cristigeo69
20 Sep 2005, 23:57
Salut baieti!am si eu o mica mare problema cu franele;am o dacie 1300 din '77 crem in stare super buna 78.000km reali !!! ce se intampla...acum o sapt. am schimbat TOATA puntea spate(osie,tamburi,sist.de franare,tendoane,bucsile la bascula,absolut TOT)acum am tamburi MARI de break puntea a fost de pe o berlina cu zambet cu 5000km la bord!vechea punte are tamburi mici...prin urmare...am revizuit TOT SISTEMUL :pompa frana(garnituri noi),etriere(pistonase,garnituri noi,,furtune etriere,placutze,precizez:discurile nu au deloc uzura)la fel si pe spate la cilindrii de frana deoarece puntea a stat o vreme si s-au blocat(garnituri noi)repartitor schimbat anu trecut in toamna.Acum...CE SE INTAMPLA????DE CE NU TINE FRANA????
Prima pedala APROAPE FEASCA A 2 pedala tzine bine cum trebuie pt. o pompa cu simplu circuit(se blocheaza rotile destul de bine)
1.AM VERIFICAT ABSOLUT TOT...nu pierde pe nicaieri..pompa functioneaza bine...nu merge infranata;
2.APROAPE TOTUL ESTE NOU (cica facute de pitesti nu de srl(garnituri si pistonase)
3.M-A DISPERAT!!! NUMAI STIU CE SA-I FAC...numai zic de aerisiri(facute ca la carte in X) cred ca imi trebuie o fabrica pt. lichid de frana.
4.In cele din urma a venit un prieten de familie BUN MECANIC(experietza)i s-a parut lui ca nu trage pompa de frana lichid klumea din pahar...am schimbat iar garniturile...acum e OK...& in rest m-a controlat peste TOT sa vada daca am facut totul corect...nu a gasit nik de reprosat
!!!INSA nu se stie de ce nu tine frana
REPET:este pompa de frana cu simplu circuit!!!
Astept si eu sa va dati cu parerea!!!Multumesc Frumos! Bafta all
Pompa e de vina...reparo sau schimb-o
bicosu
21 Sep 2005, 07:24
Am fost la ITP saptamana trecuta, cu franele ca in situatia ta (prima pedala moale, la a doua frana perfect). La test mi-a iesit ca frana pe fata tine perfect iar cea pe spate aproape deloc. De vina cica ar fi fost repartitorul prost reglat, care pt. a transmite forta de franare pe spate necesita mai mult lichid de frana pompat (a doua pedala).
cristigeo69
21 Sep 2005, 11:22
QUOTE(bicosu @ 20 Sep 2005, 20:24)
Am fost la ITP saptamana trecuta, cu franele ca in situatia ta (prima pedala moale, la a doua frana perfect). La test mi-a iesit ca frana pe fata tine perfect iar cea pe spate aproape deloc. De vina cica ar fi fost repartitorul prost reglat, care pt. a transmite forta de franare pe spate necesita mai mult lichid de frana pompat (a doua pedala).
salut man! am uitat sa zic ceva am pus un repartitor pe direct(adica se scoate pistonasul ala si se taie filet apoi se baga un surub-este de nerecomandat pt ca la o frana brusca de obicei in situatia asta tine spatele>>>>si te invartzi a patit un amic asa si a facut accident la 110 a mers pe 2roti in derapaj de nu s-a vazut) si unul bun...normal de fabrica ACEEASI SIMPTOMA
si de poma de frana numai stiu ce sa cred...
mercii
Baftaa!!!
DodoBird
21 Sep 2005, 13:40
QUOTE(cristigeo69 @ 21 Sep 2005, 11:22)
salut man! am uitat sa zic ceva am pus un repartitor pe direct(adica se scoate pistonasul ala si se taie filet apoi se baga un surub-este de nerecomandat pt ca la o frana brusca de obicei in situatia asta tine spatele>>>>si te invartzi a patit un amic asa si a facut accident la 110 a mers pe 2roti in derapaj de nu s-a vazut) si unul bun...normal de fabrica ACEEASI SIMPTOMA
si de poma de frana numai stiu ce sa cred...
mercii
Baftaa!!!
Este posibilitatea ca in interiorul pompei de frana sa existe unul sau mai multi pori pe peretii etriori in zona de lucru a garniturilor. Acestia sunt de obicei din fabrica. In multe cazuri dupa circa 5-6 luni de folosire asa acestia se astupa facand pompa sa lucreze in regim normal , asa cum trebuie. La urmatoarea curatier a pompei fenomenul se repeta.
