Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ELECTROMOTOR RECONDITIONAT
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
angheloaia
Am fost nevoit să înlocuiesc solenoidul si cu ocazia asta am inlocuit și periile colectoare. Solenoidul de uzină costa 90 lei si am preferat să iau unul de fabricatie poloneză deoarece în urmă cu ceva timp schimbasem și contactul cu unul original și tot prost și acela. Am zis că decât să dau iar bani multi pe ceva ce risc sa mearga la fel ca ceva neoriginal, mai bine să îl iau pe ăsta polonez la 40 lei. Colectorul cam uzat, l-am frecat cu hârtie abraziva dar tot mai are ceva urme de uzură.
Acum, după remontare ceva nu merge cum trebuie. La pornire, fie nu prinde bendixul pe coroană, fie prinde foarte puțin, cârâie și nu pornește.
Alteori o ia dar tot cârâind. Menționez că am inspectat atât bendixul cat coroana volantei și păreau ok.
Bănuiesc că nu împinge bine solenoidul furca și fie nu prinde, fie prinde în vârful dinților pe coroană. Să fie solenoidul polonez de vină? Să scot o șaibă de la surburile prinderii lui pe carcasa ambreiajului ca să apropii mai mult bendixul de coroană? Sau se poate face ceva la prinderea furcii pe bolțul acela de la solenoid, șaibă sau ceva modificat pe acolo?
kitzsteinhorn91
Ce cauta saibe intre carcasa ambreiajului si corpul electromotorului ? Pozitia electromotorului nu e reglabila. Saiba pui doar sub floarea surubului si sub piulita care strange electromotorul. In nici un caz intre carterul cutiei si EM.
bygy007
incearca sa faci un reglaj al furcii http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1322359
angheloaia
QUOTE(kitzsteinhorn91 @ 22 May 2013, 18:27)
Ce cauta saibe intre carcasa ambreiajului si corpul electromotorului ? Pozitia electromotorului nu e reglabila. Saiba pui doar sub floarea surubului si sub piulita care strange electromotorul. In nici un caz intre carterul cutiei si EM.
*


Pai așa am șaibele. Cum spui tu, sub piuliță și sub capul șurubului. Nu am spus că aș fi băgat șaibe între corpul electromotorului și caracsa ambreiaj. am strâns putin mai tare și parcă nu mai cârție așa rău, semn că s-a mai apropiat. De aia mă gândeam că poate ar trebui să scot o șaibă.
val2011
Regleza furca cum a spus Bygy.
angheloaia
Trebuie strans sau sau slabit surubul ala de reglaj pt a arunca mai bine furca bendixul pe coroana? Oare se poate face asta fara demontarea electromotorului? Sau se invarte in gol tija aia si trebuie desfacut si tinuta cu un patent?
sebymesteru
Cel mai bine se regleaza cu demarorul dat jos,reglezi cursa furcii astfel incat cand bendixul e afara sa aibe 1-1,5mm fata de saiba opritoare a bendixului de pe ax. Pe masina il poti regla mai greu,dar se poate. Cu o tubulara de 12 strangi sau desfaci piulita furcii pana nu ma caraie ai cupleaza ferm. Nu mai stiu nici eu exact,paremi-se ca e exact invers de cum ar venii instinctiv,cand strangi iti departeaza bendixul de saiba,cand desfaci il apropie. Ii dai tu de cap,nu-i mare lucru.
ghitza
pai din semnatura ai avea dacie cu injectie si electromotor scurt ,la asta nu ai cum sa reglezi cat sa arunce. ce tip de electromotr ai?ca nu ai zis
Daca ai tipu scurt la prinderea pe cutie tre sa ai o flansa intre cutie si electromotor,pozitia lui fata de cutie se poate regla in sus sau in jos nu mult dar se regleaza asa aproprii bendixu de coroana sau il departezi ,nu bagi saibi sau alte minuni acolo
angheloaia
Am uitat sa specific faptul ca electromotorul este de tip lung, din cel vechi.
Masina nu este pe injectie, are motor din 1997 si recarosata in 2000.
cata_unu1
Iti dau eu electromotor foarte bun, 60 de lei.
B17XGG
Fiindca cine nu a facut asa ceva nu prea intelege, precizez ca nu invarti de surubul cu hexagon de 8 (fiindca o faci inutil) ci de hexagonul de sub el (impingand siguranta care este presata de arc), cu cheie de 12, cum a spus colegul @sebymesteru. Cand indepartezi bendixul de coroana mai mult, incepe sa apara un joc intre hexagoanele de 8 si 12 (reper pt. sens).
angheloaia
Sincer, in prima instanță mă gândeam că trebuie să strâng de șurubul de 8 dar citind sfaturile voastre m-am prins de faptul că trebuie să strâng cu cea de 12 hexagonul acela. Sper să reușesc deoarece e adevărat că nu am mai făcut chestia asta până acum dar nici la allții nu am mai văzut

23 May 2013, 20:16:
Gata, am rezolvat. Multumesc mult tuturor pt ajutor in special lui sebymesteru (nu e prima data cand imi folosesc sfaturile lui, ar putea cere onorariu pt consultanta) si lui B17XGG. Am strans cu tubulara, de fapt am destrans si acum e foarte bine. Multumesc inca o data. Datorita unor oameni de treaba ca voi am reusit sa nu mai am nevoie de service pt daciuta mea decat f f rar, mai mult cand nu am anumite scule, pt ca oricum am cam tot ce-mi trebuie. Am permis si am schimbat cateva dacii si un aro 10 din 1996 pana acum, dar abia de 2 ani imi repar masina singur, din pasiune dar si datorita faptului ca pe la service mecanicii fie nu se mai uita la dacii fie nu mai vor sa le repare. Acum chiar parca imi pare rau ca atunci cand voi schimba masina cu una de conceptie mai noua(asta numai de nevoie, cand nu se va mai putea) ca poate atunci nu voi mai putea face reparatii ca la dacie.
sebymesteru
@angheloaia,ma bucur ca ti-am fost de folos,pana la urma de-asta suntem aici pe acest forum,sa ne ajutam unii pe altii caci mai multe minti gandesc mai bine decat una singura si gasesc mai repede rezolvare la probleme.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.