Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pompa ulei - presiune ulei
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
GoldMD
In urma problemelor cu presiunea la ulei am luat decizia sa dau baia de ulei jos si sa schimb pompa de ulei. Pana acum am schimbat si pniionul de sub delcou, am incercat si cu alte sonde, am desfundat rampa culbutorilor, pus aditiv dinala stil miere, tot la ralanti am probleme cu presiunea.

1. Pompa de ulei trebuie sa aiba vreo garnitura ca sa se etanseze de bloc?
2. La masina din semnatura, ce fel de garnituri sunt necesare pentru baia de ulei?
3. Pompa de ulei veche, cum o verific si cum verific in magazin una noua pentru a fi cat de cat sigur ca va fi buna?
4. Ar fi o idee buna, cu baia data jos, sa bag motorina pe sus sa spal putin motorul?
Adrian_Boy
1. Nu - ce sa etanseze? are 3 suruburi!
2. Semiinele baie de ulei + cele de pluta.
3. Debit marit sa fie.
4. Exista un aditiv de la 2+2 pentru spalare.

Succes!
Minel
Pompa de ulei , intre corpul sau si bloc motor , DA ...are garnitura de clingherit ...daca nu gasiti , recomand un silicon de calitate ... ... acolo este suprafata de contact care ma indoiesc ca ar fi perfect plana .... si poate scapa presiune .

Bafta !!!
GoldMD
Am vazut ca pentru carterul inferior, la unele modele trebuie doar silicon. De semi-inelele alea e nevoie la toate modelele?
Adrian_Boy
Minel, unde vine garnitura aia, eu unul nu am vazut asa ceva, dar trec azi pe la un magazin de piese auto si intreb acolo, dar daca ma fac de rusine, vezi ca te sun pentru dedicatii tongue.gif
GoldMD
Cum imi dau seama dupa aspect daca pompa este sau nu cu debit marit? Ca vanzatorii sunt in stare sa zica ca e si sfintita de marele patriarh rus numai sa vanda.

Si cat despre garnitura, exista, am intrebat eu la magazinul de piese local.
Adrian_Boy
Referitor la punctul cu garnitura pentru pompa de ulei, am fost ieri la cavar si am intrebat de asa ceva, cica exista dar nu au sad.gif si sa alerg tot bucurestiul pentru o astfel de garnitura parca nu-mi prea vine, intrebarea mea, nu merge folosita cea veche?
Minel
Daca nu ii deteriorata .. se poate curata bine ... si cu un strat suuubtirel de silicon si pe o parte si alta si merge fara probleme montata ...

Bafta !!!
GoldMD
Maine pun in aplicare pompa noua + ulei 20w50 si filtru nou. Daca si asa am presiune mica dupa ce se incinge, o dau la remat cat ai zice peste. Ciudat e ca nu bate nimic, dar absolut nimic prin motor, si am problema doar cand e incins bine motorul acum vara.
bashtalu
la remat nu mai sunt tichete, deci ai de asteptat

incearca si cu un ulei de calitate, poate iti merge mai bine. eu folosesc de 3 ani doar castrol magnatec 15w40 parca, nu mai stiu sigur. am un bidon in masina ca sa stiu ce sa cumpar cand il schimb. bineinteles si un filtru de calitate
GoldMD
Am ulei bun in ea acum, 10w40, cu care am facut cam 800km, de vreo 2 luni schimbat, dar cand se incinge masina bine, mai ales dupa un drum mai lung, mai turat, la dealuri, cand raman la ralanti, imi palpaie becurile din bord ca instalatia de craciun. Trebuie sa dau ralanti-ul la 1200-1300 ca sa se opreasca din palpait. Nu prea imi convine nici presiunea la turatie, care e abia vreo 2.5 la 3000 de ture. Incerc maine si uleiul mai gros si pompa noua. Vad ce rezolv.

Cei care au mai dat jos baia la un CN3, ce garnituri au folosit ca sa o puna la loc? Doar mastic sau trebuie inele + cele de pluta?

