Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: radiator fisurat
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
the fast and furious
Merg cu el de vreo 2 ani asa, insa pierderile erau minime. Se vedea doar o pata de antigel pe suprafata lui.
Insa acu vreo 3 saptamani m-a prins o vijelie si ma grabeam si m-am procopsit cu o craca adusa de vant, ce s-a infipt in grila si probabil a mai marit deranjat ceva pe la radiator, incat acum gasesc ceva balta sub radiator, nivelul din vas scade simtitor.
Plus ca m-am saturat ca parbrizu sa imi fie mereu gras de la antigel ( debitul de aer ce trece prin radiatorul de racire ajunge inevitabil si prin habitaclu ).
Unde pot reconditiona / lipi / anula celulele cu problema ? Cat costa ?
tunderbird
Aluminiu sau alama?
the fast and furious
Cred ca e de cupru. e din ala vopsit negru in exterior si cu tevile marginilor exterioare de metal.
Se vede in poza si zona de unde picura .
bygy007
ala parca seamana cu unu de cupru , eu zic ca merge reparat
pais_valenciano
QUOTE(the fast and furious @ 15 Jun 2013, 18:58)
Cred ca e de cupru. e din ala vopsit negru in exterior si cu tevile marginilor exterioare de metal.
  Se vede in poza si zona de unde picura .
*


Cam asa arata si al meu tot negru vopsit si e din aluminiu, mi sa fisurat si mi la lipit un tip cu un fel de poxipol american (ceva cu doua seringi), de atunci am facut 10 000 km de oras si nu am avut nici o problema. biggrin.gif
maho
@the fast and furious: normal ca merge reparat (la o cautare, am gasit destule centre de reparatii radiatoare in Bucurest), dar, in functie de cat se cere, te poti gandi si la o schimbare, desi al tau pare destul de nou; e mic, sau mare (din poza nu se vede)? Daca-i mic, as zice ca merita mai degraba schimbat, cu unul mare.
the fast and furious

Radiatorul este mare si a venit ca inlocuire pe asigurare la un accident prin 2008 cred.
Anul trecut am luat unul de pe forum de la cineva insa care nu vazuse antigel in viata lui si avea depuneri de calcar la greu.
Pana sa il montez pe masina l-am lasat cu ceva detratant diluat in apa in el vreo 24 de ore , ca sa se mai curete ( cel putin asta speram ) , insa l-a montarea pe masina s-a dovedit ca curgea cam cat pierde si asta acum.
Ma intereseaza daca cineva a facut o astfel de lipire a celulelor cu pierderi pe la vreun centru ceva, ca sa nu ma duc chiar la ghici.
ghitza
eu am luat unu nou mare de aluminiu de la firma BRECKNER ,cu loc pentru termocupla la 120 roni,asa am patit si eu tot carpeam pana m-am saturat si am zis gata ca nu mai merge asa si asa am si dat masina cu el montat si merge si in prezent fara nici o problema,la reparat iti ia cam 60 roni si nu sti cat tine sau pusca in alta parte ,asa daca il dai la fier vechi mai si scoti ceva de pe el
maho
Eu n-am lipit, ca n-am avut nevoie (poate colegii din Bucuresti au recomandari de ateliere serioase); daca zici ca-i mare, de cupru, si nou, atunci merita sa-ncerci, si-i faci o proba acolo, inainte de a-l pune pe masina.
@ghitza: din cate stiu, firma Breckner ("Germany" icon_mrgreen.gif ) nu-i un etalon in calitate (firma fiind, de fapt, turceasca).
ghitza
eu am luat si nu a a vut nici o problema si nici in prezent nu are,eu nu am zis ca e o firma de top ,e una buna pentru noi
Ov
QUOTE(the fast and furious @ 16 Jun 2013, 12:47)
Ma intereseaza daca cineva a facut o astfel de lipire a celulelor cu pierderi pe la vreun centru ceva, ca sa nu ma duc chiar la ghici.
*



am facut eu la niste tipi langa podul basarab: http://www.radiatoare-auto.ro/index.php?op...ontact&Itemid=3

treaba e ca nu stiu daca o sa-ti convina pretul. M-a costat reconditionarea unui radiator mic de cupru (desfacut, curatat, lipit) 160 de lei anul trecut.
tarzy
am reparat de cateva ori radiatoare ptr mai multe tipuri de masini, in functie de locatia fisurii si tariful meseriasului se merita sau nu ....
ai grija cu ce inlocuiesti .... am avut situatii cand radiatul nou a cedat mai repede decat unul reparat.

