Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: motor cu peste 200.000 km
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
angheloaia
Dacia mea are un motor cu 230.000 km parcurși. Mașina este din 2000 dar motorul pe carburație este din 1997, mașina fiind recarosată. Acești km sunt făcuți cu totul, din 97.
Pe timpul verii, am avut probleme cu ambreiajul și până l-am reparat, am circulat cu el o vreme mergand mai patinat, dar cu grijă m-am descurcat până am avut timp să-l repar. Acum după reparație (am schimbat doar disc și rulment, placa fiind ok) îmi pare că nu ar mai fi așa de sprintenă ca acum aproximativ un an să zicem. Am observat spre exemplu, că un anumit deal pe care îl urc mereu cand fac naveta, un deal mai lung dar cu ceva pantă și o curbă largă, nu îl mai face așa de repede și chiar e nevoie să retrogradez la treapta 4. Înainte, cu ceva demaraj urcam și cu a 5-a. Parcă ar fi la motoarele cu calculator de injecție care memorează setările unui anumit stil de condus mai lent dintr-o anumită perioadă în care o conduci mai economic.
Cu ambreiajul sunt sigur nu că ar mai fi probleme, mă gandesc oare nu am reglat bine avansul sau trebuie să accept faptul că are km pe care îi are si să nu mai am pretenții de la ,,bătrânică”?
payty
la atatia km e bine ca mai merge smile.gif

probabil inainte il urcai pt ca iti patina ambreiajul si auzeai ca se tureaza dar in realitate nu prindea mai multa viteza. Acum nu mai patineaza si probabil de aia trage mai greu.

Nu simteai miros de ars cand urcai inainte dealuri?
Ov
daca nu mananca ulei atunci cauta problema pe la aprindere
TXzamora88
Varul meu are o dacie pe injectie din 2003,si are peste 500 000 de km,a facut naveta zilnic (aprox 200km) timp de cativa ani.Masina merge si acum,acceptabil chiar cu toate ca ii mananca ulei foarte mult !
angheloaia
Nu am simtit miros de ars pt ca pe langa disc uzat aveam si ceva scurgeri de ulei din cutie in ambreiaj din cauza simeringului de priza.
Cred ca Ov are dreptate, trebuie sa fie si ceva pe la aprindere, ciudat este ca la relanti motorul merge perfect. In sarcina insa, trage greu si la accelerari bruste cam da in nas.
In schimb, nu consuma ulei, se incadreaza in limitele legale, nu scoate fum, ar fi ok.
Presiunea cam scazuta in relanti aproape de linia rosie dar asa a mers de cand am luat-o de pe la 60000 km, nu e ceva nou aparut.
Ce parere aveti?
Black%Snake
QUOTE(angheloaia @ 27 Sep 2013, 12:55)
Cred ca Ov are dreptate, trebuie sa fie si ceva pe la aprindere, ciudat este ca la relanti motorul merge perfect. In sarcina insa, trage greu si la accelerari bruste cam da in nas.
*



fa reglaje la carburator, aprindere si bujii. ceva de genu am patit si eu cand am incercat niste experimente si am dereglat tot acolo. Mergi la un mecanic si iti face ala tot, eventual schimba platina,condensator si bujii noi.
pcostica
la 200 de mii nu ai ce sa mai alegi din motor. Fa-i un test de compresie si ala iti spune tot, sub 8 bari se schimba tot.
Bafta!
PH-06-BOA
Poate avea si doua milioane, conteaza mult , a cui e.
Fa-i reglaj la aprindere intai. Turaza motorul la 3000 de ture, tine-l acolo fara sa misti de acceleratie, si roteste usor de delcou, pana obti turatie maxima, si acolo-l lasi. Daca vacuumul si clapeta sunt asezate corect, si la relanti vei avea in acelasi loc, turatia maxima.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.