Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu mai intra in viteza
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
zax
Aseara cand am ajuns acasa am trecut printr-o balta pana la mijlocul masinii. M-am mai invartit vreo 5 min pana am gasi loc de parcare, am parcat si totul a fost ok. Azi de dimineata am apasat ambreiajul (masina fiind in a I-a) si cand am dat la cheie masina a sarit inainte. Am pornit-o la punctul mort si evident ca nu a vrut sa intre in viteza. M-am uitat si la parghie pentru orice eventualitate - functoneaza, nu e cablu rupt. Concluzia de tras? S-a spart placa. Parerea mea e ca aseara cand am trecut prin apa ambreiajul era incins si s-a decalit placa. Probabil ca nu s-a racit totusi de tot dar azi de dimineata cand placa era rece au crescut tensiunile in ea si a pleznit cand am apasat ambreiajul.
Acuma eu mai trag nadejde ca ar mai putea fi si altceva si poate nu tre' sa schimb placa ca mi-e groaza. 3 intrebari:
1. ar putea fi si altceva? ce?
2. cat mai costa o placa de presiune pentru o berlina din 98 (modelul anterior celor cu "zambetul lui Iliescu) si cum o recunosc, ca n-as vrea sa-mi dea tanti de la magazin vreo alta placa si sa ma trezesc la service ca nu se potriveste. A, daca tot incepti ziceti ceva si de un disc si un rulment ca pe ultimul il schimb sigur, iar la primul ma mai gandesc!
3. Foarte important: cam cat mai costa manopera?Intrebarea e adresata celor care au schimbat in ultimile luni 6-7-8-9 luni ambreiajul!
Ov
nu s-a spart placa. S-a lipit discul de placa (din cauza baltii pe care ai luat-o aseara). Baga in marsarier, tine ambreiajul APASAT si da cu TUPEU la cheie. O sa se smuceasca 2 metrii dar o sa se dezlipeasca. Eu am patit-o de 2 ori pana acum
zax
Multzam! O sa incerc diseara!
raptordivx
Chestia asta mai poate fi de la craboti. Daca sunt distrusi .. nu mai intra in viteza cat te-ai chinui.
Sir_Alex
Daca solutia de mai sus nu te ajuta, iata cateva informatii.

Eu am schibat placa la o Nova acum o luna - 800.000 manopera.

Recomandarea mea este sa schimbi placa, disc si rulment daca tot ti se va scoate motorul ca sa se remedieze problema. Placa te va costa cam 1.500.000.

Placa de Berlina, din cate stiu eu este cel 180 DBR, adica cea mai mica. (nu bag insa mana in foc).
zax
A mers! 124.gif Chiar a mers!! Nici nu va dati seama ce fericit sunt. Ma tocau aia de bani si masina n-avea nimic! Intrebarea ce urmeaza inevitabil este de unde stiu daca totusi e placa sparta? Se simte in vreun fel cand apas ambreiajul? Pentru ca nu-mi venea sa cred ca ca poate fi asa simplu mai ales ca vineri seara n-a vrut de nici un fel sa se dezlipeasca. Am dat si in marsarier (cu frana de mana trasa ca n-aveam spatiu de manevra) si intr-a cincea, nimic. Dadeam la cheie pana se oprea electromotorul. Acum imi dau seama ca masina se misca un pic chiar cu frana de mana si inloc sa dea un soc pe disc se oprea usurel si electromotorul nu avea forta sa desfaca discul. Sambata dimineata am incercat iar. Am bagat a 5-a, frana de mana era trasa de vineri iar socul era si el tras ca o pornisem un pic pe liber. Am dat la cheie, si dupa un mic "tzac" a pornit si motorul, cum nu mai pornise de mult. Ideea e ca peste noapte se blocase un pic si frana de mana si nu s-a mai miscat masina. Acu ma gandesc sa o las tot timpul cu socul tras ca poate porneste mai bine dimineata. Oricum, "long story short", a mers si Ov, meriti o bere.
Totusi astept un raspuns la chestia cu simtitul cand e placa sparta ca data viitoare ar putea fi placa sparta si eu sa omor si electromotorul incercand sa dezlipesc discul.
Sir_Alex
De simtit nu prea ai cum sa simti. Daca iti intra fara probleme in viteze, atunci totul este in regula. Daca tot ai avut problema asta, verifica si cablul de ambreiaj sa fie in conditii bune.
zax
Adica cum sa verific cablul? Ca doar nu m-oi apuca sa dau cablul jos? Oricum, nu vad motivu,l pentru ca de functionat functiona, am pus pe cineva sa apese ambeiajul si parghia se deplasa. Ma gandesc doar daca atunci cand apas ambreiajul merge mai usor daca e placa sparta sau daca se aude un tros puternic si imposibil de scapat atunci cand crapa (n-am patit-o niciodata si sper ca nici nu voi avea ocazia).
Ov
QUOTE(zax @ 26 Sep 2005, 09:01)
Totusi astept un raspuns la chestia cu simtitul cand e placa sparta ca data viitoare ar putea fi placa sparta si eu sa omor si electromotorul incercand sa dezlipesc discul.
*



pai simptomul este acelasi, adica nu poti sa bagi in viteza cu motorul pornit. Tie ti-am zis ca nu e pt ca ai spus ca ai dat in balta mare wink.gif
zax
Hmmmm...! nasol. Ma rog, eu sunt multumit ca am scapat ieftin. Data viitoare o sa am grija sa nu mai consider ca dacia e tanc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.