Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme distribuire aer bord cn
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
kyma
imi primu rand scuze daca am gresit la topic .. acum sa va zic problema, am bord cn si la distribuirea aerului a ramas blocat la geam si jos la picioare in rest numai merge nimic, anu trecut am mai schimbat o data supapele alea 2 si sau stricat dupa 3 luni .. la masina lu batranu` nu au fost niciodata probleme de genu asta .. vreau sa stiu daca aveti si voi asemenea probleme si ce imi recomandati

multumesc anticipat!
Dyda
Se numesc capsule vacuumatice, acestea au o protectie la vaporii de benzina situata intre sursa de vacuum si intrarea in caroserie numita supapa de sens. Daca nu ai aceasta supapa vei schimba in draci aceste capsule.
Deci inlocuie capsulele , pune supapa unisens si mai povestesti
Bochi
eu amk problema asta de 2 ani. Exact aceeasi problema. Am desfacut de 2 ori bordul si acum m-am lecuit. Tot nu am reusit sa-l fac sa mearga. Oricum baga caldura grupa mare. Mai bine stai linistit. Ulterior vei observa ca apar alte probleme de genul : nu mai merge un bec in bord sau nu se mai aprinde etc.
Dyda
QUOTE(Bochi @ 15 Sep 2005, 11:28)
eu amk problema asta de 2 ani. Exact aceeasi problema. Am desfacut de 2 ori bordul si acum m-am lecuit. Tot nu am reusit sa-l fac sa mearga. Oricum baga caldura grupa mare. Mai bine stai linistit. Ulterior vei observa ca apar alte probleme de genul : nu mai merge un bec in bord sau nu se mai aprinde etc.
*



Pentru a rezolva acesta problema nu este necesar demontarea plansei bord.
Se rezolva simplu prin demontarea : semicochile volan si cutia acte ( torpedou ), ptr a avea acces la piesele ce trebuiesc inlocuite- capsule vacuumatice
singsing
Sunt posesorul unei Dacii model 97,cu bord CN si caloriferul de incalzire montat in interior.Si eu am observat aceasta problema,nu-mi functiona nici una din cele trei capsule vacumatice,iar cand le-am desfacut am constatat ca in interior au o membrana de cauciuc, care din cauza uzurii se gaureste.E suficient o gaura cat un varf de ac si capsula nu mai are forta sa lucreze.Stie cineva de unde se pot procura astfel de membrane?Sau eventual capsula de la clapeta de la picioare?Si cam cat costa.
sobolanu
În legătură cu capsulele vacuumatice și supapa unisens: unde se gasesc ele, cum se schimbă(au filet, se trag) și câte sunt.
Mie nu îmi merge aerul pe gurile centrale (de deasupra schimbătorului de viteze) și vreau să știu dacă buba e de la acele capsule sau e vreun fir care trage de ceva prin bord.
Mai nou, dacă aerul e oprit dar clapeta e pe poziția picioare se aude un țăcănit puternic în bord și un șuierat. Cred că e de capsule.
Vă rog lămuriți-mă!!!
B31AYZ
QUOTE(Dyda @ 15 Sep 2005, 16:12)
Pentru a rezolva acesta problema nu este necesar demontarea plansei bord.
Se rezolva simplu prin demontarea : semicochile volan si cutia acte ( torpedou ), ptr a avea acces la piesele ce trebuiesc inlocuite- capsule vacuumatice
*



Salut ,

Se poate monta bord de CN pe D1300 si sa functioneze si incalzirea ? Devine interesant daca are caloriferul in interior si modalitati de distributie al aerului.
kyma
QUOTE(sobolanu @ 19 Sep 2005, 00:39)
În legătură cu capsulele vacuumatice și supapa unisens: unde se gasesc ele, cum se schimbă(au filet, se trag) și câte sunt.
Mie nu îmi merge aerul pe gurile centrale (de deasupra schimbătorului de viteze) și vreau să știu dacă buba e de la acele capsule sau e vreun fir care trage de ceva prin bord.
Mai nou, dacă aerul e oprit dar clapeta e pe poziția picioare se aude un țăcănit puternic în bord și un șuierat. Cred că e de capsule.
Vă rog lămuriți-mă!!!
*



