Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cumparare second hand Sandero
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Sandero > Diverse - Dacia Sandero
DaciaNovaGT1999
Salutare!
In ultimele zile am decis ca cumpar o masina mai noua si mai buna decat Nova mea smile.gif cam la 5-60000km si max 4500 eu si 2007+. Pe forum am vazut multe Loganuri cu rugina ... si pur si simlu m-am speriat, si asi vrea sa stiu daca Sandero este mai bun decat loganul sau si ea are probleme cu rugina ?Am mai vazut pe forum ca sandero are foarte multe probleme cu ambreajul, este defect de model? Daca are cineva ceva info, poze. Ce motorizare merita?
bobo77
Referitor la rugina din pacate are aceleasi probleme ca si loganul.
corbex
In privinta ruginii te poti edifica singur, facind o examinare atenta, cu masina pe rampa, odata ce ai gasit un exemplar care ti se pare corespunzator criteriilor tale. E ok, o cumperi, nu, alta! Felul in care rugineste o masina difera destul de mult de la un exemplar la altul.
EUGEN2008
sandero la aceleasi dotari cu berlina e mult mai scump , parca vreo 800 euro calculat la pretul de nou , asa ca mai bine iei berlina , teoretic e mai ieftina, portbagaj mai mare , loc mai mult la picioarele pasagerilor din spate , piese mai ieftine si mai usor de gasit pe la dezmembrari in caz de ceva accidente (bara, far , stop usi etc) . Rugina a cam lovit la primele modele, eu zic ca daca cumperi ceva 2008 - 2009 - 2010 n-o sa ai probleme , eventual il dotezi din prima cu ceva protectii aripi si aparatori de noroi .... si recomand 1,2 - 16 V ptr taxe , consum etc
vic24
eu am masina din 2008 si nu am rugina (bine, am pe traseul esapamentului, puncte pe jenti, etc, dar nu pe tabla, nici pe dedesubt nu am vazut). cu ambreiajul nu am avut niciun fel de problema, si nu vad de ce ar fi altfel decat pe logan... ca motorizare chiar nu stiu... cred ca tot 1.2 16v te sfatuiesc si eu. dar sa nu te astepti ca masina sa fie altfel decat lenesa (valabil si pt 1.4). in rest depinde de preferinta pt hatch/sedan, iar ca si exemplar, evident ca trebuie sa o inspectezi foarte atent.
corbex are dreptate cand spune ca nu ruginesc toate la fel, si, dupa parerea mea, cel mai putin ruginesc masinile cu care se merge mai des
ag02cws
Eu am avut puncte de rugina pe partea interioara a hayonului si langa busonul de benzina, in spatele usitei. S-au remediat pe garantie. Masina este cumparata in vara lui 2008 si are 65000 km. Nu a vazut garaj niciodata.
vic24
nici a mea nu a vazut garaj, nici zi de la Dumnezeu sa nu merg cu ea (poate in primul an, cand era zapada mare...). 100.000 km.
Iulikk
QUOTE(bobo77 @ 2 Apr 2013, 21:08)
Referitor la rugina din pacate are aceleasi probleme ca si toate modelele Dacia
*



Mi-am permis sa te corectez eu, un pic.
bobo77
@vic24 ai dat chederele de la geamurile usilor jos de curiozitate tongue.gif ? sa nu ai o surpriza...sau poate mai multe.
DaciaNovaGT1999
Da sigur trebuie verificat atent, da tot aici pe forum am vazut la logan niste posturi ( din 2005-2006) ca loganul avea rugina in portbagaj din cauza condensului si pe mai multe locuri... ca nova smile.gif. Si am chinuit destul cu nova smile.gif nu mai vreau o masina care din 5 in 5 ani trebuie izolat si etc, sincer de mult am vrut sa cumpar logan ca imi lace ca este spatios la pretul lui destul de dotat, da dupa ce am vazut ce scriau baieti pe forum ( http://www.daciaclub.ro/RUGINA-si-Loganul-...ina-t36746.html ) nu mai am curaju sa cumar una.
vic24
chederul ala care e roata pe sus sau bagheta ? bagheta nu o dau jos nici mort, ca se stramba ca naiba cand o scoti

