Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pornire greoaie dacia 1310
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
rosebowl
Am o dacie 1310 din 1988 de vreo 2 saptamani. La prima pornire, dimineata nu porneste cu socul tras ci doar cu el impins(oprit), doar dupa ce porneste (3, 4 ori dat la cheie) trag socul ca sa mearga mai turat sa se incalzeasca motorul. Dupa ce merg un timp cu ea incepe spectacolul, in sensul ca se tureaza, subtureaza singura, se opreste motorul si porneste foarte greu. De schimbat la ea am pus alte bujii, platini, carburatorul, capacul la delcou, fisele la bujii. am dus-o la mai multi mesteri dar nici unu nu ia dat de cap. Stie cineva care ar putea fi cauza celor descrise de mine, la ce trebuie sa umblu?
Va multumesc.
maho
In primul rand trebuie curatit si reglat temeinic carburatorul. Porobabil ca si bujiile se afuma foarte repede (amestec prea bogat).
rosebowl
Aseara am venit cu bujiile inecate acasa. Le-am schimbat, am mai schimbat bobina de inductie dar candso pornesc dimineata nu a vrut sa porneasca cu socul tras (cand dadeam la automat motorul suna a innecat). Am pornito fara soc dar dupa ce sa incalzit putin motorul am observat ca acul turometrului oscileaza aprox. 100-200 rot/min, ca si cand cineva o accelereaza, sa prinda aer fals pe undeva? Ma mai gandeam ca e motorul terminat dar in 2 saptamani nu a consumat ulei deloc. Mai era si arcul la acceleratie prea slab de ramanea accelerata dar l-am schimbat. O sa iau carburatoru jos sa-l curat temeinic si sa-i pun alte garnituri poate poate...
val2011
regleaza platina si avansul ca la carte.
rosebowl
Platina si avansu sunt reglate bine, azi am scos furtunul ce intra in teu la carburator, de la motor si l-am lasat liber pentru ca mi se pare ca baga prea mult fum si gunoaie in carburator. Am luat jos si capacul de tabla ce astupa tachetii si am observat ca acolo inauntru e o mizerie jalnica, pe peretii capacului fiind o zgura de ulei intarit de cativa milimetrii. L-am curatat si o sa vad dimineata ce mai face.
B17XGG
Verifica si regleaza carburatorul (inclusiv etanseitatea cuiului pontou si nivelul) si, daca este cazul, rectifica flansa pe o piatra de polizor pentru a o readuce la planeitate. Pune garnituri noi.
rosebowl
Cuiu pontou inchide bine l-am verificat, cu planeitatea urmeaza.
Azi la ora 9:00 aceasi poveste, cand ii trag socu parca il vede pe dracu si a trebuit sa dau fara el pana aproape am descarcat bateria. Azi fiind duminica nu am ce sa ii fac dar zilele urmatoare am s-o duc la doctor ca nu mai merge asa.
maho
Ai filtru transparent dupa pompa, se vede ceva inainte de a da la cheie ? Ar fi interesant de stiut daca nu cumva pierde benzina din pompa peste noapte, ca prea ii dai chei multe pt. pornire. Asta in afara de turatia variabila (ramane valabila curatirea si reglarea carb-ului). Si mai e o chestie, pe-aici (Bv) e cam umezeala + condens + frig peste noapte, poate ai si capacul delcoului aburit...mai ales dimineata; verifica si asta.
rosebowl
In filtrul de benzina nivelul benzinei este constant cam 70% din filtru, capacul delcoului este curat fara umezeala iar vibratia turometrului este foarte mica. Sambata am fiert carburatorul cu toate piesele din el (fara garnituri), mi sa mai spus sa-i verific compresia la un mecanic, acum sa vad cand il prind disponibil.
maho
QUOTE(rosebowl @ 21 Oct 2013, 08:38)
In filtrul de benzina nivelul benzinei este constant cam 70% din filtru, capacul delcoului este curat fara umezeala iar vibratia turometrului este foarte mica.

Aici e ok.
QUOTE(rosebowl @ 21 Oct 2013, 08:38)
Sambata am fiert carburatorul cu toate piesele din el (fara garnituri), mi sa mai spus sa-i verific compresia la un mecanic...

