Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pacanit boxe (doar la turatie mai mare)
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Kenji CN4
Salutare am stat vreu 2 ceasuri si am tot cautat pe tot internetul da nu am gasit nici o problema asemanatoare..deci am montat un RCD Pioneer cu usb , boxe noi (respectand toate criteriile montarii polaritate etc..) totul merge perfect doar ca am observat ca la turatie mai mare boxele din fata nu bazaie , ci mai degraba pacane asta pe la 2700-3000 RPM nu e bazaitul acela care se aude dupa turatia matotului ci pacane fara nici un ritm nici dupa cel al motorului nici dupa cel al muzicii a mai patit cineva?
ChrisSs
Incearca sa tragi plusul direct de la baterie sa vezi daca iti mai face.
Kenji CN4
Si asta ce ar insemna sa tin RCD-ul pe plusul de la baterie? nu va sta mereu sub tensine adica e bine asa?
1055


Veirifica cum functioneaza daca il montezi pe alta masina.....( nu neaparat Dacia)
val2011
QUOTE(Kenji CN4 @ 7 Jun 2013, 18:30)
Si asta ce ar insemna sa tin RCD-ul pe plusul de la baterie? nu va sta mereu sub tensine adica e bine asa?
*


Pai tragi firul direct de la baterie dar poti pune un comutator pe el.
ChrisSs
Nu il ti sub tensiune mereu, verifici asa si incerci sa depistezi problema, daca dupa ce tragi plusul direct de la baterie tot mai face asa inseamna ca e posibil sa fie ceva de la alternator (de exemplu periile care nu fac contact bine) daca nu mai face insemna ca buba e undeva la instalatia din bord.
Nu recomand sa il lasi cu plusul direct de la baterie chiar si daca ai comutator pe fir, pentru ca e posibil sa uiti de el si te pomenesti cu bateria goala. Dar si aici poti face o smecherie, pui un releu pe fir care sa iti dea curent doar cand e contactul pus.
Cu instalatia electrica te poti complica mult dar nu are rost, in general ce e simplu e mai bun si de durata.
Kenji CN4
Am si un subwoofer activ care vajaie cand e motorul pornit si e legat direct la baterie deci nu are rost sa leg si RCD-ul dar nu inteleg de ce subwooferul vajaie(foarte incet nu ma deranjeaza cu nimic e aproape insesizabil) dar RCD-ul pacane si din cate am observat doar cand se incalzeste motorul si indiferent de volum huh.gif

1055 Daca cu motorul oprit casetofonul se aude si functioneaza impecabil nu e clar ca e din cauza masinii si nu a casetofonului? adica dupa gandirea mea masina nu e deparazitata bine
vladut88
Leaga un condensator intre D+ si D- la alternator
Kenji CN4
QUOTE(vladut88 @ 8 Jun 2013, 13:47)
Leaga un condensator intre D+ si D- la alternator
*


Am precizat mai sus ca am legat condensator nou pentru deparazitare si pe delcou si la alternator problema tot nu a disparut
nikuniku
Kenji CN4 schimba fisele de bujii cu unele cu antiparazitare,cred ca si cele siliconice sunt antiparazite
tu auzi in boxe turatia motorului?
ChrisSs
Vajaitu la subwoofer poate sa fie de la mufele RCA care se oxideaza si nu fac contact calumea (asa patesc la bunici unde am un sistem audio pe care nu-l folosesc asa des) sau un condensator obosit in RCD, subwoofer.
Daca e asa cum spui tu ca nu "deparaziteaza" calumea cel mai probabil nu ai masa buna pe undeva, curata bine masa de la alternator unde se prinde pe caroserie, da-o cu un strat fin de vaselina si strange-o bine sa fi sigur ca, cu aia nu mai probleme si apoi cauta pe unde ai alte mase, papuci sa nu fie oxidati.
Bafta!
Kenji CN4
QUOTE(nikuniku @ 8 Jun 2013, 19:07)
Kenji CN4 schimba fisele de bujii cu unele cu antiparazitare,cred ca si cele siliconice sunt antiparazite
tu auzi in boxe turatia motorului?
*


