Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Setul / segmentii uzati si nu consuma DELOC ulei.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
dacis
Am citit cateva ceasuri topicuri despre recuperare gaze de carter, segmenti, set motor, furtun sub masina etc. si am constata ca ma confrunt cu o situatie paradoxala. Masina mea (berlina, 1995, 110 mii km), care nu stiu daca a fost segmentata ori daca i-a fost schimbat vreodata setul motor (cand am cuparat-o avea aprox. 70 mii km) merge destul de ciudat. Simptomele sunt multiple.

Mai intai cand accelerez si depasesc (aprox.) 3000 de ture aud o bataie in motor care o zguduie cumplit. Calcand ambreiajul efectul dispare si, accelerand constant si foarte fin, pot ajunge pana spre 3400 de ture (la mine in vit a V-a = 115-120km/h). Asta in sarcina, caci cu masina scoasa din viteza fenomenul nu se produce la nici o turatie.

In al doilea rand, la relanti mersul este neregulat, cu variatii vizibile ale turatiei, cu toate ca pana de curand motorul mergea rotund.

In al treilea rand, cand ma deplasez (iar motorul este CALD, la temperatura standard -- aprox.80-90 C) si se intampla sa scot din viteza (= trec in regim de relanti) si calc frana uneori se opreste motorul de tot.

In sfarsit, chestia cea mai paradoxala... In mod evident masina scapa compresie. Scotand furtunul care iese din capacul culbutorilor constat ca ies gaze intr-o cantitate impresionata -- probabil ca daca as obtura furtunul 30 de sec mi-ar arunca capacul de umplere cu ulei. Cred ca de aceea toti mecanicii care au vazut masina (deocamdata doar atat, ca n-a demontat pana acum nici unul nimic la motor, nici macar capacul culbutorilor) au dat sentinta: SETUL MOTOR ORI MACAR SEGMENTII DUSI. Numai ca in mod curios masina nu consuma deloc ulei. Dar absolut DELOC. Adica nu completez nici un gram de ulei de la un schimb la altul (si nu schim uleiul la 500 km, ci la 5-8 mii). Mentionez ca acel gaz care iese pe furtun este aproape incolor, iar in baia de ulei nu am deloc benzina.

Intrebarile mele sunt:
- presiunea se pierde numai pe la segmenti?
- de ce pierderea este evident mai mare cand motorul este cald? Ar putea fi vorba, de pilda, de semeringurile supapelor (le-am schimbat cand am luat masina, ca nu aveam presiune la ulei -- erau Goetze, parca)? Ori de altceva? Mentionez ca impiedicand gazele de carter sa mai ajunga in carburator (eliminandu-le afara, printr-un furtun provizoriu, ca acum am revenut la varianta standard, din fabricatie) turatia la relanti a crescut vizibil, iar relantiul era parca mai stabil.

Sper ca nu repet a n-spea oara o problema dezbatuta in nenumarate topicuri, dar nu am gasit in niciunul combinatia aceasta de simptome...

Multumesc. Si astept explicatii si sfaturi cu privire la ce-i de facut.
andu911
ai cumva aprindere electronica ? schimba platina ca de cand cu ploile astea multi au probleme cu ele din cauza umiditatii. probabil de la asta n-ai ralanti stabil si zguduie la 3000 rpm
Poti sa ai segmentii tociti la maxim ca nu de la astia zguduie.
dacis
QUOTE(andu911 @ 25 Sep 2005, 21:20)
ai cumva aprindere electronica ? schimba platina ca de cand cu ploile astea multi au probleme cu ele din cauza umiditatii. probabil de la asta n-ai ralanti stabil si zguduie la 3000 rpm
Poti sa ai segmentii tociti la maxim ca nu de la astia zguduie.
*



Da, am aprindere electronica (rosie, Tg. Mures, cu led). Dar, totusi, ce are asta a face?
tatabobu
Esti sigur ca nici lichid de racire nu-ti intra in ulei? Verifica si tu compresia motorului.
Nu am auzit pana acum de simeringuri la supapa. Stiam ca etansarea se face intre supapa si scaun.
dacis
QUOTE(tatabobu @ 26 Sep 2005, 10:12)
Esti sigur ca nici lichid de racire nu-ti intra in ulei? Verifica si tu compresia motorului.
Nu am auzit pana acum de simeringuri la supapa. Stiam ca etansarea se face intre supapa si scaun.
*