Compresia motorului probabil, nu a carburatorului; asta (compresia la motor) o poti face si tu "ochiometric", invartind de elicea ventilatorului; cu cat se invarte mai greu, cu atat ai compresia mai buna; e empiric, dar iti poti face o oarecare idee...
ilie.claudiu90
spuneti-mi si mie va rog de ce daca las masina un timp nepornita,trebuie sa dau la coada sa ii vina benzina in carburator?
daniel93
Schimba jigloarele (se gasesc seturi la ~17 lei), si ia toate reglajele de la inceput: nivelul in carb, tachetii, amestecul in gol, avansul, distanta la platini si cea a electrozilor de la bujii.
Sufla cu o pompa conducta de retur sa fii sigur ca nu e infundata, si verifica/schimba filtrul de aer.
Sunt chestii minore, care oricum ar trebui facute periodic, iar eu nu am scapat de o problema asemanatoare, pana n-am facut tot ce am scris mai sus.
Inainte de pornirea la rece, da-i si la cama pana auzi cum circula benzina, sa fii sigur ca ajunge benzina.

QUOTE(ilie.claudiu90 @ 22 Oct 2013, 15:38)
spuneti-mi si mie va rog de ce daca las masina un timp nepornita,trebuie sa dau la coada sa ii vina benzina in carburator?
*



Carburatoarele astea nu sunt perfect etanse, cam toate fac asa. Daca vrei sa scapi de problema asta, cauta pe forum, s-a discutat pe mai multe topicuri despre adaptarea unei pompe de benzina electrica, de Damas (parca).
maho
QUOTE(ilie.claudiu90 @ 22 Oct 2013, 16:38)
de ce daca las masina un timp nepornita,trebuie sa dau la coada sa ii vina benzina in carburator?
*


Ca sa nu dai la cheie pana-i vin dracii. In mod normal, asta se face cand masina sta mai mult de 5-6 zile nepornita.
ilie.claudiu90
5-6 zile dar la mine este vorba de 2-3 ore,mi s-a parut interval foarte scurt!

22 Oct 2013, 16:43:
daniel 93, jicloarele s-ar putea sa fie de vina dar nu vad ce treaba are bujia si platina,daca ii dau la coada pana vine benzina in carburator,porneste imediat,buba este ca daca o las si doar 2-3 ore nepornita ,benzina se duce inapoi in rezervor
val2011
schimba membrana de la pompa poate nu mai face.
daniel93
QUOTE(ilie.claudiu90 @ 22 Oct 2013, 16:41)

daniel 93, jicloarele s-ar putea sa fie de vina dar nu vad ce treaba are bujia si platina,daca ii dau la coada pana vine benzina in carburator,porneste imediat,buba este ca daca o las si doar 2-3 ore nepornita ,benzina se duce inapoi in rezervor
*



Jigloarele, bujiile si restul nebuniilor erau pentru colegul rosebowl
ilie.claudiu90
Ok o sa incerc si va spun ce am rezolvat
rosebowl
Jiglere am schimbat fara numar pot spune ca pe toate(bujii si platini la fel). Problema mea o mai spun o data este socul, nu porneste cu socul tras cand e rece. Am invartit de ventilator si merge cam usor in sensul ca se misca masina daca e cuplata in viteza I. Sa fie oare motorul asa de uzat? pe furtunul care iese din capacul chiuloasei la carburator iese fum hotarat, l-am lasat liber sa nu mai bage fum in carburator.
maho
QUOTE(rosebowl @ 24 Oct 2013, 10:50)
Sa fie oare motorul asa de uzat?

Se pare ca da.
rosebowl
QUOTE(maho @ 24 Oct 2013, 15:40)
Se pare ca da.
*


In sfarsit, spre rusinea mea i-am gasit defectul dar cam greu, motorul meu e terminat. Azi a ramas si fara ulei pe joja si dupa o verificare de 5 minute a unui domn mi-a zis ca trebuie umblat la motor ca e praf. Acum o sa vad daca ii gasesc un motor second caci de set motor... e cam scump, trebuie sa scot din buzunar cam cat am dat pe masina si nu merita. Multumesc celor ce au postat aici, numai bine.
ilie.claudiu90
mai am si eu INCA o problema cu dacia mea, i-am curatat bujiile,frecat platina,a pornit la sfert,daca o opresc si o pornesc peste 5 minute dau la cheie pana moare bateria si tot nu porneste pana nu o imping
rosebowl
QUOTE(ilie.claudiu90 @ 25 Oct 2013, 15:34)
mai am si eu INCA o problema cu dacia mea, i-am curatat bujiile,frecat platina,a pornit la sfert,daca o opresc si o pornesc peste 5 minute dau la cheie pana moare bateria si tot nu porneste pana nu o imping
*


Aceasi chestie am patit eu cand am avut plutitorul spart.
daniel93
QUOTE(ilie.claudiu90 @ 25 Oct 2013, 15:34)
mai am si eu INCA o problema cu dacia mea, i-am curatat bujiile,frecat platina,a pornit la sfert,daca o opresc si o pornesc peste 5 minute dau la cheie pana moare bateria si tot nu porneste pana nu o imping
*



Asa face si tlx-ul meu. Eu am descoperit doua cauze:
- bobina se incalzeste si slabeste scanteia
- se formeaza vapori pe galeriile de admisie, si nu mai ajunge suficient aer proaspat in cilindri.

