Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: disc de ambreaj dacia 1310
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Florin bleu
poate sami zica cineva dak pot sa schimb numai discul sau tot chitul de ambreaj si cum?
daniel93
Se poate schimba doar discul, dar nu recomand.
Pune kit ambreaj, ca nu e o avere
Danezu33
poti schimba doar discut de ambreiaj care costa doar 40 lei,DAR poti sa o patesti rau de tot cu placa de presiune sa nu fie foarte uzata ca o sa iti tremure masina ca toate alea cand pleci de pe loc si cu rulmentul de presiune sa nu fie si ala uzat.
Pai daca faci calculul 40lei(ambreiaj)+60lei(placa presiune)+15le(rulment presiune)i=115 lei toata treaba (preturire depind de oras atat costa la mn in bucuresti).
Credema chiar merita investitia te tine pe putin 100 mii Km daca schimbi tot.


#Am auzit ca cica se mergea cu ambreajele pana cand rumentul strapungea "soarele" de la placa de presiune,sau pana cand se subtia asa mult placa de presiune incat crapa smile.gif
Sasu Vick
Dacă vrei sa faci o treabă bună cumpăra piese de uzină, nu ST. Eu am dat pe disc de ambreiaj fit.200 , 82 lei,și pe rulment 28 lei, deci părerea mea verifica placa de presiune dacă este bună poți schimba doar discul și rulmentul.
Florin bleu
va multumusc mult


26 May 2013, 14:30:
da asa e imi tremura cand plec de pe loc prima data ca dupa asta nu imi mai tremura merge bine deci sa schimb tot chitul nu?
daniel93
Eu la 1310 am discul destul de bun, dar placa ciur, un mecanic mi-a zis ca e posibil sa fie fisuarata.
Cand plec de pe loc cupleaza in trepte, tremura, si daca trec o denivelare mai incet si o tin din ambreaj, bate schimbatorul de viteze (posibil sa fie si un tampon la cutie dus).
Nu mai zic, cand fac un drum mai lung, dupa 100 km nici nu mai debreaza corect, si incepe sa scoata zgomote de ROMAN.
La 1300 s-a schimbat tot kitul si nu am treaba cu ea, plec de pe loc la relanti si nu tremura absolut deloc.
Schimba tot kitul, sau lasa-l asa
daniel93
M-a lasat placa de tot, nu mai intra in viteza cu motorul pornit, deci trebuie sa schimb kitul..
Nu am gasit kit pentru 1.4, asa ca am nevoie de ajutor. Ce piese trebuie sa iau? Am motor 102-00* (1.4 cu palier mic, din cate stiu).
B17XGG
Placa si disc de 180.
PH-06-BOA
Placa la 60 lei? Nu face prostia sa arunci placa ta, daca nu e fisurata si nici diafragma prea roasa de rulment, si sa pui o porcarie care sa crape dupa doua zile. Schimba doar discul, iar rulmentul daca e uns si nu zarnaie bilele in el, lasa-l tot p-ala, ca n-o sa mai mergi cu ea 100 000 de km. Gandeste-te ca rulmentul se invarte doar la apasare pe peda, cateva secunde. Daca soarele e ros de rulment, poti sa faci o bucsa (eu am dat cotele pe forum), care s-o bagi pe rulment, si astfel maresti suprafata de frecare pe diafragma, si chiar de e strapunsa diafragma la o placa, se poate reutiliza inca p-atat de cand a fost noua. E 60 de lei un disc, si cu doi prieteni faci schimbul in doua ore. Nu da bani aiurea, si nu schimba ce merge, ca sigur ce pui, va fi mai prost. Daca pleaca in socuri, ori placa se fisureaza (nu mai preseaza egal pe toata circumferinta), ori tampoanele sunt lipsa la cutie, si permite balansarea cutiei, apoi a arcurilor de la disc. Plecand cu motorul mai turat (disc patinat), se evita socurile,uzura la transmisie inclusiv planetare, dar se mareste uzura discului. E posibil ca si dupa schimbarea discului, sa se plece tot in socuri, datorita rigiditatii discului la cuplare. Sunt discuri ale caror ferodouri sunt total lipite de suportul metalic. Astea sunt proaste. Priviti discul pe cant, si sa aiba ferodourile putin departate de suportul ondulat. Daca nu e ondulat, nu atenuiaza socurile la cuplare, nu preia frecarea lent. Lipite, face o cuplare brusca, cu socuri. Putin serpuit suportul, asigura o frecare, o preluare a cuplului mai toleranta, fina, pana la strangerea totala intre placa si volant. Un disc, care are suportul metalic de foema literei "Z" , parca ar fi facut cu un patent cu cioc, e la fel de prost. La cuplare, contactul de face doar il locul andulatiei, pe o suprafata foarte mica (ca un distantier intre placa si volanta), ce duce la patinarea discului de nou. Deci, atentie la ce luati.
Iantela
Imi cer scuze ca ma bag si eu dar am o nelamurire. PH-06-BOA, daca spui ca rulmentul "zarnaie" doar la apasarea pedalei de ambreiaj, atunci la mine ce se aude cand este pe liber? Daca am calcat pedala de ambreiaj nu se mai aude.
vladut88
Clasica "bataie de priza"
pais_valenciano
QUOTE(Iantela @ 17 Aug 2013, 22:24)
Imi cer scuze ca ma bag si eu dar am o nelamurire. PH-06-BOA, daca spui ca rulmentul "zarnaie" doar la apasarea pedalei de ambreiaj, atunci la mine ce se aude cand este pe liber? Daca am calcat pedala de ambreiaj nu se mai aude.
*



Asa este si la mine, cand e scoasa din viteza se aude un zornait si tremura volanul destul de enervant, cand calc ambeajul zornaitul si tremuratul dispare.
daniel93
Si la mine se aude un zgomot cand e pe liber, si dispare cand e ambreajul calcat..
maho
O fi ca si la "pornirea bestiei..", de la aer(e) tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.