Am o Dacia 1300 din 1977, cu 120k km la bord, pe care am renovat-o in urma cu o luna, incluzand inlocuirea de elemente ale caroseriei, tinichigerie, vopsit, etc. Masina se comporta excelent pentru varsta ei, mai ales ca a fost ingrijita de tatal meu. Comparativ, as zice ca la demaraj nu e mare diferenta fata de o berlina noua, in rest dezavantajele tin de confort, de vechimea componentelor, etc.
Problemele pe care le-am inregistrat cu ea ar fi urmatoarele:
1. Vitezometrul oscileaza la viteze pana la 80 km/h si scoate un zumzet deranjant. Nu stiu care ar fi cea mai buna solutie, am inteles de la tata ca el a schimbat o data cablul de kilometraj si ca problema ar fi in ceas. In cazul asta, inseamna ca ar trebui sa schimb tot bordul cu altul model mai nou, fiindca ma indoiesc sa gasesc pe piata ceas de 1300.
2. La viteze mare - mai exact, dupa cum am studiat problema, la 120 km/h, incep niste trepidatii care se simt, ca niste scuturaturi, in pedalier. Asta se intampla in viteza a 4-a si ultima pentru masina, indiferent daca e in linie dreapta sau in panta. Cel mai mult am prins 130 km/h dar trepidatia era deja ingrijoratoare.
3. La viraje dreapta cu acceleratia apasata, bate o planetara, destul de tare, si nu stiu daca ar fi indicat sa o inlocuiesc sau rectific. Nici nu sunt sigur daca e planetara dreapta sau stanga.
4. Desi suspensia e cat de cat buna, atunci cand portbagajul e plin si am 2 persoane in spate, fundul masinii se lasa ingrijorator de mult, incat aparatoarele de noroi freaca drumul. Ma gandesc sa inlocuiesc dintr-un foc toate cele patru telescoape plus cele 4 arcuri, iar in spate sa pun arcuri de break.
Va multumesc anticipat pentru sfaturi, mi-ar prinde foarte bine. Toate cele bune