Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Captur TCe120 EDC
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
partner
Dupa multe cautari m-am hotarat sa imi cumpar un Renault Captur TCe120 EDC.

De 8 ani am condus zi de zi un Peugeot Partner 2,0 HDI (produs in 2002) de care am fost si sunt foarte multumit (am ajuns la 310000km). Dar a venit vremea schimbarii. De un an tot am cautat o masina noua cu care sa o inlocuiesc pe asta, asa ca am trecut pe la multi producatori.

Criteriile erau (asa m-a invatat Partneru): consum urban sub 8-9 l/100km, lungime sub 4,20m, vizibilitate buna avand in vedere ca fac cam 70km pe zi in Bucuresti si cel putin 10 parcari, pret cel mult 15000 euro, obligatoriu cu hayon, suficient de inalta ca sa nu ma impiedic de o bordura sa o groapa si spatiu interior mare (in weekend fiind masina de familie cu 4 membrii). Dupa 200000km de condus numai in Bucuresti am mai bagat un criteriu (dar nu obligatoriu): cutia automata!

Primul pas a fost sa vad noul Peugeot Partner, dar mult prea scump la 18000euro si prea mare pentru gustul meu (l-au lungit cu 30cm fata de modelul vechi), asa ca m-am indreptat catre Peugeot 3008, masina care ma atrage foarte mult. Dar si asta era prea mare pentru o masina de zi cu zi si cam scumpa pentru mine ~20000euro
Am ajuns cu cautarile la Dacia: loganul 2 nu are hayon, Dokker cam mare pentru mine, garda la sol la limita ~ 12cm si confortul interior sub ce are Partnerul meu de acum 11ani. Dacia Sandero 2 - o masina interesanta cam mica pentru nevoile mele dar un salt mare fata de modelul anterior la confort si un pret atragator de 11000euro.
La Renault (asta era prin februarie 2013) Kangoo cam scump si uratel, Clio 3 Estate era la super reduceri (vreo 10000euro) dar nu imi placea pozitia de condus prea joasa, iar de cutie automata nici nu puteam sa intreb. La plecare vanzatorul mi-a aruncat ca ma asteapta in cateva luni sa-mi prezinte Captur-ul, dar doar m-a facut sa zambesc.
La VW nu am avut ce cauta, Seat-ul Ibiza break nu m-a atras, in schimb Altea era un monovolum interesant dar scump. La ©koda am intrebat de Roomster, insa vanzatorul mi-a spus direct ca e un model pe care ar prefera sa nu-l aduca, cererea fiind foarte mica. Am testat ©koda Rapid, masina prea anosta pentru mine.
La Opel am testat Meriva, la Chevrolet nimic pe gustul meu, la Fiat am testat 500L dar cum am un Fiat Seicento care odata pe luna e in service, am plecat mai departe.
Asa ca am ajuns la Ford, unde am cautat B-max-ul, o masina despre care citisem multe. Am fost foarte impresionat de masina: un motor excelent (ecoboost de un litru) cu un sunet tentant, directie foarte precisa si cu un sistem ingenios de usi culisante pe spate fara montat. Asa ca am decis ca B-Max 1litru versiunea Trend va fi aleasa. M-am dus la toti dealerii Ford din Bucuresti doar pentru a mai conduce inca odata masina. La doua aspecte nu corespundea: bancheta spate prea mica (un adult si 2 copii se inghesuiau), iar cutia de viteze automata era doar in combinatie cu motorul 1,6 aspirat pe versiunea de top foarte scumpa ~17500euro. Asa ca am ramas la B-max versiunea Trend cu motor 1.0 EcoBoost 100CP la un pret de 13500euro, in asteptarea demararii programului Rabla (masina angajatului e un Fiat Seicento din 2001 care mi-a mancat zilele)

Timpul a trecut si am ajuns pe 20 mai cand s-a lansat Renault Captur. Intr-o dimineata trecand prin fata reprezentantei AutoCobalcescu de pe Splai m-am oprit sa vad si eu "minunea" (piata media era invadata de publicitatea la Captur). La primul contact mi-am data seama ca nu e chiar crossover-ul clasic cum mi-l imaginasem eu(gen Opel Mokka), se potrivea un pic la dimensiuni cu ce cautam eu, avea un design atragator, garda la sol mare, portbagajul mai incapator decat B-max-ul si lucrul cel mai tentant dintre toate: cutia automata cu dublu ambreiaj! Prima impresie era foate buna, a urmat cireasa de pe tort: exact modelul TCe120 EDC il aveau la test. Dupa cativa kilometri facuti prin oras m-am intors la reprezenta incantat masina. Chiar se potrivea cel mai bine cu ce cautam eu. Am mai facut un al doilea test si mai lung cu ea.... decizia era batuta in cuie. Am prezentat masina si sotiei. Urma sa depun actele pentru acceptarea la Programul rabla.