4 Apr 2013, 10:08:
m-am uitat. e perfect curat peste tot.
Andy_ACS
@DaciaNovaGT1999 - la achizitionarea unei masini SH in general eu cred ca ar trebui sa verifici:
- actele masinii (sa o iei de la proprietar, sa bata seriile, sa aiba certificat fiscal, sa verifici daca se plateste timbrul de mediu sau nu, sa verifici cartea service - daca exista)
- starea generala a masinii (daca a fost lovita si cat de rau, daca a fost intretinuta corect, daca prezinta uzuri si ce cheltuieli suplimentare te asteapta - gen distributie, cauciucuri, placute frana, etc)
- functionarea masinii (batai suspensie, jocuri, eventual test la un service, functionare motor, functionarea dotarilor - geamuri, AC, oglinzi electrice, etc etc)
- in plus la o Dacia, cum au zis si colegii, trebuie sa fii atent si la rugina. La cele mai noi gen Logan si Sandero parerea mea e ca nu o sa fie probleme gen gaura in podea, insa posibil o sa ai mici puncte in anumite zone. Nu e o problema f grava, poti merge si asa in multe cazuri, sau poti rectifica usor. Asta ar fi si un motiv bun de negociere la pret.

Bafta!
bobo77
@vic24 nu acolo, sa fiu mai explicit la chederul tip bagheta pe unde intra geamul in portiera cand e actionat.Trebuie dat jos ca sa vezi si daca o faci vezi sa nu-l strici forma, ca am vazut la cineva si la ondulat...

vic24
acolo poate sa fie cata rugina vrea, io pe ala nu il mai scot (l-am strambat o data, si a trebuit sa cumpar altul) smile.gif
si daca ar fi acolo ceva rugina, cel putin daca timp de 6 - 7 ani nu iese "la vedere", masina tot isi merita banii (vb de pretul de achizitie de nou, pt tinut 6 - 7 ani)
la sh, ar trebui cautate totusi masini cam pe la 3 ani vechime (vb de logan/sandero), ca sa fie o achizitie multumitoare.
Marius 77
Referitor la rugină, există cazuri și cazuri.
Loganul meu din 2006 nu are nici un punct de rugină, însă, am văzut la alți colegi pe forum, Logan din 2011 cu început de rugină.
bobo77
vic24 pai atunci cade varianta ca nu ai rugina din moment ce nu ai cotroboit peste tot tongue.gif
vic24
cade smile.gif
mai, da nu facem cam mult offtopic? tongue.gif
megyes raul
Pe Sandero de-a lungul timpului s-au pus motoarele 1.4mpi, 1.6mpi, 1.2 16v, dci-urile de 1.5 si pe sfarsit 1.6 16v. Cele de 1.6 16v sunt clar foarte putine, deci putine sanse sa gasesti ceea ce doresti si cu acest motor. Dci-urile sunt recunoscute prin problemele la injectie, plus pretul mai ridicat, deci nu as alege varianta asta(poate daca e dupa 2010 cand au fost 'modificate' aceste motoare) Din restul 3 vei gasi destule, dar eu as alege 1.2 fiind ~1.4, dar are taxe mai mici etc. 1.6 mpi consuma mult si ofera putin mai mult decat 1.2(83CP in varianta E5 fata de 75CP pt. 1.2).
Trebuie sa fi atent la caseta de directie(Sandero este recunoscut pt. aceasta problema) care 'troncane' la linii de tramvai, viraje stranse etc, prezenta barii stabilizatoare (daca aceasta este sunt slabe sansele sa aiba probleme cu caseta), rugina. Locurile predispuse ruginirii sunt muchiile aripilor spate, zona busonului rezervorului si muchiile tuturor portierelor. De asemenea, starea interiorului nu va reflecta numarul real de km al masinii(in cazul in care nu a avut huse) deoarece acesta va arata ca la o masina de sute de mii de km si masina poate avea doar vreo 50 de mii.
In rest, cam tot ce este plastic este de proasta calitate (se zgarie de la unghii), "cromul satinat" se cam duce cu timpul-manerele exterioare(daca nu sunt vopsite in culoarea caroseriei), iar pentru infiltratiile de apa pe la usile spate singura rezolvare este ca masina sa fie parcata pe teren drept cand ploua afara(sau in garaj).
Personal, nu am avut mari probleme cu masina, este din 2010 cu motor de 1.2 si am ~16 mii km (la km astia nici nu prea ar avea ce se strica): tapiseria scaunului soferului s-a deteriorat destul de urat, fetele de usi sunt zgariate in ultimul hal, manerele exterioare le am vopsite in culoarea caroseriei, deci nu se exfoliaza, iar despre mecanica numai cuvinte de lauda, volanul este imbracat in 'piele' ,deci nu se exfoliaza(o alta problema foarte cunoscuta a Daciei), am si bara stabilizatoare(si e de 1.2 motorul=> am spulberat mitul cum ca doar cele puternice au bara), iar cu rugina nici un fel de problema. Apa mai intra pe la usile spate, dar nu imi bat capul cu asta(am garaj , covoare tip tavita), caci masina ramane de putine ori afara in ploaie.Per total sunt multumit de masina, dotari are suficiente si merge bine.

