Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: taxa timbru mediu
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
Pages: 1, 2
edysorin
buna ziua stie cineva cit este taxa de timbru de mediu la o solenza 1.4mpi,1390cm3,euro3 din 2004? s-au a inmatriculat cineva masina dupa 15.03.2013 si cit a platit taxa multumesc

stiu am calculat 8500ron, poate este cineva care aplatit recent.pe masina am dat 6000ron
Dacia-Berlina1997
se da pe google Taxa de timbru- cf. OUG 9/ 2013 apare site ANAF si calculezi acolo smile.gif
Marius 77
QUOTE(edysorin @ 30 Mar 2013, 11:49)
buna ziua stie cineva cit este taxa de timbru de mediu la o solenza 1.4mpi,1390cm3,euro3 din 2004?

stiu am calculat 8500ron

Din fericire pentru tine, nu ai calculat corect taxa.

Pentru mașina descrisă, calculul este următorul:
159 x 21,06 x (100 - 61) / 100 = 1.305,93 Euro

Cursul BNR de astăzi 1 euro = 4,41 lei
Așadar, în lei, taxa de timbru pentru mașina ta este 5.759 lei.
mihai1205
astia sunt nebuni cu taxele lor.....cum sa platesti 5700 ron pentru o masina deja inscrisa.
just_horia
Cand visteria este goala si au de plata procesele cu taxa de prima inamtriculare ei nu trebuie sa abereze cumva? Cel mai simplu pun o alta taxa ca sa plateasca oalele sparte desi oalele sparte le platin noi astia care am vrea sa ne luam o masina mai decenta
CGDBZ
Cica mai trebuie sa faca si metrou...
Marius 77
Cazul de mai sus, e unul, să spunem, "fericit".
De exemplu, pentru un Renault Laguna DCI, an 2004, motor 2188 cmc, norma Euro 3, timbrul de mediu este 5.540 Euro.
edysorin
stiti cumva ce euro e
ste terminatia esteT33X5? nu se termina cum spun ei cu E1,2,3,4




ms mult de tot
Marius 77
Terminația X5 este Euro 2.
Leo0608
QUOTE(Marius 77 @ 31 Mar 2013, 10:24)
Cazul de mai sus, e unul, să spunem, "fericit".
De exemplu, pentru un Renault Laguna DCI, an 2004, motor 2188 cmc, norma Euro 3, timbrul de mediu este 5.540 Euro.
*


nasol domne
se poate fenta taxa, daca te intelgi cu vanzatorul sa mergi pe numele lui si sa ii platesti anual impozitul la masina rolleyes.gif
edy99
si amenzile si alte belele cine le plateste?
edysorin
Chiar nu a inmatriculat nimeni nici o solenza dupa 15.03.2013? Daca stiti si cit a platit taxa m

am inteles fb,dar am crezut ca a inmatriculat cineva.am fost la anaf si neoficial ar fi in jur de 1000euro iar pe site dublu,de asta intreb ca nu mai stiu ce sa cred.
Tzutzi
edysorin ce nu se intelege din ce au scris colegii mai sus? Taxa ti-o calculezi singur pe site-ul anaf.

http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Asite...imbru_2013.html

Nu o sa inmatriculeze nimeni nici o solenza indiferent ca este euro 2 sau 3. Motivele te las sa le intuiesti tu.
george_scala_2004
nu e nevoie...timbrul este undeva in jur de 1600 - 1900 euro... blink.gif
Maskatu
QUOTE(Tzutzi @ 3 Apr 2013, 17:13)
edysorin ce nu se intelege din ce au scris colegii mai sus? Taxa ti-o calculezi singur pe site-ul anaf.

http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Asite...imbru_2013.html

Nu o sa inmatriculeze nimeni nici o solenza indiferent ca este euro 2 sau 3. Motivele te las sa le intuiesti tu.
*


Solenza din 2004, euro 3, taxa 160 de euro... eu zic ca inca se poate. smile.gif
Marius 77
QUOTE(edysorin @ 3 Apr 2013, 15:53)
am inteles fb,dar am crezut ca a inmatriculat cineva.am fost la anaf si neoficial ar fi in jur de 1000euro iar pe site dublu,de asta intreb ca nu mai stiu ce sa cred.

Ceea ce nu ai specificat tu, și ai indus colegii (nu și pe mine) în eroare, este valoarea emisiilor CO2 la Solenza, adică 159g/km (valoare ce trebuie luată în calcul pentru aflarea sumei exacte de plată).