Nu ai ce sa faci decat sa astepti "sa se infunde" daca vrea muschii ei , (dar o sa tot aerisesti la ea cam la 1 , 1,5 saptamini) sau sa schimbi pompa. Personal NU recomand prima "asteptare" ci incurajez schimbarea pompei centrale.
Daca e asa poti schimba totul in pompa garnituri supape etc ...nu tineeeeee (am incercat eu !)
adostar
21 Sep 2005, 16:26
verifica si capacul pompei de frana ! vezi ca are un orificiu mic .daca e infundat la anu' i-ti merge frana!
cristigeo69
22 Sep 2005, 13:51
mda...am ajuns la concluzia asta...
trebe alta pompa...acu daca am schimbat toate cele...mare lucru nu e sa schimb si pompa...
10x baietzi pt sfaturi+ca nu sunteti singurii care mi-au zis...
Bafta!
nvp_playboy
5 Mar 2006, 21:02
Problema ta e de la noua punte.Puntile spate model nou , cu tambur mare, au REGLAJ AUTOMAT.....doar pe hartie...trebuie sa scoti tamburii , sa reglezi sabotii de frana a.i. tamburii sa se miste cu frecare usoara......astfel o sa dai 2 pedale obligatoriu....(la dacia din 77 ei se reglau din excentric....acum e mai sofisticat)
salut,
iti recomand cu caldura reglarea distantei saboti-tambur pe puntea spate. vei fi uimit ce frana poate avea o dacie!
evident cele spuse mai sus sunt valabile daca starea intregului circuit este buna, iar limitatorul de franare spate lucreaza corect (in nici un caz pe direct)
multa bafta,
rba
Ford_V6
9 Mar 2006, 20:03
terminati cu reparat pompe de frana ca muriti cu ele . . .pompa nu se repara ci se cumpara noua si originala.
driverx
9 Mar 2006, 21:12
QUOTE(Ford_V6 @ 9 Mar 2006, 20:03)
terminati cu reparat pompe de frana ca muriti cu ele . . .pompa nu se repara ci se cumpara noua si originala.
Candva eram si eu de acord cu idea de mai sus. Dar pe idea asta mi-am luat pompa noua (oricum trebuia si nu am facut o greseala), pompa care dupa 32 zile m-a lasat subit. S-au schimbat garniturile si m-a tinut un an. Dupa un an am facut revizie, dar franele erau in stare relativ buna. De abia la a doua schimbare corelata cu lichid 2+2 DOT 3 treaba s-a schimbat SI MAI BINE.
Ford_V6
9 Mar 2006, 22:14
QUOTE(driverx @ 9 Mar 2006, 22:12)
Candva eram si eu de acord cu idea de mai sus. Dar pe idea asta mi-am luat pompa noua (oricum trebuia si nu am facut o greseala), pompa care dupa 32 zile m-a lasat subit. S-au schimbat garniturile si m-a tinut un an. Dupa un an am facut revizie, dar franele erau in stare relativ buna. De abia la a doua schimbare corelata cu lichid 2+2 DOT 3 treaba s-a schimbat SI MAI BINE.
mda . . .eu am patit-o la un Renault Alpine . . .dupa 3 saptamani cu pompa noua a ramas fara frane . . .i-ti dai seama ca la masina aia era moarte curata sa nu ai frane.
Am crezut ca a fost o treaba de ghinion sau ceva . . . se pare ca nu e asa . . .totusi daca murim din cauza la o pompa de frana cine plateste ??????????
driverx
9 Mar 2006, 22:38
QUOTE(Ford_V6 @ 9 Mar 2006, 22:14)
Am crezut ca a fost o treaba de ghinion sau ceva . . . se pare ca nu e asa . . .totusi daca murim din cauza la o pompa de frana cine plateste ??????????
Primesc rudele despagubire...o pompa noua.
Anyway. Eu am vazut mai multe reviewuri cu Reno 12 (deci nu Dracia) in care se plang de frane ca nu tin mult. Se pare ca pompe astea (cel putin astea simple) is infecte inca de la nivelul desenului pe hartie. De realizare nu mai vorbesc.
Cauzele principale pot fi:pompa proasta si saboti punte spate nereglati!
Ca principiu pompele simple sunt destul de bune dar produsul romanesc lasa mult de dorit,e posibil sa piarda presiune pe la supapa din capul pompei care in mod normal asigura o presiune constanta in circuitul spate,daca presiunea se pierde atunci si prima pedala va fi slaba!
