Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: chiuloasă 1400
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
angheloaia
Trebuie să schimb chiuloasa la dacia mea cu motor pe carburație. Trebuie să cumpăr una sh și în cazul în care nu este montată pe mașină ca să recunosc după caroserie sau după motor, nu știu din punct de vedere vizual cum să le deosebesc. Poate întâlnesc pe unul care, ce îi voi cere, va spune că de aia este.
Uite, un anunț cu o chiuloasă despre care vânzătorul spune că este de 1300, 1310, 1400, 1600. Adică pentru toate motoarele. Eu nu cred. Ce părere aveți de ea, în rest ar fi ok dacă ar fi de 1400?
http://mercador.ro/oferta/chiuloasa-dacia-...600-IDqHfV.html
pcostica
[attachmentid=1627896508]
bafta!
nikuniku
angheloaia aia nu a fost folosita mult timp???
vai mama ei de chiuloasa,ai vazut ce gauri are in camerele de ardere??si pe unde circula apa??
aia este buna la remat,aluminiu este scump
si colegu de mai sus are dreptate
pais_valenciano
QUOTE(nikuniku @ 10 Jul 2013, 22:58)
angheloaia aia nu a fost folosita mult timp???
vai mama ei de chiuloasa,ai vazut ce gauri are in camerele de ardere??si pe unde circula apa??
aia este buna la remat,aluminiu este scump
si colegu de mai sus are dreptate
*



Cumpararea unei chiuloase sh e o loterie, cine stie cat de bune mai sunt supapele, scaunele, culbutorii etc... Normal daca desfaci motorul ar trebui facut tot, sigur are uzura si jocuri la greu. Cel mai bine e sa gasesti un mecanic care sa o monteze, sa-ti arate ca masina functioneaza corect si sa-ti dea si garantie. Daca vrei sa o faci de unul singur va fi mult mai greu, trebuie sa o rectifici, trebuie sa verifici etanseitatea supapelor, rampa culbutorilor ce uzura au, canalele de ungere mai functioneaza, montarea ei cu cheie dinamometrica, reglarea jocurilor la culbutori etc. Eu sunt mecanic de utilaje industriale (in general masinarii unicate sau de serie mica), si i mi este foarte greu pentru ca fiecare masina are particularitatile ei care se observa dupa mult timp de mesterit la ea.
Poate ca vei reusi sa o faci dar vei avea doar o alta rabla cu care te vei chinui. Am cumparat piese pentru dacia mea si pana si piesele noi au diferente mari intre ele unele chiar cu milimetri.
mynu92
eu am pus pe a mea chiuloasa de 1.3 pe motor de 1.4 si a vazut numai gpl aproape tot timpul.ai grija sa fie bune supapele si scaunele atunci cand o cumperi si in rest nu vei avea probleme.
dacia_geo
Vezi ca daca cel putin o supapa este mai jos decat celelalte inseamna ca unele supape au fost rectificate si altele nu (inseamna ca nu toti cilindrii au acelasi volum al camerei de ardere!!!). Nu uita sa te uiti cu atentie la filetele de la bujii. Capacitatea cilindrica a motorului ar trebui sa fie scrisa pe chiulasa pe partea cu galeriile.
payty
la intrebare au raspuns colegii mai sus.

dar chiulasa aia mi se pare cam praf. adica la cum arata in mod sigur are supape varza, si probabil si ghiduri uzate.