Taxa pentru mașina ta, este 1.305,93 Euro, așa cum am calculat în postul de mai sus (am folosit formula de calcul din proiectul de lege al timbrului de mediu).

Poți verifica acest lucru pe orice calculator on-line dorești, introducând corect datele mașinii tale :
- capacitate cilindrică 1390 cmc
- norma Euro 3
- 159g/km emisii CO2
- an 2004 (vechime 8-9 ani)

PS: în funcție de data primei înmatriculări, mașina ta, este posibil să se încadreze la intervalul de vechime 9-10 ani. În cazul acesta, timbrul de mediu este 1.138,50 Euro.
anecula_08
Sunt putine Solenze Euro 3(cele din 2005 si sfarsitul lui 2004). Majoritatea sunt Euro 2.
george_scala_2004
QUOTE(Maskatu @ 3 Apr 2013, 21:58)
Solenza din 2004, euro 3, taxa 160 de euro blink.gif ... eu zic ca inca se poate. smile.gif
*



men, de unde ai scos-o??? unsure.gif
Marius 77
În postul nr. 1 a specificat că mașina este Euro 3.
Dacă este Euro 2, se schimbă lucrurile.

Pentru Euro 2, formula de calcul este diferită, la fel și suma de plată:
3,50 x 1390 x (100 - 61) / 100 = 1.897,35 Euro

De el depinde să specifice cu exactitate caracteristicile mașinii, dacă vrea să afle cu precizie valoarea timbrului de mediu.
Maskatu
QUOTE(george_scala_2004 @ 3 Apr 2013, 23:11)
men, de unde ai scos-o??? unsure.gif
*


din calculatorul lui anaf. ia baga tu datele problemei si vezi ce iese. smile.gif

solenza 2004, euro 3, 1,4, emisiile nu conteaza. poti sa pui si 1 milion ca iese la fel.
daseky30
[quote=Maskatu,4 Apr 2013, 08:06]
din calculatorul lui anaf. ia baga tu datele problemei si vezi ce iese. smile.gif


http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Asite...imbru_2013.html

la mine taxa a iesit 1897 euro sad.gif
- 8-9 ani (fabricatie 2004)
- euro 2
- motor prin cu aprindere prin scanteie
george_scala_2004
mie mi-a dat o suma de ma doare capu'... wacko.gif
solenza, 9-10 ani, 1,4, euro 2 - 1654,1 euro...sau 7480.34 lei... blink.gif

mask, te rog, refa socotelile... icon_mrgreen.gif altfel alearga lumea sa cumpere srn, slz ca a scazut pretul si acu' si timbrul... rolleyes.gif
Maskatu
....
george_scala_2004
maskat, euro 3 la solenza? poate in 2005, spre sfirsitul fabricatiei...eu vorbeam de euro 2...la asta mi-a dat sumele alea...

[attachmentid=1627879492] [attachmentid=1627879493]
daseky30
dar tu ai pus emisiile la solenza 50, si in nici un caz nu ai atat, cred ca este pe la 160, cam asa, nu stiu sigur, si in functie de ele iti calculeaza taxa de la euro 3 in sus ( la euro 1 si 2 nu sunt necesare), deci trebuie cautate in carte emisiile si daca nu sunt trecute trebuie mers la rar sa le treaca (doar cu actele, fara masina si costa vreo 80 si ceva de lei)
Maskatu
Voi nu intelegeti ca emisiile nu conteaza? Poti sa treci si 3 miliarde in casuta aia ca suma tot nu se schimba.

George la euro 2 e alta treaba. Eu ziceam in eventualitatea in care vrei una cu euro 3. De euro 2 nu se pune problema. Taxa este astronomica...
vladut88
nu e asa cum zici , am trecut la emisii 50 , a dat cum ti-a dat si tie , apoi am trecut 100 , a dat 1000 si ceva de euro
daseky30
http://media.realitatea.ro/multimedia/othe...iu_28854900.pdf

aici este legea acestui timbru, cred ca este util sa stim cam ce contine calculatorul ala de la anaf smile.gif
Tzutzi
din pacate, cum precizam si mai sus nimeni nu o sa mai inmatriculeze solenze, fie ele euro 2 sau 3. Valorile taxei sunt intre 1600 si 1900 euro 2 in functie de an ('03, '04 sau '05)si intre 1100 si 1300 de euro, euro 3 la fel in functie de an('04 sau '05)
Marius 77
Formulele de calcul și valorile necesare calculării timbrului de mediu sânt următoarele:

