Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: sfat achizitionare dacia 1410 sport
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
grigu16
*nu stiu unde sa postez aceasta intrebare..daca e gresit locul,va rog sa ma scuzati


buna ziua! de ceva vreme,mi-a intrat microbul asta al pasionatilor de dacii..in special modelele 1300-1310 (inclusiv modelele sport). eu sunt minor,(va rog nu dati cu pietre in mine..vreau sa ma documentez de acum..daca nu am prieteni mecanici sau pasionati de modelele astea,poate reusesc sa mai invat una alta de aici) si am vazut ce frumoasa poate fi o dacie 1410 sport reconditionata..sau o dacie 1310 berlina,modelul acela cu turometru..de prin 80 si ceva,nu stiu exact..infine,in principiu as vrea o sportiva. deci,as dori niste sfaturi.. cand merg sa vad respectiva masina,care se presupune ca arata "bine",in ce locuri ar trebui sa ma uit sa nu fie vreo gaura,un punct de rugina,sa nu fie ceva uzat foarte tare si ca pe viitor sa faca pagube mari...in principiu,mi-as dori sa gasesc una care sa aiba motorul in stare buna,daca nu foarte buna.. eu nu ma pricep la mecanica,urmez liceu de muzica,deci sunt eventual interesat de "sunet" decat de fiare smile.gif) in schimb sa aiba mici probleme la caroserie..un punctulet mic de rugina,o zgarietura,o bara de plastic care poate fi inlocuita cu vreuna de la remat/dezmembrari sau chiar noua..ma gandesc ca nu o sa gasesc nicaieri una care sa aiba vopsea aproape ca noua,deci o vopsire nu cred ca ar strica. ce mai vreau sa stiu e impozitul,taxa de inmatriculare,de timbru m-am interesat,cica as iesi la 450 de euro..s-ar putea sa fie vreo problema cu RAR-ul care mai opreste din cand in cand in trafic? si evident,cam cat m-ar costa in total..eu presupun,la mintea mea de copil ca as ajunge undeva intre 1500 si 2000 de euro cu totul..cred. nu am facut calcule exacte...sa o iau cu vreo 500 de euro,platesc timbrul 450 si vreo 600 sa investesc in caroserie sau stiu eu,o bucsa,o roata,cauciucuri.. si alte sfaturi pe care le mai stiti. a si sa nu uit de intretinere si de consumul de benzina biggrin.gif din ce mi-a zis tata,vechile noastre dacii consumau iarna in oras 11 litri de benzina sau 10,ceea ce e cam mult la cati cmc si ce greutate avea dacia..nu scoate peste 10 loganul nici cu aer conditionat si nici iarna..
(nu va cer sa imi explicati pe indelete,mai este timp..as vrea sa primesc masina asta la varsta de 18 ani..eu vreau acuma sa stiu cam ce si cum,ca parintilor mei nu le convine pasiunea asta a mea..mai bine pun inca 500 de euro pe langa banii cheltuiti pe timbru si pe masina si imi iau stiu eu,peste vreo cativa ani un logan 16v sau asa.. eh,asta e..le-o trebuit lor sa cumpere doua dacii 1310 si un logan cu care sper sa raman inca vreo 10 ani)


va multumesc si sper ca o sa ajutati un biet copil care viseaza la o sportiva biggrin.gif
Ov
daca n-ai fonduri serioase ar fi bine sa visezi la altceva
payty
reparatia la o masina e o chestie serioasa, cu atat mai mult cu cat vrei o masina pt care nu prea mai gasesti piese (de calitate).

Mai bine iei o masina cu caroseria buna si motor in stare proasta decat invers. La caroserie se lucreaza destul de greu.


Ca sa iti raspund la intrebari:


La dacia in primul rand te uiti la caroserie:

1. Lonjeroane. Daca astea sunt coapte, mai bine cauti alta.
2. Aripi spate si eventual fata. Cele fata se schimba relativ usor, dar cele spate necesita sudura, peticeli, lucruri care nu se fac usor daca nu te pricepi deloc. De regula rugina apare la aripile fata in dreptul stalpului si pe portiunea aia inclinata de langa parbriz. La cele spate intra apa intre pasajul de roata si aripa si corodeaza prin interior. Unii proprietari dau cu chit la greu si pare ca au rezolvat problema. In realitate nu e asa. Doar acopera gunoiul cu ceva. Tre sa te uiti la aripa spate sa vezi daca buza aripii formeaza un unghi cu restul aripii. Daca nu e unghi, ci o trecere mai lina, inseamna ca a dat cu chit. De regula unde e ceva rugina la suprafata, in mod sigur vei gasi si mai multa daca racai cu o surubelnita.
3. Toate 4 usile au obiceiul de a rugini la baza. Le deschizi pe toate si te uiti pe sub ele. Daca au rugina acolo, clar nu e de bine, probabil vor trebui schimbate.

