Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema stergatoare supernova
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
razvan_78
Buna ziua! Am urmatoarea problema: stergatoarele nu-mi mai functioneaza, iar in momentul cand le dau drumul se aprind cele 2 lampi de semnalizare de pe aripi (raman aprinse continu), cand readuc maneta in pozitia zero se sting. Despre ce ar putea fi vorba??: PS: daca ridic stergatoarele de pe parbriz acestea merg dar foarte incet adica viteza nu este normala pentru treapta in care se afla maneta....Va multumesc!
bygy007
o masea defecuoasa produce fenomenul
razvan_78
foarte interesant
CrysMM
Este exact masa ce o gasesti in compartimentul motor stergatoare, desfa papucul de acolo si curata bine totul, strange totul la loc si pune vaselina peste.
razvan_78
rezolvat se poate inchide.firul de masa intrerupt.ms
Maskatu
Neata, la multi ani. Problema: de acum doua zile imi cam mergeau in reluare stergatoarele. Astazi nu au mai plecat deloc. Siguranta e ok, lichidul se imprastie pe parbriz. Am dat cu degripant pe angrenaje. Am dat cu spray de dezghetat yale pe la motoras si au plecat pana la jumatatea cursei dar au ramas acolo. Am scos siguranta ca sa nu ard ceva. Vreo idee? Poate daca se mai incalzeste isi revin. Acum sunt -18....
ciponex
Comutatorul ala trebuie sa functioneze indiferent de temperatura. Vezi sa nu ai zapada inghetata in jurul bratelor stergatoarelor si nu au cum sa plece in cursa (adica la baza lor la prinderea in surub... cred ca ai inteles unde zic).
Daca nu merge iti recomand sa cauti piesa la dezmembrari. In Iasi nu am gasit pe nicaieri comutatorul ala pentru stergatoare nou, in magazine. Bafta si un An Nou mai bun si lipsit de evenimente nedorite!
Maskatu
Update: gheata vizibila nu era dar am dat cu degripant si spray de dezghetat yale pe prinderile bratelor, adica partea de jos. Intr-un final au inceput sa miste. Si pareau sa se miste corect. Spun pareau pentru ca am scos bratele definitiv de frica sa nu ard motorasul sau altceva.
Maskatu
Si-au revenit in totalitate. ''Baia" de degripant le-a facut bine bratelor. Ca si sfat, va recomand sa aplicati cateva fasuri de degripant la baza bratelor. Ca sa nu patiti ca mine. Problema mare este riscul de a arde motorasul. Eu am avut noroc si nu a patit nimic. Am pus si o poza sa intelegi exact. Cred ca cu putin efort se poate aplica degripant si prin spatele bratelor, dar este nevoie de acea teava subtire.
cgc64
pui vaselina si nu te mai doare capul
danciusergiu84
Eu am bagat ulei, dar a ajuns pe nuturi si la o ploaie torentiala au inceput bratele sa o ia razna pe viteza mare. Noroc ca ploia a spalat acel ulei si eu le-am mai sters cu carpa, am fost nevoit sa lucrez pe ploaie fiind la drum lung, m-am udat pana la piele si apoi am aburit toata masina... groaznica experienta
Maskatu
Vaselina nu poti sa dai acolo doar daca dezmembrezi toata baza bratului. Uleiul nu este bun pentru ca aduna praf si poti sa patesti ce ai patit tu.

Degripantul patrunde si intre imbinarile angrenajului...
cgc64
acum ar fi trebuit sa fiti prevazatori in privinta bunei functionari a stergatoarelor si a mai multor chestii de care ai nevoie pe timp nefavorabil.
danciusergiu84
QUOTE(Maskatu @ 6 Jan 2015, 23:17)
Vaselina nu poti sa dai acolo doar daca dezmembrezi toata baza bratului. Uleiul nu este bun pentru ca aduna praf si poti sa patesti ce ai patit tu.

Degripantul patrunde si intre imbinarile angrenajului...
*




Uleiul nu aduna praf acolo deoarece e spalat de apa pluviala. Ideea e sa nu se demonteze bratele de pe nuturi ca sa nu se greseze acolo accidental.
Optional se curata initial cu spray degripant pentru ca sa se inteparteze oxizii aparuti pe acel ax, ajuta mult daca tubul e prevazut cu teava de pulverizare.
Dar apoi tot e necesara gresarea, cea mai buna metoda care o folosesc cu succes de ani de zile e cu o seringa cu ac pe care o folosesc in multe astfel de locuri inclusiv yale si balamale. Astfel uleiul nu va ajunge la brate, el va curge in jos in lagarele axelor. E necesara curatarea si gresarea si celorlalte articulatii ale mecanismului pana la motoras, daca au bucse de plastic nu se vor folosi produse petroliere, ci doar produse siliconice. Pentru curatarea si gresarea axelor bratelor se poate folosi cu succes DOAR ulei de motor deoarece acesta contine si detergenti (se poate testa cand sunteti murdar pe maini ca duce mizeria imbibata in piele). Acest tratament se aplica periodic inainte de perioada rece si in functie de calitatea acestor materiale pe autovehicolului detinut.
Maskatu
Eu am dat cu vaselina grafitata pe bucsile angrenajelor de sub stergatoare. Sunt doua sau trei parca . Dar la baza stergatoarelor este prima oara cand dau cu degripant. Constat ca merg si ceva mai cursiv acum.
maru
ambele variante sunt bune atat cat se da cu ceva acolo pentru a evita problemele
cum am mai zis, inainte sa va urcati in masina este bine sa trageti putin de stergatoare`n sus ca sa nu fie lipite ca puteti sa ii dati cu tot felu` de solutii ca tot nu vor merge si mai dati si`n altele
spielbergl
Am avut si eu problema stergatoarelor, initial am dat cu degripant exact ca Maskatu si parea ca e ok. Dupa aceea problema a revenit. Am demontat motorasul si am miscat manual de brate. Surpriza bratele se miscau usor. Dupa aceea am legat motorasul fara brate si am dat drumul la stergatoare. Mergea dar se auzea ca se chinuie si nu merge rotund. Rezolvarea a fost schimbarea motorasului de la stergator. Nu am gasit de SuperNova dar am pus si merge unul nou de 1310 CN4.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.