Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1310 Break Turbo
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4
BH 59 FIF
Ziua buna la toti biggrin.gif. M-am gandit sa nu mai poluez topicul ala despre montatul unui motor de 5 Alpine pe Dacia 1300 cu toate micile nimicuri pe care le mai fac pe la masina in perioada asta asa ca deschiderea unui topic aici pare solutia optima.

Pe scurt, masina este un Break fabricat in 1986, recarosat in 2003 cu caroserie noua. Din motive pe care inca nu mi le pot explica nici eu n-am putut s-o las in pace si m-am simtit nevoit sa schimb/modific cate una-alta la ea. In prezent masina are pe post de motor un hibrid cu chestii imprumutate de la mai multe masini (bloc motor GTT, pistoane GTT, carburator Solex 32 DIS - GTT, chiulasa si ax came Alpine Turbo, radiator ulei si modina Alpine Turbo, turbina T25 - Nissan 200 SX, intercooler Opel Frontera A, etc). Cu ocazia intalnirii nationale Dacia Classic de la Brasov am reusit sa-i fac si rodajul.

S-a umblat putin si la sistemul de franare in sensul ca pompa de frana si servofrana sunt acum de Dacia Papuc Diesel, discurile fata sunt ventilate iar pe spate tamburii au fost inlocuiti cu discuri de frana si etrieri R5 Alpine / R12 G.

Pentru ameliorarea ruliului, barele au fost si ele inlocuite, bara fata avand diametrul de 25 mm iar cea spate 26 mm (din cate tin eu minte, oricum, e cea de R18 si Fuego Turbo). Pentru imbunatatirea comportamentului rutier pe fata s-au montat arcuri si amortizoare de Aro 10 iar pe spate (pana in prezent) m-am limitat la montarea unor arcuri spate de Nova.

Ca planuri pe anul asta enuntam montarea unui rollcage, a unui repartitor de franare interior reglabil, reconditionarea turbinei (face putin pe nebuna smile.gif ), eliminarea mochetei si vopsirea integrala a interiorului, montarea unor jante mai late (probabil cea portocalie din poza si suratele ei) in masura in care voi gasi o forma de pasaje umflate care sa-mi fie pe plac.
aditza579
Ma bucur enorm ca sunt primul care apuca sa va ureze aici toate cele bune si succes in tot ce va doriti!
BH 59 FIF
Merci smile.gif .
l@u
radiatorul ala la vedere e ca curu , nu ii poti face nimic ?
BH 59 FIF
De care zici, de ala de ulei sau de intercooler? Oricum, niciunul nu-i prea mutabil smile.gif , ala de ulei pe considerentul ca oricum traseul de ulei e lung ca dracu' si am oarece probleme cu presiunea de ulei iar intercoolerul tre' sa-mi raceasca cat mai bine aerul care intra in admisie. Pe de alta parte tre' sa fiu sincer si sa recunosc ca ma si incanta ideea de FMIC pe CN4.
l@u
io spun de ala din bot de sub spoiler !
BH 59 FIF
Intercoolerul adica.
urdavid
Ai avut ceva de lucru la ea. Felicitari !
l@u
da ce motor are bre de ii trebuie un hectar de intercooler ?
Markos
La prima bordură e pa interculăru sad.gif
BH 59 FIF
Un Alpine decomprimat si cu sistem turbo suflat (si nu supt cum era el de la ma-sa); In ciuda aparentelor nu-i chiar pa, mai jos e flexibilul de la esapament si lonjeronul. Asta la gropi ca de borduri nu ma apropii smile.gif . Asta e, nu-i masina de terfelit.
Markos
Interesant agregatul nedumerire.gif

I-ai dat și talpă maximă, de curiozitate?
Iulikk
Tu esti cel care a taiat din puntea spate?
BH 59 FIF
Inainte de rk la motor am scos-o la o plimbare la presiune de 1bar in turbina. Din pacate cutia de viteze isi arata limitarile, va trebui inlocuita. De la acel moment am mai decomprimat motorul si sunt curios sa vad ce se intampla acum. Rodajul e gata dar din pacate si ambreiajul biggrin.gif . Deci mai asteptam putin.