Autoreglajul sabotilor trebuie verificat daca chiar merge si abia apoi reglata frana de mana!
catin_maus
10 Mar 2006, 00:33
Eu am cumparat vreo 3 pompe de frana noi "piese de origine" si au fost mai proaste ca cea de pe masina pe care am pus-o la loc pana la urma.(garantie nu au vrut sa dea la nici una, mai era varianta cu OPC dar pierdeam prea mult timp).
cristigeo69
1 Apr 2006, 23:57
am avut norocu' acum 1 luna sa stramb puntea noua si am pus la loc puntea ei originala,pot spune ca frana e ca la sevo problema era din cauza puntei vechi care avea tamburii mai mari si CILINDRII mai mari...debitul de lichid la pompa mea cu simplu circuit fiind prea mic pt.ai alimenta...bineinteles la puntea asta cu tamburii mici sunt si cilindrii mai mici...asta a fost cauza...ca pana la urma am luat si pompa noua de frana si tot la fel(cand era puntea noua)...
acum e ok...
gattoman
2 Apr 2006, 00:38
Nu stiu cum e la puntea asta de "zambarete" dar la mine, berlina din 97, am tot tamburi mari, dar cilindrii nu sunt de break ci din cei normali, mici. Stiind ca am tamburi mari am cumparat garnituri pentru cilindri de break dar am avut surpriza sa constat ca erau prea mari. Cu frana nu am probleme, deci ai putea incerca sa pui cilindri mici pe tamburii mari si sa functioneze cum trebe toata treaba. Poate totusi sa faca diferenta si faptul ca am pompa cu dublu circuit.
Ford_V6
2 Apr 2006, 00:46
mai exista posibilitatea sa mergi la dezmembrari sa cumperi o pompa de frana de la o masina straina . . .
eu folosesc la masinile mele pompe de frana de Mercedes . . . sunt absolut senzationale . . .desi daca nu ai servo o apesi mai greu merita tot efortul . . . efectiv rupe rotile . . .
QUOTE(gattoman @ 2 Apr 2006, 00:38)
Nu stiu cum e la puntea asta de "zambarete" dar la mine, berlina din 97, am tot tamburi mari, dar cilindrii nu sunt de break ci din cei normali, mici. Stiind ca am tamburi mari am cumparat garnituri pentru cilindri de break dar am avut surpriza sa constat ca erau prea mari.
pai tu nu ai tamburi mari!
gattoman
2 Apr 2006, 11:06
serios....si cum ti-ai dat seama?
sunt eu cam chior dar tot pot sa fac diferenta intre un tambur mic si unul mare.
ViperRS
2 Apr 2006, 11:39
o intrebare un pic offtopic, pe servofrana originala a dacie 1310 ce alta pompa de frana se poate monta fara modificari, dsn slz cumva? daca a facut cineva modificarea
Merlucius
9 Apr 2006, 16:30
Am si eu o nelamurire. Tot la o D 1300 din '80 am sistem cu pompa simpla si tot vad pe aici ca se discuta de un repartitor la tevaraile din spate. M-am uitat si eu la a mea sa vad ce si cum dar nu am deosebit decat un T pt cele 3 trasee si nu pare a avea vreun mecanism, nu pare "activ" . "Asa e modelu'" ???
cristigeo69
12 Apr 2006, 13:25
T-ul se afla pe punte repartitorul e prins pe caroserie legatura se face cu conducta de la pompa pana la repartitor apoi furtun de la repartitor la T-eu si ala lucreaza numai cand o ridici si o lasi(respectiv inchide si deschide)!
sddragos
12 Apr 2006, 14:08
Repartitorul ala e controlat destul de nasol de o tija care apasa cu un capat pe piston. Tija aia are posibilitatea sa culiseze intr-un colier si capatul care controleaza pistonul repartitorului poate sa alunece in exterior. Mie mi s-a intamplat chestia asta de doua ori. In service a observat mesterul si a repus tija in pozitie normala (frane beton incepand de atunci). Apoi, a mai sarit odata si am pus-o eu la loc (cu masina pe un sant, la tara). Am batut usor cu ciocanul in capatul tijei si am repozitionat-o pe piston. Mi se pare ca se misca mult prea usor in lateral (axa OY a masinii). Se pare ca e de la inaltatoarele montate pe spate (asa a zis mecanicul). Deci, verificati pozitionarea corecta a tijei respective, mai ales daca aveti inaltatoare pe spate.
Asta pentru ca iti lipseste placuta cu arc care tine pistonasul in locas!
cristigeo69
12 Apr 2006, 22:51
de acord cu amc
diaconuliviu
13 Apr 2006, 14:10
Uite confuzia:
Acel TEU este TEUL REPARTITOR, ca atita face, repartizeaza lichid stinga si dreapta.
