Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: dacia injectie se tureaza singura
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
alin.gavrila
salutare!! aseara pe drumul Bucuresti -Targoviste , la 80km/h am observat turatii neregulate ale motorului. Oscila intre 800 si 3000 - 3500. am tras pe drapta si am observat acelasi fenomen. hmmm. m-am gandit ca este motorasul pas cu pas.... i-am scos mufa si stupoare!!! facea la fel. aer fals nu stiu daca trage pe undeva , dar la o inspectie vizuala nu pare nici un furtun crapat sau sarit. am curatat si senzorul de turatie cel de la volanta si nimic. Desfacut capacul de aer ( cel mare cu 3 suruburi) clapeta de acceleratie este curata insa putin inclinata si permite trecerea aerului cu motorul oprit ( asa trebuie sa fie pozitia ei?). Sub acest capac stiu ca trebuie sa fie un dop negru de plastic , care obtureaza un stut - dopul este si nu pare crapat excl.gif Ce sa fac? Multumesc.
Dacia este pe Injectie / 2001
ionutbrf
fratzika .e pompa de benzina poti sai faci ce vrei u dar pompa e.{nu e de la niciun aer e pompa}

Moderator edit: In traducere semi-romana -> romana:
Fratica, e pompa de benzina. Poti sa-i faci ce vrei tu, dar pompa e. Nu e de la nici un aer, e pompa.

Nu mai corectez si post-ul umator, dar te rog sa te abtii sa mai scrii asa. te roaga si regulamentul, te rog si eu.
ionutbrf
ai.verificat.ce.presiune.baga.pompa.de.benzina.?

nu.mai.umbla.pe.la.injector.si.pe.la.restu.degeaba.ca.mai.rau.o.strici.
ilie.claudiu90
postez aici pentru ca in topicul pentru injectie nu prea te baga nimeni in seama, am si eu o problema cu dacia mea injectie,chiar daca am schimbat filtrul de benzina cu unul original,am curat fisele si bujiile,la acceleratie mai puternica masina 'da in nas' o secunda,dar se zgaltaie toata masina ,dupa care incepe si ia viteza,care ar putea fi cauza?
B17XGG
S-ar putea sa i se traga de la senzorul de pozitie a clapetei (potentiometru) care nu mai transmite semnal corect la ECM.
tinker
care e potentiometru ?
B17XGG
Traductorul de unghi.
ilie.claudiu90
mai e ceva,este o mufa care vine sub corpul injectorului si se misca ,am incercat sa o scot dar nu iese,totusi mi se pare slaba...,daca o salt foarte tare in ture de exemplu in treapta a 3a daca ii dau talpa de la 2000 de ture pana la 3000-3500 de ture merge foarte prost ,dupa accea isi revine si fuge de rupe,si mai e ceva,am scos si mufa de la sonda lamda,si nu s-a schimbat cu nimic mersul masinii
tinker
la daciile pe injectie cand apesi acceleratia la maxim clapeta se deschide doar la jumate?ca la a mea asa am observat ca se intampla
B17XGG
Pai mufe sunt 3 (dupa cat mi-aduc aminte): 1) spre cabina - traductorul de unghi al clapetei, 2) spre fata - IAC (motorasul pas-cu-pas), 3) spre filtrul de aer - comanda injector. Despre care mufa este vorba ?
Masoara semnalul sondei Lambda cu un AVOhmetru digital. Tensiunea trebuie sa oscileze intre 0.3 si 0,9V. Daca sta la o valoare mica (sub 0,5V) sau oscileaza foarte lent este un semn ca a cam "obosit" si amestecul este mai bogat decat trebuie. De altfel ECM-ul trece in aceasta situatie pe o valoare "default" pentru a "drege" situatia pana la service. Lampa din bord nu este aprinsa ?
ionutbrf
va rog eu frumos domnu (alin.gavrila) verificati pompa de benzina (verifica cu pompa de benzina a unui prieten ) vau verifica cati (bari baga) am avut si eu aceeasi problema pana nam luat pompa nam rezolvat (verifica si sita din rezervor) sa nu fie murdara.
val2011
QUOTE(ionutbrf @ 11 Aug 2013, 22:34)
va rog eu frumos domnu (alin.gavrila) verificati pompa de benzina (verifica cu pompa de benzina a unui prieten ) vau verifica cati (bari baga) am avut si eu aceeasi problema pana nam luat pompa nam rezolvat (verifica si sita din rezervor) sa nu fie murdara.
*