Curata/schimba filtrul de aer, daca are clapeta pentru vara/iarna lasa-l pe vara (sa traga aer direct, nu pe la galerii), verifica platina sa nu fie puscata si daca ai la indemana, schimba si bobina.
Cand iti face problema asta, scoate gatul de lebada de pe carburator, va porni mult mai repede.
La pornirea la cald, tine acceleratia calcata un sfert, maxim o jumatate de cursa, fara sa spritzuiesti, ca sa-si ia aer.
PH-06-BOA
Daca la 10min dupa oprire, porneste greu, inunda. Cu acceleratia la maxim, ddai la cheie si porneste mai greoi, aia e, inunda. Vezi asta, dand racordul de plastic jos, si la oprirea motorului, urmareste daca picura benzina in continuare si se formeaza si un nor de abur care nu-ti permite sa vezi clapeta, inunda datorita cresterii nivelului de benzina, cuiul scapand putin. Pompa fiind in presiune (retur mic sau infundat), ea continua sa se descarce in camera de nivel, pana la egalarea presiunii (daca cuiul nu tine bine sau e plutitorul spart sau atinge de peretii laterali). Ca dispare benzina din carburator, e datorita temperaturii ridicate de sub carburator, care evapora benzina, carburatorul nefiind perfect inchis. Instalatia (pompa zici) ramane goala, nu datorita membranei , ci din cauza supapelor pompei, care nu mai retin. Pentru pornirea de dimineata, e bine ca inainte sa se pompeze pana se umple carburatorul, iar faptul ca nu permite sa tragi socul, inseamna ca nu-l ai reglat corect. Cand tragi, intai sa se miste clapeta de soc, iar de la jumatatea inchiderii ei, sa inceapa si cea de acceleratie sa se deschida. Daca se deschide cea de acceleratie, fara sa se inchida cea de soc, va trage doar aer. Tras 3/4 din cursa, motorul nu trebuie sa depaseasca 1500 de ture (se regleaza din tija ce leaga cele doua clapete). Ca-i creste si scade turatia, e din nivelul de benzina mare, sau jicloare neinperechiate, si picura benzina pe clapeta, in loc sa fie pulverizata de centrator. Uita-te deasupra clapetei, cand merge motorul in gol, si ai sa vezi cum picura, scazand turatia. Clapeta trebuie sa fie uscata la relanti. Nici pana-n 2000 de ture, nu se prea umezeste. Daca e altfel, ori nivelul e mare, ori jicloarele nu sunt potrivite. Ce e acum in magazin, e teroare. Motorul e "dus" ? Daca nu are "guler" la partea de sus a camasilor, poti schimba doar segmentii. Daca vrei sa-l faci tot, eu am set si de 1300 si 1400, fara segmenti, dar si set de 1300 foarte bun, schimbat cuiva, ca asa a vrut el, nu ca e uzat.
ilie.claudiu90
am descoperit aseara problema,dupa ce am ramas fara benzina,si am bagat 1,5 litri care ii aveam rezerva si nu mi-a ajuns 5 kilometri cat mai aveam pana la peco,am verificat retur daca este infundat prin metoda bidonului de 2 litri,si merge,am desfacut carburatorul,am schimbat jicloare si am gasit garnitura dintre capac carburator si corpul acestuia rupta,am pus-o asa am pornit masina,si dupa cateva secunde benzina se ridica prin cele 2 gauri din fata carburatorului si se duce tot in camera de ardere,benzina care trebuia normal sa o consume masina!!din ce as mai putea improviza o garnitura ca astazi e duminica si e inchis peste tot in zona la magazinele de piese auto
nikuniku
nu garnitura este de vina pentru inundarea carburatorului ci nivelu benzinei in CNC cauze pot fi:plutitor spart-cui pontoo neetans-nivel benzina prea mare
garnutura poti face dintrun dosar
ilie.claudiu90
pana la urma nu am iesit la cap cu respectiva garnitura,si am gasit un carburator cu totul,l-am pus si masina consuma la fel,peste 18%, se poate sa fie chiulasa stricata si sa nu mai inchida bine supapele?alta nu vad care ar fi cauza...
rosebowl
Uitate la termostat, la un prieten tot asa ii consuma dacia 20% pana a schimbat termostatu(numai ca era pe injectie)
pcostica
@ilie.claudiu-vezi sa nu fie infundat returul.
Bafta!
ilie.claudiu90
nu este infundat returul pentru ca am pus turul si returul intr-o sticla cu benzina de 2 litri,daca accelerez masina de 5-6 ori se duce un litru,se vede cu ochiul liber cum scade benzina in bidon,pe furtunul de retur,benzina trebuie sa vina picaturi sau jet?
pcostica
jet continu
P.S-teoretic peste 14 la suta nu poate sa arda deci sunt pierderi la pompa de benzina
retur infundat, furtune crapate, nivel mare, cui poantou care nu inchide.
Bafta!
daniel93
Ca tot veni vorba de retur: verificati cu motorul pornit presiunea ce se formeaza pe furtunul ce merge la carburator; dupa ce am schimbat pompa de benzina, un mecanic mi-a marit gaura de pe stutul de retur, pentru ca facea presiune prea mare si impingea cuiul ponto in jos, oricat de bine ar fi fost reglat.
A largit-o pas cu pas si abia pe la al 3-lea burghiu a zis ca e bine, si mi-a ramas debit suficient, n-am probleme.
ilie.claudiu90
dar se poate sa consume mult din cauza supapelor de la chiulasa?
rosebowl
Poate cineva sa imi spuna daca iau un set motor nou, ce anume trebuie sa contina acesta, si daca trebuie sa fie o cota anume sau mai intai desfaci motorul si dupa aceea cumperi setul? Am vazut ca acuma sunt destule de vanzare pe net la toate preturile, care de care mai laudate. Dacia mea e o 1310 din 1988 si a inceput sa consume ulei de cand am luato, de 2 luni.
B17XGG
Camasi, pistoane, segmenti, bolturi, inele etansare (cauciuc sau cupru).
Daca nu au aparut alte "facaturi" setul ar trebui sa fie la cota nominala alezaj 76 mm. Componentele trebuie sa fie imperecheate pe clase de precizie ajustaje si clase de greutate (marcate cu un cod al culorilor mentionat in documentatii - camasi, pistoane, bolturi). Trebuie sa cunosti neaparat tipul de etansare la motorul tau (tipul inelelor).
razvan1985
QUOTE(rosebowl @ 23 Nov 2013, 18:59)
Poate cineva sa imi spuna daca iau un set motor nou, ce anume trebuie sa contina acesta, si daca trebuie sa fie o cota anume sau mai intai desfaci motorul si dupa aceea cumperi setul? Am vazut ca acuma sunt destule de vanzare pe net la toate preturile, care de care mai laudate. Dacia mea e o 1310 din 1988 si a inceput sa consume ulei de cand am luato, de 2 luni.
*


