alin.gavrila
6 Aug 2013, 09:29
salutare!! aseara pe drumul Bucuresti -Targoviste , la 80km/h am observat turatii neregulate ale motorului. Oscila intre 800 si 3000 - 3500. am tras pe drapta si am observat acelasi fenomen. hmmm. m-am gandit ca este motorasul pas cu pas.... i-am scos mufa si stupoare!!! facea la fel. aer fals nu stiu daca trage pe undeva , dar la o inspectie vizuala nu pare nici un furtun crapat sau sarit. am curatat si senzorul de turatie cel de la volanta si nimic. Desfacut capacul de aer ( cel mare cu 3 suruburi) clapeta de acceleratie este curata insa putin inclinata si permite trecerea aerului cu motorul oprit ( asa trebuie sa fie pozitia ei?). Sub acest capac stiu ca trebuie sa fie un dop negru de plastic , care obtureaza un stut - dopul este si nu pare crapat
Ce sa fac? Multumesc.
Dacia este pe Injectie / 2001
ionutbrf
6 Aug 2013, 21:09
fratzika .e pompa de benzina poti sai faci ce vrei u dar pompa e.{nu e de la niciun aer e pompa}
Moderator edit: In traducere semi-romana -> romana:
Fratica, e pompa de benzina. Poti sa-i faci ce vrei tu, dar pompa e. Nu e de la nici un aer, e pompa.
Nu mai corectez si post-ul umator, dar te rog sa te abtii sa mai scrii asa. te roaga si regulamentul, te rog si eu.
ionutbrf
7 Aug 2013, 21:43
ai.verificat.ce.presiune.baga.pompa.de.benzina.?
nu.mai.umbla.pe.la.injector.si.pe.la.restu.degeaba.ca.mai.rau.o.strici.
ilie.claudiu90
9 Aug 2013, 14:12
postez aici pentru ca in topicul pentru injectie nu prea te baga nimeni in seama, am si eu o problema cu dacia mea injectie,chiar daca am schimbat filtrul de benzina cu unul original,am curat fisele si bujiile,la acceleratie mai puternica masina 'da in nas' o secunda,dar se zgaltaie toata masina ,dupa care incepe si ia viteza,care ar putea fi cauza?
S-ar putea sa i se traga de la senzorul de pozitie a clapetei (potentiometru) care nu mai transmite semnal corect la ECM.
B17XGG
10 Aug 2013, 12:35
Traductorul de unghi.
ilie.claudiu90
11 Aug 2013, 14:29
mai e ceva,este o mufa care vine sub corpul injectorului si se misca ,am incercat sa o scot dar nu iese,totusi mi se pare slaba...,daca o salt foarte tare in ture de exemplu in treapta a 3a daca ii dau talpa de la 2000 de ture pana la 3000-3500 de ture merge foarte prost ,dupa accea isi revine si fuge de rupe,si mai e ceva,am scos si mufa de la sonda lamda,si nu s-a schimbat cu nimic mersul masinii
tinker
11 Aug 2013, 19:03
la daciile pe injectie cand apesi acceleratia la maxim clapeta se deschide doar la jumate?ca la a mea asa am observat ca se intampla
B17XGG
11 Aug 2013, 19:11
Pai mufe sunt 3 (dupa cat mi-aduc aminte): 1) spre cabina - traductorul de unghi al clapetei, 2) spre fata - IAC (motorasul pas-cu-pas), 3) spre filtrul de aer - comanda injector. Despre care mufa este vorba ?
Masoara semnalul sondei Lambda cu un AVOhmetru digital. Tensiunea trebuie sa oscileze intre 0.3 si 0,9V. Daca sta la o valoare mica (sub 0,5V) sau oscileaza foarte lent este un semn ca a cam "obosit" si amestecul este mai bogat decat trebuie. De altfel ECM-ul trece in aceasta situatie pe o valoare "default" pentru a "drege" situatia pana la service. Lampa din bord nu este aprinsa ?
ionutbrf
11 Aug 2013, 22:34
va rog eu frumos domnu (alin.gavrila) verificati pompa de benzina (verifica cu pompa de benzina a unui prieten ) vau verifica cati (bari baga) am avut si eu aceeasi problema pana nam luat pompa nam rezolvat (verifica si sita din rezervor) sa nu fie murdara.
val2011
11 Aug 2013, 23:21
QUOTE(ionutbrf @ 11 Aug 2013, 22:34)
va rog eu frumos domnu (alin.gavrila) verificati pompa de benzina (verifica cu pompa de benzina a unui prieten ) vau verifica cati (bari baga) am avut si eu aceeasi problema pana nam luat pompa nam rezolvat (verifica si sita din rezervor) sa nu fie murdara.