23 Jul 2013, 11:06:
Imi puteti spune de cat sunt subururile pentru scut? Ca sa stiu sa fac rost de o tubulara inainte sa ajung la tara cu masina. Scutul meu este asa :
corbex
QUOTE(GoldMD @ 23 Jul 2013, 09:54)
Am ulei bun in ea acum, 10w40,
*


La berlina se pune 20w40. 10w40 e prea subtire din start. La oarece uzuri se pune 20w50.
DJ-55-AMC
Ma bag si eu in seama, sper sa nu va suparati. smile.gif

De vreo luna am si eu o oarecare problema cu presiunea. Inainte cu motorul cald aveam 4 la relanti si 6 in turatie. Acum am 2.5-3 la relanti si 4-5 in turatie. Sa incep sa ma ingrijorez?

Am o ipoteza cam ciuadata. La ultima completare cu ulei ( de... mai pierde) cred ca am pus prea mult.
Se poate sa fie prea mare presiunea in pompa si sa dea pe afara pe la supapa aceea cu bila?
STORMTROOPER
@GoldMD - 10W40 dar de la ce producator, daca e M10W40 fabricat in 1900 toamna, il poti arunca linistit? Si masina mea a mers vre-o 5 ani si 25.000 km cu 10W40 de la Elf (pina a inceput sa fie fabricat la Brasov) ši Castrol Magnatec. Si nu il minca de nici o culoare. Il pierdea pe la semeringul de distributie. Dupa ce l-am schimbat nu a mai pierdut. Cind uzura la motor s-a marit am trecut pe Castrol magnatec 15W40 pentru 2 schimburi pina am schimbat setul motor. Lipsa de presiune se poate datora si uzurii intregului ansamblului motor, nu numai pompei de ulei. Motorul ar trebui desfacut si verificat piesa cu piesa.

@DJ-55-AMC - pina la 2 e bine, dupa aceea nu mai e asa de bine. Recomandarea principala ar fi sa schimbi uleiul cu unul de calitate si filtrul. Daca nici asa nu se remediaza problema problema s-ar putea sa provina din alta parte. Sfatul meu e sa nu mai umblii cu masina asa. Cit priveste completarea cu prea mult ulei, stai linistit, nu e nici o problema, o sa fie el dat afara pe undeva. Dacia nu este vestita pentru etanseitatea ei.
DJ-55-AMC
Oricum motorul va fi refacut complet. Problema e ca nu stiu daca il fac luna viitoare sau la iarna, dar de facut tot il fac. Cred ca pana nu ma apuc de motor asa o las...

Adevarul ca si la ce ulei bag (Lubrifil 15w40) ce asteptasi sa mai am... Curios este ca a inceput sa fac gat de putin timp.

Dupa ce refac motorul ce ulei ma sfatuiesti sa bag? Daca tot am motor nou vreau sa bag si ulei pe masura.
GoldMD
Uleiul este Aral momentan, in masina. Zic ca masina nu cred ca este foarte uzata pentru ca nu am batai, trage, etc samd. In fine, o sa vad maine cu ulei mai gros si pompa noua cum face.

Spuneti-mi va rog, la modelul ala de scut, de cat sunt suruburile?
Adrian_Boy
13 sau 17.
GoldMD
Mersi mult. Am sa caut tubulare sa fiu pregatit pe maine.
val2011
Astazi am vazut ca sta acul de la indicatorul de presiune sta tocmai jos. Asta inseamna ca nu mai are presiune deloc? sad.gif
GoldMD
Daca in acelasi timp se aprinde si becul ala rosu de putin mai jos, da, probabil ai presiunea periculos de mica. Nu umbla asa. Daca nu se aprinde si cel rosu, trebuie investigat daca sondele/indicatoarele sunt bune. Cel mai bine verifica cu alte sonde sau cu un manometru de ulei conectat direct la gaura de la sonda (treaba ce se face de obicei in service).
val2011
Recunosc ca am scapat mai mult ulei la completat. Acum dupa ce a mai scazut vad ca incepe sa creasca si presiunea.
razvan1985
QUOTE(val2011 @ 23 Jul 2013, 18:40)
Astazi am vazut ca sta acul de la indicatorul de presiune sta tocmai jos. Asta inseamna ca nu mai are presiune deloc?  sad.gif
*


