Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: pornire la rece in trei
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
gmircea67
Am o problema ciudata la Solenza mea. Porneste cand este rece "in trei", merge asa un timp apoi functioneaza normal. Mentionez ca am schimbat bobina de inductie, bujiile si fisele. Care ar putea fi problema ? Multumesc anticipat.
wacko.gif
nikuniku
vreun injector puturos,leai curatat vreodata?
scoate mufele de la injectoare,pe rand,un injector bun cand are mufa scoasa reduce turatia motorului,concomitent cu trepidatii,unu care nu merge nu va face nimic
zabar
Da jos si curata si sonda lambda si in acelasi tipm vezi sa nu fie intrerupte firele de la sonda pe undeva.Am patito si eu aveam firele sugrumate si la fel imi facea si mie.Dupa ce am pus sfanta banda izoler nu am mai avut acest fenomen.Sper sa te ajute cu ceva.
vladut88
E posibil sa ai si garnitura de chiulasa arsa
nikuniku
zabar-firele de la sonda de oxigen se distrug doar daca le taie cineva/ceva,sunt cele mai rezistente fire de pe toata masina,cum ai reusit sa<sugrumi> firele la sonda,prin ele circula curent electric nu lichide
vladut88-si dupa ce se incalzeste de ce merge bine,aaaaaa se amesteca apa cu benzina+aer si face super aprindere,initiatoru nu zice nimic ca ar scade sau creste apa in vas
zabar
Eu ma gandeam ca trece lichidul de racire pe acolo....ppppffff ce prost sunt.Normal ca stiu ce este cu sonda lambda si firele se intrerup foarte simplu..Acum vin eu si te intreb domnu inginer stii care este rolul sondei lambda si fenomenele care apar in cazul in care este dusa???
Cum știu dacă sonda lambda este defectă?

Din păcate, simptomele unui senzor lent sau defect nu sunt întotdeauna evidente. Printre simptomele sondelor lambda defecte sunt:
- Eșec la testul emisiilor (caracte-ristic, o concentrație mare de CO și/sau HC)
- Catalizator deteriorat (cauzat de o concentrație mare de carburant)
- Consum crescut de carburant (cauzat de o concentrație mare de carburant)
- MOTORUL FUNCTIONEAZA NEREGULAT
- - Performanțe reduse

4: Care sunt cauzele defectării sondei lambda ?

Sonda lambda se poate defecta prematur dacă este contaminată cu fosfor rezultat din consumul excesiv de ulei, silicon din scurgerile siste-mului de răcire, utilizarea produselor de etanșare din silicon în motor și unii aditivi pentru carburant. Chiar și o cantitate redusă de benzină slab rafinată poate defecta o sondă lambda. Factorii de mediu, precum stropii de pe șosea, sarea, uleiul și murdăria pot cauza defectarea senzorului, ca și șocurile termice, tensiunea mecanică sau manevrarea incorectă.

Si uite asa unul din fenomenele care apare cand este sonda lambda dusa este functionarea motorului intrerupt....si de ce sustin asat si eu am patit acelas lucru m-am agata de bobina de inductie ,bujii,fise si pana nu am schimbat sonda am pus una bosch nu a disparut acest fenomen cel putin la mine asta a fost.
nikuniku
eu nu te-am intrebat daca stii cum functioneaza si ce face o sonda de oxigen,e plin netu de astfel de explicatii,eu te-am intrebat cu ai reusit sa rupi acele fire??prima data ai zis ca ai peticito cu banda izolier si acum zici ca ai pus una noua???
zabar
Mi s-a parut ca ma iei peste picior de asta reactionez asa...si da in prima faza am carpit cu banda izoler si am omis sa spun tot odata ca in momentul cand am dispus de cash am achizitionat una noua.Ar fi fost prea multe explicatii din partea mea lucru care il fac acum.Oricum vad ca aici daca spune unu o parere vine gigi contra(spun asta in general) si descoase si coase pentru nr de postari..hai sa o lasam asa.
Colegu care ai deschis topicul eu asta am avut la masina si asa am rezolvat-o.Acum este adevarat difera de la masina la masina.
Maskatu
QUOTE(nikuniku @ 23 Jun 2013, 17:33)
vreun injector puturos,leai curatat vreodata?
scoate mufele de la injectoare,pe rand,un injector bun cand are mufa scoasa reduce turatia motorului,concomitent cu trepidatii,unu care nu merge nu va face nimic
*


Eu stiam ca treaba asta se face cand vrei sa testezi o bujie puturoasa. Nu am stiut ca merge si pentru injectoare...

Pentru initiator. Aceeasi problema o aveam si eu. Pornea si statea ca tractorul la relanti. Si uneori imi tura motorul in mers si se oprea de tot. Dupa muuulte luni si piese verificate si schimbate se pare ca a trecut. Mai tremura dar foarte putin.

Ce am schimbat in decurs de 2 luni.
Bujiile de doua ori, facea la fel.
Fisele originale cu fise tesla siliconate, facea la fel.
Motoras pas cu pas, facea la fel.
Garniturile de la corpul clapeta, cea de sus de la carcasa filtrului si cea de jos de la motor. Nu se mai oprea in mers si nu se mai tura in mers dar tot avea relanti urat dimineata.
Distributia, pompa de apa, curatat senzor turatie + un aditiv ieftin. A disparut aproape 90% relanti-ul neregulat.
vladut88
QUOTE(nikuniku @ 23 Jun 2013, 17:55)
zabar-firele de la sonda de oxigen se distrug doar daca le taie cineva/ceva,sunt cele mai rezistente fire de pe toata masina,cum ai reusit sa<sugrumi> firele la sonda,prin ele circula curent electric nu lichide
vladut88-si dupa ce se incalzeste de ce merge bine,aaaaaa se amesteca apa cu benzina+aer si face super aprindere,initiatoru nu zice nimic ca ar scade sau creste apa in vas
*


caz concret patit de mine , incepe sa scada apa , apoi la fiecare pornire , repet la fiecare pornire ,pornea in 3 , cand opream motoru si desfaceam bujiile una era uda , nu mirosea a benzina , ci era dulce , cum am schimbat garnitura nu sa mai intamplat asa ceva
marius80_eugen
Nu are treaba pornirea la rece in 3 pistoane cu sonda lambda , decat in sens invers , adica daca merge prost motorul , in 3 pistoane , ajunge sa se strice si sonda lambda si catalizatorul .
Nu are treaba pornirea in 3 pistoane nici cu garnitura de chiuloasa . Garnitura se manifesta altfel si se observa la ulei sau la apa problema , dar motorul porneste normal .
Si eu zic tot de injector , ar putea sa incerce sa le testeze pe rand , iar ca sa nu mai piarda timpul degeaba cu teste, poate sa mearga in service si sa fca un test CLIP . Acolo ii spune clar ce turatie are , ce diferente de turatie , ce diferenta in ms are fiecare bujie si ce erori are aprinderea .
"ZICI" ca merge in 3 bujii poate fi si de la benzina , deci incearca si cu un aditiv si vezi cum se mai comporta.
vladut88
ASa o fi cum zici tu , numa daca bujia e plina de antigel , ea nu va da in veci scanteie , pana nu se usuca
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.