Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 1.6 8v->1.6 16v
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
iulica097
Daca vreau sa schimb motorul cu un 1.6 16v trebuie sa schimb si planetarele si ecu in sine ?
NorbertC
Înainte, trebuie să vezi prinderile de cutie dacă se potrivesc cu motorul nou. După care ai verificat astea, verifici suporții motor. Dacă astea sunt OK, verifici conexiunile cu ECU, dacă și alea se potrivesc mai trebuie doar resoftat cu soft de 16v. Atât.

Pe de altă parte, nu se merită o schimbare. Mai degrabă te-ai pune să pui ori motorul de 1.8 16v sau ăla de 2.0. Ieși mai bine.
iulica097
Cutia e aceeasi , ai dreptate dar eu vroiam sa il fac legal ca asa puteam sa pun vr6 pe el si bateam si 1.8 si 2.0 .
Dsign
E la mintea cocosului ca se poate. Doar e aceeasi caroserie.

Cutiile se potrivesc, sunt JH3 amandoua, asadar nu schimbi nici cutie si nici planetare.

Trebuie luat motorul cu tot cu instalatia lui electrica, cu calculator si cu suportul de pe lonjeronul dreapta. Mai trebuie : evacuare, conducte servodirectie, alte nimicuri enervante, fara de care nu poti da cheie.

ECU motor trebuie imperecheat cu UCH ca sa poata porni.

Dupa ce sunt toate puse la punct, motorul porneste si sta singur la relanti, se face o revizie : ulei nou, filtre noi, bujii noi, distributie noua, antigel nou

Dupa ce s-au facut astea, se face upgrade la franare - se pun discuri ventilate.


Toate astea le faci daca te pricepi si daca stii sa citesti niste scheme electrice. Dupa cum s-a pus intrebarea despre planetare.... da-mi voie sa am dubii legate de pregatirea ta tehnica. Mai ales ca trebuie sa modifici cate ceva in mufa de legatura dintre motor si masina.

Se poate omologa fara probleme la RAR, daca e totul in regula (catalizator, sonde, suporti motor, evacuare, admisie)
iulica097
Hmmm pare usor de realizat dar intre timp am aflat ca e foarte foarte scumpa o asemenea operatie si cred ca voi renunta..sad.gif
edy99
Daca tu crezi ca motorul ala se omologheaza usor, te inseli amarnic. Te costa mai mult omologarea decat pretul piselor schimbate in timpul procesului
Maskatu
Eu stiam ca la rar trrebuie sa faci dovada faptului ca acest transplant s-a facut intr-un service autorizat. Plus de asta un motor bun nu gasesti oe toate drumurile si nici ieftin nu este. Mai bine o vinzi si cumperi alta cu 16v.

Sincer nu stiu de ce vrei motorul ala. In oras consuma cat cisterna si caii aia sunt mai mult ponei lesinati. Mai bine un 1,5 dci.
iulica097
Daca cumperi motor nou din fabrica iti da dacia o hartie ca sa il omologhezi , daca iei sh se poate daca ai portofelul plin de bani... Nu imi place deloc dci , imi place 16v fiindca mi se pare un motor foarte elastic , ai 90% cuplu de la 2000rpm si abea la 3750rpm atinge cuplul maxim .
marian_ariciuc
ia legatura cu Melcu' de pe celalalt forum ca a modificat galeria de admisie, a facut niste serpi, 1.6MPI-ul lui trage aproape ca un 16V,
eu am 16V si am mers cu a lui Melcu' pot sa zic ca e mica diferenta.
fuzzzy
QUOTE(iulica097 @ 5 Sep 2013, 14:10)
Daca cumperi motor nou din fabrica iti da dacia o hartie ca sa il omologhezi , daca iei sh se poate daca ai portofelul plin de bani... Nu imi place deloc dci , imi place 16v fiindca mi se pare un motor foarte elastic , ai 90% cuplu de la 2000rpm si abea la 3750rpm atinge cuplul maxim .
*