Ps: Atentie la masinile cu motoare 1.2 16v fabricate in 2010 deoarece a fost un lot cu probleme la chiulasa(semiconurile supapelor). A mea a fost rechemata in service pt. verificare, dar nu facea parte din acel lot.
vic24
nu stiam despre "recunoasterea" lui sandero pentru probleme la caseta de directie blink.gif nu am vazut nicio muchie (fie ea si ramasa la grund, din motive de luat vopseaua prin lovitura) cu urma de rugina, si nu stiu in ce mergi tu imbracat/ce tapiserie ai, dar la mine la 100.000 km scaunul soferului este doar putin decolorat (mai degraba prafuit), si nu a avut niciodata husa.
"cromul satinat" e ca in prima zi, si tin piciorul (genunchiul) sprijinit mereu de consola (nu se vede nicio urma de matuire sau etc).
manerele exterioare s-au patat in schimb destul de rau la o spalatorie care probabil a avut spuma prea concentrata sau au lasat-o prea mult.
bogdan_dsn
Pana acum din 2009 de cand e sandelul meu nu am avut apa in spate, rugina are doar vreo 3 puctulete la incuietoarea de la portbagaj. La manerele de exterior am vazut ca vopseaua s-a dus mai tare dupa ce am fost la o spalatorie unde cine stie ce spuma activa aveau(dar am in plan vopsirea manerelor cum sa facut din 2010 incoace). In rest masina e foarte ok.
vic24
CUM A AJUNS TOPICUL ASTA LA DUSTER ?!?!?!?!?!?
DaciaNovaGT1999
radmasa.gif
bobo77
QUOTE(megyes raul @ 8 Apr 2013, 11:48)
1.6 mpi consuma mult si ofera putin mai mult decat 1.2(83CP in varianta E5 fata de 75CP pt. 1.2).