- Pentru Euro 5
[ A x B x ( 100 - C )] / 100 = suma de plată
A = valoarea combinată a emisiilor de CO2 exprimată în grame/km menționate în Cartea de identitate a vehiculului
B = valoarea emisiilor poluante, exprimată în Euro/1 gram CO2 prevăzută in Anexa 1
C = cota de reducere a timbrului prevăzută în Anexa 3

- Pentru Euro 3 și Euro 4
[ A x B x ( 100 - C )] / 100 = suma de plată
A = valoarea combinată a emisiilor de CO2 exprimată în grame/km menționate în Cartea de identitate a vehiculului
B = valoarea emisiilor poluante, exprimată în Euro/1 gram CO2 prevăzută în Anexa 1 (pentru autovehiculele pe benzină) și în Anexa 2 (pentru autovehiculele pe motorină)
C = cota de reducere a timbrului prevăzută în Anexa 3

- Pentru Non-euro, Euro 1 și Euro 2
[ E x D x ( 100 - C )] / 100 = suma de plată
E = valoarea prevăzută în coloana 3 din Anexa 4 (pentru autovehiculele pe benzină) și valoarea prevăzută în coloana 4 din Anexa 4 (pentru autovehiculele pe motorină)
D = capacitatea cilindrică a motorului
C = cota de reducere a timbrului prevăzută în Anexa 3
paul_p
Taxele pentru Euro 3 sunt mai mari decat la non euro, E1 si E2.
aluibasarabeanu
Caz recent cineva a cumparat o solenza 1,4, 2005 si a primit hartia cu taxa-7700 de ron, deci nu ne mai ramane decat sa le dam la rude ca sa ramana pe numele nostru ca altfel nu ai incredere, sa tragem de ele pana mor sau programul rabla care e destul de avantajos daca ai banii de una nou.Da deja nu mai exista berline din clasa compacta la preturi decente iar un Logan diesel si cu aer conditiona deja are pret de passat de cativa ani ceea ce pentru mine personal e enorm!!!
george_scala_2004
solenza 1.4 2005 euro4 - timbru de mediu 444 euro ~ 2000 lei!!! blink.gif sad.gif
Marius 77
QUOTE(george_scala_2004 @ 16 Apr 2013, 09:37)
solenza 1.4 2005 euro4

Euro 4 pe Solenza ?
george_scala_2004
da, au fost fabricate citeva sute...nu am acum cartea de identitate la indemina...miine o sa pun o poza relevanta...

[attachmentid=1627882295] [attachmentid=1627882297]

Da, nu stiu cit de clar se vede, aparatul foto nu e superperformant...dar daca va uitati cu atentie la punctul 5 se poate observa E4/2005.

Un exemplu aici: http://www.buhnici.ro/wp-content/uploads/2008/04/civ.jpg

QUOTE
Capitolul IV - Calculul timbrului

Art. 5
Timbrul se stabileste in baza unei formule care cuprinde elementele de mai jos:
a) norma de poluare Euro se regaseste codificata in cartea de identitate a vehiculului la rubrica 5 "Numaul de omologare", prin ultimele doua caractere din numarul de omologare, dupa cum urmeaza:
Norma de poluare Euro   Codificare
Non-Euro                         E0 sau R0
Euro 1/Euro I                    E1/R1
Euro 2/Euro II                   E2/R2
Euro 3/Euro III                  E3/R3
Euro 4/Euro IV                 E4/R4
Euro 5/Euro V                   E5/R5
Euro 6/Euro VI                  E6/R6


http://www.euroavocatura.ro/print2.php?pri...ege&idItem=1069

mai mult, la un e-mail pe care l-am trimis la RAR DDOIIT raspunsul a fost ca intr-adevar este EURO 4:

QUOTE
Buna ziua,

Am trimis, zilele trecute, un e-mail in care solicitam lamuriri (mai precis daca motorul de pe acesta se incadreaza in norma de poluare E4) despre autovehiculul marca Dacia, SLENZA, model Confort nr. de omologare/anul fabricatiei AFDA160011T4AE4/2005.


raspuns:

QUOTE
Buna ziua,

Conform numarului de omologare precizat, autoturismul are norma de poluare Euro 4. Daca in cartea de identitate este deja este inscrisa si valoarea CO2, puteti face transferul de proprietate.

