Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: “La un impact frontal cu peste 60 km/h toti din
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2, 3, 4
kikked
El afirma ca intre 20-60 km/h, la un impact frontal ai sanse sa supravietuiesti, deci doar sanse. Peste 60, el spune ca toti pasagerii sunt istorie. Oare are dreptate?

http://www.ziarulring.ro/stiri/interviu/21...n-masina-moare-
Markos
De-aia testeaza aia de la EuroNCAP impactul frontal la 64 la ora, sa vada cum crapa toate manechinele.
bucatzel
Nu-s doua accidente la fel.

Unii au scapat in accidente cu 100 km/h, fix din cauza ca nu purtau centura. Asa cum altii au crapat chiar la viteze mai mici.

Dar statistic vorbind, cam are dreptate omu'.
l@u
QUOTE
Domnule Constantin Aur, Guvernul a anunțat cã trebuie înființate centre de pilotaj pentru a-i învãța pe șoferi sã evite accidentele.


omu vrea sa isi lanseze bisnisul !
D-Ice
Varianta la bisnisu` lu` domnu` Aur e NFS. biggrin.gif
Avantajul e ca e mai ieftin spre moka.
Ov
dezavantajul: ca n-are absolut nicio legatura cu realitatea
D-Ice
Io zic ca e mai util sa invete marlanu` cum se parcheaza corect, decat balarii de genul derapaje controlate & shit. Ideal e sa invete gugumetele cum sa nu intre in derapaj.

@ov. Pai la cum evolueaza traficul eu zic ca in curand se va preda in scolile de soferi. biggrin.gif
dacis
Povestea acum ceva ani un nene de la pompieri ca a vazut un accidente cu un gipane solid si superdotat in materie de siguranta activa si pasiva in care au murit toti pasagerii (trei ori cinci, ca am uitat), desi sistemele de protectie si-au facut perfect treaba. Mai mult, decedatii aratau aproape impecabil, fara nici o urma de lovitura grava. Motivul mortii: distrugerea organelor interne. Cauza: masina a lovit un corp rigid, adica ceva gen pod, care nu s-a daramat / spart etc. Spunea nenea ala un lucru care m-a cam mirat: ca lovirea unui asemenea obiect rigid (pod, capat de pod, stalp slid, care nu cade la impact adica, etc.) este la peste 80 km/h mai periculoasa decat impactul frontal a doua autoturisme de greutati relativ apropiate cu suma vitezelor tot de 80km/h. Pentru ca cica fortele se distribuie / disipeaza altfel cand obiectele sunt ambele mobile si deformabile decat cand un obiect este mobil si unul perfect rigid / indestructibil. Nu stiu ce sa zic. Asa o fi.
MuciX
Aceeasi concluzie pe care au tras-o cei de la Top Gear (sau erau Fifth Gear???) cand au pocnit un smart de un zid de beton (tot nedeformabil) pe la 120 kmph. Masina si-a facut treaba impecabil, dar nu ar fi supravietuit nimeni fortelor implicate.
gabize
Fizică elementară.
Markos
QUOTE(dacis @ 26 Sep 2013, 19:31)
Spunea nenea ala un lucru care m-a cam mirat: ca lovirea unui asemenea obiect rigid (pod, capat de pod, stalp slid, care nu cade la impact adica, etc.) este la peste 80 km/h mai periculoasa decat impactul frontal a doua autoturisme de greutati relativ apropiate cu suma vitezelor tot de 80km/h. Pentru ca cica fortele se distribuie / disipeaza altfel cand obiectele sunt ambele mobile si deformabile decat cand un obiect este mobil si unul perfect rigid / indestructibil. Nu stiu ce sa zic. Asa o fi.
*


Asta-i fizică elementară, la mintea cocoșului. În cazul impactului frontal între două turisme, ambele se deformează, absorbind din energia cinetică. În cazul impactului frontal al unui turism cu un element rigid (zid, stâlp, cap de pod etc), se deformează doar turismul, deci e mai nasol. Ei bine, turismul ăsta trebuie să se deformeze cât mai "inteligent", a.î. să absoarbă cât mai mult din energia impactului. Pe partea asta a evoluat destul de mult industria auto.

