Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: kilometraj
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
alexxutzu02
buna seara.imi primul rand imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie dar sunt nou pe acest forum.De curand m-am apucat de restaurarea unui model de dacia 1410 mai vechi pe care il am in familie din 1989...dupa am facut toate cele atat la aspect cat si la motor am intampinat urmatoarea problema.am schimbat pinionul de plastic din cutia de viteze(5 trepte) am schimbat cablu de kilometraj dar tot nu mi indica cum trebuie viteza care at trebui sa am....spre expemplu cam pe la 120 la ora imi indica 70 la ora dar pe langa asta se aude si un sunet foarte urat care vine de la kilometraj....tin sa zic ca am schimbat motorul 1.3 cu unul 1.4 am schimbat cutia de viteze cu una in 5 trepte ...va rog frumos ajutati-ma ca ma scos din sarite kilometrajul...am pus un bord cn4 si ceasuri fara turometru.multumesc frumos si inca o data mi de scuze daca am gresit sectiunea
pcostica
in afara de zgomotul enervant ceasul ala nu are nimic iti indica MILE pe ora.
Bafta!
aliceman
eu cred ca iti arata mai putin pentru ca ai cauciucurile prea mari, verifica dimensiunea cauciucurilor si vazi daca corespunde cu ce scrie in talon.
sebymesteru
Daca ceasu' ala indica in mile,eu ma calugaresc... Ori e defect,caz in care dai jos panoul de instrumente(ceasurile) si pui alt kilometraj ori pinionul din cutie nu e bun... Presupun ca aia 120km/h i-ai masurat cu un gps,ceva. De la cauciucuri nu-ti poate da asemenea diferenta,nu cred ca ai roti de ARO....
DJ-55-AMC
Eu am roti de ARO 10 dar nu e nici decum diferenta aia astronomica. Mie imi bate acu' de la kilometraj si trebuie sa schimb ceasul. E simplu de schimbat.
Sau cumperi tot ansamblu de ceasuri si il schimbi cu totul.
pcostica
QUOTE(sebymesteru @ 7 Sep 2013, 14:38)
Daca ceasu' ala indica in mile,eu ma calugaresc...
*


70x1.6=112~120 cum ceasurile indica de obicei un pic mai mult eroarea mea nu e mare.
Bafta!
p.s-poti sa-ti alegi manastirea biggrin.gif
DJ-55-AMC
Poi si de unde are el prietene ceas in MILE? Eu ma indoiesc sa fi venit din fabrica masina asa.
pcostica
nu ceasul e problema ci pinionul si melcul din cutie.
Bafta!
alexxutzu02
nu am ceas in mile smile.gif)) este o dacie foarte veche doar ca am schimbat foarte multe pe la ea...inclusiv cutia....pinionul din cutie l-am schimbat dar si cablul de km.....problema este ca am probat 3 ceasuri pentru masurarea kilometrilor....1 din ele indica in loc de 120 km /h 75-80 km h altul indica fix 60 de km cand am 120 km iar cand am 100 indica 50:))) deci indica viteaza mea pe jumatate....dar mi se aude un sunet in ceasul de kilometraj in timp ce merg...la toate 3 ceasurile se aude acelasi sunet...ma disperat m-ai am sa schimb cutia cred:))) .
pais_valenciano
si la mine vine un zgomot de plastic care se freaca sad.gif mai alesc cand e rece, iunie, iulie si august nu se aude, cum scade temperatura sub 30 de grade incepe bazaiala sad.gif
ce trebuie sa i fac? unsure.gif
PH-06-BOA
Nu cred ca schimbarea pinionului (piulita), si a reductorului, poate duce la o asa eroare. Ca face zgomot la toate trei vitezometre, se poate ca pe cablu sa fie o piedica care sa lase cablul sa mearga in suturi, si rotirea cablui facanduse greu, inertia acului nu poate indica maximul cand scapa cablul, ci face media. Incearca si alt cablu. Doua blocuri de aparate am si eu, daca ii trebuie cuiva. Vitezimetrul se poate regla in anumite limite (poate +/- 20km/h), dar nu de la 70 la 120, numai daca intre discul de aluminiu si magnet, nu a patruns cumva, vaselina (ca se poate, si am intalnit). Undeva langa talerul de aluminiu, care e rotit de magnet, e o saiba care separa campul magnetic, prin reglarea cu ajutorul unui surub. Prin apropiere sau departarea ei, se regleaza forta campului magnetic, facand sa se roteasca acul, in functie de reglaj.Daca diferenta intre Nr de dinti ai reductorului si al piulitei de pe balador, ar fi asa de mare, nici nu s-ar cupla intre ele. Deci, tot cablul sau ceasurile au ceva. La fel si la roti, nu se poate sa fie diferenta mai mare de 5-6km/h, pe cand la tine, e la jumatate (chiar in mile, dupa formula de mai sus). Ca la rece face zgomot, vaselina de pe cablu devine vascoasa, dublata de fire rupte la cablu sau curbe inchise ale cablului.
pavel_daniel
Salut.Am impresia ca trebuie sa schimbi si ceasul de kilometraj.Cutia in 4 trepte are,daca nu ma insel ceas de 160km iar cea in 5 trepte,de 180.De acolo si eroarea.Succes
mecanick_maverick
Inainte de a mai tot schimba ceasuri , vezi daca nu cumva ai gresit la montarea cablului .
Se monteaza intii cablul la ceas in timp ce altcineva roteste usor de celalalt capat al cablului ptr. a intra corect capatul patrat al cablului in locasul sau , asa se poate verifica si daca apar sunete anormale in ceas la rotirea cablului .
De abia pe urma se cupleaza la cutie ( preferabil in viteza si cu o roata suspendata si rotita usor in timp ce bagi cablul ) . Daca si asa mai indica eronat sau se mai aud zgomote suspecte din ceas in timpul mersului , ar trebui pusa problema repararii - schimbarii ceasului .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.