edysorin
30 Mar 2013, 11:49
buna ziua stie cineva cit este taxa de timbru de mediu la o solenza 1.4mpi,1390cm3,euro3 din 2004? s-au a inmatriculat cineva masina dupa 15.03.2013 si cit a platit taxa multumesc
stiu am calculat 8500ron, poate este cineva care aplatit recent.pe masina am dat 6000ron
Dacia-Berlina1997
30 Mar 2013, 11:59
se da pe google Taxa de timbru- cf. OUG 9/ 2013 apare site ANAF si calculezi acolo
george_scala_2004
30 Mar 2013, 12:44
Marius 77
30 Mar 2013, 14:28
QUOTE(edysorin @ 30 Mar 2013, 11:49)
buna ziua stie cineva cit este taxa de timbru de mediu la o solenza 1.4mpi,1390cm3,euro3 din 2004?
stiu am calculat 8500ron
Din fericire pentru tine, nu ai calculat corect taxa.
Pentru mașina descrisă, calculul este următorul:
159 x 21,06 x (100 - 61) / 100 = 1.305,93 Euro
Cursul BNR de astăzi 1 euro = 4,41 lei
Așadar, în lei, taxa de timbru pentru mașina ta este 5.759 lei.
mihai1205
31 Mar 2013, 01:40
astia sunt nebuni cu taxele lor.....cum sa platesti 5700 ron pentru o masina deja inscrisa.
just_horia
31 Mar 2013, 09:35
Cand visteria este goala si au de plata procesele cu taxa de prima inamtriculare ei nu trebuie sa abereze cumva? Cel mai simplu pun o alta taxa ca sa plateasca oalele sparte desi oalele sparte le platin noi astia care am vrea sa ne luam o masina mai decenta
Cica mai trebuie sa faca si metrou...
Marius 77
31 Mar 2013, 10:24
Cazul de mai sus, e unul, să spunem, "fericit".
De exemplu, pentru un Renault Laguna DCI, an 2004, motor 2188 cmc, norma Euro 3, timbrul de mediu este 5.540 Euro.
edysorin
31 Mar 2013, 10:37
stiti cumva ce euro e
ste terminatia esteT33X5? nu se termina cum spun ei cu E1,2,3,4
ms mult de tot
Marius 77
31 Mar 2013, 10:46
Terminația X5 este Euro 2.
Leo0608
31 Mar 2013, 11:42
QUOTE(Marius 77 @ 31 Mar 2013, 10:24)
Cazul de mai sus, e unul, să spunem, "fericit".
De exemplu, pentru un Renault Laguna DCI, an 2004, motor 2188 cmc, norma Euro 3, timbrul de mediu este 5.540 Euro.
nasol domne
se poate fenta taxa, daca te intelgi cu vanzatorul sa mergi pe numele lui si sa ii platesti anual impozitul la masina
si amenzile si alte belele cine le plateste?
edysorin
3 Apr 2013, 15:53
Chiar nu a inmatriculat nimeni nici o solenza dupa 15.03.2013? Daca stiti si cit a platit taxa m
am inteles fb,dar am crezut ca a inmatriculat cineva.am fost la anaf si neoficial ar fi in jur de 1000euro iar pe site dublu,de asta intreb ca nu mai stiu ce sa cred.
edysorin ce nu se intelege din ce au scris colegii mai sus? Taxa ti-o calculezi singur pe site-ul anaf.
http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Asite...imbru_2013.htmlNu o sa inmatriculeze nimeni nici o solenza indiferent ca este euro 2 sau 3. Motivele te las sa le intuiesti tu.
george_scala_2004
3 Apr 2013, 16:15
nu e nevoie...timbrul este undeva in jur de 1600 - 1900 euro...
Maskatu
3 Apr 2013, 20:58
QUOTE(Tzutzi @ 3 Apr 2013, 17:13)
edysorin ce nu se intelege din ce au scris colegii mai sus? Taxa ti-o calculezi singur pe site-ul anaf.
http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Asite...imbru_2013.htmlNu o sa inmatriculeze nimeni nici o solenza indiferent ca este euro 2 sau 3. Motivele te las sa le intuiesti tu.
Solenza din 2004, euro 3, taxa 160 de euro... eu zic ca inca se poate.
Marius 77
3 Apr 2013, 21:12
QUOTE(edysorin @ 3 Apr 2013, 15:53)
am inteles fb,dar am crezut ca a inmatriculat cineva.am fost la anaf si neoficial ar fi in jur de 1000euro iar pe site dublu,de asta intreb ca nu mai stiu ce sa cred.
Ceea ce nu ai specificat tu, și ai indus colegii (nu și pe mine) în eroare, este valoarea emisiilor CO2 la Solenza, adică 159g/km (valoare ce trebuie luată în calcul pentru aflarea sumei exacte de plată).