Asa ca dupa un an de cautari am ajuns sa comand Renault Captur Expresion TCe120 EDC culoare Alb Ivoire, ambianta interioara deschisa, tapiterie detasabila Map si scaune incalzite. Pret de lista cu dotari 16900euro la care am mai primit o reducere de 2% pentru ca o iau pe firma si inca 500euro reducere pentru ca o achizitionez in leasing. Pret final ~16100euro

[attachmentid=1627900335]

Acum am platit avansul de 5% pentru ca masina sa intre in productie.
argon
Bune masini au fost si sunt Partener-urile alea hdi, daca ai tot asemenea asteptari de la Captur, probabil o sa fii dezamagit.
OVIDIUS
Sa o stapanesti sanatos! Am vazut una albastra cu un model pe capota, zilele astea. Arata beton. Nu stiu cum se prezinta inauntru, dar clar tot motorizarea asta as fi ales-o si eu.
partner
Pana s-o stapanesc mai am de asteptat. Am fost anuntat ca livratea se va face in perioada 15-20 octombrie 2013.
Hack
Ai facut jurnal de bord la o masina pe care nu o ai inca? blink.gif
argon
Poate sa zica de Partner pana atunci.
andreis
Felicitari pentru masina, sa te bucuri de ea!

Am una in fata blocului, cred ca e culoarea pe care ai ales-o si tu, cu numere de RNR (probabil Renault Romania) si arata bine, e frumoasa.

Te asteptam cu impresii cand o primesti si niste poze de interior. Apropo, cat de mare este portbagajul?
dizzy
Am facut si eu un drive-test cu Captura acu vreo luna jumate.
Mi-a placut cum arata la banii ei dar nu m-a convins sa dau banii pe ea.
Portbagajul e gen Megane hatch, destul de ok la vreo 350 litrii.
DragosP
Care Megane? Că al meu are vreo 500, nu 350.
argon
Bicorp.
lungubogdan
masina e foarte interesanta iar combinatia TCE cu EDC este bestiala.

problema este portbagajul minuscul - 309 litri.

am fost si eu si am vazut masina in showroom. m-a deranjat modul in care se manevrau butoanele de la aer conditionat (la fel ca la dacia) si faptul ca are tamburi pe spate. nu imi imaginam ca mai exista la vremea asta masina de peste 15.000 euro (mai ales renault) cu tamburi pe spate.

in rest imi place foarte mult designul.

daca ai trecut peste aceste amanunte, s-o stapanesti sanatos si sa ne povestesti despre cum se comporta. probabil, daca nu gasesc ceva rezonabil cu cutie automata, iti voi calca pe urme.
partner
Portbagajul l-as fi dorit si eu mai mare.

Alegand chiar varianta cu aer conditionat manual, am exact butoanele de Dacia.

Faptul ca are tamburi pe spate nu ma deranjeaza (mai putine placute de schimbat), important e sa isi faca treaba la franare.

Singura necunoscuta pe care o am si care ma cam roade este consumul, in rest la fiecare apasare de ambreiaj ma gandesc ca in 2 luni va fi doar o amintire.
partner
M-au sunat astazi cei de la Renault sa ma anunte ca masina a fost produsa si ca se poate ca pana la sfarsitul lunii septembrie sa-mi fie livrata. Am fost placut placut surprins, dupa ce la comanda imi dadusera termen de livrare 20 octombrie.
Ken Block
ce se mai aude de masina? smile.gif
partner
Nu am mai primit niciun semn de la dealer. Saptamana asta mai dau un telefon sa vad daca macar a intrat in tara.

Nerabdarea e mare, avand in vedere ca aglomerarea orasului ma face sa ma gandesc la cutia automata 38.gif
partner
Gata,am ridicat masina!
In seara asta am mers un pic cu ea, maine o arunc in traffic.
balanel
Mergi in rodaj sau o bagi direct la treaba?!
Sper sa faci macar un drum in afara localitatii de 300 km, cu viteze de 70-80 km/h, mers cat mai inconstant, fara accelerari sau frane bruste.
Si e bine sa mergi primii 3000 km cat mai usor cu ea, crescand treptat ritmul, pe masura ce trec km. Si de cand in cand s-o mai scoti la cate un drum mai lung, in afara localitatii. Dupa cei 3000 km, e bine sa faci un schimb de ulei + filtru, apoi poti merge cu ea absolut normal.
Masina e buna, apreciez garda la sol si cutia cu dublu ambreiaj. Pacat de motor. Mergea un 1.6-1.8 aspirat pe benzina.