a ta ce are? ca poate o poti repara pe a ta si scapi de problema.
sebymesteru
Poti pune si de 1,3,dimensiunile supapelor sunt aceleasi,difera forma camerei de ardere si probabil volumul ei. Totusi,cum spune si colegul mai sus,ce are chiuloasa ta de esti asa hotarat sa o schimbi? Masina din semnatura e din 2000,in 13 ani nu cred sa ai ghidurile,supapele sau culbutorii atat de uzate sa trebuiasca schimbate. Presupun ca vre-o fisura e cea care te face sa vrei sa o schimbi...
angheloaia
Vă mulțumesc tuturor pentru răspunsuri.
În primul rând, același lucru mă punea și pe mine pe gânduri cu chiuloasa aceea, dar nu eram sigur, mai așteptam păreri.
Acum, de ce vreau să o schimb pe a mea: iarna trecută îmi fierbea apa și nu mai băga căldură. Am desfăcut cu un mecanic de cartier și a zis că nu numai garnitura e arsă dar(am vazut și eu apoi) la marginea dinspre volantă dar nu chiar la margine, mai degrabă lânga camera de ardere, are așa ca un fel de julitură, ca și când ar fi mâncată, nu știu cum să explic. În locul ăla se arde și garnitura. Mecanicul a zis că îmi montează noua garnitură dar din cauza acelui defect în maxim un an se va arde iar.
Nu se poate rectifica(zice el, nu un rectificator) și soluția ar fi altă chiuloasă sau schimbată garnitua anual. Mă gândeam să schimb eu chiuloasa dacă găsesc, am tot ce-mi trebuie, inclusiv cheie dinamometrică și mă și pricep, nu ca un mecanic experimentat dar încet și cu grijă... o fac eu.
Dacă ziceți că e așa riscant cu o chiuloasă sh, mai bine îmi schimb garnitura anual, cât o mai ține mașina, asta e.
P.S. CE PĂRERE AVEȚI; AȘ PUTEA UMPLE ACEA ADÂNCITURĂ CU POXIPOL, CEVA, LA URMĂTOAREA DEMONTARE?
sebymesteru
Exact asa am avut si eu problema,la cilindrul 1,langa camera de ardere avea o adancitura si exact asa mi s-a spus si mie,ca nu se poate rectifica,ca nu merita,bla bla bla. Am fost la un batran mecanic care are masina de rectificat si mi-a luat din ea pana a disparut adancitura respectiva. Nu mai stiu cat a trebui sa ia din ea dar a iesit foarte bine si m-a costat 35 de lei...trage concluziile singur. Ai link-ul catre ce am avut eu: http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=222573&hl=
BN64FLO
Am avut si eu la Mercedes o gaura cat pui degetul,am dus-o la rectificat,a incarcat cu sudura si a planat-o,deci si a ta ar putea fi sudata si planata intr-un service specializat!
diaconuliviu
Eu va dau un sfat: INDIFERENT ce chiulasa SH luati, o rectificare de supape/scaune, o planare si o schimbare de simeringuri sint obligatorii; stiu, o sa spuneti ca o chiulasa sh o iei cu 50 ron si dai inca 50-100 la rectificare? DA, dai, una noua e mult mai scumpa si, in plus, nu toata ziua umbli la ea.
De ce oare trebuie tratata o dacia altfel decit o alta masina?
payty
noua nici macar nu se gaseste decat dezechipata din cate stiu eu. adica n-are nimic pe ea, nici macar supape.
PH-06-BOA
Da, si mai e si vre-o zece milioane (1000 lei). Liviu spune corect cu ce trebuie facut la o chiulasa, iar ca indiciu de identificare, scrie pe ea 102 pentru cele de 1400, sau chiar 1397, apoi la supape se vad simeringurile, fata de cea de 1300, care nu are deloc. Cea de 1600 are scris pe ea 1575 (capacitatea motorului), iar supapele de admisie au ciuperca mai mare in diametru, decat cele de 1300 si 1400. Cea de 1300 nu are gauri la apa, pe mijlocul ei.
Julitura de care spui, daca nu depaseste 2mm in adancime, o poti elimina numai prin rectificare (planare, si sa vezi si cum se poate face, am un film pe youtube la Autogenu' G), se poate si incarca electric dupa care se rectifica, daca e prea adanc macinata de oxizi. In principiu, merge facuta oricum.
diaconuliviu
Da, 1300 nu are simeringuri; solutiile ce se pot adopta in cazul lor:
1. Inlocuire ghiduri de supapa cu unele de 1400, urmata de montare simeringuri. Solutia e mai costisitoare dar merita...
2. Montare simeringuri pe ghidurile existente, putin mai riscanta dar se poate; mie mi-a montat un nene de aici (VL) pe ghidurile de 1300 si dupa aproape 2 ani (cind am scos chiulasa s-o montez pe alt motor) simeringurile erau la locul lor.
O sa rideti dar omul mi-a cerut "un tub de superglue". Solutie ieftina dar putin mai riscanta (in sensul ca se pot dezlipi de pe ghiduri, pierzindu-se functia de baza).
Minel
Asa am montat si eu semeringuri VR pe chiulasa de 1,3 care ii acum pe motor ... si dupa 35k rezista impecabil !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.