Cel numit de multi repartitor este LIMITATOR al fortei de frinare functie de sarcina (incarcarea puntii).
Nu se recomanda blocarea lui pe "deschis" pentru ca rotile se vor bloca si se intra in derapaj. Din cauza executiei proaste am schimbat 3 odata, toate curgeau, asa ca l-am blocat deschis(scos din el si sudat). Nu e bine.
Si nu cumva acel LIMITATOR are si rol de REPARTITOR intre punti a presiunii???
ydaniel
13 Apr 2006, 20:56
QUOTE(Ford_V6 @ 2 Apr 2006, 00:46)
mai exista posibilitatea sa mergi la dezmembrari sa cumperi o pompa de frana de la o masina straina . . .
eu folosesc la masinile mele pompe de frana de Mercedes . . . sunt absolut senzationale . . .desi daca nu ai servo o apesi mai greu merita tot efortul . . . efectiv rupe rotile . . .
.asta acu 2 ani cand mi-a zis cineva nu l-am crezut.nu are servo dacia astuia.dar pe bune parca are ventilate fata spate cu 6 pistonase pe etrier asa franeaza.dar e greu de gasit una buna si de montat.
diaconuliviu
14 Apr 2006, 07:02
NU! Repartitie intre punti ar insemna ca se modifica ambele presiuni, fata si spate, una fata de cealalta, ori NUMAI cea de pe spate variaza functie de sarcina puntii, intre un maxim si un minim, cea de pe fata ramine la "aprecierile" pompei si soferului.
AlexanderXT
12 Dec 2007, 09:35
eu am schimbat ferodourile pe spate, cilindri receptori la roti si sunt slabe franele, am vb cu mecanicul care mi le-a facut si mi-a zis ca e normal sa se intample asa pentru ca sunt noi ferodourile si pana nu se uzeaza putin nu tin bine franele pe spate. E corect asa cevA?
Bobytzul
4 Feb 2008, 01:07
Am si eu o intrebare ,ce pompa dublu circuit cu 3 iesiri sa pun pe dacia breack (86)am avut initial pompa cu 4 iesiri dar mi-a scurtat 10 ani din viata cel putin 2 sch in garantie am pus din cele cu 3 iesiri tot dublu circuit dar max 1 an ,am avut facuta adaptare de pompa dublu circuit de skoda si a mers perfect te dadea cu capul de geam ,acum am pompa simplu circuit si merge bine merci dar vine ITP si musai dublu corp .Din cele care sunt prin comert care e mai de Doamne ajuta cu exceptia celei cu 4 ies si sonda
alinushy
4 Feb 2008, 09:02
cu dublu circuit si 3 conducte.
Bobytzul
4 Feb 2008, 18:24
QUOTE(alinushy @ 4 Feb 2008, 10:02)
cu dublu circuit si 3 conducte.
SAR`NA de raspuns dar daca te deranjai sa citesti mai atent ce doream " Din cele care sunt prin comert care e mai de Doamne ajuta cu exceptia celei cu 4 ies si sonda" cu 3 iesiri si dublu circuit am cel putin 2 modele prin debara care nu au reusit sa funct max 2 ani
alinushy
4 Feb 2008, 18:31
pai pune cu dublu la itp si dupaia pune paia de skoda sau paia cu simplu
eu am cu dublu circuit si 3 conducte si n-am probleme, da deh, e si dupa sufletu omului
Bobytzul
4 Feb 2008, 20:45
QUOTE(alinushy @ 4 Feb 2008, 19:31)
pai pune cu dublu la itp si dupaia pune paia de skoda sau paia cu simplu
eu am cu dublu circuit si 3 conducte si n-am probleme, da deh, e si dupa sufletu omului
Ce sa zic de raspuns (e si dupa sufletu omului )"Sa fie primit" deci acum ma
luminez si eu la minte ,deci trebuie inainte sa iau pompa sa tin post negru cu multa rugaciune si smerenie catre Dumnezeu,cind intru in magazin sa intru musai cu piciorul drept inainte ,cumpar pompa apoi fuga cu ea la Sf Biserica sa fie binecuvintata de Parinte .Mult adevar ai spus ca pe forumuri vad liota de pacatosi
care se vaita de frine ,garnituri,si alte nimicuri , facute de toti nemernicii ,te rog sa ii sfatuiesti la fel si pe ei ,ca prea striga dupa mult ajutor
iar cei care le fac sunt ocupati cu lucruri Duhovnicesti
si nu au timp sa vada ce vind
nici de argintii care ii primesc nu sunt interesati
.Uite aici inca o droaie de pacatosi care primesc dupa sufletul lor
http://www.daciaclub.ro/vopseaua-se-cojeste-t25543.html .du-le si lor vestea cea buna "e si dupa sufletu omului " ca te cocoseaza aia .