Daca il rogi tu asa de frumos poate o sa incerce si cu alta pompa. blush.gif scz de off topic.
ilie.claudiu90
nu sta nici un bec din bord aprins,am sa desurupez azi sonda lambda sa iasa pe acolo gazele sa vad daca nu cumva este catalizatorul infundat...
alin.gavrila
Problema rezolvata.. DAR TOTUSI TIND SA CRED CA ESTE PENTRU MOMENT... pus mototras pas cu pas direct pe baterie ,(cu 2 fire). Schimbat polaritatea firelor pe baterie pentru actionare motorasului de vreo 7-8 ori. Conectat mufa motoras => relanti stabil.
Si merg asa cu ea de vreo saptamana fara probleme. Intrebarea este urmatoarea: De ce se tura daca motorasul nu functiona? repet mufa lui era scoasa si totusi turatia motorului fluctua intre 800-4000 . La pompa de benzina nu m-am uitat. Din pacate astazi a intervenit o noua problema, s-a rupt toba de mijloc din sudura. Avea 2 luni. Deh CONNEX.
Si app. de sita pompei de benzina.. am avut probleme cu ea acum doi ani cand nu mai pornea masina. Era plina de fragmente metalice (span) blink.gif Dupa ce le-am adunat din rezervor cu un magnet si am curatat sita nu am mai avut probleme.
Multumesc!

14 Aug 2013, 10:51:
ionutbrf am vazut ca dezmembrezi masina. ce mai ai de vanzare?
B17XGG
Probabil ca motorasul pcp deplaseaza cu greu conul de inchidere a canalului de aer pt. ralanti (murdarie in canal ?). Fara mufa = fara control; putea sa fi ramas deschis, cine stie !? Acelasi lucru se poate intampla si la clapeta sau la defectarea (in zona de inchidere) a traductorului de unghi atasat.
ionutbrf
Re din masina mai am


Tot kitul de injectie (calculator,relee,motorasu cu tot corpu depe motor,catalizator)

Motorul-complet

kit ambreiaj folosit circa 1000-1200 km(discul este cumparat original)

Cutia de viteze functioneaza impecabil (are sigiliu din fabrica)

Electromotor (mic) functionabil

Alternator

Etrieri

Conducte frane cupru

Ambele usi spate
alin.gavrila
Problema cu turatia a revenit aseara. La relanti sta fix in 800 de ture dar in sarcina face ca toti necuratii sad.gif . Urmeaza schimbarea pompei de benzina. Ma puteti ajuta cu ceva sfaturi, pareri? Se schimba greu? O pot face eu? Multumesc.
fullhouse
O poti schimba tu linistit acasa. Scoti acel scut de pe rezervor, deconectezi cablurile si furtunele de benzina. Apoi demontezi prin desurubare acel inel metalic care fixeaza flansa pompei de rezervor. Scoti pompa cu tot cu acea flansa din plastic. Din punctul asta sigur te descurci si singur, desfaci tot ce e pe acolo si schimbi pompa si sorbul, strangi tot la loc si ai terminat biggrin.gif
ionutbrf
Dupa ce schimbi pompa o sa mearga (te rog sa ne spui si noua cand termini si cum merge,si daca mai apar probleme)
alin.gavrila
Schimbat aseara pompa de benzina cu una noua. Operatiune destul de usoara ignorand vaporii de benzina. Montat totul la loc .... cheie ... si.. nici o schimbare blink.gif Am reusit sa ajung cu masina la servici astazi doar dupa ce am tensionat cablul de acceleratie cu agrafa aceea de langa MPP si am resetat calculatorul cat am fumat 2 tigari (vreo 20 de min). Binenteles MPP este anulat (scos din mufa). De ce asa functioneaza?
Am mai observat ceva ciudat: daca detensionez foarte putin cablul de acceleratie o ia razna din nou , si nu se mai stinge becul de injectie cand pun contactul pana nu apas putin acceleratia.

Ma gandeam ca e posibil sa fie de traductorul de unghi (daca asa se numeste mufa aceea prinsa cu 4 torx-uri) la care s-a jucat un "mecanic de garaj" cum a stiut el mai bine.
Multumesc
tinker
cand e contactu pe a2a pozitie se misca mpp? adica impinge clapeta de acceleratie?
alin.gavrila
da, dar momentan e anulat (are mufa scoasa)
vion
Scoate motorasul de tot , vei avea relanti, te apuci il desfaci usor si il cureti.(pe dacia injectie era un tutorial cu operatiunea) .Am avut si eu pb asta si asa am rezolvat. Si nu mai incerca motorasul la baterie cauta o sursa de maxim 5-6 volti.
chiar daca ai scos mufa el ramane intr+o pozitie in care apasa pe acceleratie. daca vrei sa-l tii asa il alimenteyi separat si il dai la minim.
alexclaudiu2003
Eu iti zic sa schimbi senzorul temperatura apa, costa 30 lei unul nou.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.