1. Sigur nu-mi intra lichid de racire in ulei.
2. E drept ca nu stiu cum se cheama respectivele piese, probabil ghiduri supapa, dar sigur exista la modele mai noi.
diaconuliviu

La motor 1397 pe ghiduri se monteaza simeringuri; la 1289 nu; se pot schimba si la asta ghidurile cu unele de 1397 si se pot monta simeringuri.
Ov
pt mers neregulat si mai ales opritul motorului, verifica si servo-frana sa nu aiba membrana sparta si sa traga aer fals. Nu ai simtit nici o schimbare in comportamentul franei ?
dacis
QUOTE(Ov @ 26 Sep 2005, 14:51)
pt mers neregulat si  mai ales opritul motorului, verifica si servo-frana sa nu aiba membrana sparta si sa traga aer fals. Nu ai simtit nici o schimbare in comportamentul franei ?
*



S-ar putea sa mi se para, dar parca este ceva mai tare pedala. Ori daca membrana ar fi sparta si ar trage aer fals n-ar trebui sa fie invers?
andreic200
Vezi ca ati intra benzina in ulei de nu scade ia joja si da pe deget putin ulei si vezi daca miroase a benzina.
Am avut probleme cu o bujie nu dadea scintee si mam trezit cu nivelul mai sus decit trebuia cu putin si asta din cauza ca am mers ceva asa.
Mers neregulet chestia cu servofrana.
andu911
QUOTE(dacis @ 26 Sep 2005, 06:29)
Da, am aprindere electronica (rosie, Tg. Mures, cu led). Dar, totusi, ce are asta a face?
*



Din cauza platinei impuscate. Motorul iti merge inca din cauza ca ai aprindere electronica, iar prin platina trece un curent mult mai slab.
dacis
QUOTE(andu911 @ 26 Sep 2005, 18:42)
Din cauza platinei impuscate. Motorul iti merge inca din cauza ca ai aprindere electronica, iar prin platina trece un curent mult mai slab.
*


Pe unde pierde compresie, totusi?

Iar in alta ordine de idei, ce sa fac sa nu se mai impuste platinile? (Asta in conditiile in care am aprindere electronica...)
andu911
QUOTE(dacis @ 26 Sep 2005, 20:02)
Pe unde pierde compresie, totusi?

Iar in alta ordine de idei, ce sa fac sa nu se mai impuste platinile? (Asta in conditiile in care am aprindere electronica...)
*



Normal de-aia e facuta aprinderea aia, ca sa treaca un curent mai slab prin platina si s-o protejeze si ca sa dea scanteie mai puternica la bujie. Numai ca din cauza umiditatii ridicate din ultimile zile a cedat, vreo 10 zile la rand a plouat fara oprire, e o exceptie de la regula.
Deci n-ai ce sa faci...dar daca nu mai ploua in halul asta, n-o sa mai ti se impuste platina.
dacis
QUOTE(andreic200 @ 26 Sep 2005, 17:51)
Vezi ca ati intra benzina in ulei de nu scade ia joja si da pe deget putin ulei si vezi daca miroase a benzina.
Am avut probleme cu o bujie nu dadea scintee si mam trezit cu nivelul mai sus decit trebuia cu putin si asta din cauza ca am mers ceva asa.
Mers neregulet chestia cu servofrana.
*


Nu, sigur nu a intrat benzina in ulei. E sigur. Am verificat
chichi
QUOTE(dacis @ 25 Sep 2005, 13:13)
In al doilea rand, la relanti mersul este neregulat, cu variatii vizibile ale turatiei, cu toate ca pana de curand motorul mergea rotund.

In al treilea rand, cand ma deplasez (iar motorul este CALD, la temperatura standard -- aprox.80-90 C) si se intampla sa scot din viteza (= trec in regim de relanti) si calc frana uneori se opreste motorul de tot.

