Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Buji
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
sonykel
am o mare problema!maine plec la ploiesti si-mi trebui si nustiu ce sa iau!am avut brisk am mers700km au picat am avut sinterom au tinut 500 ce naibi sa iua!si imi primu rand ce model!eu am o dacie break1310 din 1997 cu motor de 1.6l iar in talon zice asa :
1. cilindree:1557
2.putere max kw 53
3. tipul motorului 106-00

Am auizt de buji cu filet lung sau cu 3elctrozi dar va rog nu-mi recomadati dastea ptr ca nu ma risc acum sa incerc prototipuri pe masina!

deci va rog spuneti-mi frime si neparat indici aceeia!daca ati stii si preturi ar fi perfect!

Va rog lamuriti-ma in seara asta ptr. ca maine dimineata la4plec

Rog moderatorii sa-ma scuze ptr ca n-am folosit search-ul si va rog sa inchideti topicul dupa ce ma lamuresc!va rog ajutati-ma!
rtulea
Daca n-ai plecat iti raspund eu. La masina ta este contraindicat sa folosesti bujii cu filet lung deoarece risti sa nu le mai poti scoate din chiuloasa dupa ce acestea se oxideaza la partea care ramane in cilindru.
Foloseste Sinteroame pentru motoare de 1,6 care sunt mai calde si vei rezolva problema. Acum depinde si de cata bafta ai la cumparare, adica din ce lot provin, poate sunt bune poate nu. Eu am Sinteroame cu care merg de aprox 20KKm si doar le-am mai reglat distanta la electrozi in rest fara probleme.
DodoBird
QUOTE(sonykel @ 11 Sep 2005, 20:46)
am o mare problema!maine plec la ploiesti si-mi trebui si nustiu ce sa iau!am avut brisk am mers700km au picat am avut sinterom au tinut 500 ce naibi sa iua!si imi primu rand ce model!eu am o dacie break1310 din 1997 cu motor de 1.6l iar in talon zice asa :
1. cilindree:1557
2.putere max kw 53
3. tipul motorului 106-00

Am auizt de buji cu filet lung sau cu 3elctrozi dar va rog nu-mi recomadati dastea ptr ca nu ma risc acum sa incerc prototipuri pe masina!

deci va rog spuneti-mi frime si neparat indici aceeia!daca ati stii si preturi ar fi perfect!

Va rog lamuriti-ma in seara asta ptr. ca maine dimineata la4plec

Rog moderatorii sa-ma scuze ptr ca n-am folosit search-ul si va rog sa inchideti topicul dupa ce ma lamuresc!va rog ajutati-ma!
*



Cum adica "au picat?" . Schimba furnizorul , rtulea are dreptate ia Sinterom ! Nu cumva ai arderea proasta si se murdaresc clamina, carbune, etc?
chichi
Pentru Dacii, model derivat din Renault 12 (Dacia 1300, Dacia 1310 sau 1410), conform documentatiei tehnice aferente, se recomanda a se utiliza urmatoarele bujii: Sinterom, Bosch, NKG. In general, si un mecanic bun iti va recomanda acelasi lucru.

Bujiile Brisk nu sunt bune la Dacie, eu le-am schimbat dupa 700 km (am o Berlina din 96).
diaconuliviu
QUOTE(chichi @ 12 Sep 2005, 09:40)
[...]
Bujiile Brisk nu sunt bune la Dacie, eu le-am schimbat dupa 700 km (am o Berlina din 96).
*


Eu am avut Brisc cu miile de km si nu aveam probleme.
Acum am Sinterom
Pt 1289 km - Sinterom 14 N18 (ex M14-225)
Pt. 1397 si 1557 -Sinterom 14 N 21 (ex M14-240) adica MAI RECI
sonykel
azi miam lauat sinterom14np21(cu contact din cupru) am facut rost de o schema din manualui dacia si asta e recomandat ptr tipul meu de motor adica 106-00
dar nici pe astea nu zice nimic de daci cu motr 1.6 n-am gasit nimic pe care sa scrie dacai 1.6l azi dimineata cand am plecat miam luat niste buji de la omv leam luat tot asa sa corespunda cu manualu de la KLG f65p(iar pe ele mai au un S cica S-ul e de la super) in fine am facut azi 700km cu masina si deja merege in 3buji!
Care sa fie problema?
o sa montez sinteroamle acestea care mi le-am luat in seara asta sa vad cum merg!
Azi dimineata inainte sa plec am schimbat bujiile aveam pe ea niste SINTEROM 14n18(au tinut 500km) cand am scos bujiile am costat ca 2buji erau rosi in cap iar 2erau pline de cenusa!azi taicamiu ca alea rosi era rosi de caldura si ca functionau bine(da si acum sunt tot rosi dupa ce sau racit)

