Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aerisire instalatie racire
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mariusmoraru
am cautat pe forum vreun topic asemanator dar nu am gasit asa ca am decis sa deschid eu unul cu intrebarea: CUM SE FACE AERISIREA LA INSTALATIA DE RACIRE LA DACIA PICK-UP 1.9D?


5 Apr 2013, 17:53:
nimeni? sad.gif
nikuniku
mult mai simplu ca la o dacie pe benzina
ai pe furtunu de la radiator un aerisitor,mai este unu in spatele chiulasei la fel cum este la valva de la roti
primu aerisitor este pentru a intra apa/antigel in radiator si motor,cel din spatele chiulasei este pentru a aerisi chiulasa,
pui antigel in vas(il lasi la locu lui)desfaci aerisitoru de pe furtun,si cand a iesit antigel fara bule de aer pui/strangi aerisitoru,apoi desfaci aerisitoru din spatele chiulasei si cand a iesit antigel fara bule de aer pui aerisitoru la loc(este cam incomod accesu la el),in timpu asta ai grija sa nu ramai fara antigel in vas,dupa ce ai aerisit motoru si chiulasa pornesti motoru si-l lasi sa mearga pana pleaca electroventilatoru o data sau de doua ori si cam asa este toata aerisirea
spor la lucru
mariusmoraru
am aerisito si tot are probleme, desfac surubul acela de pe furtun, pun apa in borcan si las sa curga pe la surub pana nu mai ies bule de aer, pun la loc surubul si apoi desfac capacelul de la termostat, las sa curga si pe acolo pana nu mai iese aer si il pun la loc, completez cu apa si pun capacul borcanului. pornesc masina si dupa ce s-a incalzit apa incepe sa creasca in borcan, (mentionez ca am pus apa pana la nivelul maxim) si mi s-a mai intamplat sa pun apa pana la maxim si sa pornesc masina si apa sa scada de tot si cum desfaceam putin, pana sa prinda aer, capacul de la borcan apa revenea inapoi in borcan, cum strangeam capacul inapoi apa scadea, nu am aerisit eu bine?
Iuli
Faci prost aerisirea .....modul de aerisire se face astfel ,pui apa im vas apoi desfaci surubul de la thermostat pana ese apa il starangi apoi desfaci surubul de pe furtun pana curge apa il strangi apoi faci mivelu in vas la MAX stangi busonul apoi pornesti motorul si il lasi mergand pana porneste elv il opresti lasi sa se raceasca si apoi verifici nivelu in vas ....IMPORTANT NU SLABESTI BUSONUL LA VAS IN TIMPUL MERSULUI SI DUPA CE LAI OPRIT CA E SUB PRESIUNE
mariusmoraru
am mai constatat o problema la instalatia de racire, am observat ca presiunea din instalatie este prea mare, furtunele se intaresc si imi iese presiunea si pe la capacul vasului de expansiune, in mod normal furtunele nu ar trebui sa fie asa tari, care ar putea fi problema?
si inca ceva elv-ul(care este modificat sa porneasca cu ajutorul termocuplei de dacie) porneste prea des, adica porneste, sta 10-15 secunde, apoi peste 1-2 minute iar porneste si sta tot asa de putin, daca masina sta pe loc, elv-ul sta cam 1 minut, in fine nu asta e marea problema, marea problema este presiunea foarte mare, exagerat de mare as putea spune, care ar fi cauza presiunei prea mari din instalatia de racire?
mariusmoraru
am scos si termostatul crezand ca nu deschide si din cauza lui face presiune, dar nici o schimbare si cu el scos, apa tot creste in borcan si tot face presiune ori de cate ori ai aerisio, un mecanic mi-a zis ca s-ar putea sa fie blocul fisurat, este posibil?
Iuli
E garniture de chiuloasa arsa
nikuniku
in cel mai fericit caz,daca ai blocu fisurat e grav
mariusmoraru
am desfacut busonul de la vasul de expansiune si avea presiune asa mare incat mi-a iesit apa din borcan, mentionez ca masina nu a mai fost pornita de aseara pe la 7, deci exista o fisura pe undeva dar chestia este ca nu imi baga ulei in apa sau apa in baie
mariusmoraru
de ce a doua zi motorul fiind rece tot este presiune in instalatie? adica este presiunea asa de mare incat furtunele sunt tari ca atunci cand motorul este in functiune si daca desfac capacul de la vasul de expansiune apa creste instantaneu(mai sare si pe afara) in borcan peste nivelul maxim si daca o aerisesc iar scade apa pana la maxim, si ventilatorul este activat de termocupla nu de calculator si porneste destul de des dar nu sta prea mult, dar presiunea este mult prea mare, este asa de mare incat cred ca vor exploda iar furtunele, am schimbat si pompa de apa crezand ca nu-si face circuitul bine, am scos si termostatul crezand ca nu deschide si ramane blocat, si cu furtunele, este normal sa fie asa de tari incat sa nu le poti strange? si am testat cu motorul la relanti si ventilatorul pornit pe direct adica sa mearga continuu si apa tot fierbea si iesea pe la buson, deci ce poate fi? chiuloasa este alta, garnitura a fost noua, nu are decat vreo 3-4 luni in care nu am facut mai mult de 100 de km, eu cred ca compresia imi intra in instalatia de racire si de aia este asa de mare presiunea, voi ce crede-ti?
nikuniku
antigelu din vas miroase a fum?
dupa spusele tale ai chiulasa fisurata
mariusmoraru
da, miroase
mariusmoraru
am mai incercat ceva, deci am aerisit instalatia, am completat cu apa si apoi am pornit masina, mentionez ca capacul de la vasul de expansiune nu l-am pus, am pornit masina pana nu s-a incalzit apa nu a crescut in borcan dar dupa ce s-a incalzit a inceput sa creasca, dar chestia este ca nu mi-a aruncat deloc apa din borcan doar a crescut cu vreo 3-4 cm deasupra nivelului maxim si apoi am pus vreo 5 minute elv-ul pe direct( sa stea 5 minute continuu pornit) si apa a scazut vreo 2 cm dar nu a ajuns pana la nivelul maxim deci eu cred ca nu e fisura ca daca era trebuia sa sara apa din vas,nu?
sorin3
Va salut, cu permisiunea d-voastra postez si eu aici.

Am o problema tot la sectiunea asta, pentru acelasi motor.

-in mers i-mi da bule micute dar constant in vas scoate cate o picatura de antigel pe la capac, nivelul apei in vas ramane constant si mi se pare ca furtunele de la radiator sunt prea fierbinti,

-dupa ce am oprit motorul creste apa in vas pana la capac apoi sacde la loc. Nu am ulei in apa nu pierde apa afara de picaturile care scapa pe la capacul vasului.

elv porneste mai des ca de obicei.
Care sa fie cauza? sleep.gif
mariusmoraru
ca sa nu mai deschid un alt topic intreb aici
gasesc o termocupla mai joasa de 98-82? adica ceva sub 82 de grade gen 92-70? momentan am una 92-85 si porneste des elv-ul si sta putin pornit, cateva secunde, si eu vreau sa stea mai mult si sa-mi raceasca mai bine
vladut88
Acuma asta serios , chiar nu am mai auzito , tu vrei ca electroventilatorul sa mearga mai mult , el merge putin pt ca motorul se raceste , exact cat are nevoie ,. bucurate ca nu merge mult
mariusmoraru
pai eu as vrea sa mearga mai mult si sa porneasca mai rar, acum imi raceste cu pana la 5 grade cu termocupla pe care o am acum si eu voiam macar 10 grade sa-mi raceasca si sa porneasca mai rar
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.