*


Spui prostii ca sa nu spun altfel, 1,2 este mult mai slab fie el E4 sau E5 decat 1,6 la aproape la orice mai putin consumul in oras, sa nu mai vorbim de 1,6 16v...
bogdan_dsn
O fi si 1.2 ok dar nu se compara sub nici o forma cu 1.6 sau 1.6 16v. Consuma putin in oras, dar in rest... Am avut fabia cu 1.2 12v, in oras motoarele sunt ok, dar daca bagi talpa in ele consuma cat 1.6 sau chiar putin mai bine.
vic24
ce cuplu aveai la 1.2 12v (nu cumva mai mic decat la 1.2-ul dacia, care e in 4 cilindri) ?
bogdan_dsn
Cuplu la 1.2 12v era de 112nm pe cand la 1.2 16v stiu ca e 107nm.
megyes raul
Ma refeream la cromul satinat din exteriorul masinii, de pe manere si alte ornamente exterioare(Stepway). Am vazut multe Sandero cu manerele acestea 'sterse'.
Tapiseria s-a distrus pe lateral(nu am airbag-uri laterale, deci e vinilin pe lateral), dar nici partea textila nu mai era ok. Este tapiserie Tussalo(aproape complet neagra, cu cusaturi albe), iar hainele de servici sunt intr-adevar mai aspre, dar in vechea masina nu au 'ranit' tapiseria.
Nu am spus ca 1.2 este mai bun ca 1.6. Este si logic ca 1.6-le sa fie mai puternic, insa daca punem si diferenta de pret la achizitie, taxele cosiderabil mai mari, mai merita pentru doar vreo 8Cp?(Desi nu contest ca nu conteaza si acei cai). Sunt sigur ca unii chiar au nevoie de acel plus de putere, daca as locui in zona montana nici nu as fi discutat despre 1.2.
1.6 16v este probabil cel mai bun, nu se poate compara cu nici unul dintre celelalte motoare puse pe Sandero.
Vorbind de achizitia de Sandero SH, oricare din motoarele pe benzina sunt bune, rezistente si fiabile, fiecare si-l ia dupa preferinte , masina in ansamblu este buna, la serviciile din unitatile Dacia ar fi multe de imbunatatit, dar nimeni nu este obligat sa-si faca reviziile la ei.
vic24
@bogdan_dsn suna bine... cam cum se comporta motorula ala in 3 cilindri? tragea ok?
@megyes raul am inteles. da, ti-am spus, si la mine s-a deteriorat cromul de pe manerele exterioare... interesant e ca nici eu nu am airbaguri laterale dar tapiseria este textila in intregime. cred ca e vorba de anul de productie, sau ceva...
cu motoarele nu stiu ce sa spun... intre legendarul dar gurmandul 1.6 16v si 1.2 TCe, parca l-as prefera pe cel din urma. te rog sa ma crezi ca, desi au motoare moderne, si noua generatie sandero este un mare pas in fata, eu personal nu cred ca le voi mai fi client, pur si simplu din cauza c nu au (inca?) un motor p gustul meu. vreau un benzinar. cel de 1.2 nu ma intereseaza (am 1.4 si nu mai vreau, vreau ceva mai puternic, cat de cat), iar 0.9, desi ma uimeste pe hartie, se pare ca nu este ce s-a dorit. de-asta zic ca astept posesorii...
p.s. - fiesta 2012, 1.25 benzina, la 170 kmh pe autostrada are consumul instant de 8.2%. asemanator (din ce se vehiculeaza momentan) cu consumul lui 0.9 TCe la 120 kmh biggrin.gif ph34r.gif ceva nu se leaga deloc
bogdan_dsn
Polizorul in 3 cilindri in oras tragea al dracului de bine, dar rapoartele cutiei erau foarte scurte. Cu consumul era mai problema...in cluj aveam si 11l/100km. Dar atat eu cat si alti prieteni care am avut motorul asta nu il prea recomandam din cauza consumului mare. Poate cel de la dacia e mai ok ca si cel din gama vag. Singurul lui avantaj era distributia pelant
Dacus_Malus
intrebare:
Sandero fabricat in 2012 cu motor 1,2 16V, 75cp este euro 4 sau euro 5?
sau pot fi si euro 4 si euro 5?
multumesc.
Marius 77
Este euro 5.
Dacus_Malus
Buna seara,
Poate cineva sa ma ajute cu un istoric service ptr. Dacia Sandero
cu VIN: UU1BSDE4P47563186
se pare ca provine din Belgia, si vanzatorul jura ca are sub 30 000 km si nu a avut accidente.
Multumesc anticipat.
robtsvas01
Salut tuturor , am o intrebare legata de Sandero second hand , cum pot verifica autenticitatea kilometrilor reali ? adica la Sandero se poate smenoza/umbla la km ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.