Nu niku problema este ca dupa ce se incalzeste motorul se aude un PACANIT nu VAJAIT in boxe ca si cum nu prinde RCD-ul bine radio (dar muzica canta de pe usb a fost doar o comparatie) dar sunetul este foarte scurt de vreo secunda si intermitent adica pacane o secunda dupa care se opreste vreo doua si iara ii da o pacaneala si din nou precizez ca chestia asta se intampla DUPA CE SE INCALZESTE MOTORUL adica atunci cand ajunge la temperatura optima de functionare si lucrul asta ma baga in ceata mai tare am mai avut paraziti cu vajait am schimbat condensatorii si problema sa rezolvat dar chestia asta cu pacanitul m-a bagat un pic in ceata
Kenji CN4
Deci am facut din nou toate legaturile cu cablu gos litat + am pus pe RCD condensator deparazitor ... nici o schimbare... tot asa pacane are cineva alte idei? si apropo fisele alea tesla albastre sunt cu deparazitare? am pus astazi fise de urziceni cu deparazitare si nimic o sa mai schimb si releul de la alternator si voi incerca si cu niste fise tesla daca nici asa nu marge ma las batut
val2011
Incearca si un condensator cu o capacitate cat mai mare pe firele de alimentare. Sau nu mai functioneaza condensatorul de la alternator...
Kenji CN4
QUOTE(val2011 @ 10 Jun 2013, 16:19)
Incearca si un condensator cu o capacitate cat mai mare pe firele de alimentare. Sau nu mai functioneaza condensatorul de la alternator...
*


Am pus pe alimentarea casetofonului condensator... sad.gif fise tesla nu gasesc nicaieri si am luat astazi dinalea negre de urziceni tot asa se aude ca inainte am avut tot de urziceni dinalea rosii
sebymesteru
Pacanitul ala nu-i de la deparazitare. Ai 4 difuzoare in masina,se aude si in fata si in spate pacaneala aia,simultan sau pe rand? Daca cd-player-ul e legat prin mufe standard,de-alea Euro,dreptunghiulare,cere de la un prieten cd-player-ul si monteaza-l provizoriu la tine si vezi daca mai pacane. Mie tare imi face impresia ca tu ai ceva la cd-player,nu la masina. Nu speculez mai departe,astept sa vedem raspunsul. Ce releu de incarcare ai?
Kenji CN4
Pun acuma pe postul asta cate2 poze cu playerul si cu mufele releul de incarcare adica ala ce vine montat sub vasul de lichid spalare parbriz? ala e ceva romanesc si daca e din RCD de ce cand am motorul oprit functioneaza impecabil? chiar si la ralanti nu bazaie,pacane chiar asa de tare doar dupa 1700 RPM incepe el sa faca urat si boxe am numai pe fata si fac ambele am dat balans sa le ascul si fac ambele doar subwooferul nu pacane ca are alimentare direct de pe baterie
P.S am observat ieri dupa ce am schimbat fisele ca bobina mea de inductie se cam incinge nu poti tine mana mai mult pe ea de 3-4 sec dupa 10-15 min de mers
daniel93
QUOTE(Kenji CN4 @ 9 Jun 2013, 08:07)
dupa ce se incalzeste motorul se aude un PACANIT nu VAJAIT in boxe ca si cum nu prinde RCD-ul bine radio (dar muzica canta de pe usb a fost doar o comparatie) dar sunetul este foarte scurt de vreo secunda si intermitent adica pacane o secunda dupa care se opreste vreo doua si iara ii da o pacaneala si din nou precizez ca chestia asta se intampla DUPA CE SE INCALZESTE MOTORUL adica atunci cand ajunge la temperatura optima de functionare si lucrul asta ma baga in ceata mai tare am mai avut paraziti cu vajait am schimbat condensatorii si problema sa rezolvat dar chestia asta cu pacanitul m-a bagat un pic in ceata
*