Ai sunat la RAR sa intrebi? Sunt chiar curios de niste preturi pentru omologare..
george_scala_2004
nu stiu pentru motor dar eu cind am vrut sa fac recarosarea (doar sa schimb caroseria!) mi-aucomunicat un pret de m-a luat vijiiala: 600 euro fara tva...iar carosarea sa fie facuta in service agrat rar...acolo tot cam asa...
Leo0608
fuzzi, daca ai proiect si parafa + montaj, toate facute la service autorizat. Platesti doar noxele, ca e fix aceeasi masina, s-a montat de fabrica motoru acesta pe ea
Tine-ma la curent
Maskatu
De faptul ca are un consum mare 1,6 ele 16 v si chiar si 8v, vad ca nu zice nimeni nimic. Si nu o bagati pe aia ca are consum aproape cat 1,4 ca nu-i asa. Am mers cu 1,6 8 v si iarna daca faci abstractie de bord si te uiti doar la cb, ai putea spune ca esti in vreo straineza cu multi cai, judecand dupa consum. De 16v nici nu vreau sa pomenesc. La cati cai are mi se pare nejustificati cei 2-3 litri % in plus fata de 1.4.
Speedy
Maestre, 16v consuma mai putin decat polizoru' de 1.4, iferentele se vad si in oras, dar mai ales la drum lung.
fuzzzy
consuma mai putin iar raportul consum/putere e net superior..
Maskatu
Atunci de ce un duster cu 16v avea 11 pe cb?
Andyno
laguna 1.6 16v are cam acelas motor dupa logan (cred) are un consum de aproximativ 9 in oras mers normal. Metoda plin, plin. Inca sunt in teste cu masina nu am facut multi in cu ea.
In rest motorul trage foarte bine si se aude frumos in turatii mari. Bagi piciorul in ea si s-a dus.
Si baietii de la rar au fost surprinsi de motor ca trage bine si este ok la noxe. Probabil ca masina a fost ingrijita corespunzator chiar daca are 190 mii km...am si carte service cu stampila renault parca pana la 150 mii km.
george_scala_2004
greutate mai mare? unsure.gif
fuzzzy
Fiindca prafaciunea e mai grea.. ai mers cu logan 16v pana acum? E diferenta enorma intre consumul unui logan cu motor 1,6.16v si o prafaciune cu acest motor..
Maskatu
Am mers, tocmi de aceea spuneam. Si am cunostinte cu 1,6 8v care iarna nu il scot sub 10-11 si vara sub 9. Afara ia aproape 6. Dupa parerea mea 1,5 va ramane cel mai bun motor cand vine vorba de consum si se infige si bine.
fuzzzy
Este opinia ta, o respect, insa nu inseamna ca ai dreptate. Sunt curios la un test drive cu prafaciunea cu 1,2tce... dar in fine, deja sunt off-topic si imi cer scuze pentru asta.
Maskatu
Daca cbul minte, mint si eu, insa reflecta realitatea consumului dintr-un oras aglomerat. Probabil tu te gandesti la ce consum scoate doctorul prin deva, unde sunt 4 semafoare adunate. Nu-i acelasi lucru cu ce se intampla in bucuresti.

Ia spune tu cat consuma a ta. 7-8? Nu cred smile.gif
fuzzzy
Consuma 9-10 vara, iar iarna creste consumul cu aproximativ 1 litru... acum intr-adevar, trebuie sa refac consumurile (cred ca stii de ce), dar tu compari acelasi motor pe 2 masini diferite, iar stilul de mers afecteaza foarte mult consumul.

Pe scurt, motorul de 1,4 are foarte putine sanse sa consume mai putin decat 1,6 8v si mai ales decat 1,6 16v la un mers absolut normal, aici exclud consumurile date de producator ce sunt uneori chiar fanteziste.

Totusi, nu mai bine discutam diseara decat sa poluam topicul acesta?
zanzie
Postul de mai jos l-ai citit?

QUOTE(AL @ 16 Nov 2005, 15:49)
REZULTATE STATISTICE
(bazate pe consumurile declarate de dvs. in cadrul acestui topic)

Logan 1,4 MPI

urban: 9,15 l/100km........................................................ <=9,2 declarat de Dacia
urban Bucuresti: 9,23 l/100 km
urban alte localitati: 9,05 l/100 km

extraurban (preponderent sau exclusiv): 6,34 l/100 km...... >5,5 declarat de Dacia

mixt (din raportari): 7,37 l/100 km................................... >6,8 declarat de Dacia
mixt (ca medie urban/extraurban): 7,83 l/100 km.............. >idem
Logan 1,6 MPI

urban: 9,37 l/100km........................................................ <10,0 declarat de Dacia
urban Bucuresti: 9,50 l/100 km
urban alte localitati: 9,05 l/100 km (egal cu cel de la 1,4 MPI!!!)

extraurban (preponderent sau exclusiv): 6,48 l/100 km...... >5,7 declarat de Dacia

mixt (din raportari): 7,61 l/100 km................................... >7,2 declarat de Dacia
mixt (ca medie urban/extraurban): 8,27 l/100 km.............. >idem

Concluzii

1. in mod ciudat, valorile urbane (in special la 1,6 MPI) se situeaza SUB cele declarate de producator... asta se datoreaza in special raportarilor de la inceputul topicului, care sunt majoritar mici... probabil datorate regimurilor de rodaj si de obisnuire cu masina...

2. restul valorilor (mediilor), desi sunt peste cele declarate de producator, sunt plauzibile, nefiind radical diferite de cele indicate de producator...

