?

Eu cand aveam carburator mono, carfilul care e pe toate daciile, aveam probleme foarte mari cu incalzirea lui din cauza ca nu aveam cale. Ele izoleaza carburatorul de caldura galeriei. Cand nu le aveam se incalzea foarte tare, se balbaia motorul la relanti si se ineca atunci cand vroiam sa il pornesc la cald.

S-a imbunatatit mult cu niste simple garnituri puse intre carburator si galerie. Aveam doar una inainte, cand se intamplau aceste fenomene.



sspoitoru
se pare ca se accelereaza bine, chiar am si plecat cu ea asa rece si slabe semne de dat in nas (la rece)
nu se aud detonatii sau alte sunete rolleyes.gif

cu menghina, stiu ca am fost ca taran blush.gif

furtunul de presiune pe pompa sprit este pus
in pozele de mai jos se vede cum am facut si cu furtunele petei calde

vasul de expansiune e de "dizain" dar oricum nu ii fac racire presurizata ca majoritatea componentelor sunt originale, deci foate vechi ....

oil catch tank-ul e pus acolo ca sa nu mai gauresc masina si nici nu e etans ca sa-l pot baga intre aripi. dar e o idee buna ca nu prea mai ai unde arunca un ac

cu ventilatorul.... mai caut poate gasesc unul mic
oricum urmatoarea chestie pe care o voi face va fi sa mut radiatorul cat pot de mult in stanga, pt a facilita intrarea aerului rece pe partea dreapta
deja am izolat cat de cat galeriile cu o izolatie de esapament de golf3 (aluminiu cu ceva roz la mijloc)
am pus si tavita izolatoare, de carfil, sub carb

are si vreo doua garnituri groase sub el ca imi atingea parghia pompei de sprit


rezultatele:
pornire la cald, dupa 10-15 min stationare.....cheie si un sprit, o ia. aici sa zicem ca e ok
pornire le rece-> 1 sprit si socul tras jumatate, o ia relativ repede (se aude cum ar invarti de 3 ori)
aici mai trebuie lucrat pana gasesc modalitatea corecta
cert e ca nu o ia cu socul tras la maxim
am pornit-o la rece si cu un sprit apoi acceleratia la podea dar nu e bine pt turbina

oricum e o diferenta enorma icon_mrgreen.gif
sspoitoru
revin cu noutati, in caz ca se mai loveste cineva de chestia asta smile.gif

disperat ca tot nu pornea cum vroiam, am dat jos solexul si am pus carfil
nici cu asta, desi e tipla, nu pornea la sfert wacko.gif
am incorporat in traseu un racord flexibil de dacie si am vazut ca se "suge" la accelerari pana intra turbina mellow.gif
am luat toate la rand si am ajuns la concluzia ca este de vina intercoolerul
asa ca am renuntat la el (am trecut la winter mode)

si solexului i-am adus o modificare
am renuntat la arculetul de mai devreme pt ca desi carburatorul are sita mai intrau mizerii pe la cioc + debitul miscorat = dadea in nas ca dracu

asa ca intr-o seara mi-am stors creierii vreo ora pe langa el si mi-am adus aminte de principiul vaselor comunicante, adus in discutie de address
asa ca, cu ajutorul a 2 patenti am indoit ciocul de papagal ca varful sa fie mai sus decat baza
a trebui sa dau putin cu pila in capac, ca sa-mi permita inclinatia aia
se pare ca acum sunt zero picaturi biggrin.gif
acum pot zice ca porneste cum ar trebui

mai trebuie se deslusec misterul fumului de la pornire
nu este negru si banuiesc ca e de la turbina care va fi inlocuita cat de curand ...

multumesc pt sprijin excl.gif



ps schimb intercoolerul meu cu unul mai mare+diferenta
address
Salut !
Ma bucur ca acum Dacia Turbo merge cum trebuie !
Inca odata, felicitari pentru tot efortul si rabdarea !
Distractie frumoasa si drumuri sigure !
sspoitoru
Multumesc frumos excl.gif

Asa arata acum, pana voi gasi un intercooler compact, sa-l pun deasupra motorului [attachmentid=1627893540]