Taxa pentru mașina ta, este 1.305,93 Euro, așa cum am calculat în postul de mai sus (am folosit formula de calcul din proiectul de lege al timbrului de mediu).
Poți verifica acest lucru pe orice calculator on-line dorești, introducând corect datele mașinii tale :
- capacitate cilindrică 1390 cmc
- norma Euro 3
- 159g/km emisii CO2
- an 2004 (vechime 8-9 ani)
PS: în funcție de data primei înmatriculări, mașina ta, este posibil să se încadreze la intervalul de vechime 9-10 ani. În cazul acesta, timbrul de mediu este 1.138,50 Euro.
anecula_08
3 Apr 2013, 21:45
Sunt putine Solenze Euro 3(cele din 2005 si sfarsitul lui 2004). Majoritatea sunt Euro 2.
george_scala_2004
3 Apr 2013, 22:11
QUOTE(Maskatu @ 3 Apr 2013, 21:58)
Solenza din 2004, euro 3, taxa
160 de euro ... eu zic ca inca se poate.
men, de unde ai scos-o???
Marius 77
3 Apr 2013, 22:56
În postul nr. 1 a specificat că mașina este Euro 3.
Dacă este Euro 2, se schimbă lucrurile.
Pentru Euro 2, formula de calcul este diferită, la fel și suma de plată:
3,50 x 1390 x (100 - 61) / 100 = 1.897,35 Euro
De el depinde să specifice cu exactitate caracteristicile mașinii, dacă vrea să afle cu precizie valoarea timbrului de mediu.
Maskatu
4 Apr 2013, 08:06
QUOTE(george_scala_2004 @ 3 Apr 2013, 23:11)
men, de unde ai scos-o???
din calculatorul lui anaf. ia baga tu datele problemei si vezi ce iese.
solenza 2004, euro 3, 1,4, emisiile nu conteaza. poti sa pui si 1 milion ca iese la fel.
daseky30
4 Apr 2013, 09:06
[quote=Maskatu,4 Apr 2013, 08:06]
din calculatorul lui anaf. ia baga tu datele problemei si vezi ce iese. http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Asite...imbru_2013.htmlla mine taxa a iesit 1897 euro
- 8-9 ani (fabricatie 2004)
- euro 2
- motor prin cu aprindere prin scanteie
george_scala_2004
4 Apr 2013, 09:10
mie mi-a dat o suma de ma doare capu'...
solenza, 9-10 ani, 1,4, euro 2 - 1654,1 euro...sau 7480.34 lei...
mask, te rog, refa socotelile...
altfel alearga lumea sa cumpere srn, slz ca a scazut pretul si acu' si timbrul...
Maskatu
4 Apr 2013, 14:32
....
george_scala_2004
4 Apr 2013, 14:49
maskat, euro 3 la solenza? poate in 2005, spre sfirsitul fabricatiei...eu vorbeam de euro 2...la asta mi-a dat sumele alea...
[attachmentid=1627879492] [attachmentid=1627879493]
daseky30
4 Apr 2013, 16:29
dar tu ai pus emisiile la solenza 50, si in nici un caz nu ai atat, cred ca este pe la 160, cam asa, nu stiu sigur, si in functie de ele iti calculeaza taxa de la euro 3 in sus ( la euro 1 si 2 nu sunt necesare), deci trebuie cautate in carte emisiile si daca nu sunt trecute trebuie mers la rar sa le treaca (doar cu actele, fara masina si costa vreo 80 si ceva de lei)
Maskatu
4 Apr 2013, 16:35
Voi nu intelegeti ca emisiile nu conteaza? Poti sa treci si 3 miliarde in casuta aia ca suma tot nu se schimba.
George la euro 2 e alta treaba. Eu ziceam in eventualitatea in care vrei una cu euro 3. De euro 2 nu se pune problema. Taxa este astronomica...