Evident, totul funcționează până la o limită. Care nu este însă, în niciun caz, 60 la oră, cum zice domnu' Titi (repet, testul frontal EuroNCAP - cu peretele - are loc la 64 la oră, nu l-ar mai face nimeni dacă oricum ar mierli-o toți). La viteze mari, deja vorbim despre leziuni foarte grave ale organelor interne datorită decelerării foarte mari, decelerare ce generează forțe de compresie care pot duce la hemoragii fatale. Asta chiar și în cazul ideal în care turismul este un "tanc" (în realitate, vorbim despre un cumul de tipuri de leziuni, iar hemoragiile interne pot apărea și datorită loviturilor violente - ți-a strivit bordul cutia toracică sau ai dat tare de tot cu prostu-n stâlp; dacă ești într-o coajă de Matiz, degeaba se deformează el artistic, dacă ajungi cu picioarele-n portbagaj). Asta chiar și în condițiile în care elementele moderne de siguranță pasivă (airbaguri, centuri cu pretensionare pirotehnică și limitator de efort) contribuie la micșorarea decelerării corpului/capului, până la un punct însă.

Nu există o valoare universală fatală a decelerării pentru om, depinde de organismul fiecăruia. E unanim acceptat că tulburări pot apărea începând cu 6-10G, însă aici e vorba despre o expunere mai lungă și despre tulburări nefatale. În cazul unui impact frontal, decelerarea este de scurtă durată, dar poate atinge valori babane. Chestiile urâte apar, se pare, pe la 20-30G. Un colonel de aviație nebun pe nume Stapp a stabilit recordul mondial prin 1948, supraviețuind - voluntar! - unei decelerări de 46.2G în 1.4 secunde.

Ca o concluzie, contează și mașina, și organismul, și bulanul fiecăruia. Dar nu poți emite axiome de genul "la peste 60 / 75 / 98 la oră o mierlește tot ce-i viu în mașină". Limita există pentru orice mașină și orice pasager, dar n-o poate calcula nimeni cu exactitate. Poate fi 82, poate fi 106.
vijelie
Multumim, Markos !
MihaiD
QUOTE(MuciX @ 26 Sep 2013, 18:35)
Aceeasi concluzie pe care au tras-o cei de la Top Gear (sau erau Fifth Gear???) cand au pocnit un smart de un zid de beton (tot nedeformabil) pe la 120 kmph. Masina si-a facut treaba impecabil, dar nu ar fi supravietuit nimeni fortelor implicate.
*



Atunci cum a supravietuit Kubica la un impact fronal de 300 km/h cu un zid (nu a avut absolut nimic dupa; aprox. 30G decceleratie in momentul impactului):


Botul deformabil a unei masini de F1 nu este mai mare decat partea din fata a unui Smart, dar isi face treaba mult mai bine...

Ps.: daca va uitati la americani la Nascar, Indy, etc... astia au accidente la viteze foarte mari (>300 km/h) odata la cateva curse, de obicei cu masina in zidul de beton al ovalului si scapa fara probleme.
bmwh548
Tu compari tehnologia din F1 (si chiar Nascar) cu ce gasesti pe masinile de serie? Trecand peste diferentele de la capitolul structura de rezistenta, ai vazut recent ce au aia in jurul gatului spre exemplu?
Markos
După ce-a pupat zidul a traversat pista (cu o rostogolire pe traseu) și-a mai servit un impact lateral nasol de tot (i-a făcut capul ca la cățelușii din berline). Unii zic că impactul lateral puternic e chiar mai păcătos decât cel frontal, capul neavând niciun punct de sprijin important (la F1 există totuși "gulerul" ăla de protecție, vital). A avut zile.
MihaiD
QUOTE(bmwh548 @ 26 Sep 2013, 21:32)
Tu compari tehnologia din F1 (si chiar Nascar) cu ce gasesti pe masinile de serie? Trecand peste diferentele de la capitolul structura de rezistenta, ai vazut recent ce au aia in jurul gatului spre exemplu?
*