Intrebarile mele sunt:
- presiunea se pierde numai pe la segmenti?
-  de ce pierderea este evident mai mare cand motorul este cald? Ar putea fi vorba, de pilda, de semeringurile supapelor (le-am schimbat cand am luat masina, ca nu aveam presiune la ulei -- erau Goetze, parca)? Ori de altceva?  Mentionez ca impiedicand gazele de carter sa mai ajunga in carburator (eliminandu-le afara, printr-un furtun provizoriu, ca acum am revenut la varianta standard, din fabricatie) turatia la relanti a crescut vizibil, iar relantiul era parca ceva mai stabil


Ai verificat platina, bujiile (aprinderea), carburatorul, amestecul si filtrul de aer?... Ar putea fi o cauza a relantiului instabil... huh.gif
Buyaka
QUOTE(dacis @ 26 Sep 2005, 13:18)
S-ar putea sa mi se para, dar parca este ceva mai tare pedala. Ori daca membrana ar fi sparta si ar trage aer fals n-ar trebui sa fie invers?
*




Ceea ce e sigur 99% e ca ai membrana sparta la servofrana sau cel putin supapa de plastic... pedala e tare pentru ca nu mai functioneaza servo (nu mai face vid din cauza membranei) la fel si ralenti-ul e instabil pentru ca trage aer fals pe la servo. Schimba servo si vezi cum se comporta... orice motor scoate gaze in carter intr-o cantitate mai mare sau mai mica in functie de uzura atata timp cat nu scoate fum efectiv nu ai de ce sa dai drumul gazelor afara.
Bafta!
ydaniel
exista si semeringuri la supape si ghiduri!ghidurile "tin" supapa,semeringurile nu lasa sa intre ulei in cilindri
dacis
QUOTE(chichi @ 27 Sep 2005, 14:26)
Ai verificat platina, bujiile (aprinderea), carburatorul, amestecul  si filtrul de aer?... Ar putea fi o cauza a relantiului instabil... huh.gif
*



Da, am verificat si totul pare in regula.
dacis
QUOTE(Buyaka @ 27 Sep 2005, 14:47)
Ceea ce e sigur 99% e ca ai membrana sparta la servofrana sau cel putin supapa de plastic... pedala e tare pentru ca nu mai functioneaza servo (nu mai face vid din cauza membranei) la fel si ralenti-ul e instabil pentru ca trage aer fals pe la servo. Schimba servo si vezi cum se comporta... orice motor scoate gaze in carter intr-o cantitate mai mare sau mai mica in functie de uzura atata timp cat nu scoate fum efectiv nu ai de ce sa dai drumul gazelor afara.
Bafta!
*




Stiu ce inseamna o pedala "tare"... Am spus doar ca pedala pare ceva mai tare decat, sa zic, acum cateva luni, nu ca nu intra in functiune servofrana. De aceea intreb daca membrana poate sa fie doar putin fisurata. Ori aceasta se defecteaza doar complet, adica atunci cand se defecteaza, frana se transforma direct intr-o frana fara servo? Presupunand ca acesta este defectul, se poate ca efectul sa se faca simtit doar dupa ce motorul se incalzeste bine?
diaconuliviu
Stranguleaza furtunul de la servo. Daca relantiul se "rotunjeste" defect la servo.
Supapa e buna? Daca da, servo defect. (membrana sau supapa disc) Nu stiu daca vei reusi sa schimbi tu la servo ce trebuie pe acolo, incearca la un meserias real.
dacis
QUOTE(diaconuliviu @ 28 Sep 2005, 10:11)
Stranguleaza furtunul de la servo. Daca relantiul se "rotunjeste" defect la servo.
Supapa e buna? Daca da, servo defect. (membrana sau supapa disc) Nu stiu daca vei reusi sa schimbi tu la servo ce trebuie pe acolo, incearca la un meserias real.
*



Sunt indeajuns de priceput ca sa fac verificarile de mai sus si ca sa-mi dau seama ca daca este vorba de vreun defect din cele prezentate mai sus voi ajunge, evident, "la un meserias real". Multumesc de sfat. Am sa verific.
dacis
SI TOTUSI NU M-AM LAMURIT DACA SUNT PROBLEME CU SEGMENTII ORI CU SETUL MOTOR...
argon
Subiectu principal al topicului este ca nu consuma ulei desi setul e uzat..daca nu ma insel.
Ca iti baga benzina in ulei te-ai gandit?
Nu se poate sa nu iti consume ulei..consuma si se completeaza cu benzina..oricum nu cred c-o mai duce mult...