S-o stapanesti cu placere!
Ken Block
asteptam poze cu masinuta wub.gif sa o stapanesti sanatos si multi kmp fara incidente iti doresc smile.gif
Bwwlan
Felicitari pentru masinuta, s-o folosesti sanatos, e foarte frumoasa; am vazut si eu una indeaproape aici la noi. Apropo: cand o s-o vinzi, o sa ai mari probleme, insa nu din ce cauza crezi tu, ci din cauza culorii smile.gif

Sa vezi cati o sa te intrebe daca esti primul proprietar in tara radmasa.gif ...fiindca de regula, bejul e culoarea taxiurilor din Germania.
Parca vad: "hai dom'le, zi-i cati kilometri are, pe bune acuma..." smile.gif
Diac
Pai taxiurile in Germania nu-s Mercedes, Audi & Co?
bogdan_dsn
Nu musai. Am vazut in Munchen si Dustere de taxi tot in culoarea bej.
partner
Impresii dupa o zi de mers prin Bucuresti (~60km):

Cutia de viteze automata e cea mai buna inventie. Mergi atat de relaxat in trafic. Piciorul stang e cel mai fericit. Am ajuns acasa dupa o zi de condus in oras fara nicio oboseala.

Motorul trage foarte bine, are resurse suficiente pentru mers in oras (in afara nu am iesit cu ea). Am incercat si modul ECO, dar doar pentru 2 intersectii, am zis ca pentru inceput sa ma bucur de masina la puterea maxima.

Directia este foarte usoara, garda la sol e suficienta pentru a urca orice bordura.

M-am simtit bine sa remarc cateva priviri intoarse dupa masina.
UXE
Ai venit cumva cu ea azi in pipera? Mi se pare ca am vazut un Captur bej astazi in parcare.
partner
Nu, azi am fost pe la Fundeni, Obor, Unirii, Tineretului, Victoriei, Gara de Nord. In Pipera nu am ajuns. Acum 2 saptamani era la livrare alt Captur Ivoire

5 Oct 2013, 12:18:
Dupa fix 100 de km facuti in Bucuresti imi arata consum de 9,5litri.
balanel
QUOTE(partner @ 4 Oct 2013, 18:19)
Am incercat si modul ECO, dar doar pentru 2 intersectii, am zis ca pentru inceput sa ma bucur de masina la puterea maxima.


Exact invers e mai bine sa faci, daca tii la motor. Mergi un timp in modul ECO, pana se mai lasa motorul. Si folosete benzina de CO95, la inceput.

QUOTE(UXE @ 4 Oct 2013, 19:57)
Ai venit cumva cu ea azi in pipera?  Mi se pare ca am vazut un Captur bej astazi in parcare.
*



Alea din Pipera sunt ale Farmexim.
IonutCristian87
Sa te bucuri de ea si asteptam si niste poze smile.gif .
partner
Am remarcat ca spre deosebire de Peugeot clacsonul se apasa foarte greu, trebuie sa apesi cu toate palma. Pe langa asta are un sunet cam anemic.
Markos
Cred că e suficient să apeși cu un deget pe una din părțile alea laterale, unde ai și semnele. Adică așa ar fi normal.
user posted image
Hack
Ce-i ala clacson? unsure.gif
UXE
QUOTE(partner @ 4 Oct 2013, 21:52)
Nu, azi am fost pe la Fundeni, Obor, Unirii, Tineretului, Victoriei, Gara de Nord. In Pipera nu am ajuns. Acum 2 saptamani era la livrare alt Captur Ivoire




Asta pe care il vad eu are la nr B 108 RNR si a aparut de o sapt si ceva, maxim smile.gif
b76bgaarh
ti se pare ca se lauda ca lucreaza la reno?
Mariusgl
QUOTE(partner @ 6 Oct 2013, 19:16)
Pe langa asta are un sunet cam anemic.
*


O fi prea bine insonorizata happy.gif .Oricum sa te bucuri de ea asa cum te-ai bucurat si de 'Partener' si asteptam poze.
UXE
QUOTE(b76bgaarh @ 7 Oct 2013, 10:26)
ti se pare ca se lauda ca lucreaza la reno?
*




nu, dar cine stie icon_mrgreen.gif
partner
Pentru b76bgaarh: N-am nicio legatura cu reno, stiam de de masina aia pentru ca am vazut-o in ziua in care m-am dus sa semnez contractul de leasing.

Pentru Markos: Daca apesi in zona unde sunt semnele n-are nicio treaba, trebuie apasat mai spre centru si de acolo si dificultatea de a clacsona usor.

