Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Help maneta de viteze
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Taxon
veneam de la mare (pe hirsova), cind la intrarea in braila schimbatorul de viteze a luat-o razna: cursa facuta la schimbarea unei viteze s-a alungit extrem de mult, nu mai nimeream intrarea in viteze, intrarea si iesirea din a 3-a facindu-se cel mai greu (parca era nevoie sa urci cu maneta peste un dimb pina sa gasesti punctul in careintra in viteza).
in braila am circulat pe cit posibil in a 3-a, am ajuns in galati si, la manevra de parcare la bordura, dupa marsarier maneta a ramas blocata in pozitia respectiva.

care sa fie buba?
pirghia de legatura intre maneta si cutie, cutia de viteze?
gattoman
Cel mai sigur e parghia de legatura.Pui pe cineva sa mste de maneta si tu te uiti dedesupt sa vezi care e problema.Nu e chiar asa de scumpa si dupa ce o schimbi si sa vezi ca intra altfel in viteze, mai bine.
Taxon
bucsaraie ceva la ea? tamponul ala de cauciuc de pe mijloc?
RIon
daca tot faci mica revizie inevitabila, schimba uleiul cu unul bun in CV.
Taxon
cu unul nou, sau unul bun? ceinseamna bun, daca T90 de petrom nu e destul de bun?
RIon
T90 e ok,iarna e foarte vascos... daca iti iubesti masina si o vei mai folosi vreo 20 000km, pune ceva de firma ,desi e 15 lei/l
Taxon
deci, pirghia de legatura e buba?
ceva indicatii, precautii, sfaturi la montarea ei?
diaconuliviu
QUOTE(Taxon @ 15 Sep 2005, 19:32)
deci, pirghia de legatura e buba?
ceva indicatii, precautii, sfaturi la montarea ei?
*


Daca se poate, schimba cu una tip nou, fara tampoanele patrate, ci cu bucsa gen "cap cremaliera". E mai rigida un pic si nu se defecteaza asa usor.
gattoman
Oricum pentru cutiile in 5 trepre nici nu cred ca se mai gasesc din alea cu tampoane la mijloc.Daca te uiti la parghia aia vezi ca pe la mijloc are un fel de burta, nu e chiar dreapta.Trebuie sa o pui pe cea noua exact cum ai scos-o pe cealalta.Daca nu, din cate stiu, sunt probleme la bagat in marcharier.
Taxon
cutia e in 4, originala si nedesfacuta vreodata, pirghia e modelul cu tampon de cauciuc la jumatate.
gattoman
Nu conteaza ca e in 4 trepte.Sunt parghii din alea fara tampoane la mijloc.Sunt mai bune fara.
Taxon
luai bieleta aia (dintr-o bucata), acu sa stea ploaia sa ma bag sub masina.
vad ca surubul de prinde bucsa de cuplajul ala in cruce are o piulita autoblocanta (de-aia ovala) si nimic altceva. chiar asa o montez, fara saiba? si cit string piulita aia? mecanic?
Taxon
buuun... schimbat bieleta cu una "dintr-o bucata", insa problema a ramas: la schimbatul vitezelor trebuie sa mesteci virtos si, ce e mai rau, in 2 cazuri din 3 in a 2a sau marsarier maneta ramine blocata, iesind din viteza dupa lupte crincene.

in consecinta, unde-i buba? in cutie?
dacis
QUOTE(Taxon @ 26 Sep 2005, 22:27)
buuun... schimbat bieleta cu una "dintr-o bucata", insa problema a ramas: la schimbatul vitezelor trebuie sa mesteci virtos si, ce e mai rau, in 2 cazuri din 3 in a 2a sau marsarier maneta ramine blocata, iesind din viteza dupa lupte crincene.

in consecinta, unde-i buba? in cutie?
*



Sigur nu in cutie. Eu am avut aceeasi problema si cauza era aceea ca tabla (sau cum s-o fi numind ea) care tine maneta schimbatorului de pod prin interiorul masinii mai era prinsa doar intr-un surub, iar maneta avea un joc amplificat de miscarea intregului ansamblu. Mie asa ceva mi s-a intamplat.
diaconuliviu

Daca nu e ce spune dacis, vezi in capac; posibil cautatorul cu bila uzat, subtiat sau tije strimbe. Sau, timonerie nereglata bine? Suporti si/sau traversa?
Taxon
timonerie?
diaconuliviu
QUOTE(Taxon @ 27 Sep 2005, 12:56)
timonerie?
*


smile.gif timonerie=ansamblul de comanda, maneta schimbator, bieleta, chiar si "clopotul" de care vorbeste dacis.

Incearca asa: pe loc, motor oprit/pornit daca intra in toate vitezele bine si pe pozitiile lor.
Asta ca sa excluzi timoneria .
As putea spune ca si traversa si tampoanele ar avea influenta asupra timoneriei desi nu fac parte din ea.
Taxon
aha, noticed, saru-mina, dom profesor.

la rece, dupa cum spuneam, intra ca dracu in oricare din viteze, si greu si aiurea si pe unde crede dinsa de cuviinta, numai pe unde trebuie nu.
mai rau, uita sa iasa din a2a si din marsarier, trebuie sa asortezi bine cu sudalme si miscari convulsiv-haotice pina se elibereaza la un asa-zis punct mort.

ma mai dau azi-miine la ea, sa ma mai uit odata (inclusiv la traversa, etc).
dar deja as paria pe cautator ...

DodoBird
QUOTE(Taxon @ 27 Sep 2005, 14:28)
aha, noticed, saru-mina, dom profesor.

la rece, dupa cum spuneam, intra ca dracu in oricare din viteze, si greu si aiurea si pe unde crede dinsa de cuviinta, numai pe unde trebuie nu.
mai rau, uita sa iasa din a2a si din marsarier, trebuie sa asortezi bine cu sudalme si miscari convulsiv-haotice pina se elibereaza la un asa-zis punct mort.

ma mai dau azi-miine la ea, sa ma mai uit odata (inclusiv la traversa, etc).
dar deja as paria pe cautator ...
*



Arcul intinzator este ? , tablita de raglare limite este ?, podeaua de tabla nu are crapaturi in zona manetei ?
daca toate sunt la locul lor si ai senzatia cum ca cutia de viteza "sa deplasat" mai spre spate , verifica ambreiajul !
skija
suruburile care o tin in podea.. sunt 4.. e posibil sa se fi desfacut alea din spate..
mie asa mi s-a intamplat si la fel, 1 si 3 abia intrau...
da burduful la o parte si misca maneta..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.