Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Consum marit + alte probleme
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
viperfox
in primu rand nu mai stiu ce sa ii fac la carburator; problema este ca imi consuma 12 in oras; am incercat cam tot ce stiam si ce am gasit aici pe forum (nu e infundat returu, reglat plutitor, curatat tot carburatoru cu solutie speciala etc) si problema persista; in concluzie nu stiu ce sa ii mai fac, daca mai stie cineva ceva ce nu am incercat...ascult cu interes, daca nu...imi poate cineva recomanda un service unde sa gasesc un 'mester minune' care sa mi'l faca?

mai am o problema, am constatat ca am pierdut un surub de la scutul de sub motor, si un al doilea este jumate desfacut, dar se invarte cu tot cu piulita (cel care a cazut nu mai are piulita deloc); cum pot sa le pun la loc, mai exact pe unde se baga piulitele? si apropo, scutul meu e destul de rau strambat de la diverse lovituri si borduri, atat de mult ca la urmatoarea lovitura cred ca ating baia de ulei(am bagat mana pe la motor si mai e spatiu intre scut si baie dar f putin, cat sa incapa o pereche de degete mai subtirele) ce e de facut? se poate da jos si indrepta la ciocan? sau trebuie cumparat unul nou?

inca una: fix la turatia 2000-2200 imi intra in vibratie ceva la motor, se aude parca ar fi o tabla care nu e stransa...are cineva idee ce poate sa fie? ca asa la prima vedere...nu am vazut nici eu nimic (si nu vibreaza scutu de la cele 2 suruburi lipsa)

si inca una: am constatat ca in sarcina (mai greu se obtine efectul la viteza mica, mai usor la viteza mare, de ex la 60 cu a 3-a) incepe sa trepideze masina...initial am crezut ca e din cauza ca nu sunt echilibrate rotile dar pentru ca efectul se repeta la mai multe viteze, am constatat ca este de la motor, se simte ca si cum ar intrerupe dar nu f des,ca nu da in nas, dar incepe sa trepideze asa usor; mi s'a intamplat si la 110 cu a 5-a; de la ce poate sa fie? de la avans? dar...ce sa ii fac? ca este reglat dupa metoda cu semnu pe volanta; si totusi nu se manifesta mereu efectu, inclin sa cred ca in functie de temperatura motorului (nu am observat atent), uneori ma duc cu a 3-a pana peste 60 si nu face nimic, alteori trebuie sa schimb a 4-a pe la 55 ca trepideaza
Uncle-Sam
viperfox, in legatura cu trepidatiile: incearca alta bobina
fnp
QUOTE(viperfox @ 13 Sep 2005, 12:19)
in primu rand nu mai stiu ce sa ii fac la carburator; problema este ca imi consuma 12 in oras;
*



Daca afara consuma ok (6.5-7) las-o asa ca nu are nimic. Bucurestiul nu e oras! PS: si eu consum 11-12-13, mers cam 6-700 km pe luna intre 08:00 - 19:00, f. mult prin centru.
DodoBird
QUOTE(viperfox @ 13 Sep 2005, 10:19)
in primu rand nu mai stiu ce sa ii fac la carburator; problema este ca imi consuma 12 in oras; am incercat cam tot ce stiam si ce am gasit aici pe forum (nu e infundat returu, reglat plutitor, curatat tot carburatoru cu solutie speciala etc) si problema persista; in concluzie nu stiu ce sa ii mai fac, daca mai stie cineva ceva ce nu am incercat...ascult cu interes, daca nu...imi poate cineva recomanda un service unde sa gasesc un 'mester minune' care sa mi'l faca?

mai am o problema, am constatat ca am pierdut un surub de la scutul de sub motor, si un al doilea este jumate desfacut, dar se invarte cu tot cu piulita (cel care a cazut nu mai are piulita deloc); cum pot sa le pun la loc, mai exact pe unde se baga piulitele? si apropo, scutul meu e destul de rau strambat de la diverse lovituri si borduri, atat de mult ca la urmatoarea lovitura cred ca ating baia de ulei(am bagat mana pe la motor si mai e spatiu intre scut si baie dar f putin, cat sa incapa o pereche de degete mai subtirele) ce e de facut? se poate da jos si indrepta la ciocan? sau trebuie cumparat unul nou?

inca una: fix la turatia 2000-2200 imi intra in vibratie ceva la motor, se aude parca ar fi o tabla care nu e stransa...are cineva idee ce poate sa fie? ca asa la prima vedere...nu am vazut nici eu nimic (si nu vibreaza scutu de la cele 2 suruburi lipsa)

si inca una: am constatat ca in sarcina (mai greu se obtine efectul la viteza mica, mai usor la viteza mare, de ex la 60 cu a 3-a) incepe sa trepideze masina...initial am crezut ca e din cauza ca nu sunt echilibrate rotile dar pentru ca efectul se repeta la mai multe viteze, am constatat ca este de la motor, se simte ca si cum ar intrerupe dar nu f des,ca nu da in nas, dar incepe sa trepideze asa usor; mi s'a intamplat si la 110 cu a 5-a; de la ce poate sa fie? de la avans? dar...ce sa ii fac? ca este reglat dupa metoda cu semnu pe volanta; si totusi nu se manifesta mereu efectu, inclin sa cred ca in functie de temperatura motorului (nu am observat atent), uneori ma duc cu a 3-a pana peste 60 si nu face nimic, alteori trebuie sa schimb a 4-a pe la 55 ca trepideaza
*




