mdinisoae
29 Sep 2013, 03:44
De cateva zile am constatat ca in treapta a 3-a , cand apas pedala de acceleratie la podea, turatia motorului creste foarte repede (in circa 2-3 secunde) de la 2800 rpm la 4200 rpm fara ca sa creasca viteza semnificativ ... apoi pentru cateva secunde turatia scade la 3800 rpm si de-aici incep sa simt ca viteza este deja corelata cu turatia motorului(in tot timpul asta pedala de acceleratie este apasata la maxim).
Ma gandesc ca este o problema de electronica sau la softul de gestionare a motorului pentru ca nu face la fel in treptele 1, 2, 4 si 5. Daca era o problema de ambreaj trebuia sa faca la fel si in celelalte trepte, voi ce spuneti? A mai patit cineva la fel?
neacsugabrie
29 Sep 2013, 15:08
Ce problema electronica omule?!Decupleaza cumva UCE transmisia si permite motorului sa se invarta in gol? Daca nu te inseli cu simptomele e clar problema de ambreiaj.
roland
30 Sep 2013, 09:28
Din post-ul initiatorului pare clar ca omul stie de problema patinarii ambreiajului si da, acea problema ar trebui sa se evidentieze nu doar in a 3-a.
Doar ca sa clarificam problema, creste turatia sau doar indicatia turometrului? Din post inteleg ca ar creste efectiv turatia, semn clar de problema la ambreiaj, cum spunea neacsugabrie. Dar ar trebui sa simti simptomul si in alte trepte de viteza, poate nu la fel de evidentiat.
mdinisoae
6 Oct 2013, 19:33
Am mai circulat saptamana asta cu masina si mai nou se simte si in treptele a 4-a si a 5-a (cand fortez acceleratia).
Asa cum am spus, creste turatia si se aude moturul cum se tureaza, dar fara sa creasca si viteza semnificativ, apoi scade si se coreleaza cu viteza masinii (se vede diferenta pe cele 2 idicatoare de la bord: turatie si viteza)
Daca este ambreiajul defect, nu inteleg de ce nu face la fel in treptele 1 si 2?
Saptamana asta o sa merg la un service sa vad despre ce este vorba.
Multumesc pentru raspuns.
vladut88
6 Oct 2013, 20:10
Clar ambreiaj pe duca , in treapta 1 si 2 nu face pt ca raportu de demultiplicare al transmisiei este mare si motorul nu depune forta si de aceea nu patineaza , incearca sa urci o bordura cu spatele de 10 sau 15 cm si vezi ce spune motoru, adica ambreiaju
mdinisoae
7 Oct 2013, 21:48
@vladut88: multumesc pentru "pont", am incercat faza cu bordura de 10cm (ca mai inalta nu am gasit la ora asta), am plasat rotile amandoua perpendicular pe bordura si am stationat, apoi am incercat sa urc bordura => a urcat bordura cu motorul turat in jurul a 4000 rpm (am repetat figura de 2 ori apoi m-am intors in parcare). Am coborat din masina si verificat daca miroase prin spatele rotilor si se simte un miros de ferodo ... este clar, fuguta la service sa inlocuiasca discul.
Multumesc tuturor pentru comentari si sfaturi, o seara buna!
roland
16 Oct 2013, 15:29
Ai fost?
Leo0608
18 Oct 2013, 19:53
QUOTE(vladut88 @ 6 Oct 2013, 20:10)
Clar ambreiaj pe duca , in treapta 1 si 2 nu face pt ca raportu de demultiplicare al transmisiei este mare si motorul nu depune forta si de aceea nu patineaza , incearca sa urci o bordura cu spatele de 10 sau 15 cm si vezi ce spune motoru, adica ambreiaju
recomandabil sa schimbe omul tot kitul de ambreiaj decat doar discul. Macar sta linistit cativa ani sau pana o da la fier pe tichet
mdinisoae
26 Oct 2013, 23:35
Scuze pentru raspunsul intarziat, ieri am reusit sa schimb kitul de ambreiaj. Mai jos gasiti pozele cu placa de presiune si discul de ambreiaj defect:
Ambreiaj SanderoAm schimbat tot kitul , inclusive rulmentul de presiune.
Inca o data, multumesc tuturor ce au postat si au venit in ajutorul meu cu sfaturi si solutii.
Toate cele bune!
Mi se intimpla si mie cam de o luna la fel cu ce zice @mdinisoae in primul post.
Tare ciudat e ca numai cind schimb a 3-a.
In vit. 1, 2, 4 si 5 nu se manifesta oricit m-as chinui.
Initial am zis ca "am pedalat" eu altfel...
Cred ca se apropie un schimb de ambreiaj - logan 2006 dci, 100k Km...
Oricum la cum scîrțîie si cit de sacadat merge cablul/furca ambreiajului...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.