Edit: sunt UNUL dintre cei care au aplicat metoda puntii taiate, da. Ca fapt divers si la Gordini-ul lui Crainiciuc s-a aplicat aceeasi metoda. Dar ma rog, nu mai intru in polemici pe tema asta. Puntea aia a fost data jos intr-adevar insa nu din considerente care tin de siguranta rutiera.
Iulikk
Stai bre, ce te aprinzi asa? Nu am zis nimic cu rautate. Vroiam ca sa stiu exact "cine esti" (de pe forum)... stau foarte prost la capitolul memorat nick-nameuri biggrin.gif .
EDIT: cat i-ai dat maxim? icon_mrgreen.gif
BH 59 FIF
Atunci imi cer scuze, am interpretat gresit tonul mesajului. Ca viteza maxima pana acum am dus-o doar pana pe la 100-110 km/h. Dup-aia am desfacut motorul in bucati si am schimbat cam tot in el. Apoi a urmat rodajul iar acum ca e gata rodajul patineaza in draci ambreiajul biggrin.gif. Asa ca deocamdata, pana nu dau jos iar cutia nu pot sa anticipez care ar fi viteza maxima. Pot in schimb sa zic (intr-un limbaj nu neaparat tehnic) ca freaca rotile si-n a 3-a smile.gif) . Cutia insa lasa mult de dorit deci in nici un caz viteza maxima nu va fi una impresionanta (inca am cutia cu 4 trepte de Dacia). Saptamana viitoare merg sa culeg una de papuc si poate reusim sa incropim ceva potrivit acestei aplicatii.
1310CL
Si ce-a mai ramas din breaku ala din '86? sau doar actele? biggrin.gif

Felicitari din partea mea pt.pasiunea si nervii investiti in dacia asta. smile.gif
Tommi.
Imi place masina ta ,sa ai grija de ea si multe km fara incidente neplacute ! smile.gif
BH 59 FIF
Caseta de directie si coloana, bratele suspensiei, luneta si geamurile laterale spate, manerele interioare de pe satoze. smile.gif
marksman
Fain! Genul de tuning care place.
CatalinCTM
marksmane vezi ca are xenoane , ia-te de el .(Offtopic smile.gif )

Misto batranica , nu te-ai gandit sa faci trecerea la 4 prezoane ?
BH 59 FIF
Nu-s xenoane, simple smd-uri montate de colegu' JWF la pozitie. Nu-s adeptul montarii unor instalatii de xenon pe blocuri optice care nu au fost gandite pentru asa ceva.
N-am nici un motiv sa trec la 4 prezoane. Sistemul de franare e ok, la capitolul jante am destule optiuni (am strans de-a lungul timpului o groaza de seturi de jante cu PCD 150, de la 5 la 10 inch latime, unele restaurate pana in prezent altele nu, unele "de marca", altele turnate prin uzinele autohtone in anii '80). In plus, e si o chestie de gust, ideea de 4 prezoane pe Dacie neparandu-mi-se deosebita

L.E: Am pierdut ceva timp cu aranjatul compartimentului motor in cursul ultimelor 12 luni insa cu toate astea alternatorul nu arata chiar cum as fi vrut eu. Mai mult, huruia un rulment in ultimul hal asa ca l-am facut bucati. Am sablat azi carcasele si paleta iar maine se pare ca va fi reansamblat. Nu am decis inca daca voi lustrui carcasele sau daca ma rezum doar la a le da un strat de lac incolor. Opinii?
hitman1234
da fa-o ba nene sa mearga ca asa ne intarati degeaba mad.gif
BH 59 FIF
Asta e, pana saptamana viitoare cand vine cutia noua tre' sa-mi umplu timpul cu ceva smile.gif .
bucatzel
QUOTE(BH 59 FIF @ 31 May 2013, 17:09)
Am sablat azi carcasele si paleta iar maine se pare ca va fi reansamblat. Nu am decis inca daca voi lustrui carcasele sau daca ma rezum doar la a le da un strat de lac incolor. Opinii?
*