Iata cum schimbi piulitele in colivie care sunt in lonjeroane (dupa ce in prealabil cumperi 2 de le magazin!)
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=8148&hl=
viperfox
QUOTE(Uncle-Sam @ 13 Sep 2005, 10:33)
viperfox, in legatura cu trepidatiile: incearca alta bobina
*



am 2 pe masina, una d-aia veche, neagra, din ebonita, cu ulei inauntru (asta e in functiune acum) si o am si pe cea originala a masinii, cu carcasa metalica;o sa incerc sa fac schimb sa vad rezultatul...
viperfox
QUOTE(DodoBird @ 13 Sep 2005, 11:02)
Iata cum schimbi piulitele in colivie care sunt in lonjeroane (dupa ce in prealabil cumperi 2 de le magazin!)
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=8148&hl=
*



ms, o sa incerc metoda ta numa sa imi gasesc un pres sa ma bag sub masina:)
viperfox
QUOTE(fnp @ 13 Sep 2005, 10:47)
Daca afara consuma ok (6.5-7) las-o asa ca nu are nimic. Bucurestiul nu e oras! PS: si eu consum 11-12-13, mers cam 6-700 km pe luna intre 08:00 - 19:00, f. mult prin centru.
*



asta e problema...ca si afara consuma cam 10...si pe multi ii aud ca atat le consuma in oras...

si mai e ceva....nu stiu daca are legatura dar totusi de unde e...cand plec mai tare de pe loc sau cu fluierat de roti, sau accelerez mai tare, vine miros de benzina de la motor (daca am geamul deschis), dar se duce destul de repede; care este cauza?
chichi
In privinta consumului, verifica din nou: pompa de benzina, platina, delcoul, bujiile, carburatorul si fa-i din nou reglajele, dar nu dupa ureche, incearca intr-un service sa ti-o regleze ca la carte... Eu asa am scapat de un consum de 10 l in afara si 13 in oras, iar acum consumul se incadreaza in limite normale.

Daca tot iti mai consuma dupa ce ai facut toate astea, atunci inseamna ca este mult mai grava problema...
vaally
QUOTE(viperfox @ 13 Sep 2005, 22:29)
asta e problema...ca si afara consuma cam 10...si pe multi ii aud ca atat le consuma in oras...

si mai e ceva....nu stiu daca are legatura dar totusi de unde e...cand plec mai tare de pe loc sau cu fluierat de roti, sau accelerez mai tare, vine miros de benzina de la motor (daca am geamul deschis), dar se duce destul de repede; care este cauza?
*


Demonteaza racordul de aer de la carb si uita-te in interior si accelereaza. Verifica daca da benzina pe la garniturile de la papagalul de sprit, din aceasta cauza se poate ineca si de aici vine si miros de benzina si consum mare. Verifica toate garniturile de la carb. Daca nu le-ai inlocuit, inlocuieste-le. Verifica apoi bujii (distante electrozi, etc), fise si delcou, platina.Daca ai inlocuit jiglerele, vezi ca cele noi nu se prea potrivesc. Verifica si teul de vapori de ulei de la carb sa nu fie spart asta da trepidati la relanti. Dupa ce ai facut toate verificarile regleaza avansul rotind delcoul - este bine ca turatia sa fie de 1000-1500 rpm- ori te ajuta cineva ori reglezi relantiu la aceasta turatie pe parcursul reglajului - pina cind motorul merge rotund - eu asa fac. Acum reduci turatia de relanti la 800rpm si reglezi aerul la carb astfel: stringi surubul de aer pina vezi ca motorul da samne ca se opreste, in acest moment desfaci surubul de aer 1-1,5 ture pina ce motorul merge rotund. Refaci turatia de relanti la 800rpm si acum torul este OK. Daca nu obtii consum mai mic trebuie sa desfaci iar carbul si sa inlocuiest jiglerul principal este posibil decalibrat (nu le inlocui pe toate ca s-ar putea sa nu le nimeresti) refaci reglajul si trebuie sa mearga!!!!
rtulea
Mirosul de benzina poate sa apara si din cauza scurgerii acesteia pe la piulita cu filtru din carburator. Daca aceasta nu etanseaza bine la turatii mari e posibil sa-ti scape benzina pe acolo. Eu am schimbat 3 dopuri si pana la urma am renuntat la filtrul de acolo si am infiletat dopul la maxim, montand in prealabil un filtru pe furtunul care vine la carburator.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.