fullhouse
6 May 2013, 18:56
Am o dilema daca sa-mi schimb sau nu bieleta directie dreapta. Rotula capului de bara e ok, problema e ca se misca foarte usor acel ax al bieletei in nuca, mult mai usor decat pe partea stanga, unde axul bieletei ramane in pozitie orizontala, pe cat cel de pe dreapta se misca si se roteste extrem de usor. Am incercat sa trag si sa imping de ax, nu sesisez nici un joc in nuca bieletei. Oare trebuie schimbata bieleta, sau se poate merge cu ea pana capata joc? Eu as vrea sa schimb bieleta doar cand se va uza si capul de bara, sa le pun pe amandoua odata.
nikuniku
6 May 2013, 19:16
cand mai ai 1-2 saptamani pana la ITP atunci ar fi bine sa,,repari,,ceva pe la masina,dar asta nu inseamna ca daca ai de facut ITP peste 2 ani nu vei mai face nimic la masina
ramane la alegerea ta daca vrei so schimbi sau mai mergi cu masina asa,dar ca daca se mareste jocu la bieleta de directie apar zgomote la trecerea peste denivelari/gropi,si vei simtii cum masina devine instabila la viraje luate mai in forta sau va trebui sa misti usor volanu stanga/dreapta pentru a tine masina pe traiectorie dreapta,astea sunt cazuri cand bieletele sunt foarte distruse cu jos mare
PH-06-BOA
6 May 2013, 20:27
Sa-ti poti da seama cat de uzata e, nu cu mana tragi de ea, ca nu se simte bine, ci cu roata pusa, faci jocul rotii, in plan orizontal, adica asa cum se vireaza, si daca la mana se simte lovituri, vezi de unde sunt. Poate fi de la pivot, de la bucsi bascula bieleta sau tachet caseta (pe stanga), ori bucsa de cremaliera (pe dreapta). Daca e la bieleta, cineva face jocul si tu, pui mana pe ambele ansamble (la cap de bara, pe capatul portfuzetei, unde intra conul filetat al rotulei si portul rotulei), si vezi daca se simte miscare diferita. La cap-cremaliera, la fel pui o singura mana pe ambele parti (capatul bieletei cu nuca, si capatul cremalierei). Daca e abia sesizabil, nu e cazul sa le schimbi, cum spune Niku, influienta nu e sezizabila decat daca incepe sa simti cu mana goala (fara ajutorul rotii), jocul.
fullhouse
7 May 2013, 07:43
Initial asa am inceput diagnosticarea, cu roata montata. Am avut joc de la rulmenti, si pivotul inferior era terminat. Doar cand am demontat portfuzeta am constatat ca axul bieletei nu sta in pozitie orizontala cum ar fi normal, ci se misca liber foarte usor. Joc la busca de teflon nu e, nu misca nimic in caseta. Momentan o las asa, cand se va uza si capatul de bara schimb tot ansamblul, mersi de informatii.
Adrian_Boy
15 May 2013, 07:42
Sa nu mai deschid alt topic, pun si eu o intrebare legata de titlul topicului.
Ce metode cunoasteti ca sa schimbati burduful de cuaciuc de la caseta de directie (tip nou).
fullhouse
15 May 2013, 09:52
Desfaci bieleta din caseta si-l schimbi, altfel nu cred ca ai cum, fara sa-l rupi.
nikuniku
15 May 2013, 19:36
fullhouse total gresit
ca sa dai bieleta jos de pe caseta trebuie sa scoti burdufu,
si ca sa scuti burdufu trebuie sa desfaci capu de bara
deci pentru inlocuirea burdufului se desface capu de bara
ag02cws
14 Oct 2013, 10:56
Ieri am observat ca am si eu burduful crapat. Bieleta este de tip vechi. Evident, va trebui sa desfac capul de bara. Intrebarea este urmatoarea: Trebuie sa merg apoi la service pentru reglatul unghiurilor? Multumesc anticipat.
B17XGG
14 Oct 2013, 16:08
Nu, daca o desfaci din surubul care o prinde de capul de cremaliera (nu te apuci sa desurubezi capul de cremaliera !). Ai grija insa cand restangi surubul din capul cremalierei (pe bucsa), sa ai puntea fata comprimata (in pozitie de mers, adica masina pe roti; altfel, cauciucul din bucsa se va rupe).
ilie.claudiu90
18 Oct 2013, 22:26
Dar ce se intampla daca acel burduf este rupt in ce fel poate influenta bieleta?
PH-06-BOA
26 Oct 2013, 15:14
Demontezi bieleta, fara a schimba pozitia contrapiulitei, care ramane ca semn pentru refiletare. Asa nu va trebui sa refaci convergenta, desi nu cred ca mai e corecta,daca nu s-a umblat de mult timp, la ea. Dupa ce inlocuiesti burduful, pui bieleta la loc si o filetezi cu grija, sa nu se schimbe pozitia piulitei mari , si cand ajungi langa ea, rane de strans la fel cum a fost (cu cheie de 36-41). Deci la slabire, nu dai mai mult decat e necesara deblocarea desfiletarii, iar la restrangere, acelasi lucru, de blocare.
Nu mai deschid alt topic si intreb aici. Pentru masina mea, an '97, ce tip de bieleta se potriveste? Tip nou sau vechi? Eu banuiesc ca este tip nou,dar vreau sa ma asigur.
adyytzu
1 Nov 2013, 14:58
Tip nou
bashtalu
2 Nov 2013, 00:00
si tip nou si tip vechi. pe a mea din 96 am avut ambele tipuri, azi le am schimbat si am pus tipul nou
ai grija de care cumperi, sanse mari ca la anul sa ai joc la ele si sa le schimbi iar, in plus, vezi bucsa din caseta daca mai e buna
spor!
rosebowl
23 Jun 2014, 10:41
Salut, pentru o dacie 1310 din 1988 ce bieleta de directie imi trebuie model vechi sau nou? si care ar fi diferenta intre cele doua modele?
rosebowl pentru acel model de dacie cred ca ai bieleta dintr`o bucata (parca se desface cu cheia de 32-34) dar iti poti monta si modelul nou (cel din doua bucati pipa+bieleta) cu conditia sa fie pe ambele parti acelasi model dupa care trebuie sa`i faci geometria
fullhouse
23 Feb 2015, 19:30
Pun si eu o intrebare poate tampita dar asta e. Cum se asigura pe capatul axului cremalierei acel tip de bieleta din poza?
Mi-am cumparat un set de bielete in ambalaj de origine si arata exact ca si aia din poza. Ultima oara cand le-am schimbat stiu ca partea dinspre caseta avea o zona mai subtiata unde se putea indoi acea siguranta. Astea habar n-am cum sa le asigur contra desfiletarii, ma poate lumina cineva?
[attachmentid=1627983217]
fullhouse
27 Feb 2015, 14:38
M-am interesat la un service, cica e suficient putin locktite si strans bine, sper sa nu am probleme.
bashtalu
2 Mar 2015, 10:52
nu am mai auzit de astfel de inventii, sa dai cu locktite....
am avut pe masina ambele tipuri, acum am tipul vechi, ambele montate in service, dar nu au dat cu nici un fel de solutii de genul spus de tine
mai intereseaza te
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.