De reparat merg toate si cele de Cu si cele de Al, dar la Al trebuie sudura argon care e ceva mai scumpa fata de clasica cositorire la Cu.

Din ce vad in poza radiatorul tau arata destul de oki .... daca e de Cu eu zic sa-l repari unde gasesti mai convenabil (ieftin, aproape, etc).



maho
QUOTE(Ov @ 18 Jun 2013, 16:02)
M-a costat reconditionarea unui radiator mic de cupru (desfacut, curatat, lipit) 160 de lei anul trecut.
*


Am trecut azi pe la un centru de piese din dezmambrari (cautam niste flapsuri laterale), printre altele, avea si un radiator de Cu, mare, cu 100 lei (am intrebat de curiozitate, deocamdata nu vreau sa-l schimb pe-al meu, mic). Binenteles, naiba stie cat era de bun si ce-avea prin el...dar ca idee...
the fast and furious

E facut de Romradiatore BV , e de uzina.
A avut tot timpul apa si antigel in el si nu are depuneri.
O sa incerc sa vad ce pret mi se ofera pt o reparatie.
maho
N-ar fi de neglijat varianta in care sa poti sta langa ei cand il repara si probeaza.
the fast and furious
Stiu exact unde are spartura . O sa atasez poza.
Anul trecut a fost dat jos de pe masina, spalat in exterior cu furtunul de apa calda si apoi remontat si umplut instalatia.
Cred ca asa am sa procedez si acum , il dau jos il spal, ii las pe ei sa constate unde e spart, sa il sudeze, cositoreasca si apoi daca vor mai exista scurgeri vor fi vizibile la fel ca in poza.
B17XGG
Daca te-ai hotarat sa-l repari (care se va face prin scoaterea capacului placii tubulare, denumita si bazin) lasa libera sina aceea din fier (fa-o flotanta, culisanta sau prinsa cu o cuta din tabla). Este foarte important. Din cauza coeficientilor de dilatare foarte diferiti (otel, cupru, alama) si a temperarurilor de lucru diferite apar tensiuni foarte mari in zona colturilor rediatoarelor si cedeaza liptura celulelor din aceste zone. Mai ales daca aliajul de lipit a fost dozat cu zgarcenie. Este bine sa faci acelasi lucru si cu sina de jos. Cine are curiozitatea poate calcula si va ramane surprins de rezultat si se va mira cum a fost lasata de proiectanti si producatori sa persiste aceasta eroare tehnica evidenta de altfel (radiatoarele de Dacie clasice curg numai pe la colturi).
Axinte
Salut! Te pot ajuta eu cu un radiator aproape nou, eu nu mai am ce face cu el..
PH-06-BOA
Radiatorul e usor de lipit, poti sa faci si tu asta, daca ai un pistol de lipit (caruia sa-i desfaci 100 de spire din primar)tip vechi si bun, sau un letcom ori alta bucata de Cu, care sa fie incalzita cu lampa de gaz. Radiatorul e din alama, si se lipeste usor. Si cele de aluniniu, se pot suda autogen, numai sa-ti mearga mana (si capul). Singurul neajuns la cele de aluminiu, este faptul ca nu se pot reconditiona garniturile de cauciuc, daca sunt crapate, si nici nu se merita, ca maine se vor descompune tevile. Revenind la sudura autogena in aluminiu (oxigen+GPL), garantez ca merge perfect, indiferent de grosimea tablei, iar peste 1mm deja merge electric. Cine e interesat, are tot sprijinul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.