vladut88
4 Apr 2013, 16:49
nu e asa cum zici , am trecut la emisii 50 , a dat cum ti-a dat si tie , apoi am trecut 100 , a dat 1000 si ceva de euro
daseky30
4 Apr 2013, 17:03
http://media.realitatea.ro/multimedia/othe...iu_28854900.pdfaici este legea acestui timbru, cred ca este util sa stim cam ce contine calculatorul ala de la anaf
din pacate, cum precizam si mai sus nimeni nu o sa mai inmatriculeze solenze, fie ele euro 2 sau 3. Valorile taxei sunt intre 1600 si 1900 euro 2 in functie de an ('03, '04 sau '05)si intre 1100 si 1300 de euro, euro 3 la fel in functie de an('04 sau '05)
Marius 77
4 Apr 2013, 19:56
Formulele de calcul și valorile necesare calculării timbrului de mediu sânt următoarele:
- Pentru Euro 5
[ A x B x ( 100 - C )] / 100 = suma de plată
A = valoarea combinată a emisiilor de CO2 exprimată în grame/km menționate în Cartea de identitate a vehiculului
B = valoarea emisiilor poluante, exprimată în Euro/1 gram CO2 prevăzută in Anexa 1
C = cota de reducere a timbrului prevăzută în Anexa 3
- Pentru Euro 3 și Euro 4
[ A x B x ( 100 - C )] / 100 = suma de plată
A = valoarea combinată a emisiilor de CO2 exprimată în grame/km menționate în Cartea de identitate a vehiculului
B = valoarea emisiilor poluante, exprimată în Euro/1 gram CO2 prevăzută în Anexa 1 (pentru autovehiculele pe benzină) și în Anexa 2 (pentru autovehiculele pe motorină)
C = cota de reducere a timbrului prevăzută în Anexa 3
- Pentru Non-euro, Euro 1 și Euro 2
[ E x D x ( 100 - C )] / 100 = suma de plată
E = valoarea prevăzută în coloana 3 din Anexa 4 (pentru autovehiculele pe benzină) și valoarea prevăzută în coloana 4 din Anexa 4 (pentru autovehiculele pe motorină)
D = capacitatea cilindrică a motorului
C = cota de reducere a timbrului prevăzută în Anexa 3
Taxele pentru Euro 3 sunt mai mari decat la non euro, E1 si E2.
aluibasarabeanu
16 Apr 2013, 09:30
Caz recent cineva a cumparat o solenza 1,4, 2005 si a primit hartia cu taxa-7700 de ron, deci nu ne mai ramane decat sa le dam la rude ca sa ramana pe numele nostru ca altfel nu ai incredere, sa tragem de ele pana mor sau programul rabla care e destul de avantajos daca ai banii de una nou.Da deja nu mai exista berline din clasa compacta la preturi decente iar un Logan diesel si cu aer conditiona deja are pret de passat de cativa ani ceea ce pentru mine personal e enorm!!!
george_scala_2004
16 Apr 2013, 09:37
solenza 1.4 2005 euro4 - timbru de mediu 444 euro ~ 2000 lei!!!
Marius 77
16 Apr 2013, 16:38
QUOTE(george_scala_2004 @ 16 Apr 2013, 09:37)
solenza 1.4 2005 euro4
Euro 4 pe Solenza ?
george_scala_2004
16 Apr 2013, 19:05
da, au fost fabricate citeva sute...nu am acum cartea de identitate la indemina...miine o sa pun o poza relevanta...
[attachmentid=1627882295] [attachmentid=1627882297]
Da, nu stiu cit de clar se vede, aparatul foto nu e superperformant...dar daca va uitati cu atentie la punctul 5 se poate observa E4/2005.
Un exemplu aici:
http://www.buhnici.ro/wp-content/uploads/2008/04/civ.jpgQUOTE
Capitolul IV - Calculul timbrului
Art. 5
Timbrul se stabileste in baza unei formule care cuprinde elementele de mai jos:
a) norma de poluare Euro se regaseste codificata in cartea de identitate a vehiculului la rubrica 5 "Numaul de omologare", prin ultimele doua caractere din numarul de omologare, dupa cum urmeaza:
Norma de poluare Euro Codificare
Non-Euro E0 sau R0
Euro 1/Euro I E1/R1
Euro 2/Euro II E2/R2
Euro 3/Euro III E3/R3
Euro 4/Euro IV E4/R4
Euro 5/Euro V E5/R5
Euro 6/Euro VI E6/R6
http://www.euroavocatura.ro/print2.php?pri...ege&idItem=1069mai mult, la un e-mail pe care l-am trimis la RAR DDOIIT raspunsul a fost ca intr-adevar este EURO 4:
QUOTE
Buna ziua,
Am trimis, zilele trecute, un e-mail in care solicitam lamuriri (mai precis daca motorul de pe acesta se incadreaza in norma de poluare E4) despre autovehiculul marca Dacia, SLENZA, model Confort nr. de omologare/anul fabricatiei AFDA160011T4AE4/2005.
raspuns:
QUOTE
Buna ziua,
Conform numarului de omologare precizat, autoturismul are norma de poluare Euro 4. Daca in cartea de identitate este deja este inscrisa si valoarea CO2, puteti face transferul de proprietate.
Cu stima,
neacsugabrie
16 Apr 2013, 19:13
QUOTE(Marius 77 @ 16 Apr 2013, 16:38)
Da ,cele (cateva) din 2005.
