Vand module DRL (lumini de zi) cu functie follow me home.
Pentru orice intrebari puteti sa scrieti aici. Am instalat modulul pe mai multe marci de masini, inclusiv Dacia Logan si in ultimile 6 luni de cand le fabric nici unul nu s-a intors inapoi.
Am facut o prezentare in partea de jos si am punctat si avantajele acestui modul in comparatie cu altele de pe piata.
1. Ce este un modul DRL:
Un modul DRL (Daytime Running Lights = Lumini de Zi) este un dispozitiv prezent pe majoritatea automobilelor noi și are ca scop creșterea vizibilității în trafic. Sistemele DRL au apărut pentru prima dată în tările din Peninsula Scandinavă, prima țară din lume care a impus folosirea lor fiind Suedia în 1977. Canada a fost prima țară în care legea cere ca luminile de zi să fie obținute prin folosirea fazei lungi la o intensitate scăzută. Astfel de sisteme DRL s-au instalat din fabrică atât pe mașinile vândute în Canada cât și pe cele vândute în țările Scandinave.
Modulul DRL FMH 60 este un dispozitiv inteligent care aprinde doar becurile farurilor automat după pornirea motorului. Astfel pe timpul zilei protejați becurile de poziție (din faruri și stopuri), precum si becurile de bord. De asemenea, prin folosirea sistemul DRL FMH iluminarea sistemului audio și ceasului vor rămâne aprinse la intensitate maximă, deci le veți putea citi cu ușurință.
2. Avantajele modulului DRL FMH 60+:
• Instalare facilă, doar 5 fire de conectat direct in compartimentul de sigurante - urmând instrucțiunile care vin in pachet oricine poate instala modulul în mai puțin de 15 minute.
• Aprinde luminile doar când motorul este pornit, bateria nu se va descărca dacă este pus doar contactul. Nu veți mai uita luminile aprinse pe timp de zi.
• Intensitatea luminii este reglabilă în zece trepte de la 0% (oprit) până la 60%. Limitarea a fost introdusa pentru a nu deranja ceilalti participanti la trafic. Intensitatea va fi memorată chiar dacă deconectați modulul de la bateria mașinii.
• Are funcție “follow me home” integrată – când se oprește mașina luminile vor ramăne aprinse pentru 30 secunde pentru a ilumina calea către casă.
• Se poate monta atât pe becurile de fază lungă, cât și pe becurile de fază scurtă.
• Consum foarte mic: 36mW în stand-by.
• Crește durata de viață a becurilor cu pănă la 70% și protejează bateria mașinii prin implementarea următoarelor funcții:
o Becurile sunt aprinse/stinse treptat pentru protejarea filamentului și mărirea duratei de viață.
o Becurile sunt aprinse la o intensitate redusă.
o Becurile aprinse numai după ce motorul a pornit (dupa aproximativ 5s de la pornirea motorului), deci sunt protejate de regimul tranzitoriu (căderea și apoi ridicarea tensiunii) care apare la pornirea motorului.
o Circuitul este astfel construit încât niciodată pe bec nu se vor depăși curentul și tensiunea recomandată de producător.
o Nu mai există riscul să uitați luminile aprinse.
• Sistemul audio și ceasul vor rămâne aprinse la intensitate maximă, deci le veți putea citi usor pe timp de zi.
• Modulul este construit respectand standarde de calitate ridicate:
o Protecție la inversarea polarității
o Protecție la supratensiune
o Protecție la scurcircuit
o Protecție la condens si praf
o Gama de temperatură de lucru garantată: -40ºC...125ºC
Modulul functioneaza standard doar cu becuri halogen (becuri standard)! Nu functioneaza cu instalatii Xenon datorita contructiei acestora (instalatiile cu Xenon nu accepta dimming).
Mentionez ca modulele sunt construite de mine si de un coleg, este un produs 100% romanesc dpdv al conceptului si constructiei. Piesele sunt luate de la producatori internationali cunoscuti, nu lucram cu "chinezarii". Piesele ne sunt livrate de un cunoscut retailer european. Suntem electronisti cu experienta de 8 ani si am supus modulul multor teste inainte de a ajunge la varianta finala.