Ceva de genul caut =>>[attachmentid=1627893541]
BH 59 FIF
Cand inca il aveam prin ograda pe ala de 1,8 T ai zis ca n-ai nevoie de el sad.gif . Sub un alt aspect, traseul meu e mai lung (cred) decat era al tau si parca tot nu am simptome chiar asa de drastice. Sigur de la asta ti se tragea?
sspoitoru
daca sunt talamba
am zis sa nu strang piese ca bosorogii death.gif

pai daca zici ca ai traseul si mai lung decat era al meu atunci 100% era intercoolerul
din cate am inteles pt benzinare trebuie intercoolere mai mari decat la diesel si al meu era de fiat doblo diesel, 1.6 din cate am inteles

nu-mi vine sa cred cat de bine porneste acum wub.gif

BH 59 FIF
Ok, dar intercoolerul meu e de Frontera 2,3 TD. huh.gif
sspoitoru
iar probleme si momentan am o dilema cu surubul de amestec
motorul merge rotund pe o plaja de 3-4 ture ale surubului de amestec
cum trebuie sa-l las?
cat mai desurubat sau cat mai strans?

cu el strans porneste greu
cu el desfacut porneste binisor spre bine dar nu mai trage asa bine

cu oricare din reglajele de mai sus, la cald, motorul merge la fel...
payty
incearca cu el cat mai strans. In general surubul de amestec regleaza debitul de benzina ca un robinet. Adica mai strans inseamna debit mai mic.


Daca era ceva ca surubul de progresiune, atunci chestia era invers.


cu surubul strans, daca reusesti sa o pornesti cum merge? Bine sau rau?


Adica ma gandesc ca mai e si chestia ca orce motor cu carburator merge rau cat e rece daca nu ai tras socul, ceea ce e normal pt ca daca il reglezi sa mearga bine la rece, va merge cu amestec bogat la cald.



sspoitoru
Cu el cat maj strans, dupa ce porneste, merge rotund dar se intampla sa ude vreo bujie + ca atunci cand mai merg cu ea la ore de varf si se incinge mai apar si fluctuatii de turatie si coboara mai incet inapoi la relantiu.

Cu el destrans porneste bine, nu uda bujiile, nu apar fluctuatii de turatie.
Dar parca nu trage cum trebuie, smuceste pe la 2500rpm si parca e si mai zgomotos motorul...

Sincer ma depaseste situatia wacko.gif
address
Salut !
Acum am vazut ultima postare, si, daca nu s-a rezolvat deja intre timp, ma gandesc ca ar putea fi solutionata cam asa:
Surubul de benzina nu trebuie sa fie nici in pozitia "strans" nici in cea "deschis", ci undeva pe plaja de reglaj respectiva. Un punct bun de pornire este deschis o tura (strans si desfacut o tura).
Daca motorul e mai zgomotos cu el "strans", inseamna ca avea prea multa benzina cand era total "desfacut". Excesul de benzina exact asa se manifesta - face motorul sa sune mai infundat, mai morocanos. Deci punctul optim de reglaj este undeva intre aceste doua extreme.
Trebuie facut reglajul foarte fin prin tatonare (intai cu variatii de 180 de grade, apoi, pe masura ce se apropie de punctul optim, cu variatii din ce in ce mai fine - 90, 45, chiar si la "fir de par" daca trebuie), astfel incat sa mearga cat se poate de bine, deci sa porneasca usor, sa nu fluctueze ralenti-ul, evident sa nu ude bujiile, si sa aiba acceleratie buna, cat mai coerenta, la plecarea de pe loc.
Daca toate acestea sunt obtinute, insa ramane acel tremurat la 2500, trebuie actionat in alta parte - la reglajul circuitului principal, sau la nivelul din camera de nivel constant, care trebuie ridicat, dar foarte fin (zecimi de mm). Bineinteles, cu atentie, sa nu reapara problema cu picaturile rebele din injector in galerie.
Nu este exclus ca acest tremurat la 2500 de ture sa fie din cauza unor rezonante la motorul de Dacia (cauze: arhitectura camerelor de ardere, traseul evacuare, chiar mecanica in miscare ce intra in rezonanta, etc.) - si la carburatoare mutiple apare, exact cam la acea turatie. In special pe sosea, la viteza constanta, exista un punct foarte mic (cel mult +/- 50 de ture pe la 2500rpm, unde nu-i place lui sa stea, tremura imperceptibil - se simte in volan. Deci nu e ceva care sa provina exclusiv de la reglajul de care vorbim. Bineinteles, se poate atenua cu... un pic mai multa benzina, dar nu e cea mai tehnica solutie. Daca dupa reglaj motorul merge bine din toate celelalte puncte de vedere, si tremuratul e foarte mic - e ceva acceptabil.
Succes cu rezolvarea !
sspoitoru
Salut.
Cand am zis "cat mai strans", a insemnat desurubat 3,75 ture si "cat mai destrans", desurubat 6.75 ture...