4. In jurul chederului de la parbriz si luneta. Daca aici ai gauri, mai bine uiti de masina respectiva.

5. Podea, pedalier. Ridici covoarele din masina si te uiti daca vezi rugina. Te uiti si pe sub ea daca ai posibilitatea. E posibil ca proprietarul sa fi dat cu ea in pietre si daca ii sare antifonul, tabla goala rugineste usor.
6. Oala (locasul) de la roata de rezerva. Si aici de regula balteste apa si e posibil sa fie rugina.


Mai sunt si alte locuri, dar astea ar fi cele mai usor accesibile.
La mecanica trebuie sa te uiti cum merge motorul, sa accelereze constant, fara suturi si ezitari. Sa nu scoata fum pe evacuare ca locomotiva.

Te mai uiti sa vezi daca merge drept sau trage singura intr-o parte si daca merg franele.

In general, cand te duci sa cumperi o masina veche, verifici toate comenzile din interior: frana de mana, centurile de siguranta, butoanele din bord, daca merge reglajul scaunelor, etc. Toate astea pot fi subiect de negociere in caz ca nu functioneaza.

De asemenea, trebuie verificat cat de usor intra in toate vitezele. Si daca ii functioneaza luminile.




Alta chestie importanta e daca masina a fost vopsita sau nu. Vopeaua proaspata poate ascunde o gramada de probleme.

Mai sunt si altele dar cred ca e suficient ce am zis mai sus.

Evident, nu vei gasi Dacie care sa treaca macar conditiile de mai sus, asa ca ramane la latitudinea ta ce iti convine sa repari si ce nu. Eu ti-am zis doar ce ar cam trebui verificat.
ag02cws
QUOTE(Ov @ 1 Oct 2013, 11:45)
daca n-ai fonduri serioase ar fi bine sa visezi la altceva
*



Totusi, pare ca si-a facut un calcul destul de realist:

QUOTE(grigu16 @ 30 Sep 2013, 22:58)
eu presupun,la mintea mea de copil ca as ajunge undeva intre 1500 si 2000 de euro cu totul..cred.
*



grigu16
pentru mine,2000 de euro investiti intr-o masina care nu e nu stiu cat de performanta/confortabila si asa,sunt niste fonduri serioase..cu 2000 de euro imi cumpar un pian electric cu care produce si eu bani biggrin.gif (aici nu ma refer la nunti). eu credeam ca cu motorul este problema mai mare,nu cu tinichigeria,dar daca spuneti ca e mai bine sa aiba caroseria buna decat motorul,am sa tin minte asta daca o sa reusesc sa vad una..si la partea de "test drive" o va face tatal meu,ca se pricepe mai bine..am avut si noi doua dacii la care a cam lucrat la ele si se mai pricepe..alte sfaturi sunt binevenite biggrin.gif sper ca nu v-am deranjat cu topicul asta..
Payty ai putea sa imi pui vreo poza cu acel unghi si cu lonjeroanele? Cum arata un lonjeron copt si unul bun