Deci care sa fie problema?
Cum adica am arderea proasta?
Adica au picat nu mai merg leam incalzit le am frecat cu peria de sarma le-am luat cu smirgherul le-am facut sa arate cu noi si tot merg intrerupt!
Cum se regleaza distanta le electrozi care trebuie sa fie?
driverx
sonykel

Dar de ce mor bujiile? Au cumva depouneri? Poate motorul e terminat. smile.gif
argon
Exact cum zice DriverX, nu bujiile sunt problema..sigur e dus motorul, sau reglat aiurea, arderea nu e buna, culbutori dereglati, amestec dereglat, avans facut aiurea dupa ureche..etc, asa ca nu mai da vina pe bujii, ca saracele nu au nici o problema.
Rar se intampla sa fie ele buba..in general motorul e principala problema...

Ai spus ca 2 erau rosii si 2 inegrite...eu zic sa-ti reglezi culbutorii si sa-ti faci un test de compresie la cilindrii...stai linistit, ca orice bujii ai pune, nu rezolvi nimic.
De asemenea mai verifica toate componentele aprinderii(platini, avansuri, bobina, fise, capac delco etc), si regleaza ce se poate regla
sonykel
Deci ces aiai culbulotori?tacheti?daca sunt tacheti iam reglat acum 1000km la service autorizat avanzu vacumatic si tot ce se mai regleaza e reglat cu aparate cu voltmetru stroboscop etc
Dar sa zicem ca dupa ce rglez motoru merg cu buji nasoale se poate deregla?
Bujiile au cenusa neagra pe ele iar undele sunt rosii!
Cum adica e motoru dus?e destul,de batran are8ani si cam 100de mii de km dar e cat de cat intertinu adica ulei bun aditiv si etc singura problema ca am bagat benzina cam de 300de mii de obicei si am cam mers pe rosu si nici naveam filtru dar ma reglat si curtatat carburatoru si aim pus si filtru de benzina!!ce se paote strica?tre sa fac segmentare sau setu motor cum naibi ii zice?cam cat ma costa?Aveti idee?
argon
QUOTE(sonykel @ 12 Sep 2005, 20:38)
Deci ces aiai culbulotori?tacheti?daca sunt tacheti iam reglat acum 1000km la service autorizat avanzu vacumatic si tot ce se mai regleaza e reglat cu aparate cu voltmetru stroboscop etc
Dar sa zicem ca dupa ce rglez motoru merg cu buji nasoale se poate deregla?
Bujiile au cenusa neagra pe ele iar undele sunt rosii!
Cum adica e motoru dus?e destul,de batran are8ani si cam 100de mii de km dar e cat de cat intertinu adica ulei bun aditiv si etc singura problema ca am bagat benzina cam de 300de mii de obicei si am cam mers pe rosu si nici naveam filtru dar ma reglat si curtatat carburatoru si aim pus si filtru de benzina!!ce se paote strica?tre sa fac segmentare sau setu motor cum naibi ii zice?cam cat ma costa?Aveti idee?
*



Poate scapi mai usor..verifica in interiorul capacului delco, sa vezi contactele sa nu fie colmatate chiar la bujiile ce se inegresc, si asta poate fi, deci curata bine contactele interioare ale capacului, la fel si luleaua dry.gif
daca sunt mancate rau, schimba capacul si luleaua
Poate fi de la aprindere, nu te speria, nu e neaparat sa fie de la motor.
Faza cu motorul dereglat/dus e valabila in cazul in care aprinderea functioneaza perfect, si tot se inegresc bujiile..
Bafta
chichi
De la aprindere este sigur: verifica platina, eventual schimb-o de tot... asigura-te ca reglajele sunt facute corect (relantiul, etc.). Daca bujiile sunt afumate, posibil ca motorul sa nu mearga rotund (sa tremure, sa trepideze, sa scoata fum negru pe la esapament, sa porneasca mai greu). smile.gif
sonykel
de pornit porneste la a2a cheie dimineata cand e rece dar tre sal tin cam 30secunde turat ca altfel se opreste!
chichi
QUOTE(sonykel @ 13 Sep 2005, 11:55)
de pornit porneste la a2a cheie dimineata cand e rece dar tre sal tin cam 30secunde turat ca altfel se opreste!
*


Si mie imi porneste greu dimineata (cand este mai rece...), mai ales daca nu trag socul... Practic, fara soc, este imposibil sa pornesc din prima si sa-mi functioneze motorul rotund. Este normal si firesc... pentru o Dacie, binenteles. smile.gif Important este cum iti porneste in restul zilei...

