_liviu_
14 Sep 2005, 15:33
salut! mi s-a stricat un filet de la una din bujii...si nu se mai strange ...
are cineva idee daca se poate face ceva la chiuloasa aia ca sa nu iau alta? mi-a zis cineva de o reductie, dar ma indoiesc ca va functiona...in fine...mai vreau niste pareri.
si una noua cam cat costa?
Flores
14 Sep 2005, 15:46
Merge cu o reductie din cupru, si em am avut aceeasi problema, cauta un service serios, ar trebuii sa aiba gata facute!
ionutctn
14 Sep 2005, 15:57
Merge si sa stii ca rezista daca e facuta bine.....bafta
_liviu_
14 Sep 2005, 15:59
cu serrvice-ul serios...e mai greu...
ma gandeam sa iau alta noua...ca oricum s-ar putea sa fie probleme mai serioase la mine...avand in vedere ca mi-a si aruncat-o de acolo...de-am crezut ca mi-a explodat motorul...
adica vreau sa zic ca e cam larga gaura aia ...
cred ca o sa ma duc sa vad cat e una noua...
tatabobu
14 Sep 2005, 16:00
Iar una noua costa cam de zece - cinsprezece ori mai mult decat o reductie cu tot cu manopera. Baga reductie.
_liviu_
14 Sep 2005, 16:08
da' are cineva idee cat e una noua...ca nu prea am timp pana in week-end sa ajung pe la vreun magazin de piese...
asa ca sa ma pregatesc sufleteste ...
andu911
14 Sep 2005, 16:27
ia-ti alta de la dezmembrari...si pui supapele de pe a ta daca sunt bune, iesi cu vreo cateva milioane mai ieftin ca la magazin...nu se merita s-o iei de la magazin
_liviu_
14 Sep 2005, 16:44
spui ca ies cu vreo cateva milioane mai ieftin de parca ar fi vreo 5--10 mil...
am auzit si eu ca-s scumpe...dar chiar asa...?
si m-am gandit si eu la una de la dezmembrari...dar ma gandeam sa nu iau una tot naspa...la cat ma pricep eu ...
andu911
14 Sep 2005, 17:02
e vreo 7 mil
QUOTE(_liviu_ @ 14 Sep 2005, 15:59)
avand in vedere ca mi-a si aruncat-o de acolo...de-am crezut ca mi-a explodat motorul...
Cum ti-a aruncat bujia cu totul?
Ce ai bagat in loc de benzina? diluant?
Problema e ca ai dejurubat/insurubat bujiile prea tare sau cu motorul cald..cea ce nu se face niciodata daca nu te incanta ideea cu reductia...filetul e de aluminiu, nu de titan..
andu911
14 Sep 2005, 20:55
QUOTE(argon @ 14 Sep 2005, 20:29)
Cum ti-a aruncat bujia cu totul?
Ce ai bagat in loc de benzina? diluant?
Problema e ca ai dejurubat/insurubat bujiile prea tare sau cu motorul cald..cea ce nu se face niciodata daca nu te incanta ideea cu reductia...filetul e de aluminiu, nu de titan..
Coeficientul de dilatare la aluminiu e mult mai mare decat la otel...deci poti sa scoti bujiile cu motorul cald...n-are nimic.
De scos sa zicem..da se presupune ca le si bagi..cu motorul tot cald, si cand se raceste se creeaza tensiuni..asta daca nu astepti pana se raceste sa le infiletezi inapoi..
driver
14 Sep 2005, 22:21
QUOTE(argon @ 14 Sep 2005, 20:29)
Cum ti-a aruncat bujia cu totul?
Ce ai bagat in loc de benzina? diluant?
daca pui diluant, merge chiar bine si nu sar bujiile de la locul lor....
DodoBird
15 Sep 2005, 13:13
QUOTE(_liviu_ @ 14 Sep 2005, 15:33)
salut! mi s-a stricat un filet de la una din bujii...si nu se mai strange ...
are cineva idee daca se poate face ceva la chiuloasa aia ca sa nu iau alta? mi-a zis cineva de o reductie, dar ma indoiesc ca va functiona...in fine...mai vreau niste pareri.
si una noua cam cat costa?
Ia legatura cu mihai1677 el si-a pus reductie , cu pret mic , intreaba-l. Am inteles ca se pune imediat si nu e scump.
diaconuliviu
16 Sep 2005, 08:11
Si eu am una la cil. 1
E drept ca nu-i din cupru ci din OL 37.