Cu stima,
neacsugabrie
QUOTE(Marius 77 @ 16 Apr 2013, 16:38)
Euro 4 pe Solenza ?
*


Da ,cele (cateva) din 2005.
Tzutzi
04.gif hai ca am auzit-o si pe asta. Solenza euro 4 04.gif ras hohote.gif
Marius 77
@george_scala_2004 - nu era nevoie să te justifici atât de mult.
Într-adevăr, dacă în CIV scrie E4, în cazul unei eventuale vânzări, timbrul de mediu va fi calculat conform normei Euro 4.

Am găsit un post mai vechi cu o posibilă explicație pentru Solenza Euro 4 :

QUOTE(bodo90 @ 9 Jul 2012, 20:11)
In 2005 pe solenza s-au montat un lot de motoare Euro4 (pentru Clio bicorp Franta) provenite de la o fabrica inchisa din Belgia.
De aceea cele cateva sute de Solenze fabricate in 2005 au motoare cu norma euro4.

bossake
Unele calcule de pe prima pagina a topicului asta sunt total gresite. A calculat cineva cu emisii 50 si euro3. La euro3 conteaza emisiile, la euro2 nu conteaza!!
Pana la urma solenzele sunt majoritatea euro3 si cateva euro4? sau sunt si euro2?
george_scala_2004
salut,

nu ma justific deloc...pur si simplu eram si eu intrigat la fel ca ceilalti pina nu am vazut negru pe alb...
Tzutzi
Multe, da' muuuulte de tot sunt euro 2. Cateva sute sunt euro 3 si aparent aflam dupa atata timp ca sunt si o mana cu euro 4 ras hohote.gif
aluibasarabeanu
Undeva pe forum a pus cineva o lista cu terminatiile seriei si norma euro corespunzatoare dar nu mai gasesc unde iar pe internet nu se gaseste nimic.Aveti idee daca terminatia este x5 ce norma euro este, solenza 1,4, octombrie 2004.
talibanu
Salut,
Terminatie cu X5 la sfarsit la seria de omologare am si eu pe DSN, din 2001, si a mea este Euro 2 (din cate stiu)...bafta
george_scala_2004
normele oug nr. 9/2013:

QUOTE
Capitolul IV - Calculul timbrului

Art. 5
Timbrul se stabileste in baza unei formule care cuprinde elementele de mai jos:
a) norma de poluare Euro se regaseste codificata in cartea de identitate a vehiculului la rubrica 5 "Numaul de omologare", prin ultimele doua caractere din numarul de omologare, dupa cum urmeaza:

Norma de poluare Euro  Codificare

Non-Euro                        E0 sau R0

Euro 1/Euro I                    E1/R1

Euro 2/Euro II                  E2/R2

Euro 3/Euro III                  E3/R3

Euro 4/Euro IV                E4/R4

Euro 5/Euro V                  E5/R5

Euro 6/Euro VI                  E6/R6


Marius 77
În plus, norma Euro 2 mai poate avea următoarele coduri : X2, X3, X4, X5, X6, Y1, Y2 și Y3.
cypydcv
Salutare.
Dar nu ia nimeni in calcul si cota de reducere pentru non-euro, euro1 si euro2? calculati aici sa vedeti despre ce este vorba http://wikitools.ro/?action=taxaauto
Eu zic ca nu are cum sa fie mai mult de plata ca la un euro4, dupa cum spuneau la tv non-euro, euro1 si euro2 platesc cel mai putin pt ca au o viata mai scurta ( motiv de parlamentar)
neacsugabrie
QUOTE(cypydcv @ 22 Jun 2013, 12:40)

Eu zic ca nu are cum sa fie mai mult de plata ca la un euro4, dupa cum spuneau la tv non-euro, euro1 si euro2 platesc cel mai putin pt ca au o viata mai scurta ( motiv de parlamentar)
*


1630 euro pentru solnitza din semnatura.Unde-i reducerea aia de care vorbesti?!
cypydcv
daca calculezi pe site pus de mine o sa iti apara asa solenza are euro2
Valoare taxa (EURO):
1322.06
Valoare taxa (RON):
5978.75
Curs de schimb (RON):
4.5223
EURO/1g CO2:
3.5
Cota reducere(%):
73
Marius 77
După cum se poate vedea foarte clar la postul nr. 31 ( Anexa 3 ), cota de reducere a timbrului de mediu este acordată în funcție de vechimea autovehiculului și este inclusă în formulele de calcul ( C = cota de reducere a timbrului prevăzută în anexa 3 ) ale fiecărei norme de depoluare.

Postul nr. 47 și 49 are doar scopul de a face reclamă site-ului din link-ul respectiv.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.