Daca pui bujii nasoale pe un motor reglat ca la carte, acesta nu va functiona cum trebuie. Va porni mai greu (de la a doua sau a treia cheie), iar relantiul va fi mai instabil (smucituri, trepidatii, tremuraturi). Apropo, ai verificat fisele, sa nu fie una impuscata?... huh.gif

Esti sigur ca ai reglat cum trebuie amestecul, avansul?...
sonykel
se pare ca problema era capacul de delcou era impuscat!acum masina merge bine si consumul a scazut considerabil sa vedem cat rezista!chestia care ma uimeste ca dimineata porneste la sfert de cheie fara sa-i daul cateva pedale!
RIon
si eu recomand brisk - raport calitate/pret - foarte ok!
ydaniel
cam la cati km se schimba platina?a mea are cam 9500 km si cred si da unele rateuri,plus ca bujiile arata ancrasate nu afumate!
argon
QUOTE(ydaniel @ 14 Sep 2005, 20:44)
cam la cati km se schimba platina?a mea are cam 9500 km si cred si da unele rateuri,plus ca bujiile arata ancrasate nu afumate!
*




..nu se schimba la un anumit nr de km, se verifica din 2000 in 2000 de km sa nu prezinte cratere pe suprafete, si se curata daca e cazul.
Pe mine un set ma cam tine 4-5 mii de km, dar sunt si deastea infecte de metalplast.
Cand am cumparat un platou cu platini de Electroprecizia, acele platini au tinut mai mult de 10 mii de km, cele de Metalplast tin si alea..depinde cum le prinzi.
Atentie, ca la caateva sute de km de la montarea platinilor noi e bine sa mai verifici distanta, ca se duce stratul superficial din pintenul de ebonita/plastic si distanta scade.
ydaniel
DECI pe platina a aparut asa un fel de "smirghel" Platina e doduco,si cam cat mai tine?trebuie sa o curat sau o las asa!eu de obicei mergeam cu ele pana faceau crater!la 1200km am facut ce ai zis tu,adica le-am reglat din nou@!
argon
Curat-o cu un smirghel f fin, si ar trebui sa mai tina, daca nu schimbo, una frantuzeasca e 6 lei, metalplat e 3 lei..deci nu te zgarcii biggrin.gif
ydaniel
nu cumpar doduco cam 8lei!nu mai cumpar piese romanesti never ever....
sonykel
cat ar costa sa fac motorul?segmenatre si ce se mai face! merge prost iar acum imi crapa capacele de delcou le schimb la 2zile!
ce se intampla daca plec dimineata``fortat`` adica plec cu motru rece???
Mr_K
http://www.ngksparkplugs.com/products/cars...1420&country=US


Asa ceva mi-ar trebui mie. Stie careva la ce pret sunt si daca as putea gasi in cluj?
sonykel
cat costa o bobina de inductie?aia in care intra fisa centrala.
ydaniel
450-600 depinde de marca rom sau alta!
cristidb
Nu curatati platina. De obicei nu mai tine mult dupa ce a fost curatata. Folositi aprinderea de Tg Mures. Nu veti mai avea probleme cu platina.
sonykel
dar bujiile le curatam?

ydaniel 10x!
ydaniel
da.dar normal nu ar fi nevoie!:)care e faza cu eu x10?tongue.gif
aicidincolo
Am o nova GTI cu motor de 1600 + GPL. am cumparat BRISk Silver NR15S cu electrod de argint , pe ele scria doar aplicatii dacia GPL . nici macar nu stiu daca sunt la fel cu cele pentru motor de 1400 cu cele 1600, la marime si forma se cam potrivesc. sunt bune? au costat peste 300mii..
Zaheiu
Am avut si eu Brisk pt. GPL. Prima data cand le-am pus s-a cunoscut clar. Acum sunt date jos pentru ca mi-a facu probleme cu pornirea pe gerul ala si am schimbat tot, la gramada, inclusiv bujiile. Le-am reglat la 0,9 (am aprindere electronica Gotronic) si o sa le pun la loc intr-o zi cu soare!
bertro
QUOTE(diaconuliviu @ 12 Sep 2005, 11:41)
Eu am avut Brisc cu miile de km si nu aveam probleme.
Acum am Sinterom
Pt 1289 km - Sinterom 14 N18 (ex M14-225)
Pt. 1397 si 1557 -Sinterom 14 N 21 (ex M14-240) adica MAI RECI
*



daca tot s-a redeschis topicul, intreb si eu:
Liviu, de ce neaparat mai reci la 1600? eu tocmai ma gandeam sa trec la bujii mai calde pana isi revine vremea
ionutz_ro23
cat iti consuma masina ca si io am dacie cu motor de 1,6 si bujii am pus sinterom. e adevarat ca 2 mi s-au dus cam dupa 200 km poate ca aveam aprindere electronica
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.