alexclaudiu2003
28 Aug 2013, 08:33
Salut la toata lumea, am facut rost (gratuit) de o turbina de Passat 1.9 tdi care manca ulei. Am posibilitatea de ai pune rulmenti in lagare si de a o monta pe cureaua de accesorii. Nu vreau crestere spectaculoasa de putere, maxim 10 cp as fi foarte multumit, mai ales ca am refacut motorul si am planat si chiuloasa cu 1 mm. Masina mea nu consuma ulei si nu are pierderi de ulei la motor sau cutia de viteze. Am montat pe ea electroventilator si in curand am sa-i pun radiator de ulei. Credeti ca daca fac fulia tubinei sa aibe aceasi rotatie ca motorul o sa aibe randament ? Sau trebuie putin mai mica, de ex. la relanti in loc de 850 cat are motorul, turbina sa aibe 1500 rpm ? Carburatoru trebuie inlocuit, sau pentru o crestere atat de mica merge si asta ? Oricum, in primavara ma apuc de acest montaj, merge nu merge, eu incerc si am sa revin cu poze, poate pana atunci imi mai dati idei si sfaturi.
Va multumesc !
jcdenton
28 Aug 2013, 09:06
Cafenea ----------------> that way
DJ-55-AMC
28 Aug 2013, 09:23
Cred ca glumesti...
Daca vrei sa iti pui turbina pune-o cum trebuie. Sau pune-ti compresor, ala e actionat de vibrochen.
Insa daca nu stii exact despre ce e taina eu zic sa nu te bagi, altfel bubuie motorul in secunda 2.
Pare asa simplu de pus turbina...
pojarel18
28 Aug 2013, 11:39
Eu iti sugerez sa lasi masina asa cum este. Daca spui ca motorul e foarte bun la ce iti trebuie Turbo??. Daca totusi vrei ceva in plus... exista alte moduri de a creste puterea la Dacie. Foloseste functia search si o sa fi uimit..
Spor la treaba.
ArtVandelay
28 Aug 2013, 11:54
Tinand cont ca turbina in general se roteste cu 50.000 - 200.000 rpm (in functie de aplicatie), da, eu zic ca faci treaba buna cu 1500 rpm. da-i bataie !
e bine ca te-ai pregatit de supraalimentare.. micsorand camera de ardere
Daca te uiti mai atent la pozele de pe net, ai sa vezi sistemul de multiplicare a turatiei care face aceste compresoare sa fie functionale.
Fara el nu poti invarti destul de rapid rotorul ca obtii o crestere a presiunii din admisie.
Daca tot vrei sa cheltui bani si timp, poti trece la carburator dublucorp si aprindere electronica, astea sunt modificari testate.
alexclaudiu2003
28 Aug 2013, 12:11
Asa am zis si eu, ma costa maxim 150 lei adaptarea ei, macar incerc, chiar daca la final nu o sa mearga, nu-mi vine sa arunc turbina la gunoi, cu rulmenti in lagare, nefiind montata pe evacuare la temperatura inalta nu are nevoie de ungere, zicea cineva de turbocharger, adica sa arunc pe fereastra 10 mii euro pe el, transport din state si carburator special pentru el
) Si pentru o turatie mai mare a turbinei am sa o multiplic din dimensiunea fuliei, ca la bicicleta, o roata mai mare si una mai mica, dar pentru inceput am sa pun raport 1:1.
Nu are nevoie de ungere?
Bicicleta ai? Poate mai bine mesteresti la aia.
alexclaudiu2003
28 Aug 2013, 12:14
da ce ma alternatorul are ungere ? am si bicicleta.
aditza579
28 Aug 2013, 12:23
Ori folosesti tot ansamblul turbina-compresor si in felul asta poti face ceva (au facut si altii) ori o tii in casa si visezi la ce-ai putea face cu ea.
ArtVandelay
28 Aug 2013, 12:25
Cu un raport 1:1 tot ce o sa faci e sa obturezi admisia, adica sa obtii o scadere de putere. Dar la cum te vad eu.. e chiar mai bine pentru tine. Si restul masinii de pe strada. Spor la munca !
QUOTE
nefiind montata pe evacuare la temperatura inalta nu are nevoie de ungere,
Te-ai documentat cam ce temperatura au gazele de evacuare la diesel? dar la benzina ?
alexclaudiu2003
28 Aug 2013, 12:34
macar ca pulverizeaza benzina mai bine
oricum am sa o montez, am exagerat cand am zis 1:1, nu vreau sa obtin ceva spectaculos, maxim 10 cp in plus si 2-3 litrii benzina la consum.