La cat luceste restul motorului, io as zice lustruit.
CatalinCTM
PFOA ce de jante in 3 prezoane smile.gif . Crezi ca te poti lipsi de unul din seturi , desigur contracost ?smile.gif .
BH 59 FIF
Imi pare rau, e colectia mea de suflet si nu as putea sa vand din ele. Din contra, as vrea sa mai adaug cateva modele.
danut 69-71
QUOTE(BH 59 FIF @ 31 May 2013, 18:09)
Am sablat azi carcasele si paleta iar maine se pare ca va fi reansamblat. Nu am decis inca daca voi lustrui carcasele sau daca ma rezum doar la a le da un strat de lac incolor. Opinii?
*


Dupa ce il lustruiesti, e bine sa-i dai un lac cu elasticizant, aluminiu oxideaza in timp...asa ramane la culoarea lui.

Mai aveai putin si-ti faceai din sufragerie un muzeu de jenti. wub.gif

Felicitari si succes la inventii, sper ca in 3 saptamani sa scot si eu Gordina de la vopsit.
BH 59 FIF
Azi m-am ocupat de cosmetizarea volanului si a carcaselor alternatorului. Din lipsa de materiale (adica nu mai aveam pasta de lustruit si hartie abraziva si nici n-aveam de unde lua azi) am apelat la varianta facila, adica am dat 3 maini de lac pe exteriorul carcaselor. Il voi lustrui totusi la un moment dat, pentru ca aspectul aluminiului lustruit oglinda mi se pare de milioane. Volanul prezenta oarecare semne de uzura. A fost curatat, am dat 3 maini de vopsea (pentru piele in mod evident smile.gif ) si 3 maini de lac protector. Am curatat si butucul (fusese vopsit de unul dintre fostii proprietari rosu si deja ma scotea din minti). Volanul a iesit cam lucios pentru gustul meu dar sper sa se mai matuiasca putin. Mi-am mancat nervii cu imbusul suruburilor volanului (de asemenea vopsite) dar n-am reusit nicicum sa le curat.
nelutzu'
Fain volan smile.gif
Cati CP are breaku'?
CatalinCTM
Shasa cai.
BH 59 FIF
Sa-nteleg ca arata mai bine decat la fostul propretar biggrin.gif ? Are ceva cai da' tot nu face atatea ture ca si masinile zootehnice (de-alea cu porci in ele) de pe la voi.
mumus
ma inclin in fata ta. Si azi imi pare rau ca am vandut breakul din 97...
quick
fain proiect...felicitari...
l@u
dupa ce ii monteaza o cutie de viteze si o urca pe dino va sti si el !

1 Jun 2013, 22:10:
QUOTE(nelutzu' @ 1 Jun 2013, 21:24)
Fain volan  smile.gif
Cati CP are breaku'?
*


BH 59 FIF
Alpine-ul Turbo avea 108 la aprox. 0,5 bar. Teoretic ar trebui sa scoata putin mai mult in configuratia actuala. Dar intr-adevar, sunt chestiuni pur teoretice deocamdata. Trebuie avute in vedere si pierderile certe de putere determinate de transmisie.

Multumesc mult pentru aprecieri.
l@u
cu o cutie neadecvata poa' sa scoata si 1000 cp ca abia ai sa tarai masina pe asfalt.
BH 59 FIF
Problema principala a cutiei de-i acuma pe ea e ca-i prea scurta si ca-i lipeste a 5-a. Si da, intr-adevar, am ajuns la concluzia ca nu face motorul cat face cutia de viteze. Daca nu merge cum vreau eu cutia aia de papuc ma voi orienta catre o cutie de Renault. Pana acum am evitat varianta asta datorita modificarilor pe care le implica timoneria aia dubla.
l@u
io spun ca faci o prostie cu cutia aia de papuc dar plm ai sa iti dai seama si tu dupa ce ai sa muncesti in van
BH 59 FIF
Argumenteaza.
95bogdi
Foarte frumos brecu`....sper sa il vad cat de curand... e cel mai misto brec` din tara biggrin.gif
Iulikk
QUOTE(BH 59 FIF @ 1 Jun 2013, 22:56)
Argumenteaza.
*



