Tudor.T5
29 May 2013, 23:05
Salut, am citit o serie de stiri conform carora generatia a doua a modelului Sandero a primit 4 stele la testele de siguranta EuroNCAP, datorita echiparii standard cu ESP ši airbag-uri laterale. Intrebarea mea este ce modificari/dotari standard sunt necesare pentru a atinge scorul maxim de 5 stele? E nevoie si de o intarire a habitaclului/structurii per total, sau doar airbag-uri suplimentare ca de ex. cele de tip cortina? Am vazut o descriere pe larg a rezultatului obtinut, in urmatorul material
http://www.automarket.ro/stiri/euroncap-4-...dero-51296.html
angelblack
30 May 2013, 07:36
Pentru a obtine 5 stele trebuie sa creasca siguranta pietonilor, alte sisteme de siguranta activa si pasiva
Tudor.T5
30 May 2013, 11:51
Bun, dar ce alte sisteme de siguranta activa si pasiva ar mai trebui? tehnic vorbind
Tince1290
30 May 2013, 12:12
sonar in fata, sa franeze singura, sa modifice pozitia in scaun cand simte ca un accident sau o rasturnare sunt inevitabile...chestii de gen'....
din cate se observa pe raport are scoruri mai slabe la protectia pietonilor si asistenta...deci acolo trebuie imbunatatirea...
ori pentru siguranta pietonilor, trebuie facute si modificari structurale
La cum se deformeaza caroseria cred ca in primul rand acolo trebuie lucrat. De exemplu un Ford Fiesta a obtinut 91% la protectia adultilor fata de 80% la Sandero plus ca Sandero este mai usor cu 120kg.
Tince1290
30 May 2013, 12:47
nu neaparat...au mai fost masini cu 5 stele si procente asemanatoare la protectia pasagerilor...se pare ca nici cea a pietonilor nu e atat de importanta...
la o comparatie cu astea:
http://www.euroncap.com/results/fiat/freemont/2011/449.aspxhttp://www.euroncap.com/results/lancia/thema/2011/454.aspxse observa ca marele minus la sandero e tehnologia
tot pe site la astia...cateva sisteme apreciate de ei
http://www.euroncap.com/rewards.aspxori dacia e inca departe de asa ceva...si e normal, avand in vedere pieta pentru care e adresata...eu cred ca 4 stele e mai mult decat suficient
Pe mine ma intereseaza in primul rand siguranta mea ca sofer, degeaba e plina de tehnologie si are 5 stele daca ocupantii au mai mult de suferit decat intr-o masina cu tehnologie mai putina dar cu un habitaclu mai sigur.
ArtVandelay
30 May 2013, 13:12
ce penibil, masina mea aparuta pe piata in 98 are 4 stele, atat poate dacia in 2013 ?
Tudor.T5
30 May 2013, 19:05
@ArtVandelay: din 98 pana in prezent s-au modificat (inasprit) testele la care sunt supuse noile modele:
http://www.automarket.ro/stiri/2012-euronc...ilor-40068.html si se vor schimba si pe viitor, devenind mai exigente:
http://www.autokompas.nl/nieuws/item/12934...erlap-crashtest
QUOTE(ArtVandelay @ 30 May 2013, 14:12)
ce penibil, masina mea aparuta pe piata in 98 are 4 stele, atat poate dacia in 2013 ?
Probabil ca alea 4 stele obtinute-n '98, inseamana la testele actuale, nu mai mult de una bucata (sau in cel mai optimist caz, una juma) stea.
Foarte bine a exemplificat @Tudor. T5.
RenaultR27
30 May 2013, 19:22
Masina ta a fost testata dupa standardele din 1999. Daca te uiti la crash test dummy(culorile ce reprezinta protectia) ai sa observi ca sandero e mai sigur decat focusul tau
. Penibil nu e, asta a vrut Renault si asta a obtinut. Nu doreste concurenta la modelele lor.
La fel, loganu' testat in 2005 (parca), dupa rigorile actuale, n-ar obtine mai mult de 2 stele.
Concord
30 May 2013, 19:36
QUOTE(Kojak @ 30 May 2013, 19:26)
La fel, loganu' testat in 2005 (parca), dupa rigorile actuale, n-ar obtine mai mult de 2 stele.
Lista cu masinile care au pierdut din stelele obtinute acum ceva ani e lunga. Mai bine sa nu aveti nevoie de ele decat sa va ganditi la cine are in + sau -
bobo77
30 May 2013, 21:59
Este un rezultat foarte bun aceste 4 stele, sincer credeam ca o sa ia 3 stela.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.