porneste-o scoate busonul de umplere cu ulei,si vezi daca arunca picaturi de ulei(adica daca urca uleiul in rampa de culbutori),daca urca ulei in rampa si nu are nici un zgomot suspect motorul,inseamna ca poate fi defect chiar ceasul(la cat iti indica tie presiunea,ar fi trebuit sa se aprinda becul). wink.gif
DJ-55-AMC
QUOTE(val2011 @ 24 Jul 2013, 13:40)
Recunosc ca am scapat mai mult ulei la completat. Acum dupa ce a mai scazut vad ca incepe sa creasca si presiunea.
*



Serios???? Aceeasi problema o am si eu. SPER! Cred ca am pus mai mult ulei decat trebuia si mi-a scazut presiuean cu 1-2 bari. La tine cum e?
val2011
QUOTE(DJ-55-AMC @ 24 Jul 2013, 13:17)
Serios???? Aceeasi problema o am si eu. SPER! Cred ca am pus mai mult ulei decat trebuia si mi-a scazut presiuean cu 1-2 bari. La tine cum e?
*


Sta la urmatoarea liniuta de jos in sus, cateodata mai sta si la jumatate. Asta dupa 100km parcursi astazi.
DJ-55-AMC
Cred ca trebuie schimbat ceasul\sonda. Sigur iti da informatii eronate. Cat de mult ulei trebuia sa pierzi in 100 km?
val2011
Pai tocmai ca nu am pierdut mult de aceea nu s-a ridicat si presiunea mult, cred eu. Dar normal unde trebuie sa stea indicatorul?
sebymesteru
Nu va suparati pe mine baieti,da' eu sa nu ai presiune la ulei din cauza ca ai nivelul de ulei marit n-am mai auzit. Invers da,am si vazut pe "viu" dar sa spui ca nu ai presiune la ulei fim cauza ca ai pus prea mult mi se pare o ineptie. In cel mai rau caz se face usoara supra-presiune in carter si ti-l da afara pe la simeringuri,pe la circuitul gazelor de carter,etc,nicidecum sa nu iti faca presiune. Mai mult ca sigur e ori sonda bulita ori ceasul face figuri.
val2011
sebymesteru: nu fi rau ca nu prea ma pricep. O posibila cauza poate fi ca am ulei 10W40 castrol pe caldura asta?
sebymesteru
Val,nu sunt rau,dar e logic ce se intampla in baia aia de ulei,nu trebuie sa te pricepi ca sa iti dai seama. Daca pui in orice vas un lichid si bagi in el o pompa care sa il scoata de acolo,daca e vasul mai plin putin inseamna ca nu iti mai da lichidul afara? Presiunea aia nu pica de pe o zi pe alta indiferent de ce ulei ai in motor. Ori e firul iesit de la sonda,ori sonda s-a bulit,ori ceasul e aiurit ori ai un fir rupt undeva. Scoate firul de la sonda din papuc si pune-l la masa. Ceasul ar trebui sa indice maxim. Atunci sti ca firele sunt bune si ceasul la fel si atunci ramane doar sonda de verificat.
GoldMD
Ca sa fac un update la situatia mea - s-a imbunatatit dramatic dupa o doza de 2+2 cu teflon. Eram foaaaarte sceptic dupa cate am citit pe forum, dar chestia asta chiar a dat roade. Dupa dealuri urcate cand eram sigur ca uleiul din baie e numai bun pentru cartofi pai, la ralanti la 800 de ture, nu imi mai clipoceste nici un beculet. Probabil motorul meu e si putin uzat si i-a prins bine un aditiv. La mine si-a facut treaba cu varf si indesat.
diaconuliviu
QUOTE(corbex @ 23 Jul 2013, 11:49)
La berlina se pune 20w40. 10w40 e prea subtire din start. La oarece uzuri se pune 20w50.