3. Principalii factori de influenta ai consumului identificati in cadrul discutiilor sunt:
a)generali:
-lungimea parcurului pe care se calculeaza media de consum
-incarcarea/sarcina
-tipul de echipare/model (DA sau fara, tip alternator)
-erorile de metoda de apreciere e consumului (computer sau metoda plinului etc.)
-temperatura externa/anotimp
-folosirea AC
-calitatea benzinei

cool.gifspecifici consumului urban:
-lungimea traseelor zilnice
-aglomeratia (orasul si momentul din zi/saptamana)
-stilul de conducere in oras

c)specifici consumului extraurban:
-regimul de viteze si stilul de conducere
-tipul de drum (european modernizat, national/judetean, autostrada etc.)
*


fuzzzy
Pot spune ca este destul de realist si nu prea postul de mai sus.

Personal am scos si 5.0 ca si consum extern, dar o singura data si nu vreau sa repet experienta... oricum ca si mod obisnuit consumul extern se situeaza minim la 7-8%.

Cu un stil de condus mai lejer consider ca motorul de 1,6 8v poate scoate consum mai mic decat cel de 1,4 8v. Singura problema a postului de mai sus este obiectivitatea, nimeni nu poate fi sigur de cele declarate in topic.

Si eu pot spune ce consumuri fanteziste scot cu motorul meu insa ar fi minciuni sfruntate.

Prefer exemple clare, eventual de la cunostinte/oameni care pot fi obiectivi in cele spuse. Producatorii deja de mult timp mint in legatura cu consumurile de combustibil...

P.S. cu scuzele de rigoare, as prefera continuarea discutiei pe PM sau in alt topic fiindca acest topic tine de cu totul altceva.
zanzie
QUOTE(fuzzzy @ 25 Oct 2013, 18:23)


Prefer exemple clare, eventual de la cunostinte/oameni care pot fi obiectivi in cele spuse.


Cu alte cuvinte tu esti singurul posesor obiectiv de pe forumul asta. Mda.
fuzzzy
Cu alte cuvinte interpretezi..
Maskatu
Tu continui sa negi ca 1.6 consuma mult. Si ca sa fie treaba treaba sustii ca ar consuma mai putin decat 1,4. Cu alte cuvinte toata lumea din topicul ala minte inclusiv eu. Cu toate ca ti-am spus ca am si condus si am si prieteni care au consum mare cu ele. Vrei sa fac poze sau filme la cb?
marian_ariciuc
QUOTE(Speedy @ 23 Oct 2013, 20:32)
Maestre, 16v consuma mai putin decat polizoru' de 1.4, iferentele se vad si in oras, dar mai ales la drum lung.
*


corect!

topicul sa transformat in 1,6 16V vs. FUMU.5dci.

26 Oct 2013, 12:22:
QUOTE(Maskatu @ 25 Oct 2013, 18:28)
Tu continui sa negi ca 1.6 consuma mult............Vrei sa fac poze sau filme la cb?
*



ai condus, dar n-ai avut! ai condus 100m?
cate loganuri 1,6 16V ai codus? toate aveau consumul precizat de tine?
eu am avut supernova si am vazut ca intr-adevar are consum mic! raportul greutate/cp, este cam acelasi cu al Loganului 1,6!

PS: cand am avut probleme cu bobina de inductie si combinata cu regulatorul de presiune, cu supernova am mers 300km cu un plin!(cauta postarile cand ma plangeam de consum la Supernova, pe aici pe forum ca le vei gasi).
Dsign
Ce va mai place sa va lungiti la vorbaaaaaa... lungaaaa si DEGEABA!

Exista (pentru cine vrea sa se convinga) un user de pe forumul asta dar si de pe celalalt care a trecut de la 1.4 GPL cu peste 200 000 km (fost taxi) la 1.6 16v, absolut legal, fara sa aibe vreo respingere. A luat din prima ITP-ul si omologarea, actele s-au facut din prima. Cost pana in 1000 lei.

Mai mult decat atat, motorul a fost montat in timp record de catre niste amatori (in sensul ca nu sunt mecanici auto, doar oameni pasionati care stiu sa invarta o cheie si o surubelnita)

Masina a iesit perfect la toate testele : frane, articulatii, noxe.

Userul este Alexpeed, pentru cine mai are de comentat aiurea poate sa vada cu ochii dumisale "minunea"

Asa ca, in loc sa vorbiti aiurea din auzite, documentati-va, folositi timpul in favoarea voastra.

Ah, ca era sa uit, motorul s-a omologat cu tot cu instalatia GPL pe el.
razvanamza
si inca merge foarte bine. Cam ramane des fara talon pustiu', ca nu se lasa de prostii cu roti si viteza in localitate, dar mesina mere ceas!
marian_ariciuc
de ce n-ar merge?
ce are? doar e omologat.
personal, sunt de parere ca sunt chestii ce le faci acasa, mai bine ca fabrica. smile.gif
a, uitasem, chiar daca merge, tot nu e merge domne pentru ca e logan!
ca aia de la haznale: chiar daca e de bine, daca se aude din gura lui basescu > nu e bine, auzi ce spunee, ne face de rasul ue.
tot aceeasi chestie excl.gif .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.