Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: SCHIMBAT SIMERING PRIZA PUTERE (CUTIE)
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
angheloaia
Am muncit de m-am rupt cîteva zile de am dat cutia jos, fără rampă, fără groapă, doar ridicată sus pe butuci. M-am târât pe pămînt pe jos, am frecat tot dedesubtul mașinii și nu am fost ajutat de nimeni decît de socru putin la scos și apoi la reintrodus cutia. Apoi am desfăcut cutia și schimbat toate simeringurile. Nu am mai făcut asta până acum, nu sunt mecanic doar pasionat ca și voi. Însă am văzut și știam teoretic ce trebuie făcut. De asemenea m-am documentat de peste tot înainte. Oricum, nu mai fac nicidată o lucrare de asemenea avengură. Nu știu dacă se mai merită la dacie.
Acum, să vă spun care ar fi problema: îmi tot patina ambreiajul la dealuri sau la forțări, am banuit că dacă motorul este curat în spatele volantei, singurul vinovat de patinarea ambreiajului ar fi simeringul de la cutie. Discul era schimbat de câțiva ani, și părea că ar mai avea „carne” observându-l prin fanta de la carcasă ambreiaj. După ce am făcut ceea ce am scris mai sus, la o probă am constatat că face la fel. La fel ca și înainte de asta dacă spăl ambreiajul cu ceva degresant sau benzină, merge câteva minute până la următoarea forțare.
Acum chiar nu mai vreau să mai desfac iar mașina. Cred că nu mai suportă socrii să le umplu iar curtea de fiare și copiii să nu se mai poată iar juca prin curte.
Ce să înțeleg, trebuia să schimb și discul de ambreiaj, poate a fost afectat de uleiul de dinainte sau nici simeringul ăsta nu e bun? Oare mai trebuie să curăț câteva zile până se ia tot uleiul? Menționez că de la simeringul de palier nu iese ulei.
diaconuliviu
1. Daca tot erai la capitolul "cutie demontata" si macar banuiai ca ar fi de la ulei, trebuia demontat si ambreiajul si verificat, spalat, etc.
Cu ocazia aia vedeai si daca lamele soarelui mai erau tari, intregi, placa in regula, volanta, discul (poate avea placutele arse la propriu, chiar daca intregi)... Asta pe linga faptul ca trebuia sa cureti tot uleiul de acolo.Ai facut o treaba incompleta.
2. Tu esti sigur ca patineaza de la ulei (a propos, ai gasit ulei pe ambreiaj cind ai demontat cutia?) si nu de la spoare slab sau cablu prea strins?
3. PRESUPUNIND ca ai spalat acolo carcasa ambreiaj si ai lasat-o uscata, acum mai ai scurgeri de ulei?
Ca daca nu si nici nu aveai, e clar ca ai muncit degeaba si patinarea provine din alte parti.
angheloaia
Știu că trebuia demontat și verificat ambreiajul dar la presiunea familiei , să nu le țin mașina demontată și sculele prin curte, etc, am căutat să închei repede lucrarea sperând că dacă vizual discul este întreg, soarele fără raze lipsă și ,,țapene” la apăsarea cu degetul, totul să fie ok.
Oricum, tot am realizat ceva, nu mai am nicio scurgere de ulei fiindcă am schibat toate simeringurile și am înceiat-o din nou. Până acum eu nu văzusem niciodată locul curat în parcare sub mașina mea, de când o luasem, aproximativ 8 ani. Sigur aveam scurgere de ulei și pe la simering priză pt că la desfacere, băltea uleiul în carcasa ambreiaj.
Ce nu știu sigur este așa cum spui și tu, dacă nu cumva ar fi arse acele plăcuțe ale discului.
De câteva zile spăl înainte de plecarea la drum ambreiajul turnând soluții de curățare și încerc să merg fără să forțez adică să nu apăs brusc accelerația, să zicem când sunt în a 5 a de la 2000 la 2600 ture să sară de sub mine sau la deal. Dacă urc un deal cu a 4 a la 2600-2800 de ture deși s-ar putea și cu a 5 a la 2000, nu îmi patinează(bine ăsta e doar un exemplu ce-mi vine în minte pe moment).
Să văd după câteva zile de curățat și mers dacă mai face. Dacă persistă problema, voi schimba chitul de ambreiaj, prin scoaterea motorului că e mai comod.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.