Pentru inceput modulele sunt disponibile pe baza de comanda, aici sau prin mesaj privat. Livrarea se face in functie de stoc in maxim 2-3 zile lucratoare pentru Bucuresti si maxim 7-8 zile la trimitere prin Posta Romana. Imi puteti trimite comenzi si prin e-mail la paul_vali82@hotmail.com.
Pentru a eficientiza livrarea, daca sunt multe comenzi pentru provincie voi strange comenzile pentru provincie in fiecare saptamana pana vinerea si le voi pune la posta pe toate odata cel tarziu sambata dimineata.
Pretul este de 75RON doar pentru membrii clubului cu instalare gratuita sau livrare gratuita prin Posta Romana.
Cateva poze cu modul de instalare si functionarea pe Dacia Logan:
1. Conectarea modulului in compartimentul de sigurante
2. Motor pornit, maneta lumini pe OFF =>DRL ON. martorul de faza lunga confirma functionarea modulului DRL.
3. Motor pornit, pozitii aprinse => DRL OFF
4. Motor pornit, lumini de zi aprinse => DRL-ul este in continuare OFF si va ramane asa pana cand maneta de lumini se va intoarce in pozitia OFF
Pasii de instalare pentru Dacia Logan (vezi poza 1):
1. Se deconecteaza siguranta modulului DRL (plasata pe firul rosu) a modului DRL.
2. Se conecteaza masa (firul negru) pe surubul care tine prins panoul de sigurante. Se strange bine pentru a asigura o masa buna muntajului. Optional se poate utiliza si o saiba nevopsita.
3. Se conecteaza alimentarea (firul rosu) in paralel pe siguranta de la inchiderea centralizata (20A), prima coloana, a doua siguranta de jos. Am ales aceasta siguranta pentru ca este de current mai mare (20A) si inchiderea centralizata se foloseste rar, deci consumul pe aceasta va creste doar ocazional la inchiderea/deschiderea usilor. Practic poate fi utilizata orice alta siguranta de minim 20A si care sa fie conectata direct pe Vbat (nu prin contact).
4. Se conecteaza firul galben (iesirea modulului DRL) in paralel pe una din sigurantele de faza lunga. Eu am ales siguranta de pe al patrulea rand, a doua siguranta de la stanga la dreapta.
5. Se conecteaza semnalul de pozitii (firul albastru) in paralel pe una din sigurantele de pozitie. Eu am ales siguranta de pe al patrulea rand, a treia siguranta de la stanga la dreapta.
6. Se conecteaza semnalul de contact (firul portocaliu) in paralel pe siguranta de oglinzi (a treia coloana a treia siguranta de jos). Practic se poate conecta la orice alta siguranta care este trecuta prin contact.
7. Se pune siguranta de pe firul rosu a modulului DRL.
8. Se porneste motorul si se verifica buna functionare a modulului DRL - faruri aprinse pe faza lunga dupa cateva secunde de la pornirea motorului confirmata si de martorul de faza lunga din bord, oprirea modulului la punerea semnalului de pozitii, se opreste motorul si se verifica daca functia follow me home este activa. Daca se doreste se poate activa/dezactiva functia prin apasarea butonului rosu cand motorul este oprit.
9. Modulul vine setat la o intensitate de 40%, optima din punctul meu de vedere pentru luminile de zi. Daca deranjeaza ceilalti participanti la trafic, aceasta se poate scadea la 30% prin apasarea butonului rosu. Cresterea peste 40% se face pe propria raspundere dpdv al incomodarii celorlalti colegi de trafic (eu sincer nu o recomand). Fiecare apasare va creste intensitatea pana la 60%, apoi o va lua de la 0%: 40%->50%->60%->0%->10%->20%->30%...
3 Sep 2013, 09:19:
La comanda pot face si module pentru comanda LED-urilor DRL. Acestea aprind LED-urile la 100% din putere doar dupa pornirea motorului. Pretul pentru un astfel de modul este de 50 RON fara montaj, livrare gratuita prin posta romana.
In cursul zilei voi pune si documentatia pentru ambele module.