1 Oct 2013, 20:09:
owy_2010 nu ma lasa sa raspund la PM,inca nu am acces. dupa cum spuneam,sunt minor,abia peste 2-3 ani as putea avea bani sa imi cumpar o masina..si as vrea sa fie o sportiva
maho
Cred ca mai ai f. mult de citit pe forumul asta...
In orice caz, niciodata nu vei gasi la 500 (probabil nici la 1000) Eur. o dacie in stare (reala) foarte buna la toate capitolele, cum vrei tu. Cele care au fost restaurate sau reconditionate f. bine, s-au investit bani mai multi in ele, si nici un proprietar nu ti-o va da la banii astia.
grigu16
eu sunt dispus sa dau 500-600 de euro pe o sportiva in stare ok,adica sa nu pot baga pumnu' prin aripi,sau sa mearga 10 km apoi sa faca poc. de investit in reparatii as investi in cativa ani,un 700-800 de euro..majoritatea banilor sa fie investit din cate am citit acuma de la payty in motor..sau jumatate jumatate biggrin.gif pentru ca parintii mei nu ar fi de acord ca la 18 ani sa investesc nu stiu cati bani intr-o dacie cand puteau sa imi cumpere un sandero full.. oricum,cand o sa fiu pe picioarele mele chiar imi doresc un proiect de o asemenea anvergura.. pana atunci,astept sfaturile tuturor care vor sa ma ajute in a ma informa in legatura cu daciile astea vechi (eu stiu mai multe lucruri despre logan despre dacii din cauza ca am fost foarte mic cand am avut dacie 1300 si 1310 si le-am avut cam 4 ani amandoua)
payty
un lonjeron ruginit e pur si simplu gaurit. daca iei o surubelnita si lovesti in el ideea e sa nu intre surubelnita in el. Asta daca nu e ceva care se vede direct, fara alte interventii.

Cu poza de la aripile spate, o sa incerc sa fac la una din daciile mele, ca nu sunt chituite in locul respectiv, dar una chituita nu stiu daca am de unde gasi.


Legat de reparatii, daca n-ai o curte unde sa te poti desfasura, treburile se fac destul de greu in fata blocului. Eu am refacut motorul la o dacie in fata blocului, dar am avut noroc ca parcarea era cam goala, fiind perioada de concedii si ne-am putut intinde cum trebuie. Arata zona ca un talcioc de piese auto.

Din cauza asta, tot ce inseamna lucrari pe la masina le fac intr-un loc unde am si un atelier, si exista si o curte unde pot sa lucrez linistit.
grigu16
ce bine..curte am..nu stau la bloc. de facut lucrarile singur nu cred ca o sa le fac. Poate pragurile daca nu e prea grav o sa le fac cu tata,in rest as duce masina la mesteri sa nu fac vreo prostie..plus ca nu am uneltele necesare desfacerii unui motor,nu am cunostinte,nu nimic..eventual sa ma duc la atelier si sa ma invete acolo
payty
toti am invatat singuri sa lucram la masinile astea.

ca sa desfaci motorul iti trebuie foarte putine scule. Mai toate suruburile sunt de 10, 13 sau 17.

Cu aproximativ 100 de ron iti iei cam toate sculele necesare.



grigu16
Crezi ca un copil poate lucra singur la motor?smile.gif)
Black%Snake
QUOTE(grigu16 @ 2 Oct 2013, 13:19)
Crezi ca un copil poate lucra singur la motor?smile.gif)
*



dar cati ani are acest copil?
grigu16
Opt pe un picior opt pe celalalt. Plus ca sunt pianist si nu imi permit sa imi pierd un degetel sau ceva
payty
atunci "use the Force!" smile.gif
grigu16
Mi-ar placea sa invat sa repar un motor dar parintii mei..nu ma sustin in ceea ce priveste pasiunea asta a mea..considera mai importante alte lucruri..nu masinile..plus ca intai trebuie sa achizitionez o sportiva abia atunci pot sa incep sa experimentez cate ceva