Bobina de inductie.
Probabil e puscata, iar cand se incalzeste, se pun cateva spire in scurt.
Aceeasi problema o am si eu, cand incep boxele sa pacane stiu ca daca opresc motorul nu mai porneste.
Kenji CN4
QUOTE(daniel93 @ 11 Jun 2013, 15:32)
Bobina de inductie.
Probabil e puscata, iar cand se incalzeste, se pun cateva spire in scurt.
Aceeasi problema o am si eu, cand incep boxele sa pacane stiu ca daca opresc motorul nu mai porneste.
*


Pai si atunci sa inteleg ca trebuie sa schimb bobina de inductie? Eu nu am probleme cu pornirea mie imi porneste oricand si m-am exprimat gresit pacane si cu motorul rece dar nu asa tare sunetul se accentueaza odata cu incalzirea motorului
daniel93
La mine apare pacanitul pe canicula, sau dupa ce merg mai mult (peste 100km).
Am pus alte bobine de prin portbagaj, una pacanea si la relanti, la rece (iar dupa 15 min nici nu mai tragea motorul).
Am mai avut o bobina care pe langa pacanit imi zapacea mp3-ul cu totul, nu mai citea USB-ul deloc, pana nu luam borna si o puneam la loc.
Poate la tine e altceva, dar ai putea sa incerci si asta. Bobinele ce se gasesc acum sunt extrem de proaste, eu fac drumuri lungi cu daciile, si le ard imediat.
Kenji CN4
Oricum e cam obosita bobina asta are mai bine de 30 K /Km deci sa inteleg ca pacaneala din boxele mele are oarecare legatura cu bobina? Ca ma gandeam ca poate fi se de la releul ala regulator mie mi-au zis multi ca poate fi si de la RCD atunci de ce cand e motorul oprit functioneaza perfect? in orice caz sunt pornit pe un filtru dinala deparazitor sa speram ca va disparea problema daca nu chiar am ramas fara idei
diaconuliviu
Pacanit aiurea, fara "ritm", de la bobina aia ce se incinge (se pune in scurt si descarca aiurea prin ea) sau releu alternator mecanic (parazitare de lamele)
Kenji CN4
Ma gandeam si eu ca e de la releu cand o sa am buget o sa schimb si releul dar si bobina de inductie sa vad daca se simte vreo diferenta oricum cand aprin farurile imi cam scade ralantiul o sa schimb piesele si va tin la curet deocamdata mai am de luar rele,bobina si daca nu e nici o schimbare un filtru deparazitor
diaconuliviu
Relantiul scade oricum, e carburata. N-are "feedback"
sebymesteru
Inainte sa te apuci de schimbat bobina sau releul,scoate excitatia de pe alternator,porneste motorul si vezi daca mai pacane. Bobina eu zic ca nu poti spune ca e obosita la 30.000 km,daca nu intrerupe in sarcina sau nu face figuri la pornire nu cred ca are rost sa o schimbi. Vezi ce face daca scoti excitatia,releul nu mai lucreaza atunci si il poti scoate din ecuatie daca e cazul. Daca u-i de la el,iei un filtru deparazitar si abia la sfarsit te orientezi spre bobina,care e cea mai scumpa. Daca chiar trebuie sa o schimbi,cauta de IAME Sf.Gheorghe,modelul capsulat in tabla galvanizata,nu din aia mica,neagra in carcasa de plastic.
daniel93
Gasesti releu electronic, sub 20 de lei.
Am pus pe 1300 si merge mult mai frumos, cu ala mecanic balbaia motorul si "clipeau" becurile, cu asta merg toate frumos.
sebymesteru la mine abia daca tine 5000 km o bobina.. In oras merge orice pocnitoare, la un drum mai lung le fac bune de aruncat. Si asta se intampla pe 2 dacii, una din ele cu aprindere electronica.
sebymesteru
Daniel,scuza-ma dar daca tu schimbi bobina de inductie ca pe ciorapii,nu ti se pare ca e ciudata treaba asta? Eu am schimbat bujiile la 15.000 de km,niste briskuri de 20 de lei si si atunci nu ca nu mergeau ci pentru ca mi se parea ca parca pornea putin mai greu iarna. Bobina am schimbat-o si eu 1 data,pe la 45.000 cred,ca pornea tot mai greu si prin eliminare am ajuns la ea. Sa schimbi bobine de inductie la 5000km mi se pare halucinant...
diaconuliviu
Omul spune ca i se incinge bobina tare, de aia e necesara schimbarea; ori e in scurt partial ori are rezistenta prea mica...
Kenji CN4
QUOTE(sebymesteru @ 13 Jun 2013, 16:30)
Inainte sa te apuci de schimbat bobina sau releul,scoate excitatia de pe alternator,porneste motorul si vezi daca mai pacane. Bobina eu zic ca nu poti spune ca e obosita la 30.000 km,daca nu intrerupe in sarcina sau nu face figuri la pornire nu cred ca are rost sa o schimbi. Vezi ce face daca scoti excitatia,releul nu mai lucreaza atunci si il poti scoate din ecuatie daca e cazul. Daca  u-i de la el,iei un filtru deparazitar si abia la sfarsit te orientezi spre bobina,care e cea mai scumpa. Daca chiar trebuie sa o schimbi,cauta de IAME Sf.Gheorghe,modelul capsulat in tabla galvanizata,nu din aia mica,neagra in carcasa de plastic.
*