Nu, bineinteles ca nu compar, doar subliniam faptul ca corpul uman poate sa suporte forte G foarte mari(pe durate de timp mici), atat timp cat felul cum sunt aplicate fortele este controlat. Sunt sigur ca deformarea botului unei masini de F1 este calculata foarte exact ca sa nu produca leziuni interne pilotului la deccelerari foarte mari, mai este dispozitivul Hans careprotejeaza coloana cervicala, rollbar-ul protejeaza pilotul in caz de rasturnare, etc... O parte din toate astea pot fi imprumutate si in industria auto, dar bineinteles apare factorul de cost/profitabilitate...
kikked
Ok, dar Titi Aur zice de impact frontal la 60km/h, in acest caz, la ce forta G sunt supusi pasagerii masinii de mor cu totii?
bmwh548
Cate modele de masini/tipuri de "obstacole" atatea valori. Sau ai citit din 2 in 2 si atunci pe diagonala?
IRONICK
Pana la impact, oare cati isi 'regleaza' pozitia la volan? Ca si centura este buna, dar daca este pozitionata peste burta si mai sus de clavicula, oare ce face?
volint
QUOTE(Markos @ 26 Sep 2013, 19:40)
Asta-i fizică elementară, la mintea cocoșului. În cazul impactului frontal între două turisme, ambele se deformează, absorbind din energia cinetică. .

.........



*




Trag concluzia ca-i buna comparatia intre fomei si masini... fiecare tre' sa absoarba la un moment dat ceva. Culmea!!! tot la un impact frontal (frunte, bot...) se intampla "sugerea" surplusului de energie.

user posted image user posted image
dizzy
Vitezele autovehiculelor nu se aduna in cazul unui accident frontal.
In cazul in care doua vehicule identice A si B se ciocnesc perfect frontal ruland fiecare cu 40km/h, este echivalent cu o ciocnire de zid la 40 km/h a fiecaruia dintre ele. Nu este echivalent cu o lovitura cu 80 km/h de zid nedeformabil.
Hai sa luam viteza de 60km/h. Vehiculul A are 1000kg Vehiculul B are 1500kg, masini din aceeasi generatie. Vehiculul A va fi mai deformat decat vehiculul B pentru ca impulsul lui B e mai mare decat A.
Daca impactul nu are loc bara in bara ci B e mai inalt decat A, atunci B se va " urca" peste A si il va "strivi".
nik1965
QUOTE(dizzy @ 27 Sep 2013, 06:58)
Suma vitezelor autovehiculelor nu se aduna in cazul unui accident frontal.

ma duc sa pun cartile de fizica pe foc ...
gabize
dizzy vrea să spună ceva, da' nu corect.

Ideea, pe scurt, e că dacă două autoturisme colizionează frontal, în funcție de masa fiecăreia, dar nu numai, impactul resimțit e diferit. Ele nu înțepenesc pe loc, există o mișcare a vehicolelor după impact. Una poate decelera mai puțin, împingând cealaltă mașină pe direcția ei inițială de deplasare, iar mașina împinsă va decelera mult mai violent, deoarece nu doar că se oprește brusc în loc, ci primește și o traiectorie negativă, la 180 de grade față de direcția sa de mers.
Ăsta e doar un exemplu, mai degrabă matematic, în realitate lucrurile (aca traiectoriile) sunt mult mai complexe.
ady77
QUOTE(kikked @ 26 Sep 2013, 23:28)
Ok, dar Titi Aur zice de impact frontal la 60km/h, in acest caz, la ce forta G sunt supusi pasagerii masinii de mor cu totii?
*