Un alt lucru cu care nu sunt obisnuit: cand dau de rotita de la satelitul de comanda a radioului porneste cautarea urmatorului post din banda in sensul in care am invartit, era mai bine sa treaca la urmatorul post salvat.
Iulikk
Pentru radio sigur nu ai vreo setare de facut pentru a trece la alt post salvat de tine?
Markos
QUOTE(partner @ 7 Oct 2013, 19:03)
  Un alt lucru cu care nu sunt obisnuit: cand dau de rotita de la satelitul de comanda a radioului porneste cautarea urmatorului post din banda in sensul in care am invartit, era mai bine sa treaca la urmatorul post salvat.
*


Aici sigur depinde de modul care e activ icon_mrgreen.gif

Cum e la astea vechi ale noastre: tuner preset, tuner list, tuner manu..

La tine pare setat pe tuner manu(al).
partner
Atunci ar trebui sa-mi bag nasul mai mult in setarile radioului.
Markos
Vezi ca modurile se schimbă (și) de pe satelit, totul e să afli care-i butonul.
partner
Nu am reusit sa gasesc setarea pentru mutat posturile salvate din rotita satelitului.

---

Cand mi-au livrat masina mi s-a explicat ca limitatorul de viteza se dezactiveaza automat la apasarea brusca si la podea a pedalei de acceleratie, asa ca azi pe soseaua Fundeni am experimentat asta: am setat la 58Km/h am lasat-o sa mearga linistita si cand am iesit din curba i-am dat blana. Pot sa va spun ca senzatia a fost excelenta cand am simtit cum a tasnit pana la 100km/h. Abia astept peste o saptamana, cand va trebui sa fac un drum pana la Rm Valcea, s-o scot la drum lung si sa vad ce poate si la viteza, ca pana acum a facut 360km doar de oras.
Markos
Măcar zi-ne ce sistem multimedia ai pe mașină.
partner
Acolo sunt pozele cu bordul de Clio IV, o neglijenta a celor de la Renault.

Am radio clasic, semana cu cel de la Dacia Logan/Sandero 2.

http://www.dacia.ro/modele-si-preturi/noul...despre/confort/

http://www.renault.ro/gama-renault/autotur.../#/configurator
Markos
Habar n-am atunci cum e satelitul ăla. Cumva are 3 clape pe lateral, o rotiță în spate și două butoane sus?
partner
In weekend-ul asta am dat o fuga pana la Breaza (Prohova).
Prima iesire cu Capturul din Bucuresti. S-a comportat bine la drum lung. Am testat cruise-controlul pe DN1, a fost interesant sa accelerez si reduc viteza doar din 2 butoane de pe volan (e prima masina cu asa ceva condusa de mine). Parca m-am simtit mai stapan pe situatie sa stau cu limitatorul de viteza la 100Km/h, decat sa las cruise-controlul la 100km/h.
Am remarcat ca la dus consumul instant era la viteza de 100Km/h cam 6,5%, iar la intors 5%. In masina erau 2 adulti, doi copii si bagajele aferente.
vladbobtm
Pai daca folosesti Cruise Controlul este normal sa consumi mai putin pentru ca nu vei reusi sa mentii foarte mult timp piciorul fix la aceeasi viteza, dovada fiind si consumul spus de tine la dus-intors, cu siguranta si motorul se mai lasa si iti va consuma mai putin cand vei ajunge la 10.000 km aprox. Frumoasa masina oricum!! Felicitari si sa o conduci sanatos!!
partner
Multumesc pentru urari.

excl.gif Azi, in timp ce stateam la semaforul din intersectia Barbu Vacarescu cu Stefan cel Mare, a cazut o craca uscata foate mare din unul din copacii de pe margine, chiar in fata masini la nici 50cm de bot. Am avut un noroc chior. a scapat.gif a scapat.gif
Hack
Poze cu agregatu nu pui?
corbex
QUOTE(partner @ 15 Oct 2013, 01:20)
Multumesc pentru urari.

excl.gif  Azi, in timp ce stateam la semaforul din intersectia Barbu Vacarescu cu Stefan cel Mare, a cazut o craca uscata foate mare din unul din copacii de pe margine, chiar in fata masini la nici 50cm de bot. Am avut un noroc chior. a scapat.gif  a scapat.gif
*


Vezi ce inseamna sa ai CASCO? Nu mint aia ca stai fara griji.
partner
A sosit factura de plata a asigurari obligatorii: 950ron. 182.gif M-a surprins suma asta, avand in vedere ca motorul are sub 1200cc. E facuta la Tiriac, masina e pe firma, dar tot mult mi se pare.
cdadan
Explica-i colegului cu Ford, care zicea ca 350 e mult.
corbex
Fordul e o masina sigura. Deci e rar implicata in evenimente. Deci asigurarea e ieftina.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.