Era aici un nene (Muttley) care modifcase grav de tot un motor de dacie. Stiu ca avea cutie de Reno Fuego... si masina aia fugea...
T.rac3Er
un proiect interesant.
bafta la finalizare fericita pe partea mecanica

actualmente masina arata rapciugos rau de tot. zici ca e un break indoit de crat cartofi la piata. e de munca pt estetica ei. spor si la asta.
BH 59 FIF
Respect orice parere chiar daca nu sunt de acord cu ea. Masina e la vopseaua originala (exceptie face compartimentul motor si aripa dreapta) si pe cat posibil asa intentionez s-o pastrez. In afara de inlocuirea spoilerului spate chiar n-am in plan efectuarea unor alte interventii la caroserie pentru ca inca nu se cer. Oi fi eu subiectiv, dar chiar n-as putea spune ca arata rapgiugos.

@Iulikk: Din cate stiu eu Muttley a pastrat cutia de Dacie cu 5 trepte, deci 1.6-le ala suparat tot cutie autohtona invarte. Oricum, cutiile de viteze de 18 si Fuego (ne referim aici la cele de 1,6 pe care le cauta toata lumea-n draci) au cam aceleasi rapoarte cu cele ale cutiei in 5 de Dacie deci nu castigi nimic exceptand faptul ca e mai precisa (culmea, asta stiu chiar de la Muttley care mi-a taiat elanul la momentul la care eram convins ca as avea nevoie de o cutie de Renault biggrin.gif ). Ideea e relativ simpla, la motor aspirat imi doream o cutie cat mai scurta scurta (am trecut si prin faza doparii motorului de Dacie cu Dellorto-uri, axuri cu came modificate si alte minuni) dar la actualul motor imi doresc/e necesara una mai lunga (macar pe treptele 1,2,3 - astea fiind cele care ma intereseaza).

Asa ca nu stiu ce sa zic... varianta montarii unei cutii din gama Renault (18, Fuego, 21, 25) dar pentru motor diesel este singura pe care o am in vedere dar asta doar dupa ce ma conving ca nu fac treaba cu cea de Papuc. Is un tip parolist asa ca daca asta nu da rezultate promit ca o recunosc in fata voastra in mod public si umil biggrin.gif .

L.E: Poze de anul trecut de la intalnirea nationala de la Cluj. Varianta pre turbo, cu Cibie-uri si Dellorto.
aditza579
Aline, o cutie de Dizel e prea lunga. Avand in vedere ca ai un motor de putere, o sa faci lejer 150-160 intr-a treia. Mai ai varianta cutiei de Reno cu grup scurt de pe Papuc si asta te-ar avantaja la rapoarte. Ca altfel, personal, nu vad ce beneficii ti-ar aduce cea de Dizel. Daca nu te multumeste cea de Papuc (singurul ei minus este treapta 1 scurta si pe 4 iti scade mult, oricum ai schimba 3-4) gandeste-te la una de Reno dar de benzina. Oricum, orice ai face, studiaza foarte atent documentatia cu rapoartele. Fa-ti temele foarte minutios. Dar iti zic eu, asta de Papuc e ceva in plus fata de ce aveai.
ydaniel
La Bv am avut ocazia sa o vad pe viu si sa iau un loc inautru.
Mi-a placut mult masina si sper sa folosesti 20w60.
marksman
QUOTE(CatalinCTM @ 31 May 2013, 15:57)
marksmane vezi ca are xenoane , ia-te de el .(Offtopic smile.gif )
*


N-am vazut vreun balast in pozele alea, nu s-a laudat ca a pus xenoane, si uite mai jos ce spune:

QUOTE(BH 59 FIF @ 31 May 2013, 16:09)
Nu-s xenoane, simple smd-uri montate de colegu' JWF  la pozitie. Nu-s adeptul montarii unor instalatii de xenon pe blocuri optice care nu au fost gandite pentru asa ceva.
*



mac1
O berlina nu gaseai?
Taman p'asta de carat prajituri te-ai gasit sa faci modificari?
BH 59 FIF
Are valoare sentimentala. Pe de alta parte, cu ce era mai potrivita o berlina?
Hack
Ce vopsea ai folosit pentru volan?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.