2 Oct 2013, 13:50:
piesele se pot cumpara de la dezmembrari/remat sau mai sunt prin magazinele de piese auto piese oarecum de calitate?
catalinSV
hmm...deci ai 16 ani,in urma cu 2 ani tot ca tine eram si eu,visam la o frantuzoaica restaurata..dar cu timpul ,m-am mai copt la cap,am mai lucrat printre masini si mi-am dat seama ca asa ceva nu e de mine,si ca nu am capacitatea sa intretin o frantuzoaica incat sa o tin "ca noua",asa ca am zis ca mai bine imi iau gandul si sunt realist mai ales ca nu beneficiez de ajutor din partea parintilor pentru asa ceva.Parerea mea,daca stii ca nu ai tu capacitatea sa lucrezi la ea..si vrei sa o duci la meseriasi..mai bine renunti,deoarece mesterii nu-si bat capul,fiindca o dacie ruginta presupune foarte mult lucru,asa ca..daca vrei neaparat sport,trebuie sa-l faci tu singur in cazul problemelo de tablarie.Sfatul meu ar fi sa cauti pe la 600-700 euro,o dacie 1300 sau 1310 ,an de fabricatie pana in 1985,eventual in stare buna,cu care astfel nu te chinui de la inceput,poti invata si soferie pe ea, nu un sport care ar putea fi sac fara fund si cu unele piese greu de gasit wink.gif .
grigu16
Eu vreau sa am o masina speciala..sunt dispus sa invat sa lucrez la ea..nimeni din baia mare sau doar doua dacii sport am vazut..decat sa imi cumpar un bamveu cu doua usi sau un golf trei.. am vazut un manual de instructiuni "how to.." pentru dacia 1300 1310 si daca as mai gasi pe cineva specializat care sa imi explice live ar fi minunat
daniel93
Un mecanic sau un fost/actual posesor de dacie, mai experimentat, te poate ajuta chiar si in cazul sportivei, cu intretinerea si reparatiile usoare (cam toate-s usoare la dacie).
Si eu sunt de parere ca tinichigeria e pe locul 1, mai ales la dacii. Cauta o masina cu tabla solida, chiar daca motorul nu e stralucit, iar interiorul uzat.
Cat despre meseriasi, incetul cu incetul ai putea sa le faci tu pe toate , cu cate un prieten, si cu indrumarea celor de pe forumuri.
catalinSV
QUOTE(grigu16 @ 2 Oct 2013, 15:59)
Eu vreau sa am o masina speciala..sunt dispus sa invat sa lucrez la ea..nimeni din baia mare sau doar doua dacii sport am vazut..decat sa imi cumpar un bamveu cu doua usi sau un golf trei...
*



Uite..eu sunt unul din asta care vrea sa-si ea "golf tri " , tot asa ca tine ziceam si eu acum 2 ani,dar na..sper sa nu faci cum vreau eu sa fac icon_mrgreen.gif , eu am luat decizia asta deoarece vreau o masina in care sa nu bag multi bani in ea,pt ca nu am de unde,si sa ma duca din pct A in pct B fara probleme smile.gif . In legatura cu dacia,sper sa asculti sfaturile mele,si fereste-te cat poti de meseriasi cand vine vorba de tabla .
grigu16
daca duc la mecanic doar motorul e ok nu? In principiu daca nu reusesc sa fac chestia asta raman la loganul din semnatura eventual un 16v sau sandero 1.6..totusi as vrea sa mai stiu cate ceva legat de modelul sport 1410 ca despre 1310 si 1300 pot afla destul de usor ca sunt mai multe
BN64FLO
QUOTE(grigu16 @ 2 Oct 2013, 12:19)
Crezi ca un copil poate lucra singur la motor?smile.gif)
*


DA!poate,eu am acum 17 ani si poate multi cred ca sunt putin "lovit",dar cu multa pasiune si putine cunostinte de mecanica-electric-tinichigerie am reusit sa reconditionez din iunie 2012 pana zilele trecute masina parintilor mei,deci poate si un copil sa desfaca un motor(am desfacut-o aproape total)...dar daca nu iti permiti sa te lovesti la degete cam greu cu fluxu' si cheile...uite asa arata masina si cum arata dupa vopsire:
grigu16
nu vreau sa le rup sau sa le tai..ca ma mai zgarii sau dau din greseala cu o cheie peste degete e ok..am trecut prin lucruri mai grave smile.gif) si eu nu am pic de cunostinte mecanice sau cunostinte in ale tinichigeriei..stiu sa dau cu smirghel pana dispare rugina..atat biggrin.gif si felicitari pentru munca depusa la a ta.. Cat te-a costat vopsirea? Eu as vopsi-o rosie
BN64FLO
Vopsirea.....nu stiu exact ca am facut-o impreuna cu un prieten...am platit doar 2l de vopsea,2 de diluant si intaritor....undeva la 300 de lei cu smirghel si chit...vopseaua rosie va fi mai scumpa dar cea mai scumpa ar fi manopera...si daca ai multa sudura te sparge..eu am facut-o singur in argon si nu e asa dificil dar trebuie sa ai rabdare si sa te chinui putin cu indoitul tablei...dar rezultatul chiar daca pentru alti nu e unul bun pentru tine,cel care ai depus toata pasiune,va fi unul satisfacator...stiu asta din proprie experienta pentru ca de fiecare data cand am ocazia sa conduc masina am un sentiment placut...deci merita sa iti pui pasiunea in practica.
grigu16
sa am odata 18 ani si sa am si bani! ca fara bani..macar sa o cumpar si si daca o tin 2 ani in garaj pana imi strang bani sa o repar si asa,sunt FERICIT. doar ca dureaza pana o sa discut cu tata in special, despre asta si sunt absolut sigur ca o sa fie discutii de gen: "ii vai de capu ei,nu merita,iti iei un logan sau un golf cu doua usi daca vrei <<sport>> pe motorina si gata..sau iti dau masina noastra si eu imi cumpar altceva"..am mai avut tentative de astea cu dacii 1310 dar de ceva vreme mi s-a pus pata pe sportiva biggrin.gif si cunosc cativa fosti posesori de dacii care au refacut total masina lor..un prieten si-a pus bord de cn2 pe o dacie 1300 in 4 trepte..i-a schimbat farurile,stopurile,i-a pus si al treilea stop cum sunt pe astea Li..dar nu stiu daca ar veni sa ma ajute moca..poate la instalatia electrica ca el este electrician..dar na,o sa vad eu pana atunci.. in doi ani se pot intampla multe