Noi nu putem sa te lamurim dc sunt probleme cu segmentii sau cu setul asa prin corespondenta ca nu-i nimeni medium pe aici..de ce nu te duci tu la un mecanic bun ca sigur iti spune!!!
dacis
QUOTE(argon @ 28 Sep 2005, 11:09)
Subiectu principal al topicului este ca nu consuma ulei desi setul e uzat..daca nu ma insel.
Ca iti baga benzina in ulei te-ai gandit?
Nu se poate sa nu iti consume ulei..consuma si se completeaza cu benzina..oricum nu cred c-o mai duce mult...

Noi nu putem sa te lamurim dc sunt probleme cu segmentii sau cu setul asa prin corespondenta ca nu-i nimeni medium pe aici..de ce nu te duci tu la un mecanic bun ca sigur iti spune!!!
*



Nu vreau sa aflu daca sunt probleme cu setul sau cu segmentii prin corespondenta ci voiam sa stiu care ar fi posibilele cauze care ar duce la scapari de presiune in capacul culbutorilor, eventual ori mai degraba indeosebi daca exista si alte posibile cauze decat uzura segmentilor si/sau a setului. Asta in conditiile in care consumul de ulei a fost de 200 ml / 8.000 km. Si, repet, NU BAGA BENZINA IN ULEI, IAR GAZELE CARE IES PE FURTUNUL CE DUCE DE LA CAPACUL CULBUTORILOR LA CARBURATOR SUNT TRANSPARENTE.

Evident ca am sa ajung la un mecanic. Dar voiam sa stiu daca e f.f.f.f. urgent, ori pot sa mai aman o vreme.
dizzy
Ar putea fi si un piston spart.
Poate fi o spartura mica, asa cum am avut eu la berlina.
In cazul asta scapa compresie in baia de ulei si fara sa il manance pe la segmenti. Oricum, daca merge bine motorul lasa-l asa.
Verifica aprinderea si carburatia si da-i bataie.
dacis
QUOTE(dizzy @ 28 Sep 2005, 12:20)
Ar putea fi si un piston spart.
Poate fi o spartura mica, asa cum am avut eu la berlina.
In cazul asta scapa compresie in baia de ulei si fara sa il manance pe la segmenti. Oricum, daca merge bine motorul lasa-l asa.
Verifica aprinderea si carburatia si da-i bataie.
*



Sa inteleg ca va functiona relativ bine in eventualitatea in care s-a spart un piston?

Iar acest lucru s-ar putea sa se fi intamplat pentru ca un meserias mi-a reglat culbutorii si pe admisie si pe evacuare la 0,15?... Intreb si eu.
dacis
QUOTE(ydaniel @ 27 Sep 2005, 23:22)
exista si semeringuri la supape si ghiduri!ghidurile "tin" supapa,semeringurile nu lasa sa intre ulei in cilindri
*



Daca semeringurile (unul sau mai multe) sunt defecte, acest fapt poate determina scapari de gaze de ardere / pierdere de compresie ?...
diaconuliviu
QUOTE(dacis @ 1 Oct 2005, 10:36)
Daca semeringurile (unul sau mai multe) sunt defecte, acest fapt poate determina scapari de gaze de ardere / pierdere de compresie ?...
*


Pierdere de compresie nu, pierdere de gaze posibil si un mic consum de ulei.
Editat: consumul de ulei poate fi mic de tot, aparent in limite normale...
dacis
QUOTE(diaconuliviu @ 3 Oct 2005, 14:33)
Pierdere de compresie nu, pierdere de gaze posibil si un mic consum de ulei.
Editat: consumul de ulei poate fi mic de tot, aparent in limite normale...
*