ArtVandelay
28 Aug 2013, 12:52
A, inseamna ca am inteles eu gresit. Tu ai un model de turbina cu functie de pulverizare benzina, trebuia sa specifici de la inceput, nu toate au. Daca nu merge mai poti incerca cu un tub de spray, il umplii cu benzina si mai pulverizezi tu din cand in cand, atunci cand ai nevoie de putere de exemplu.
bucatzel
28 Aug 2013, 13:30
Initiatorul a primit cateva zile de pauza pentru exprimare grobiana.
Subiectul insa mi se pare de o importanta macsima, asa ca va rog sa contribuiti la dezvoltarea lui.
corbex
28 Aug 2013, 13:49
Mi se pare mai practic sa pui sub capota un tub de NOS, cu un furtunas care duce spre priza de aer si un buton in bord de inde sa reglezi debitul. Ieftin, bun si de efect spectaculos. In loc de turbina ar putea pune un cooler ce calculator in gaura filtrului de aer.
Markos
28 Aug 2013, 14:06
QUOTE(alexclaudiu2003 @ 28 Aug 2013, 09:33)
o turbina de Passat 1.9 tdi
care manca ulei.
Nu exista asa ceva, e la vrajeala topicu'
pojarel18
28 Aug 2013, 14:25
QUOTE(Markos @ 28 Aug 2013, 14:06)
Nu exista asa ceva, e la vrajeala topicu'
Esti prea tare
ca sa faca asa ceva i-ar trebui o turbina de camion de 7-8 litri de la care sa ia ventilatorul si sa il antreneze cu o curea.
altfel, poate doar asa, de evect auditiv.
Cum zice fostu' propritar a lu' milf-a:
fara turbo viata e pustiu
marksman
28 Aug 2013, 14:57
@kum: pai atunci are dreptate initiatoru' si merge turbina montata pe cureaua de accesorii. Doar asta vrea: un accesoriu
Io zic sa mareasca gaura de la jiclorul principal cam la 2mm si sa bage un furtun de la o butelie de oxigen in filtrul de aer. Turbo e mic copil pe langa asta.
dacotec
28 Aug 2013, 15:04
in principiu, cu un cooler de calculator obtii cresterea debitului de aer in admisie, nu cred ca ar mai fi nevoie de turbo la carburatie
bucatzel
28 Aug 2013, 15:08
Intr-adevar, numai sai fie cooler de 80. Cel de 120 e prea mare si da pe langa.
marksman
28 Aug 2013, 15:15
QUOTE(bucatzel @ 28 Aug 2013, 15:08)
Intr-adevar, numai sai fie cooler de 80. Cel de 120 e prea mare si da pe langa.
Merge si cu ala de 120. Cumperi o reductie de la Praktiker, ca au la reducere.
Markos
28 Aug 2013, 16:44
Sunteți praf, trebuie de 92.
Eu l-aș sfătui să taie turbina în 2,să facă câte o fulie la ambele și să o facă direct twin-turbo,dacă tot face o treabă,să o facă cum trebe.
QUOTE(corbex @ 28 Aug 2013, 13:49)
Mi se pare mai practic sa pui sub capota un tub de NOS, cu un furtunas care duce spre priza de aer si un buton in bord de inde sa reglezi debitul.
Tataee, chiar crezi ca mai merge ca la Buceag? Gata, s-a dus timpurile alea! In ziua de azi iei un pet de 3 litri, ii pui un cap-sifon si il umplii la sifonarie doar cu bioxid de carbon, fara apa. Asa se face NOSu' evtin!
BH 59 FIF
28 Aug 2013, 19:06
Din lipsa de timp n-am mai prea zabovit in ultima vreme pe Daciaclub dar ma bucur sa vad ca inca mai sunt idei crete
. Credeam ca au trecut vremurile astea, in raport direct proportional cu scaderea interesului pentru marca nationala. Ca fapt divers eu unul chiar astept cu interes prima Dacie 13xx cu compresor mecanic.
Markos
28 Aug 2013, 19:08
Mecanic e corbex.