a si alta intrebare. de obicei,o dacie 1410 sport din 80 si ceva,are cutie cu 5 rapoarte sau cu 4?
donlucyan
Cel mai bine ar fi sa-ti asculti parinti ,stai intai sa sa vezi permisu in buzunar si dupa aceea vb de masinii.
Nu are rost sa cumperi o dacie sport ,care orice iai face tot o sa rugineasca din toate incheieturile si dupa ce o revopsesti. Ascultati pariniti si cumparati o masina la care sa nu fi nevoit decat sa-i faci schimbu de ulei +filtre si cand trebui o bucsa,un rulment ,etc .
Odata ce iti pot oferi o masina cat de cat buna,nu are rost sa te intorci la dacii sport. Stiu, esti pasionat de fiare vechi in care o sa bagi foarte multi bani ,si satisfactia ca ai muncit la ea va fi pe masura .
Totusi ai 16 ani pana la 18 ani o sa iti vina mintea la cap si o sa faci exact ce au zis parinti tai. CIUS!
grigu16
poi masina ca imi cumpar ca nu imi cumpar tot o sa am la 18 ani..sper ca a mai tine "golanul" inca doi ani..poate reusim sa ii facem aripile alea ca le-am vopsit odata la service si dupa 2 ani au ruginit.. dar eu imi doresc o dacie de cand am cumparat loganul asta..si ma gandeam ca daca imi cumpar sportiva o pastrez vreo 5-10 ani si o fac masina istorica..si o pun "la colectie" biggrin.gif si daca nu ma mai descurc o vand.. macar sa am satisfactia ca am avut o masina rara
razvan32
daca ai multa rabdare si foarte multa pasiune poti sa-ti faci masina cu mainile tale si o sa fii foarte fericit. si eu am tot o dacie 1310 si imi fac toate reparatiile la ea si vreau sa-ti spun ca arata bine de tot.
uite aici jurnalul despre masina: http://www.daciaclub.ro/DACIA-1990-t201630.html
daniel93
QUOTE(donlucyan @ 2 Oct 2013, 21:23)
Cel mai bine ar fi sa-ti  asculti parinti ,stai intai sa sa vezi permisu in buzunar si dupa aceea vb de masinii.
Nu are rost sa cumperi o dacie sport ,care orice iai face tot o sa rugineasca din toate incheieturile si dupa ce o revopsesti.
*



Bine ca ai tu supernova, si vorbesti de 13xx care e tanc in comparatie cu staniolul tau.
Daca isi permite altceva nu inseamna ca o sa stea la 18 ani la rand pentru masina, ca la buda, iar cand ajunge la rand, conduce cu morcovu in c*r prin oras, masina lui tata..
Eu am primit tlx-ul cadou la cateva luni dupa carnet, si l-am tinut mai mult pe dreapta cateva luni, pana am reusit sa-l dresez, si aveam ceva experienta pe dacii, 1300-le era in familie de mult timp. Daca are 16 ani ar cam fi momentul sa se apuce de asa un proiect, daca e sigur ca vrea; eu mi-am desfacut 1300-le de un an si jumatate, am aproape toate conditiile, insa n-am reusit sa avansez prea mult.