capsulele vacuumatice se gasesc la magazinele de piese auto intrebi si sigur o sa gasesti chestia e ca sunt destul de scumpe cel putin asa mi se par mie .. 400kcea mica si 500kcea mare ..de schimbat se schimba un pic mai greu la modul ca trebuie sa mai demontezi ceva pe la bord (cutia de acte) si nu prea ai vizibilitate dar merge ..buba ta de la ele este .. suieratul l am avut si eu la mine era numai cand dadeam comanda la gurile centrale ..
Yan
[quote=kyma,13 Sep 2005, 00:27]
imi primu rand scuze daca am gresit la topic .. acum sa va zic problema, am bord cn si la distribuirea aerului a ramas blocat la geam si jos la picioare in rest numai merge nimic, anu trecut am mai schimbat o data supapele alea 2 si sau stricat dupa 3 luni .. la masina lu batranu` nu au fost niciodata probleme de genu asta .. vreau sa stiu daca aveti si voi asemenea probleme si ce imi recomandati

multumesc anticipat!

aceasta problema am avut-o si eu la bordul cn.ideea mi-a venit de la autoturismul "Lada".se va inlocui forta vacuumului prin cabluri ce se folosesc la actionarea manuala a socului de carburator.deci se elimina "supapele"si furtunasele aferente ,se obtureaza conducta de vacuum in locul unde se directioneaza spre servo frina, apoi cu multa rabdare se monteaza in partea de sub volan [in "scoica"] zona cu cele doua "umerase" doua capete de cabluri de soc [bine ancorate] care se orienteaza cu putina imaginatie catre cele doua clapete de directionare a aerului .capetele fiecarui cablu se fixeaza si ele rigid iar sirma otelita se fixeaza si ea in orificiile deja existente a clapetelor de directionare a aerului.se obtin doua "butoane" ce au o cursa inainte-inapoi ce actioneaza ferm si sigur distribuirea aerului.succes!
Iulianix
O problema in genu' asta am si eu la CN3: suiera cind dau pe parbriz si parca nici aer nu sufla corespunzator, dar pe celelalte pozitii merge bine...
Trebuie sa schimb vreo capsula vacuumatica?

@YAN: ..."se monteaza in partea de sub volan [in "scoica"] zona cu cele doua "umerase" doua capete de cabluri de soc [bine ancorate] care se orienteaza cu putina imaginatie catre cele doua clapete de directionare a aerului .capetele fiecarui cablu se fixeaza si ele rigid iar sirma otelita se fixeaza si ea in orificiile deja existente a clapetelor de directionare a aerului.se obtin doua "butoane" ce au o cursa inainte-inapoi ce actioneaza ferm si sigur distribuirea aerului." CAM INCURCATA , N-AM PREA INTELES, POTI SA DETALIEZI ? DE CE DOUA CABLURI-->>DOUA BUTOANE? DIRIJAREA AERULUI NU SE FACE NUMAI DINTR-UN BUTON ?? wacko.gif

Merci anticipat pt raspunsuri !
daciafan
QUOTE(kyma @ 20 Sep 2005, 18:33)
capsulele vacuumatice se gasesc la magazinele de piese auto intrebi si sigur o sa gasesti chestia e ca sunt destul de scumpe cel putin asa mi se par mie .. 400kcea mica si 500kcea mare ..de schimbat se schimba un pic mai greu la modul ca trebuie sa mai demontezi ceva pe la bord (cutia de acte) si nu prea ai vizibilitate dar merge ..buba ta de la ele este .. suieratul l am avut si eu la mine era numai cand dadeam comanda la gurile centrale ..
*


cool.gif exact aceleasi simptome le prezinta si masina mea suiera in momentul in care trec clapeta pe gurile centrale, sa le ia dracu de Dacii nu/s bune de nimic excl.gif
Yan
QUOTE(daciafan @ 28 Sep 2005, 14:01)
cool.gif exact aceleasi simptome le prezinta si masina mea suiera in momentul in care trec clapeta pe gurile centrale, sa le ia dracu de Dacii nu/s bune de nimic excl.gif
*



Sunt 2 clapete: 1 pt parbriz cealalta habitaclu-picioare. Intr-adevar tb demontat si caseta de acte si de vazut toate legaturile climatizarii cum functioneaza.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.