Daca il rogi tu asa de frumos poate o sa incerce si cu alta pompa.
scz de off topic.
ilie.claudiu90
12 Aug 2013, 05:52
nu sta nici un bec din bord aprins,am sa desurupez azi sonda lambda sa iasa pe acolo gazele sa vad daca nu cumva este catalizatorul infundat...
alin.gavrila
14 Aug 2013, 10:34
Problema rezolvata.. DAR TOTUSI TIND SA CRED CA ESTE PENTRU MOMENT... pus mototras pas cu pas direct pe baterie ,(cu 2 fire). Schimbat polaritatea firelor pe baterie pentru actionare motorasului de vreo 7-8 ori. Conectat mufa motoras => relanti stabil.
Si merg asa cu ea de vreo saptamana fara probleme. Intrebarea este urmatoarea: De ce se tura daca motorasul nu functiona? repet mufa lui era scoasa si totusi turatia motorului fluctua intre 800-4000 . La pompa de benzina nu m-am uitat. Din pacate astazi a intervenit o noua problema, s-a rupt toba de mijloc din sudura. Avea 2 luni. Deh CONNEX.
Si app. de sita pompei de benzina.. am avut probleme cu ea acum doi ani cand nu mai pornea masina. Era plina de fragmente metalice (span)
Dupa ce le-am adunat din rezervor cu un magnet si am curatat sita nu am mai avut probleme.
Multumesc!
14 Aug 2013, 10:51:ionutbrf am vazut ca dezmembrezi masina. ce mai ai de vanzare?
B17XGG
14 Aug 2013, 16:43
Probabil ca motorasul pcp deplaseaza cu greu conul de inchidere a canalului de aer pt. ralanti (murdarie in canal ?). Fara mufa = fara control; putea sa fi ramas deschis, cine stie !? Acelasi lucru se poate intampla si la clapeta sau la defectarea (in zona de inchidere) a traductorului de unghi atasat.
ionutbrf
15 Aug 2013, 08:49
Re din masina mai am
Tot kitul de injectie (calculator,relee,motorasu cu tot corpu depe motor,catalizator)
Motorul-complet
kit ambreiaj folosit circa 1000-1200 km(discul este cumparat original)
Cutia de viteze functioneaza impecabil (are sigiliu din fabrica)
Electromotor (mic) functionabil
Alternator
Etrieri
Conducte frane cupru
Ambele usi spate
alin.gavrila
21 Aug 2013, 07:49
Problema cu turatia a revenit aseara. La relanti sta fix in 800 de ture dar in sarcina face ca toti necuratii
. Urmeaza schimbarea pompei de benzina. Ma puteti ajuta cu ceva sfaturi, pareri? Se schimba greu? O pot face eu? Multumesc.
fullhouse
21 Aug 2013, 12:48
O poti schimba tu linistit acasa. Scoti acel scut de pe rezervor, deconectezi cablurile si furtunele de benzina. Apoi demontezi prin desurubare acel inel metalic care fixeaza flansa pompei de rezervor. Scoti pompa cu tot cu acea flansa din plastic. Din punctul asta sigur te descurci si singur, desfaci tot ce e pe acolo si schimbi pompa si sorbul, strangi tot la loc si ai terminat
ionutbrf
21 Aug 2013, 22:05
Dupa ce schimbi pompa o sa mearga (te rog sa ne spui si noua cand termini si cum merge,si daca mai apar probleme)
alin.gavrila
22 Aug 2013, 06:46
Schimbat aseara pompa de benzina cu una noua. Operatiune destul de usoara ignorand vaporii de benzina. Montat totul la loc .... cheie ... si.. nici o schimbare
Am reusit sa ajung cu masina la servici astazi doar dupa ce am tensionat cablul de acceleratie cu agrafa aceea de langa MPP si am resetat calculatorul cat am fumat 2 tigari (vreo 20 de min). Binenteles MPP este anulat (scos din mufa). De ce asa functioneaza?
Am mai observat ceva ciudat: daca detensionez foarte putin cablul de acceleratie o ia razna din nou , si nu se mai stinge becul de injectie cand pun contactul pana nu apas putin acceleratia.
Ma gandeam ca e posibil sa fie de traductorul de unghi (daca asa se numeste mufa aceea prinsa cu 4 torx-uri) la care s-a jucat un "mecanic de garaj" cum a stiut el mai bine.
Multumesc
tinker
22 Aug 2013, 09:40
cand e contactu pe a2a pozitie se misca mpp? adica impinge clapeta de acceleratie?
alin.gavrila
22 Aug 2013, 10:46
da, dar momentan e anulat (are mufa scoasa)
Scoate motorasul de tot , vei avea relanti, te apuci il desfaci usor si il cureti.(pe dacia injectie era un tutorial cu operatiunea) .Am avut si eu pb asta si asa am rezolvat. Si nu mai incerca motorasul la baterie cauta o sursa de maxim 5-6 volti.
chiar daca ai scos mufa el ramane intr+o pozitie in care apasa pe acceleratie. daca vrei sa-l tii asa il alimenteyi separat si il dai la minim.
alexclaudiu2003
28 Aug 2013, 08:42
Eu iti zic sa schimbi senzorul temperatura apa, costa 30 lei unul nou.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.