Da, inseamna ca eu sunt mort de 3 luni jumate.
Markos
Îndrăznești a-l contrazice pe nea Titi?! mad.gif
dizzy
QUOTE(nik1965 @ 27 Sep 2013, 08:42)
ma duc sa pun cartile de fizica pe foc ...
*



Nu-i nevoie. Mai citeste-le o data, in special partea cu impulsul, ciocnirea elastica, ciocnirea plastica, energia.
Spre studiu:
ady77
QUOTE(Markos @ 27 Sep 2013, 09:30)
Îndrăznești a-l contrazice pe nea Titi?!  mad.gif
*


Nuuuuuuuu!
Markos
Mie mi-a placut de nea Titi la teve (nu conteaza postul), invitat ca expert, dupa accidentul ala din Muntenegru.

- Domnule Aur, ce ne puteti spune despre dinamica accidentului?
- E prea devreme sa ne pronuntam, însa condusul preventiv ajuta la...
- Autoritatile muntenegrene au avansat ipoteza vitezei prea mari, ce credeti dumneavoastra?
- Inca nu avem toate datele si e prea devreme sa ma pronunt, însa condusul preventiv permite sa...
- Poate aparea efectul de orbire temporara la iesirea din viaduct?
- Nu am informatii despre zona, dar condusul preventiv ne poate ajuta sa...
- Curba respectiva vi se pare periculoasa?
- Nu cunosc curba, dar e limpede ca un condus preventiv...
- Va multumim pentru clarificari mellow.gif
b76bgaarh
http://www.adac.de/infotestrat/tests/crash...rcePageId=31799

un test la 80 kmh.
Markos
Danke. O traducere sau un rezumat?
vijelie
Da, te rugam.
bucatzel
QUOTE(ady77 @ 27 Sep 2013, 09:21)
Da, inseamna ca eu sunt mort de 3 luni jumate.
*



Am mai zis si mai sus. Nu-s doua accidente la fel.

Stiu de un caz in care accidentul (ceva Ford mai vechi vs copac) , viteza peste 100 km/h, soferul a scapat intreg din cauza ca nu purta centura, si avea trapa deschisa. Masina s-o adunat roata in jurul copacului, daca n-ar fi zburat afara, clar nu scapa cu viata.
gabize
Acum câteva luni au prezentat pe la TV un accident în care mașina era zob, doi sau trei pasageri morți și șoferul doar puțin zdruncinat. Nu se poate generaliza, spunând că toți ocupanții resimt identic șocurile. Unii se izbesc de obiecte dure sau se contorsionează caroseria/interiorul peste ei, alții se lovesc de zone mai moi, sau caroseria nu se deformează suficient în zona lor încât să le pună integritatea fizică în pericol.
Și Adi a pățit ceva asemănător, doar că nu era el șofer.
Markos
QUOTE(bucatzel @ 27 Sep 2013, 14:45)
Stiu de un caz in care accidentul (ceva Ford mai vechi vs copac) , viteza peste 100 km/h, soferul a scapat intreg din cauza ca nu purta centura, si avea trapa deschisa. Masina s-o adunat roata in jurul copacului, daca n-ar fi zburat afara, clar nu scapa cu viata.
*


Astea cu "eject" nu se pun, era vorba despre cei ramasi în masina dry.gif
DannyY
QUOTE(Markos @ 27 Sep 2013, 11:27)
- E prea devreme sa ne pronuntam, însa condusul preventiv ajuta la...
- Inca nu avem toate datele si e prea devreme sa ma pronunt, însa condusul preventiv permite sa...
- Nu am informatii despre zona, dar condusul preventiv ne poate ajuta sa...
- Nu cunosc curba, dar e limpede ca un condus preventiv...
*



Si trebuie sa spunem ca un condus preventiv ne fereste de impactul frontal la 60 km/h, subiectul topicului astuia.
bion
QUOTE(Markos @ 27 Sep 2013, 13:18)
Danke. O traducere sau un rezumat?
*


