GoldMD
29 Apr 2013, 19:36
Pe scurt, am pus un rahat de filtru pentru ca nu aveam altceva atunci la indemana cand am facut schimbul la ulei (schimb facut pentru ca uleiul era jumatate benzina). Acum mi se sting becurile la 4-5 secunde dupa ce porneste motorul. Inainte de asta aveam filtru MANN care functiona perfect. Pot schimba acum doar filtrul de ulei cu unul MANN fara sa dau tot uleiul jos?
Garantat ca poti , motor rece ..... dai jos vechiul filtru ... montezi pe cel nou ... dupa ce garnitura de cauciuc s-a uns cu putin ulei ..
P.S. Atentie la nivel ulei , daca nu ma insel , in filtru sunt undeva la 2-300 ml de ulei ...
Bafta si sporuri !
QUOTE(Minel @ 29 Apr 2013, 21:04)
in filtru sunt undeva la 2-300 ml de ulei ...
Cam 300, care trebuie turnati in noul filtru INAINTE de montaj !
MyKe89
30 Apr 2013, 11:09
Si care vor curge din filtru pana se insurubeaza complet.
Schimba filtrul, completezi cu ulei ulterior.
Ai incercat tu si ti-a curs uleiul din filtru ? Data viitoare cand il schimbi fara a pune ulei in el, sa te uiti de curiozitate cate secunde sta becul din bord (lipsa presiune ulei) aprins.
B17XGG
30 Apr 2013, 15:15
Max. 2-3 secunde. Nesemnicativ in uzura motorului tinand cont ca in "viata" lui beneficiaza numai de cateva zeci de filtre. Si oricum, lagarele nu sunt uscate si motorul nu este in sarcina. Daca este sa judecam asa, ar trebui sa facem presiune de ulei inainte de orice pornire (ca la motoarelele rusesti de T55 - 500 HP). Insa uleiurile de atunci nu pot fi comparate cu cele de acum.
horace1971
3 May 2013, 14:42
QUOTE(maho @ 30 Apr 2013, 07:59)
Cam 300, care trebuie turnati in noul filtru INAINTE de montaj !
Nu se toarna niciodata ulei in filtru!!!!!
bygy007
3 May 2013, 15:24
eventual scoti fisa centrala si dai la demarol pina se stinge becu
RaduWra
3 May 2013, 17:07
QUOTE(horace1971 @ 3 May 2013, 15:42)
Nu se toarna niciodata ulei in filtru!!!!!
Domnule Horace, explica-ne de ce nu se toarna ???
horace1971
3 May 2013, 20:57
QUOTE(RaduWra @ 3 May 2013, 17:07)
Domnule Horace, explica-ne de ce nu se toarna ???
Pentru ca face,,perna de aer" si exista riscul neamorsarii a instalatiei de ungere,lucrez de 18 ani la reprezentanta Renault. Nu am auzit vreodata sa puna cineva ulei in filtru =>interziz in totalitate !!
nikuniku
3 May 2013, 21:13
ce sa faca??
ba din contra la Dacie este indicat sa se puna ulei in filtru pentru amorsarea rapida a instalatiei de ungere
RaduWra
4 May 2013, 05:26
QUOTE(nikuniku @ 3 May 2013, 22:13)
ce sa faca??
ba din contra la Dacie este indicat sa se puna ulei in filtru pentru amorsarea rapida a instalatiei de ungere
Ai dreptate ! Tata stie de la bunicul meu ca inainte sa pui uleiul in motor, sa pui si in filtru pentru amorsarea rapida a instalatiei de ungere.
Eu fac treaba asta la fiecare schimb si nu sunt probleme.
DJ-55-AMC
4 May 2013, 09:31
Am citit in carte (Autoturisme Dacia Diagnosticare Intretinere Reparare ED Tehnica) si nu se mentioaneaza nimic despre punerea de ulei in fitru. Trebuie sa fac si eu schimbul si as vrea sa il fac cum trebuie.
Eu (ca nespecialist) la a mea intotdeauna i-am turnat ulei in filtru, inainte de montaj, si s-a amorsat imediat ungerea (si asa voi face si in continuare). Mai degraba vad sanse de creere a unei "perne de aer" (sau "bule de aer") in filtru, daca se monteaza gol, decat invers. Ma rog, fiecare cu parerea (si masina) lui, n-am vrut sa creez o polemica. Intr-adevar, in carte nu se spune nimic despre umplerea prealabila cu ulei a filtrului, dar mi se pare o chestie logica....si, oricum, cartea nu e "litera de lege", sunt destule de imbunatatit la "teorie".
bucatzel
9 May 2013, 15:20
Din cate stiu, motivul pentru care nu se toarna ulei in filtru e ca o parte o sa curga in timpul montajului, si asa se nasc motoarele murdare
Oricum, n-are nici pe naiba daca se pune filtrul fara sa bagi ulei in el inainte. Are in schimb, daca uiti sa-l pui in motor.
RaduWra
9 May 2013, 15:55
QUOTE(bucatzel @ 9 May 2013, 16:20)
Din cate stiu, motivul pentru care nu se toarna ulei in filtru e ca o parte o sa curga in timpul montajului, si asa se nasc motoarele murdare
Oricum, n-are nici pe naiba daca se pune filtrul fara sa bagi ulei in el inainte. Are in schimb, daca uiti sa-l pui in motor.
Cat o sa curga 2 litri ?