Am avut dupa o schimbare de set 10W40 ELF (schimbare la 7000-7500 desi trebuia tot la 5000, stii tu de ce). Nu papa deloc, a mers ok vreo 3 schimburi dupa care a ajuns pe dreapta, luasem alta.
Se poate, deci.
in cazul colegului probabil are uzuri mari in motor sau pompa cu supapa detarata sau cu vreo gunoaie in ea...

QUOTE(GoldMD @ 28 Jul 2013, 23:24)
Ca sa fac un update la situatia mea - s-a imbunatatit dramatic dupa o doza de 2+2 cu teflon. [...]

Aia cum vine? Ori e imbunatatire ori e drama? blink.gif
GoldMD
QUOTE(diaconuliviu @ 30 Jul 2013, 14:30)
Am avut dupa o schimbare de set 10W40 ELF (schimbare la 7000-7500 desi trebuia tot la 5000, stii tu de ce). Nu papa deloc, a mers ok vreo 3 schimburi dupa care a ajuns pe dreapta, luasem alta.
Se poate, deci.
in cazul colegului probabil are uzuri mari in motor sau pompa cu supapa detarata sau cu vreo gunoaie in ea...
Aia cum vine? Ori e imbunatatire ori e drama? blink.gif
*




E o egzpresie, adica s-a imbunatatit mult situatia.
diaconuliviu
Imbunatatire=ceva pozitiv
Dramatic=ceva nedorit, negativ.

Ca atare situatia dupa expresia aia nu se imbunatatea.
GoldMD
Mai lasa cheia fixa si ia o carte.
maho
"Bogat in contraste", "impresionant", si alte sinonime.
diaconuliviu
QUOTE(GoldMD @ 10 Aug 2013, 22:06)
Mai lasa cheia fixa si ia o carte.
*



Luai si am gasit doar "expresie", niciodata "egzpresie".
Cica egzpresie ar fi analfabetism.
Da, ala de care e plina lumea.
fullhouse
Am si eu o problema cu presiunea de ulei. Situatia mea e in felul urmator: motor rece, prima pornire dimineata, presiunea la maxim. Cu lichidul de racire pana pe la 40, 50 de grade presinea la maxim si relanti si in turatie. Pana aproape de temparatura de regim, pe la 70, 80 de grade, la relanti e cam 2,3; dar creste in turatie pana la 4 si ceva. Problema apare cu motorul incins, presinea sta la 2 indiferent de turatie, la relanti coboara si sub 2, dar nu se aprinde becul. Pompa de ulei si uleiul(Aral 15w40) sunt noi, puse acum 500 de km. Motorul merge bine, nu are batai, nu consuma ulei. Oare ce naiba sa verific?
Minel
Sonda ..... unsure.gif


Oricum, pana nu verifici cu un instrument de masura calibrat ...... indicatiile din bord , sunt mai mult orientative ...parerea mea ..... ( la ce precizie au ceasurile si sondele ... wacko.gif )
payty
dar motorul cati km are?

acelasi lucru il avea si vechea dacie a tatalui meu.

si eu am suspectat eroare a sondei, dar am pus un manometru si se pare ca sonda indica corect. nu prea se decalibreaza ele in timp.

daca ai cuzinetii uzati, atunci motorul nu manaca ulei ca nu are pe unde sa il manance.
In schimb presiunea sta jos.

Pompa nu prea se uzeaza ca sa nu mai bage presiune, cel mult se strica dantura de la axul ei, cel care vine in contact cu pinionul intermediar, dar atunci ramai complet fara presiune.

