Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: merge in 3 pistoane
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
dex
Salut. De curand mi-am montat o instalatie GPL pe masina si deja a aparut o problema. In primele zile nu se simtea nici o diferenta la pornire dar de ceva vreme atunci cand motorul este rece suna de parca ar merge in 3 pistoane. Daca se incalzeste merge lin. Ma refer la mersul pe benzina. Daca atunci cand pare ca merge in 3 pistoane o trec pe gaz (cu toate ca motorul este rece) merge rotund. Aveti ideea care este cauza problemei?
tinker
motorasu de relanti
dex
Pai nu prea are logica ceea ce spui tu. Am zis ca merge in 3 pistoane nu ca nu sta la ralanti sau se tureaza sau nu-si mentine ralantiul. Asa ca trebuie sa fie altceva.
tinker
eh atunci am inteles gresit, ca si a mea la rece mergea parca in 3
ghitza
verifica bujiile in prima faza,ai probleme la mersu pe benzina,verifica fisele,recomand tesla siliconice
dex
Cam asta e primul lucru care l-am facut. Am observat ca atunci cand scot fisa de la bujia 3 nu se schimba nimic in comportamentul motorului si am inlocuit bujia cu alta veche. Era neagra cand am demontato. Bujiile au mai putin de 2 luni si vreo 2000 de km. Dupa inlocuirea ei nici o diferenta. O sa incerc sa le schimb intre ele poate vad vreo diferenta. Cand era fisa scoasa si o apropiam de bujie pot sa zic ca se auzea cum pocnea cand dadea scanteia.
pcostica
verifica servofrana, posibil aer fals.
Bafta!
dex
Am verificat servofrana si nu sunt probleme. Am desfacut bujiile si numai bujia 3 este neagra. Am inlucuito si nici o diferenta dar ramane tot neagra. Ideea e ca merge in 3 pistoane numai cat e rece. Dupa ce se incalzeste, chiar daca ralantiul este ridicat, isi revine. E posibil ca tensiunea data de aprindere sa fie prea mica? Din cate stiu tipul asta de aprindere da scanteie la 2 bujii in acelasi timp. Asta ar insemna ca sa mearga in 2 pistoane (daca e bobina defecta). Daca gresesc vreau sa fiu contrazis.
PH-06-BOA
Aer de la servo, ar fi bagat la 2. Pe langa faptul ca ar fi bobina (dar pe gaz de ce ar merge), e bine sa verifici jocul la culbutori. Scoate fisa in timpul cat merge in trei, si verifica si turata, sa vezi daca e diferenta cu ea si fara ea scoasa. Daca turata se simte cand bagi fisa, poate fi supapa deschisa (joc , sau arsa). Si, totusi ar fi facut si pe gaz la fel. Poate calculatorul tau, poate sa numere doar pana la doi, apoi oboseste!
dex
Ce vrei sa spui prin ”aer de la servo, ar fi bagat la 2” ?
pcostica
@dex- masoara compresia la cilindrul in cauza
@boa-ai dreptate dar mai conteaza si de unde numara.
dex
Maine dimineata o sa incerc sa-mi reglez culbutorii si o sa incerc sa masor si compresia la cilindrul 2. Din cate stiu numerotarea se face de la habitacul spre radiator. Gresesc? Si as dori sa stiu ce e cu cilindrul 2 si ce legatura are el cu servo.
pais_valenciano
QUOTE(dex @ 30 Sep 2013, 21:51)
Cam asta e primul lucru care l-am facut. Am observat ca atunci cand scot fisa de la bujia 3 nu se schimba nimic in comportamentul motorului si am inlocuit bujia cu alta veche. Era neagra cand am demontato. Bujiile au mai putin de 2 luni si vreo 2000 de km. Dupa inlocuirea ei nici o diferenta. O sa incerc sa le schimb intre ele poate vad vreo diferenta. Cand era fisa scoasa si o apropiam de bujie pot sa zic ca se auzea cum pocnea cand dadea scanteia.
*



si eu patesc in permanenta la cilindrul 3 acelasi sintom, bujia este neagra, si gasesc ulei si pe filetul ei.
am schimbat mai multe seturi de bujii sinterom si la toate se intampla acelasi lucru la cilindrul 3.
pana la 1000 rpm motorul trepideaza destul de suparator, nu pot tine mana pe volan la ralanti ca ma deranjeaza.
cand ii pun un set de bujii noi sinterom (pana acum am folosit doar sinterom) motorul merge foarte rotund, nu trepideaza deloc, merge frumos si la 600 rpm si nu se opreste. aceasta minune tine cam 2 000 km dupa care gasesc bujia la cilindrul 3 neagra, cu ulei pe filet, si incep trepidatiile. acum am 10 000 de km facuti cu setul asta de bujii sinterom si vreau sa le schimb cu un set bosch sa vad cum se comporta masina. rolleyes.gif
dex
Ieri am reglat culbutorii si nu s-a vazut nici o diferenta. Astazi am cumparat un spray de curatat carburatorul si parea ca merge mai bine. Sa vad maine dimineata cum se comporta.
PH-06-BOA
Pune o reductie la bujia de la 3, si vei scapa pentru totdeauna de ancrasarea ei, pana refaci motorul. Desenul reductiei, l-am dat de cateva ori, pe forum. Nu e gluma si nici vrajeala! E o solutie perfecta, care nu deranjeaza cu nimic motorului. Scoti bujia, bagi in locul ei reductia, in care isurubezi bujia.
Cu privire la cilindrul 2, stutul de legatura al furtunului de la servo, fiind in dreptul cilindrului 2 pe galeria de admisie, cand servo scapa aer catre galerie, acesta e primul care e afectat de cantitatea suplimentara de aer, stricand raportul amestecului aer-benzina, saracindu-l. In aceste conditii, 2-ul va merge prost la relanti. Acelasi lucru (mers prost), se poate intampla si atunci cand, supapa de admisie (a oricaruia dintre ei) e ori intredeschisa (fara joc) ori arsa ea sau scaunul ei. La acel cilindru nu se va simti diferenta cand se scoate fisa (desi bujia e buna) la relanti, ci doar in turatie ridicata.
dex
Am inteles ce vrei tu sa spui numai ca nu inteleg un lucru. Daca ar fi vorba despre o supapa nu ar trebui sa faca urat si pe gaz? Mentionez ca pe gaz (chiar daca o pornesc rece) merge perfect. Problema e numai pe benzina cand e rece. Dupa ce se incalzeste merge perfect si pe benzina. De aceea tind sa inclin ca este vorba despre o problema legata de injector sau un senzor. Mai precis eu cred ca dozeaza prea mult combustibil si se inneaca. Astept parari.
dex
Am observat de curand ca nu conteaza ce fisa de la bujie scot. Comportamentul motorului e acelasi pana cand se incalzeste. Daca o pornesc pe benzina, in 2-3 secunde incepe sa trepideze. Daca o trec pe gaz problema dispare. Ceva pareri?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.