Nedorind inca sa demontez chiulasa am adus pistonul respectiv (1) la PMI, am retarodat gaura la M18x1,5 cit era reductia-facuta de un strungar- apoi cit s-a putut din acel span de Al cazut pe piston l-am scos asa:
grosier cu un minicirlig, restul cu o sirma indoita la capat in O, cam de 5-6 mm diam pe care am pus vaselina. Spanul adera la vaselina.
Dupa ce am scos tot ce se putea scoate, am invirtit motorul la demaror sa "scuipe" restul de span dupa care am infiletat ansamblul bujie-reductie.
Asta pentru ca trebuie sa "setez" motorul cit de curind.
La demontare voi stemui reductia la interior cu o bila.
Buyaka
16 Sep 2005, 08:20
Vezi ca la service-urile mai dovedite folosesc o spirala din OL pe care o infileteaza efectiv in gaura putin majorata de la bujie... iti pot spune unde daca vrei sa te interesezi cu toate ca e cam scump nu lucreaza decat masini straine dar cred ca la o bujie se rezolva...
_liviu_
16 Sep 2005, 12:35
bujia pur si simplu ...nu am reusit sa o strag ... cam clampanea pe acolo ...
si am mers totusi cu ea asa...ca trebuia (am avut nevoie...) si am mai mers vreo 60 de KM cu ea asa...
A doua zi ... cand am dat la cheie (contact) ...am auzit o bubuitura misto...am crezut ca cine stie ce dracu a sarit inaer...cand am deschis capota...surpriza....nu mai era bujia acolo...doar gaura...
) si asa a ramas...
oricum am vb cu cineva...sa o dau jos ...ca-mi face reductie.
una noua (chiuloasa) cu tot cu supape....= 5.2 mil
((((((((((
Al Cap0nE
16 Sep 2005, 13:27
Am reductie la una din bujii de 2 ani de zile si nu am avut probleme. De fapt, dupa aprox 1an incepuse sa iasa putin ulei pe langa reductie, dar am folosit putina pasta pt blocat filete si nu mai am nici o problema de atunci (1an). Parerea mea este ca merita daca este bine facuta.
diaconuliviu
18 Sep 2005, 17:21
QUOTE(Buyaka @ 16 Sep 2005, 08:20)
Vezi ca la service-urile mai dovedite folosesc o spirala din OL pe care o infileteaza efectiv in gaura putin majorata de la bujie... iti pot spune unde daca vrei sa te interesezi cu toate ca e cam scump nu lucreaza decat masini straine dar cred ca la o bujie se rezolva...
Pe vremuri am invatat despre metoda ca fiind "spirala Hely Coil",un compensator al materialului lipsa. Deci inca se foloseste si e la fel de prohibitiva ca pret
Buyaka
19 Sep 2005, 09:11
QUOTE(diaconuliviu @ 18 Sep 2005, 17:21)
Pe vremuri am invatat despre metoda ca fiind "spirala Hely Coil",un compensator al materialului lipsa. Deci inca se foloseste si e la fel de prohibitiva ca pret
Mersi mult de completare, chiar asa ii spune si eu zic ce e mult mai estetica decat un butuc de reductie, iar chiar asa de scumpa nu cred sa fie atata doar ca service-ul la care stiu sigur ca folosesc asa ceva (am lucrat acolo) nu se ocupa de dacii si de aici ideea ca ar fi un pic mai piperata...
PS. Am eu la mobra si merge de vreo 10 ani asa... nici nu se cunoaste.
diaconuliviu
20 Sep 2005, 07:17
Este mult mai buna, intr-adevar; si asta pentru ca se infileteaza la nivelul din chiulasa, fara a tine bujia mai in afara ca reductiile, deci, pe undeva nu scade raportul de comprimare pe acel cilindru.
Daca zici ca stii acel service, intreaba ca "fapt divers" cit costa toata "mustaria".
mihai1677
20 Sep 2005, 10:30
O reductie care la nivelul chiuloasei costa intre 200 si 300 de mii, nu trebuie desfacuta chiuloasa. Merge fara probleme.
_liviu_
20 Sep 2005, 12:42
am rezolvat-o... avea mecanicosul meu o reductie...o pune pe aia azi (fara sa scoata chiuloasa). sper sa nu am probleme , el zice ca nu. oi vedea eu...
andu911
20 Sep 2005, 14:36
si cu spanul ce se intampla ?
QUOTE(andu911 @ 20 Sep 2005, 14:36)
si cu spanul ce se intampla ?
Ajuta la rodarea mai rapida a motorului!
diaconuliviu
21 Sep 2005, 10:31
QUOTE(andu911 @ 20 Sep 2005, 14:36)
si cu spanul ce se intampla ?
Am scris mai sus cum se scoate.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.