Pentru greci si alte popoare balcanice e desenat in culori ce si cum. Rezumat: la 64 km/h cat a prevazut renou pentru teste e aproape ok la 80 km/h esti aproape mort.Ca s apriceapa inginerii romani: la un obstacol decelabil la acre apuci sa franezi la 100/h scapi la 110 esti cam sifonat. dar astea sunt valabile la tampitii de nemti la noi e altfel.
Amedeus
Tot acolo mai scrie si ca daca esti langa sofer (Beifahrer) ai sanse mai mari sa scapi, chiar si la 80km/h. (la 64 km/h, nu ai nici pe dracu' daca ai centura si air bag-ul functioneaza corespunzator, mai scrie tot acolo)
Au folosit o bariera deformabila conform specificatiilor EuroNCAP si masina a fost lovita frontal (unghi 0°) dar pe partea soferului (40%)
D-Ice
QUOTE(Amedeus @ 27 Sep 2013, 19:35)
Tot acolo mai scrie si ca daca esti langa sofer (Beifahrer) ai sanse mai mari sa scapi [...].
*



Beifahrersitz = Locul mortului pe romaneste. radmasa.gif
Markos
QUOTE(Amedeus @ 27 Sep 2013, 19:35)
la 64 km/h, nu ai nici pe dracu' daca ai centura si air bag-ul functioneaza corespunzator, mai scrie tot acolo
*


deci nea Titi ne-a trombonit?! ohmy.gif
corbex
De un' sa stie nea Titi? El conduce preventiv.
kikked
radmasa.gif
Amedeus
QUOTE(Markos @ 27 Sep 2013, 19:32)
deci nea Titi ne-a trombonit?!  ohmy.gif
*


Ramane sa va hotarati pe cine credeti... Pe el sau testele ADAC. smile.gif
gabize
Lucrurile astea nu țin nici de nea' Titi, nici de ADAC, ci de circumstanțele fiecărui accident în parte. Unii pot muri dintr-un accident produs la 40 Km/h, alții pot supraviețui unuia la 80 Km/h. Nițică fizică și ceva noroc (mai mult sau mai puțin) decid soarta nefericiților ce au parte de accidente.

Din testele ADAC poți afla care autoturism reușește, constructiv, să-ți ofere mai multă protecție. Dar nu garantează nimeni că acea protecție salvează vieți. Poate fi, la un moment dat, diferența dintre viață și moarte, dar nu neapărat.
Markos
Îmi pare rău, dar nea Titi a declarat că în ORICE accident frontal la 60 și peste, TOȚI ocupanții vehiculului se înalță la Domnul. Despre asta era vorba.
vijelie
Nu ai citit bine.
iulia_boris
QUOTE(Markos @ 28 Sep 2013, 11:12)
Îmi pare rău, dar nea Titi a declarat că în ORICE accident frontal la 60 și peste, TOȚI ocupanții vehiculului se înalță la Domnul. Despre asta era vorba.
*


A gresit si omu' in precizare..
Io-s dovada vie,impreuna cu sotu' si cainele,ca nu-i chiar cum spune concetateanul meu..
N-a fost chiar frontal ci mai spre stanga da' dupa cum am zobit troaca,la vreo 70-80,n-am ramas cu sechele..
Markos
QUOTE(vijelie @ 28 Sep 2013, 12:16)
Nu ai citit bine.
*


Posibil, ia să recitesc:
QUOTE
La impactul frontal la o viteza de peste 60 km/h toatã lumea din mașinã moare, cu centurã, fãrã centurã, cu airbaig, fãrã airbaig. Între 20 și 60 de km/h ai șansa sã scapi, dacã ai centurã.
vijelie
Tre sa citesti tot ca sa intelegi ca dl Aur isi face publicitate amestcand constient (il cunosc si pot garanta ca nu e genul care pretinde ca stie de fiecare victima la ce viteza a crapat in accident) chestiuni de laborator cu lucruri de zi cu zi.
Biznis, frate.
iulia_boris
http://www.realitatea.net/urmarea-de-necre...99.html#galerie


Daca ai zile e de bine..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.