Orice rotatie in afara intervalului 3,75-6,75 rezulta in mers f rau
Nivelul cnc e setat ca in manual cu saiba cupru de 1mm (din kit de reparatie solex)


L-am mai strans o tura, deci acum e desfacut 5,75 ture
A disparut smucitura la 2500 rpm dar si pornirea usoara... bujiile nu le mai uda.

Urmeaza sa ma mai joc cu el dar nu prea am mai mers cu ea ...

Ma gandesc sa reglez dupa metoda bujiilor(citisem undeva)

Revin cu rezultatele.

Multumesc!
payty
dar prin pornire usoara ce intelegi? pornire la sfert cu motorul la rece?

ca in cazul asta nu e ok. si la cele aspirate, la rece amestecul e mai sarac decat necesarul. Adica ar cam trebui folosit socul.


bujiile daca nu sunt ude, cum arata? sunt negre? Ca in mod normal ar trebui sa fie ruginii pe partea din interior, pe izolatia ceramica a electrodului.


cred ca cel mai bine e sa incerci mersul si reglarea carburatorului fara presiune pe el, ca aspirat.

apoi pui si presiune si mai vezi ce se mai intampla.


LE. Mai e ceva, citind postarile de mai sus.

Cand aveam carfilul monocorp la masina, am constatat ca era o mare problema faptul ca se incingea de la galerie (din cauza ca admisia e corp comun cu evacuarea). Simptomele s-au ameliorat vizibil cand am bagat cale din alea de textolit sub carburator ca sa il izolez de galerie.

Tot asa pateam si eu, cand era cald afara si motorul prea incins incepea sa se balbaie la relanti.
sspoitoru
despre pornirea cu motorul cald este vorba
la rece o ia cu socul, fara probleme.

cu incinsul carbului am rezolvat, am pus galerie de dublucorp, care are separata admisia de evacuare.
am si 2 cale de textolid + tavita termoizolata.

cu jiglerul de ameste desfacut la 3.75 ture bujiile erau negre tuci.
acum... nu stiu.
urmeaza zilele astea sa ma ocup ca vreau sa plec pana la mare cu ea

idee buna, sa reglez amestecul dupa metoda bujiilor, pe aspirat.
payty
daca cauti pe net reading sparkplugs o sa vezi ca sunt unii nebuni care citesc in bujiile alea mai rau ca mama omida in cana de cafea.

Scriu pe acolo ca in functie de culoarea ei poti spune daca ai avans prea mic sau prea mare, bujii prea calde sau reci, etc, etc.


acuma daca reusesti sa le scoti macar ca in poza 2 din linkul atasat, atunci e suficient. Eu asa le verific si am consum bun la dacie, pornire ok si tot ce trebuie, deci reglajul e bun.

daca sunt ca in poza 1, atunci clar sunt afumate si baga prea multa benzina.


Trebuie sa te uiti doar la izolatorul de ceramica din jurul electrodului central.