Ulei ai avut intotdeauna de calitate, sau ai mai pus si romanesc?
val2011
La mine nu idica corect ceasul. Am incercat sa scot sonda cu cheia, dar nu pot de pompa de benzina si teava de la joja. sad.gif
fullhouse
Ulei a avut tot timpul de calitate, de cand e la mine cel putin.Pompa am schimbat-o cu ocazia verificarii pinionului de la delco, pe care l-am scos foarte greu. Problema era la carcasa pompei de ulei, avea un defect de fabricatie, suprafata de contact cu blocul era frezata oblic, ceea ce facea ca axul pompei sa nu fie concentric cu gaura din bloc. Am umblat asa cu masina vreo 3 ani si a mers ok pompa, dar din cauza ca axul ei a fost montat fortat in pinion a capatat joc si pierdea presiune pe lnaga ax. Pompa asta noua e Asam, doar de asta am gasit, doar cat am amorsat-o in ulei si am montat-o, alte verificari n-am facut. Ramane sa verific cu un manometru serios presiunea, cred ca se va lasa cu schimb de cuzineti pana la urma.
DJ-55-AMC
Trebuia sa spui de la inceput ca pompa e de ASAM. Cati bani ai dat pe ea?
payty
QUOTE(fullhouse @ 19 Aug 2013, 10:32)
Ulei a avut tot timpul de calitate, de cand e la mine cel putin.Pompa am schimbat-o cu ocazia verificarii pinionului de la delco, pe care l-am scos foarte greu. Problema era la carcasa pompei de ulei, avea un defect de fabricatie, suprafata de contact cu blocul era frezata oblic, ceea ce facea ca axul pompei sa nu fie concentric cu gaura din bloc. Am umblat asa cu masina vreo 3 ani si a mers ok pompa, dar din cauza ca axul ei a fost montat fortat in pinion a capatat joc si pierdea presiune pe lnaga ax. Pompa asta noua e Asam, doar de asta am gasit, doar cat am amorsat-o in ulei si am montat-o, alte verificari n-am facut. Ramane sa verific cu un manometru serios presiunea, cred ca se va lasa cu schimb de cuzineti pana la urma.
*




a, pai daca e de asa, stai ca discutam altfel smile.gif

astea de ASAM mereu sunt cu surprize. verifica presiunea cu un manometru si daca nu e ok mai vezi ce faci.
DJ-55-AMC
@ fullhouse cand auzi de ASAM si de Autospeed sa fugi si sa bubui, mai bine reconditionezi piesa in cauza sau o cumperi de dezmembrari\ targ.
val2011
Mi-am schimbat si eu pompa de ulei cu una Pulsor de Scornicesti. Asta pentru ca nu mai avea presiune, cel putin asa indica in bord. Acum cu cea noua idica la fel, ceasul din bord functioneaza. Mai ramane sonda pe care nu o pot scoate, oare trebuie data pompa de benzina jos?
corbex
Pompa de benzina se da jos in 37 de secunde.
val2011
QUOTE(corbex @ 19 Aug 2013, 12:10)
Pompa de benzina se da jos in 37 de secunde.
*


smile.gif wow, te-ai cromometrat. Ma gandeam ca mai exista vreo solutie.
payty
mi se pare ca poti incerca de sub masina cumva. la mine a fost cam dificil sa scot sonda de la ceas.
fullhouse
Stiu si eu baieti cum suna Asam, n-am gasit decat din asta, am dat 65 de lei. Pompa functioneaza, cand scot busonul de la culbutori arunca stropi de ulei, deci ungere e. Zilele astea fac si eu rost de un manometru si verific presiunea inainte de a mai cumpara ceva.
Oricum pompa va sta in motor pana gasesc de scornicesti, si sa am si bani disponibili biggrin.gif
payty
ca sa vezi daca e problema de la cuzineti e foarte simplu: mergi cu masina mai turat nitel si cu ceva viteza (80 sa zicem). te uiti cat iti arata presiunea la 4000 cand esti in acceleratie.

Apoi o lasi in frana de motor. Daca creste presiunea la 6 bari, atunci e de la cuzineti.

Oricum in carte zice ca tre sa ai minim 4 bari la 4000 de rpm.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.