Sa scot excitatia de pe alternator adica firele de pe "+"? Care e rostul ca am mai incercat tot asa pacane si in plus am schimbat toti condensatorii deparazitori si tot asa face dupa gandirea mea raman : fisele (le-am schimbat der am pus tot de urziceni nu am gasit tesla), releul regulator (care e electronic dar e vai de mama lui ruginit etc..) sau bobina care oricum da de banuit prin faptul ca se incinge la drumuri extraurbane (nu se incalzeste se incinge daca pui mana pe ea risti sa iti lasi pielea acolo)
daniel93
QUOTE(sebymesteru @ 13 Jun 2013, 19:19)
Daniel,scuza-ma dar daca tu schimbi bobina de inductie ca pe ciorapii,nu ti se pare ca e ciudata treaba asta? Eu am schimbat bujiile la 15.000 de km,niste briskuri de 20 de lei si si atunci nu ca nu mergeau ci pentru ca mi se parea ca parca pornea putin mai greu iarna. Bobina am schimbat-o si eu 1 data,pe la 45.000 cred,ca pornea tot mai greu si prin eliminare am ajuns la ea. Sa schimbi bobine de inductie la 5000km mi se pare halucinant...
*



Eu fac si 400km pe zi cu masina, in oras circul putin. Am patit sa zic ca am bobina buna, si cand am iesit din oras, dupa 30 km nu mai tragea.. Piesele de schimb pentru dacie sunt facute sa duci muncitorii la padure dimineata si sa-i iei inapoi seara, nu tin la drumuri lungi.
Kenji CN4
Bai fratilor in eterna mea problema a combaterii parazitilor am descoperit ca nu mai gasesc pe nicaieri fise dinalea Tesla albastre siliconice pe care le lauda toata lumea ca ar fii bune contra parazitilor oare nu se mai fabrica?
P.S am facut comanda de filtru deparazitor dinala ce se monteaza pe alimentarea RCD am sa il montez si revin cu rezultate ...dar sincer nu imi fac sperante prea mari
maho
Esti din BV ? (dupa nr.); vezi (ma refer la fise Tesla) pe str. Carpatilor; daca nu, gasesti pe internet cate vrei...
adriano2br
O problema asemanatoare aveam si eu cand am luat masina. Avea 90 de mii km si nu stiam cand fusese schimbate bujiile. Mie imi fasaiau boxele doar pe radio. CAnd o acceleram mai tare disparea frecventa si se auzea fasaiala in boxe. Pe Cd mergea bine. Dupa ce am schimbat bujiile..ca nu stiam cat sunt de vechi, am observat ca a disparut fasaiala din boxe. Numai ca eu o am pe injectie.
Kenji CN4
Am sa incerc sa schimb si bujiile daca aveti si recomandari ar fii perfect... si chiar acum am observat ca seara pe racoare dispar parazitii chiar si la 4000 RPM se aude limpede ca apa de izvor...in schimb ziua cand e caldura mai mare imediat apar parazitii dupa 2000 RPM are cineva vre-o idee de la ce ar putea fii???
Nu sunt din Fagaras in pustietatea asta vasta nu am gasiti nimic nici la piese auto Dacia nici la piese auto pt masini straine sad.gif
daniel93
QUOTE(Kenji CN4 @ 21 Jun 2013, 23:00)
...am observat ca seara pe racoare dispar parazitii chiar si la 4000 RPM se aude limpede ca apa de izvor...in schimb ziua cand e caldura mai mare imediat apar parazitii dupa 2000 RPM are cineva vre-o idee de la ce ar putea fii???
*