http://www.americanrcboats.com/howto/what%...park%20plug.htm
address
Salut !
Ma bucur ca a inceput sa mearga mai bine !
Asa e, trebuie "bibilit" reglajul foarte fin, chiar la milimetru.
Stiu ca la 32DIS nu are reglaj de plutitor decat din garnitura pointeau-ului - o saiba mai redusa ca grosime ar fi o ultima solutie, dar nu cred ca se va ajunge acolo. Daca carburatorul e in parametrii originali, clar ca trebuie sa se poata regla normal.
La un motor turbo, e mai bine sa aiba un pic mai multa benzina. Mai exact, e foarte important sa nu aiba mai putina benzina, fiindca e riscant - se incinge motorul (care si asa e supra-alimentat, deci mai solicitat), se ard supapele, apar detonatii ce pot sparge pistoanele (asta se combate si cu benzina cu octane mai multe, si avans la aprindere mai mic).
Aprecierea culorii bujiilor e utila, dar pentru asta trebuie mers pe sosea, la turatie constanta, pana intra motorul in regim normal de temperatura, etc., si merge macar 10km intins, pe drum drept, ca sa aiba loc si autocuratirea bujiilor (bujiile sa ajunga la 800 de grade pe partea din camera de ardere). Apoi, tras pe dreapta si taiat imediat contactul, fara sa mai mearga motorul la relanti absolut deloc, scos bujiile si "citite". Daca merge la relanti, sau e accelerat in gol, evident ca bujiile vor fi afumate.
"Procedeul" trebuie refacut la diferite turatii - 1500, 2000, 2500, 3000, etc., daca e necesar si mai sus (mers cu a 3-a, ca sa nu depasim viteza legala). La turatii mai mari, e bine sa fie ceva mai multa benzina, fiindca turatii mari inseamna solicitari mari, apar supraincingeri. Daca mai e si amestecul sarac, rumenim cu succes motorul.
Cum stim, in mod ideal culoarea bujiilor trebuie sa fie cafenie, cu izolator curat. Bujii albicioase - inseamna ca sunt prea calde, sau amestecul are prea putina benzina. Daca sunt negre, afumate, inseamna ca sunt prea reci, sau amestecul are prea multa benzina. Ulei pe bujie inseamna ca nu functioneaza.
La motor turbo, as inclina pentru o distanta la electrozi la limita minima, cam 0,5mm. Presiunea mare in camera de ardere si amestecul mai dens sunt mai greu de strabatut de o scanteie lunga, ce se formeaza mai lent. Ecartamentul la electrozi mai mare suprasolicita bobina (scanteia "pleaca" abia la o tensiune mai mare, deci bobina trebuie sa urce 1-2KV mai sus ca sa dea scanteia la masa, si se incinge - alta sursa de intreruperi si rateuri).
Existau mai demult prin magazine "bujii de control" provenienta "cccp", aratau cam ca o bujie normala, dar in mijoc erau goale, ca un tub (cu un mic electrod lateral, sa functioneze ca bujie), si aveau in loc de izolatorul central o pastila groasa de cuart prin care se vedea in camera de ardere, si puteai regla amestecul pana se facea albastra flacara (practic, pana nu mai era rosie), dar trebuie folosite atent, numai cu mansonul de bachelita cu oglinda oblica (ca sa vezi flacara din partea cu carburatorul), si numai la relanti, ca altfel, daca "pleaca" cuartul, e mai periculos ca un proiectil (la un motor turbo, e si mai mare presiunea din camera de ardere!).
Iti recomand un rand de bujii multi-electrod, eu folosesc WR78G. Ideea e ca turbulentele din camera de ardere difera la fiecare compresie, iar scanteia are de ales intre opt trasee posibile, si se va forma pe calea de minima rezistenta a fiecarei situatii - deci mai usor. Motorul devine ceva mai elastic, are reprize mai bune. Clar ca reduce rateurile de aprindere. Am incercat AC43F, L87Y, W225T35, si cele mai bune au fost L87Y - dar numai pana am dat de WR78G, si s-a simtit imediat diferenta - n-as mai folosi acum altceva.
Succes cu punerea la punct, si drumuri sigure in concediu !
sspoitoru
Am gasit si eu mai demult o poza cu culorile bujiilor [attachmentid=1627960550]
Chiar ca trebuie sa fi un fel de mama omida biggrin.gif

Stiu cum face cand are putina benzina pt ca m-am confruntat si cu asta, in forje, sa ramana fara benzina in cnc si..... dat in nas si poate si rateu in admisie...
Dar asta in alt episod, desi cred ca am rezolvat-o cu traseu de 8mm.

Bujiile le am reglate la 0.9 cum scrie in cartea gotronic. dar pot incerca si la 0.5
Oricum m-ai pus pe ganduri cu bujiile alea si chiar o sa ma duc cu codul sa vad cat costa.
Din cate am inteles astea ce le am acum ar cam reci..... ceea ce habar nu am ce inseamna blush.gif

In seara asta am pornit-o, am lasat-o sa se incalzeasca si m-am apucat de reglat.
1 am inchis clapeta de acceleratie la maxim (din surubul de relanti).
2 am inceput sa strag jiglerul de amestec usor, usor si motorul s-a mai turat.
3 am mai strans putin si motorul a inceput sa tremure,f putin.
4 am dat jiglerul de amestec inapoi pana motorul s-a turat iar.
5 am ridicat relanti-ul la 900rpm.

Apoi am plecat cu ea pe un drum extraurban de vreo 12-14km
Am mers cu turatie de 2200-2500
NU am curatat bujiile inainte de drum.

Rezultatul este mai jos.
Nu stiu cum apare pe monitorul fiecaruia dar culoarea deschisa de pe bujii era caramizie biggrin.gif

https://www.youtube.com/watch?v=G3Ydap_ek_E&feature=youtu.be

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.