Acum sincer nu stiu la ce ajuta asta dar eu tin minte de la bunicul meu ca atunci cand se face schimbul de ulei se pune si ulei in filtru acum sincer nu stiu daca e bine sau nu...dar eu am facut mereu asa si nu au fost probleme...ca o sa curga putin de tot la montaj asta e , iei o carpa si stergi !
crizarachetelordincuba
3 Oct 2014, 11:26
Salutare. As vrea sa schimb uleiul la dacia mea din 1999 carburatie, fara sa-i mai schimb si filtrul. Are 5.000 km parcursi cu uleiul vechi si nu sunt multumit. Intrebari de om care nu stie
:
1. Afecteaza cu ceva daca schimb doar uleiul fara filtru?
2. Si daca nu are nimic cat ulei intra fara ca schimbul sa includa si filtrul. Multumesc !
cristian978
3 Oct 2014, 13:46
poti sa schimbi si filtrul,nu costa o avere (in jur de 10 lei).daca nu,cumperi 3L de ulei,.In filtru de ulei intra cam 200g.
RaduWra
3 Oct 2014, 15:57
E pacat sa schimbi uleiul si filtru nu. Nu costa asa mult, in jur de 16-20 lei un filtru de calitate MANN 914/2. Nu recomand filtrele de 10 lei, in trecut am avut o problema cu acestea. Asa ca nu te zgarci la 6-10 lei in plus.
Bafta.
QUOTE(crizarachetelordincuba @ 3 Oct 2014, 12:26)
Are 5.000 km parcursi cu uleiul vechi si nu sunt multumit.
1. Afecteaza cu ceva daca schimb doar uleiul fara filtru?
In cartea de intretinere se recomanda schimbarea filtrului la 10.000, deci teoretic n-ar avea nimic daca l-ai lasa tot pe ala. Practic insa, daca schimbi uleiul (pt. ca nu-ti place actualul), noul ulei (de alt tip) se amesteca cu ce ramane in filtru, si nu prea e indicat sa amesteci uleiuri diferite. In concluzie, schimba si filtrul.
crizarachetelordincuba
10 Oct 2014, 19:00
Multumesc tuturor celor care au raspuns pentru ca si-au manifestat interesul si buna intentie de a ma ajuta.
Inca nu am facut schimbul de ulei. Motivul pentru care nu as vrea sa schimb si filtrul nu tine de bani ci anume de faptul ca nu am cheie speciala de filtru si nici la cine sa apelez pentru ea. Data trecuta cand am facut schimbul, am avut cheie speciala dar intre timp persoana de la care am imprumutat nu mai este disponibila, iar atunci cand am insurubat filtrul cel nou am facut-o cu simt de raspundere, deci foarte bine
.
Acum mi-ar fi mult mai usor sa fac doar schimbul de ulei intrucat o sa bag din nou ulei romanesc pentru ca motorul (107.000 km fara sa se fi umblat la el vreodata) se comporta cel mai bine cu ulei romanesc considerat de multi de proasta calitate. Cu celelalte uleiuri de buna calitate imi face spume maronii pe care mi le arunca in carburator semn ca trebuie segmentat motoru. De aceea bag ulei romanesc cu care nu am astfel de probleme.
Eu fac schimbul la aprox. 5.000 km pentru ca ii bag uleiul minune romanesc "slab" cum ar zice unii. Momentul este ales inante de iarna pentru ca pe ger nu vreau sa ma bag sub masina.
CAT ULEI INTRA IN MOTOR FARA SA SCHIMBI FILTRUL? 3 Litri ? In filtru intra 200 ml? Data trecuta cand am schimbat si filtru am bagat 3,2 litri
deci cantitatea corecta cred.
Off topic: am completat ulei de transmisie si la cutie (0,7 l aprox.) pe la busonul din cutie pana a inceput sa curga inapoi . Este ok asa? Sau am bagat mult si o sa-mi arunce in ambeiaj si o sa-mi patineze ambreiajul cum incearca vecinii sa ma sperie?
Vreau sa intru in iarna cu masina pregatita. Multumesc inca o data de raspunsuri, interes si promptitudine. Drumuri bune sa aveti !
QUOTE(crizarachetelordincuba @ 10 Oct 2014, 20:00)
CAT ULEI INTRA IN MOTOR FARA SA SCHIMBI FILTRUL? 3 Litri ? In filtru intra 200 ml? Data trecuta cand am schimbat si filtru am bagat 3,2 litri
deci cantitatea corecta cred.
Off topic: am completat ulei de transmisie si la cutie (0,7 l aprox.) pe la busonul din cutie pana a inceput sa curga inapoi . Este ok asa?
1. 3.2 - 3.3 l cu tot cu filtru
2. e ok.
cris06
10 Oct 2014, 21:13
"Inca nu am facut schimbul de ulei. Motivul pentru care nu as vrea sa schimb si filtrul nu tine de bani ci anume de faptul ca nu am cheie speciala de filtru si nici la cine sa apelez pentru ea. Data trecuta cand am facut schimbul, am avut cheie speciala dar intre timp persoana de la care am imprumutat nu mai este disponibila, iar atunci cand am insurubat filtrul cel nou am facut-o cu simt de raspundere, deci foarte bine (...)"
Baga o surubelnita dreapta in filtrul ala nenorocit si scoate-l. Daca bagi ulei mineral in motor, sigur filtrul ala e mai imbacsit decat cel de hota. Filtrul de ulei se strange la mana!
giuscam
10 Oct 2014, 21:53
chiar si pentru ulei rominesc e recomandat sa schimbi filtru, baga o surubelnita in el srapunge-l si il desfaci foarte usor
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.