SI ATUNCI GAZELE CARE IES PE FURTUNUL DE LA CAPACUL CULBUTORILOR CAREI/CAROR DEFECTIUNI LI SE DATOREAZA? O ENUMERARE EXHAUSTIVA ESTE POSIBILA?
dacis
Revin cu o intrebare la care inca mai astept / va rog pentru un raspuns: CAROR DEFECTIUNI POSIBILE LI SE DATOREAZA GAZELE CARE IES ABUNDENT (=PIERDERE DE COMPRESIE) PE FURTUNUL CE DUCE DE LA CAPACUL CULBUTORILOR LA CARBURATOR.

O ENUMERARE A CAUZELOR, EVENTUAL EXHAUSTIVA, ESTE POSIBILA?

Va multumesc.
sonykel
am si eu o intrebare?mie nu-mi lucreaza 2pistoane deci cat costa setul motor si segmenti?
LuluMOB
problema ta m-a facut sa ma inregistrez ca sa-ti pot raspunde; am aceeasi "problema"; am un renault 9 diesel din '83, are 360.000 km la bord si inca nu i-am schimbat nici macar segmentii; de cand am luat-o -adica 1996, la vreo 180.000km- scapa acele gaze; nu consuma ulei, practic la 8.000km, cand schimb eu uleiul, ajunge la minim - deci 1l consum; si de fapt consumul e cauzat de faptul ca gazele care scapa din camera de ardere si trec prin epurator pentru a intra din nou in admisie antreneaza si vapori sau picaturi de ulei; deci eu cred ca exista o pierdere foarte mica de compresie -pe care n-am masurat-o niciodata, dealtfel- dar, ce pot sa-ti spun este ca, atentie, motorul meu e diesel, deci daca acea pierdere de compresie ar fi mare, nu ar mai porni iarna pana la -15, ar trepida, ar cloncani, ar scoate fum, s.a.m.d.; ori nimic din astea nu se intampla la mine; deci, fie ai segmentii de compresi uzati, fie un piston spart, iar segmentii de ungere sunt buni; eu am mers asa circa 200.000 km si iaca fleosc; pistonul fisurat ar putea fi periculos, sa nu se rupa ca faci varza motorul; urmareste evolutia, daca iti creste debitul gazelor scapate in baie, trebuie sa desfaci motorul.

a, am recitit:
CAROR DEFECTIUNI POSIBILE LI SE DATOREAZA GAZELE CARE IES ABUNDENT (=PIERDERE DE COMPRESIE) PE FURTUNUL CE DUCE DE LA CAPACUL CULBUTORILOR LA CARBURATOR.
nu stiu cum e la dacia 1300, dar in general camera de deasupra culbutorilor este legata de baia de ulei -trebuie cumva sa se reintoarca in baie uleiul care unge culbutorii-, deci gazele probabil provin de la scapari la pistoane - adica segmenti de compresie uzati sau piston spart; altfel, ar mai putea fi simeringurile de la supape, desi putin probabil; masoara-i compresia, e cel mai sigur; si spune ce fel de gaze scapa
dacis
QUOTE(lulu_tanase @ 28 Oct 2005, 18:58)
ce fel de gaze scapa
*


Si cum imi dau seama ce fel de gaze scapa ? Ce sa inteleg din asta?
LuluMOB
pai de fapt, la simptomele tale nu pot sa scape decat gazele ce rezulta din ardere, adica alea care ies si pe la teava; daca ai abur(care face condens) ai putea avea garnitura de chiulasa arsa, dar nu cred ca e cazul;

daca compresia e buna, ar putea fi simeringurile de la supape

ce sa intelegi din asta? desi nu e obligatorie, ar putea fi buna o segmentare, ca sa nu risti mai multe in cazul unui piston spart si ca sa pastrezi blocul, care asa se uzeaza mai repede; hai masoara-i compresia ca m-ai facut curios; astept un rezultat
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.