alinushy
4 Feb 2008, 20:50
hai ca mi-a dat mushii
, mah, ce zic altceva ia de uzina, ca tot zici ca ai mai schimbat pe garantie si schimba-le pana nimeresti una buna, spor
mishu2009
1 Dec 2009, 20:09
salutare, am o dacie 1310L model 1997 cu punte de break, servofrana cu dublu circuit (4 conducte) am reglat franele pana acu de 5 ori la mecanic aceeasi problema, cand apas frana primele roti care franeaza sunt cele de pe spate(am schimbat sabotii) si dupa aceea cele de pe fata dar nu cum ar trebui (adica sa inghete), cele de pe spate ingheata, taras se duc.
am curatat pe rand pistonasele de pe fata cu schibatul garniturilor, lucreaza dar cand franez au o intarziere cam mare, cand apas frana se simte presiune pe furtunele care sunt legate de etrier...
la pompa am schimbat garniturile
ce ii pot face
?
frana sta jos rau (asa imi pare mie), de la jumatatea pedalei in podea, ce pot sa fac sa tina frana mai de sus(sa nu mai coboare atat pedala)
aerisirea a facut-o mecanicul cu "peda", am citit ca o pot face si lasand sa curga lichidul fara sa mai fac pedele, care e cea mai buna varianta?
se aude aer cand pornesc masina in sopatele pompei de lichid, si dupa oprire mai dureaza putin
multumesc
s-ar putea sa fie stricata servofrana. Cat despre blocarea rotilor, inlocuieste(regleaza saurepara) repartitorul.
Mirciulik
1 Dec 2009, 20:39
Daca se blocheaza mai intai spatele ...ar trebui verificat si repartitorul, daca lucreaza corect.
dgdgaby
1 Dec 2009, 23:20
am si eu probleme cu o pompa autonova noua luata dublucircuit 3 conducte
se blocheaza cilindri in ea si nu revin
si cred ca repartitorul nou nout nu lucreaza calumea
ce sa fac ca sau duc pe apa sambetei bani de frane
sau daca e de unde pot sa iau o pompa de frana cu diametru mai mare dar de firma straina sau un kit de reparatie cu tot cu arcuri autofren sau ceva strain
ydaniel
2 Dec 2009, 08:11
autofren face doar garnituri.
DaciaFWE
8 Dec 2009, 19:19
Salut tuturor..sunt nou p'aci cristigeo69 putem vb pe mes puntin? da te rog frumos un pm cu id'ul tau ms mult
salut am si eu o problema la franare se blocheaza roata spate stanga prima si merg taras cu ea,aerisita de zeci de ori si la fel ,am pompa dublu circuit cu icp[4 conducte] punte cu tamburi mari,pompa si repartitor noi,a mai patit cineva asa?
Adrian_Boy
9 Dec 2009, 09:08
Nu-ti mai ramane decat sa dai jos pistonasul si sa vezi in ce stare sunt garniturile, probabil raman blocati.
am schimbat si cilindrii spate noi(ASAM) acum 1 luna,am reglat si sabotii ,am desfacut si conducta pe dreapta am curatat-o ca mi se parea ca nu are aceeasi presiune ca pe stanga dar degeaba,aceeasi boala,poate fi din acel teu de pe punte?
ghitza
10 Dec 2009, 17:24
pune cilindri de uzina daa iti permiti(aici la noi e 90 de lei unu) si vezi daca iti functioneaza reglajul la acea parte.sau mai poate fi si de la cablul de la frana de ,mana.poti verifica li limitatoru.e durere la frane credema si eu am trecut prin asa chin,cand una cand alta.afta
sincer mi-a dat de cap nu stiu ce sa-i mai fac,o sa le mai iau odata la rand la verificat si pote gasesc buba.multumesc mult
val2011
28 Apr 2012, 16:10
Am mers si eu cu dacia mea vreo 4-5 km si a inceput sa iasa fum parca numai de la roata din stanga, si pedala de frana era foarte tare. Astept cateva pareri.
Fata, spate ? N-ai ridicat-o pe cric sa vezi daca e infranata (blocata) ? Vreun piston etrier blocat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.