Bobina, si bobina! biggrin.gif
Iar daca mergi la turatii mici, apar parazitii mai tarziu. Cum ii dai o talpa mai serioasa, apar parazitii si nu mai dispar pana nu se raceste bobina la loc.
Cand apar parazitii, trage pe dreapta si pune mana pe bobina, sa vezi ca frige tongue.gif
Kenji CN4
QUOTE(daniel93 @ 22 Jun 2013, 22:52)
Bobina, si bobina!  biggrin.gif
Iar daca mergi la turatii mici, apar parazitii mai tarziu. Cum ii dai o talpa mai serioasa, apar parazitii si nu mai dispar pana nu se raceste bobina la loc.
Cand apar parazitii, trage pe dreapta si pune mana pe bobina, sa vezi ca frige  tongue.gif
*


Am mai zis odata ca da bobina intradevar frige sad.gif si da ai dreptate daca merg la turatii mici apar parazitii mai tarziu chiar si dupa 30 min de mers ... asta e deci pana la urma am iesit cu varianta cea mai scumpa si anuma trebuie sa cumpar bobina noua sad.gif cred ca o sa iau una de IAME ca e mai ieftina din cate am observat BERU sau MASTER sunt foarte scumpe si nu le prea lauda nimeni chiar si pe forum
P.S cand e foarte cald afara si daca bate soarele in masina parazitii apar aproape instantaneu cum pornesc motorul probabil ca este deja bobina calda sub capota si nici nu ii trebe mult sa se incinga
Kenji CN4
Mda revin din nou cu vesnica problema si inca ceva in plus deci....
Am dat o tura aseara prin oras ... moment in care mi sa oprit subwooferul activ ... la prima vedere am zis ca sa ars statia din el dar apoi astazi am mersa pana la sibiu si am observat ca au disparut pacanelile din boxe si asta nu e tot subwooferul pornea si se oprea cand vroia el (nu de prea multe ori ce-i drept) si se intampla in felul urmator:
- Incepea pacaneala in boxe = subwoofer functional
- Disparea pacaneala din boxe = se oprea si subwooferul
Deci eu cred ca chestia asta e din RCD dar intrebarea este ce este nefunctional in el si se poate repara??? Si daca nu e din RCD poate fii din subwoofer pentru ca am aprins subwooferul si am bagat alte mufe RCA in el si capatul celalat in telefon (jack) subwooferul fiind aprins tot nu se auzea .....Voi ce credeti subwoofer sau RCD?
val2011
Pai vezi de la subwoofer este pacaneala. Cat despre inreruperea lui vezi ca se incinge tranzistorii finali.
Kenji CN4
Iti multumesc foarte mult vali pentru raspuns cel mai sigur o sa il duc la un electronisc ca eu habar nu am cum arata un tranzistor si asa mai departe ..dar are ce sa ii faca adica mai poate fii reparat???
val2011
Pai se poate pune un radiator mai mare. Eventual si un cooler pe el.
daniel93
Asa se intampla si pe masina unui prieten, baga tot felul de paraziti, dupa care se oprea statia (intra in protectie).
Am pus si statia mea, la fel a facut... Am schimbat cablurile, mergea 2-3 minute, dupa care se inchidea statia.. Pana la urma a dus statia lui la reparat (de doua ori, ca prima data au zis ca n-are nimic) si s-a rezolvat problema. Nu stiu ce i-au facut, probabil au schimbat un final/condensator..
Ca idee de pret, in jur de 30 de lei ar trebui sa coste asa o reparatie, o rezolva cam orice electronist.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.