Tzutzi
17 Apr 2013, 14:41
Marius 77
17 Apr 2013, 17:59
@george_scala_2004 - nu era nevoie să te justifici atât de mult.
Într-adevăr, dacă în CIV scrie E4, în cazul unei eventuale vânzări, timbrul de mediu va fi calculat conform normei Euro 4.
Am găsit un post mai vechi cu o posibilă explicație pentru Solenza Euro 4 :
QUOTE(bodo90 @ 9 Jul 2012, 20:11)
In 2005 pe solenza s-au montat un lot de motoare Euro4 (pentru Clio bicorp Franta) provenite de la o fabrica inchisa din Belgia.
De aceea cele cateva sute de Solenze fabricate in 2005 au motoare cu norma euro4.
bossake
17 Apr 2013, 19:52
Unele calcule de pe prima pagina a topicului asta sunt total gresite. A calculat cineva cu emisii 50 si euro3. La euro3 conteaza emisiile, la euro2 nu conteaza!!
Pana la urma solenzele sunt majoritatea euro3 si cateva euro4? sau sunt si euro2?
george_scala_2004
17 Apr 2013, 20:52
salut,
nu ma justific deloc...pur si simplu eram si eu intrigat la fel ca ceilalti pina nu am vazut negru pe alb...
Tzutzi
18 Apr 2013, 07:13
Multe, da' muuuulte de tot sunt euro 2. Cateva sute sunt euro 3 si aparent aflam dupa atata timp ca sunt si o mana cu euro 4
aluibasarabeanu
20 Apr 2013, 09:19
Undeva pe forum a pus cineva o lista cu terminatiile seriei si norma euro corespunzatoare dar nu mai gasesc unde iar pe internet nu se gaseste nimic.Aveti idee daca terminatia este x5 ce norma euro este, solenza 1,4, octombrie 2004.
talibanu
20 Apr 2013, 09:30
Salut,
Terminatie cu X5 la sfarsit la seria de omologare am si eu pe DSN, din 2001, si a mea este Euro 2 (din cate stiu)...bafta
george_scala_2004
20 Apr 2013, 20:01
normele oug nr. 9/2013:
QUOTE
Capitolul IV - Calculul timbrului
Art. 5
Timbrul se stabileste in baza unei formule care cuprinde elementele de mai jos:
a) norma de poluare Euro se regaseste codificata in cartea de identitate a vehiculului la rubrica 5 "Numaul de omologare", prin ultimele doua caractere din numarul de omologare, dupa cum urmeaza:
Norma de poluare Euro Codificare
Non-Euro E0 sau R0
Euro 1/Euro I E1/R1
Euro 2/Euro II E2/R2
Euro 3/Euro III E3/R3
Euro 4/Euro IV E4/R4
Euro 5/Euro V E5/R5
Euro 6/Euro VI E6/R6
Marius 77
20 Apr 2013, 23:06
În plus, norma Euro 2 mai poate avea următoarele coduri : X2, X3, X4, X5, X6, Y1, Y2 și Y3.
cypydcv
22 Jun 2013, 12:40
Salutare.
Dar nu ia nimeni in calcul si cota de reducere pentru non-euro, euro1 si euro2? calculati aici sa vedeti despre ce este vorba
http://wikitools.ro/?action=taxaautoEu zic ca nu are cum sa fie mai mult de plata ca la un euro4, dupa cum spuneau la tv non-euro, euro1 si euro2 platesc cel mai putin pt ca au o viata mai scurta ( motiv de parlamentar)
neacsugabrie
22 Jun 2013, 18:28
QUOTE(cypydcv @ 22 Jun 2013, 12:40)
Eu zic ca nu are cum sa fie mai mult de plata ca la un euro4, dupa cum spuneau la tv non-euro, euro1 si euro2 platesc cel mai putin pt ca au o viata mai scurta ( motiv de parlamentar)
1630 euro pentru solnitza din semnatura.Unde-i reducerea aia de care vorbesti?!
cypydcv
22 Jun 2013, 21:14
daca calculezi pe site pus de mine o sa iti apara asa solenza are euro2
Valoare taxa (EURO):
1322.06
Valoare taxa (RON):
5978.75
Curs de schimb (RON):
4.5223
EURO/1g CO2:
3.5
Cota reducere(%):
73
Marius 77
1 Sep 2013, 14:09
După cum se poate vedea foarte clar la postul nr. 31 ( Anexa 3 ), cota de reducere a timbrului de mediu este acordată în funcție de vechimea autovehiculului și este inclusă în formulele de calcul ( C = cota de reducere a timbrului prevăzută în anexa 3 ) ale fiecărei norme de depoluare.
Postul nr. 47 și 49 are doar scopul de a face reclamă site-ului din link-ul respectiv.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.