QUOTE(BH 59 FIF @ 28 Aug 2013, 20:06)
eu unul chiar astept cu interes prima Dacie 13xx cu compresor mecanic.
de ce sa mai astepti cand poti fi chiar tu primul, turbina care papa ulei gasesti moca la baietii care schimba, te costa doar doi rulmenti de alternator !
<span class='edit'>28 Aug 2013, 20:16:</span>
QUOTE(Markos @ 28 Aug 2013, 20:08)
nu cred, avea unghiile curate, doar ceva bataturi la deste de la pix !
Markos
28 Aug 2013, 19:18
QUOTE(l@u @ 28 Aug 2013, 20:15)
turbina care papa ulei gasesti moca la baietii care schimba
are turbină
aia e vax albina , trebe una de chisat ca sa scoti totul din motorul ala ( pistoane prin chiulasa biele prin baie si supape pe auspuf!
BH 59 FIF
28 Aug 2013, 19:55
QUOTE(l@u @ 28 Aug 2013, 19:15)
de ce sa mai astepti cand poti fi chiar tu primul, turbina care papa ulei gasesti moca la baietii care schimba, te costa doar doi rulmenti de alternator !
Nu-mi dau seama daca vrei sa fii spiritual sau ironic da' ce dracu' are turbina in nevoie de kit de reparatie cu compresorul mecanic tot nu-nteleg. E relativ complicat de instalat (strict din punctul meu de vedere si avand drept termen de comparatie montarea unei turbine) dar tot trebe facuta si chestia asta la un moment dat. Cine stie, poate ca oi fi eu primul, de ce nu... Daca pe Logan s-a putut se poate si pe 13xx.
QUOTE(BH 59 FIF @ 28 Aug 2013, 20:55)
ce dracu' are turbina in nevoie de kit de reparatie cu compresorul mecanic tot nu-nteleg
stai putin sa ma duc la camara si sa aduc ceva visinata ca sa fim pe aceeasi lungime de unda, adicatelea sa ne intelegem unul cu altul ca acu sa mor io de inteleg ce scrii.
BH 59 FIF
28 Aug 2013, 20:39
Daca-ti pica bine... du-te.
nu stric eu visinata pe tine !
BH 59 FIF
28 Aug 2013, 20:42
Deci esti si zgarcit...
bucatzel
28 Aug 2013, 21:43
QUOTE(Markos @ 28 Aug 2013, 17:44)
Sunteți praf, trebuie de 92.
Te-ai ramolit, ce mai. Alea de 92 au aparut pe piata dupa ce ai vandut tu dacia aia a ta supersportiva. Si oricum alea de 92 nu erau bune la dacie, ci la reno, ca faceau turbionarea prea accentuata, si ajungeau moleculele de benzina dezordonate in camera de ardere.
Markos
28 Aug 2013, 21:45
Tu de stabilizator molecular n-ai auzit?
adica magnetul ala de se pune te tzava de benzina ?
Markos
28 Aug 2013, 21:48
Nu, ăla-i senzorul de noxe.
bygy007
28 Aug 2013, 21:52
QUOTE(BH 59 FIF @ 28 Aug 2013, 20:06)
. Ca fapt divers eu unul chiar astept cu interes prima Dacie 13xx cu compresor mecanic.
asta? [attachmentid=1627904367] , ii trebuie cirlig de remorcare
BH 59 FIF
28 Aug 2013, 21:54
Bine ma, fie cum ziceti voi.
Eeeee, abia acu meriti un cincizeci de visinata !
cdadan
28 Aug 2013, 22:11
Adevaru-i ca la turbina legata pe cureaua de accesorii nu s-a gandit nimeni pana acum. Este? O sa-l breveteze astia pe colegul initiator.
volint
28 Aug 2013, 22:16
QUOTE(bygy007 @ 28 Aug 2013, 21:52)
asta? ii trebuie cirlig de remorcare
Nu merge... ala-i compresor cu șurub...
bucatzel
29 Aug 2013, 00:22
QUOTE(Markos @ 28 Aug 2013, 22:45)
Tu de stabilizator molecular n-ai auzit?
Zeama aia de plosnite de se punea in rezervor? Aia era frectie la piciorul cel de lemn.
Iulikk
29 Aug 2013, 00:46
Nu bre. E un magnet ciumeg ce se pune pe conducta de benzina. Aranjeaza moleculele de benzina si astfel creste puterea motorului, scade turatia la aceeasi viteza si consumul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.