P.S.: Eu de la 16 ani ziceam ca ma apuc de 1300, abia la 19 m-am apucat, ma apropii de 21, am bagat deja o groaza de bani, si inca nu regret absolut nimic.
grigu16
razvan32 foarte frumoasa dacia ta! Exact la fel a fost ultima mea dacie..inafara de tapiterie..in schimb saraca avea niste praguri terminate,podea sparta si ploua in ea biggrin.gif daniel,achizitionarea si restaurarea unei sportive e un fel de provocare pentru mine..sa ma motiveze sa muncesc sa produc niste bani ca sunt cam lenes smile.gif) si legat de masina lu' tata eu nu am nimic impotriva daca raman cu loganul..nu o sa fiu la fel de satisfacut ca si cand as avea o sportiva dar..si acolo cu o investitie de 500-600 de euro in mecanica (motor +amortizoare) si un pic de caroserie (o vopsea noua) si niste jenti..imi ajung smile.gif) sau un "sandel".. O sa incerc sa strang bani de la un concurs doua de pian si peste un an jumate sa iau in discutie acest subiect..si poate poate am noroc si chiar o sa imi indeplinesc visul
bucatzel
Daca se continua cu vorbitul de discutii, topicul asta nu va mai avea o viata prea lunga.

Nu ca nu s-ar fi raspuns deja cu varf si indesat la cerinta care a generat topicul.
donlucyan
QUOTE(daniel93 @ 2 Oct 2013, 22:48)
Bine ca ai tu supernova, si vorbesti de 13xx care e tanc in comparatie cu staniolul tau.
Daca isi permite altceva nu inseamna ca o sa stea la 18 ani la rand pentru masina, ca la buda, iar cand ajunge la rand, conduce cu morcovu in c*r prin oras, masina lui tata..
Eu am primit tlx-ul cadou la cateva luni dupa carnet, si l-am tinut mai mult pe dreapta cateva luni, pana am reusit sa-l dresez, si aveam ceva experienta pe dacii, 1300-le era in familie de mult timp. Daca are 16 ani ar cam fi momentul sa se apuce de asa un proiect, daca e sigur ca vrea; eu mi-am desfacut 1300-le de un an si jumatate, am aproape toate conditiile, insa n-am reusit sa avansez prea mult.

P.S.: Eu de la 16 ani ziceam ca ma apuc de 1300, abia la 19 m-am apucat, ma apropii de 21, am bagat deja o groaza de bani, si inca nu regret absolut nimic.
*


Dacia 1310?tanc?fata de supernova mea?nu cred poate fata de alte parturi care sunt vai de mama lor.
Cred ca tu nu ai mers nici odata cu o masina mai buna ca 1310,asa ca nu am ce sa-ti cer.
daniel93
Nu numai ca am mers, am mai si lucrat la ele.
Nu vreau sa ne certam, dar e deja arhicunoscut faptul ca supernova e muci la tabla, si aici ma refer la model, nu iti cunosc masina ta personala. O 13xx (mai ales daca e pana in '90) e mult peste supernova, la capitolul tabla.
donlucyan
Stiu ca zici ca sunt praf la tabla,dar daca ai un minim de grija de ea si i dai ulei si vaselina in fiecare an nu vei avea belele cu ea .Spun din propia experienta pt ca eu am avut grija de ea si arata aprope impecabil la tabla.
Poate or fi avut tabla mai groasa umpik,dar si supernova daca arata bine face pipi oricand pe o dacie 1310 la absolut orice,nici nu se pot compara nush de ce mai vb.
Daca vrei sa vezi cum arata supernova mea intra la Poze cu copilasi nosti versiunea supernova si o vezi acolo.
bucatzel
QUOTE(bucatzel @ 3 Oct 2013, 00:31)
Daca se continua cu vorbitul de discutii, topicul asta nu va mai avea o viata prea lunga.

Nu ca nu s-ar fi raspuns deja cu varf si indesat la cerinta care a generat topicul.
*



Siii, se pare ca am avut dreptate.

Aici se inchide. Antevorbitorii mei pot sa fie multumiti ca nu mai dau si cadouri pentru off-topic.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.