Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: NU porneste, si daca porneste se opreste la acc.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Tiristu'
Salut, tot eu, tot cu berlina din 97. avem o noua problema. am ajuns astazi acasa dupa 2 luni si ceva . Dau sa o pornesc...fac o tura cu ea...merge totul okey. Cand sa o relglez putin la aer...nu stiu daca e coincidenta sau nu...s-a oprit motorul. De atunci...caput nu porneste sau daca porneste sta rau la relanti...si daca o turez se opreste. Am schimbat azi si pompa de benzina, ca cealalta nu mai baga benzina...tot degaba ...la fel am pornit o...am turat o tare tare....i am dat drumu...a stat putin pe relanti si gata...caput. Ce sa ii fac? sa i schimb platina, bujii? unde sa ma uit? sa desfac carburatorul? ambele jigleoare le am curatat...filtru de benzina la fel...
angheloaia
Verifica si aprinderea, dar cauta sa pui mai bine pe pozitita initiala jiglorul de aer sau chiar sa refaci amestecul. E posibil sa-i fi inchis de tot aerul.
E genul de problema care poate fi cauzata de mai multe chestii. Zici ca e asta, dar mai e si de dincolo putin si din ata parte putin, etc.
Tiristu'
azi i am schimbat si platina. Am folosit pt. distanta o bucatica de carton din ambalajul platinei. credeti ca este okey? nu am o lera....
sebymesteru
QUOTE(Tiristu' @ 27 Apr 2013, 13:31)
azi i am schimbat si platina. Am folosit pt. distanta o bucatica de carton din ambalajul platinei. credeti ca este okey? nu am o lera....
*


doh.gif e 15 lei maxim un set de lere si nu-l cumperi in fiecare zi...mai aveam un prieten care le punea la ochi,cand m-am uitat le avea la 0,5 si se plangea ca nu-i trage masina... in alta ordine de idei,ai dat laba aia de urs de la admisia de aer in carb jos sa vezi daca iti scuipa benzina pe ciocul de "papagal" cand accelerezi?
Tiristu'
da, chiar am demontat capacul superior al carbt. si am desfundat ciocul acela, ca sa fiu sigur. acuma am si tras-o , bagata in treapta a 2-a si merge cat este trasa cand calc ambreiajul, doar daca o turez tare merge si merge aiurea, intrerupt asa...si se opreste orice i-as face. Dimineata am uscat bujiile la calorifer, a pornit si a mers putin tot asa ca si cum ar fi in 3 pistoane, am lasat o la relanti s-a oprit imediat si nici ca a mai pornit.
sebymesteru
Scanteia cum o da? Nu-i rosie cumva? Asa mi-a facut si mie cand mi s-a dus bobina de inductie....
maho
Delco dereglat (o fi avut piulita de strangere slabita)?
Tiristu'
Astazi am umblat iar la platina, am aproximat eu pe acolo, am tras-o a pornit, aceiasi chestie, a mers cat a mers si iarasi s-a oprit. s-a uitat un nene mai batran pe la ea, si a scos fisa de la bobina catre delco, si nu dadea scanteie cand dadeam la automat.....
sebymesteru
Daca platina e buna si e reglata la 0,35-0,40 atunci trage un fir de borna + a bobinei la + baterie si incerca sa o pornesti. Daca merge ai undeva cadere de tensiune(in contact sau undeva pe traseul firului) daca nu ia alta bobina si monteaz-o si va merge. Acuma ce bobina ai pe ea? De-aia neagra in carcasa de plastic cu surubele pe margine sau de-aia cu carcasa metalica capsulata?
Tiristu'
Salut, scuze ca raspund atat de greu. am fost plecat din localitate pana acum. Da, am bobina dinacea cu carcasa de metal. Astazi m am dus prin garaj, masina nu mai are curent nici sa claxoneze macar, nici farurile nu se mai aprind ....deci???....cand am plecat avea curent de invartea la automat....dar nu pornea.
bygy007
vezi si tu ce descarca bateria detalii aici, si pune-o la incarcat pe un redresor 18-24h dar sa nu se depaseasca tenziunea de 15V
Tiristu'
Problema este ca maine plec iarasi la drum. Cine stie cand mai ajung, daca o incarc si o pun inapoi, pana vin sigur iar e moarta. O sa incerc sa schimb bobina de inductie, sa vedem daca va porni.
Tiristu'
Salut, am revenit acasa. Am adus 3 bobine...uzate de la o cunostinta...niciuna nu m-a ajutat sa pornesc. O sa cumpar una noua. Intrebare , firele pe bobina cum trebuie sa fie?
-Rosu pe plus
-Maro pe minus sau invers?
val2011
iti trebuie un aparat de masura daca nu mai stii cum au fost firele inainte
RaduWra
Ce ciudata este combinatia de culori la tine. Eu cand am dat bobina jos sa o curat (pe exterior) am putut sa o montez foarte simplu. Am un fir negru -> minus si un fir rosu-> plus.
pcostica
firul maro este pentru turometru si se leaga la minus impreuna cu cel de la delco
Bafta!
PH-06-BOA
Daca cu trei bobine n-a pornit, cu a saptea crezi ca vrea? Nu bobina e cauza, iar firele poti sa le legi cum vrei, ca tot porneste. Bobina nu are un plus si minus, ci e notata ca acolo sa legi plusul. Leag-o invers, si sigur va merge, fara sa ai vre-o problema ulterior. Ce mi-e ca fac ruperea la un capat, sau la celalalt al infasurarii primare, ca secundarul se va descarca tot la acelasi capat, numai ca va fi serie cu primarul, in cazul legarii inverse. Nu se poate ca, din cate bobine ai, toata sa fie defecte. Vezi daca la punerea contactului, ai tensiune pe firul si borna de alimentare (+). Daca nu e, ai contactul defect sau fir rupt. Daca e, treci cu verificarile in partea cealalta, la platina. Ori da la masa pe undeva, ori eintrerupt circuitul la platina (nit la arc slab, platina nu e nituita bine, izolator la trecere prin corpul delcoului, pus gresit sau strivit), mai poate fi si condensatorul. O baterie care ai lasat-o descarcata, asa va fi indifirent de ce i-ai face, dupa atata timp, pentru ca se sulfateaza, mucegaieste, casi femeia cand uiti de ea. Lasata incarcata, dar nu montata, era mai bine pentru ea (bateria). Mai e o problema, ca la momentul cand dai la cheie, contactul taie alimentarea catre bobina. Poti pune un bec de 5-21W intre masa si plus alimentare bobina, sa vezi daca cat dai la automat, sta becul aprins. Daca sta, e bun contactul.
garga77
tineo turata la maxim vreo 5 minute si o sa se curete buji carburator tot.io asa fac o data pe saptamana o tin in blana pe loc vreo 5 minute si merge piesa dupaia.
RaduWra
Tu le cureti in fiecare saptamana ? Lol. Daca schimbi la 3000 rpm nu cred ca o sa ai probleme cu afumarea bujiilor (desigur si carburatorul sa fie reglat bine).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.