vezi mai intai ce cod de motor ai,pentru ca poate fi 1.3 sau 1.4,asta deduci din codul de motor,iar daca e 1.4,mai mult ca probabil are etansare de cauciuc... wink.gif
PH-06-BOA
Dupa formulare, e 1300 (cod 810), si are inele de hartie, alezaj de 73 (diametru la piston). Deci set motor de 1300, la care nu ai variante de dimensiuni. Daca e de 1400 (cu cod 102), ai varianta de etansare a camasilor, cu inele de cauciuc sau cupru. In rest, s-a spus mai sus. La setul motor, nu prea se strofoaca cineva sa le imperecheze cum trebuie, asa ca in pachet, vei gasi coduri de culori pe piese, dar nu inseamna ca sunt si cele mai bune perechi. Pentru asta, trebuie sa sti ce vrei, sa-ti faci un tabel cu perechi de cote, apoi sa pleci la cumparat. Si asa, vanzatorul nu-ti va desface tie, tot ce are, ca sa faca ceva bun. Asa ca se poate sa mergi la nimereala, si e una cam proasta. Se poate ca in pachet sa gasesti camasi cu alezaj maxim, si pistoane cu diametru minim (exemplu). Segmentii ar fi potrivit sa-i gasesti in asa fel, incat sa-i ajustezi la montaj, pe dimensiunea optima, ceea ce nu s-a mai gasit in ultimii ani. Am luat segmenti, mult mai "cascati", decat cei uzati din motor, cu care , va imaginati ce a iesit in urma.
rosebowl
QUOTE(PH-06-BOA @ 24 Nov 2013, 09:42)
Dupa formulare, e 1300 (cod 810), si are inele de hartie, alezaj de 73 (diametru la piston). Deci set motor de 1300, la care nu ai variante de dimensiuni. Daca e de 1400 (cu cod 102), ai varianta de etansare a camasilor, cu inele de cauciuc sau cupru. In rest, s-a spus mai sus. La setul motor, nu prea se strofoaca cineva sa le imperecheze cum trebuie, asa ca in pachet, vei gasi coduri de culori pe piese, dar nu inseamna ca sunt si cele mai bune perechi. Pentru asta, trebuie sa sti ce vrei, sa-ti faci un tabel cu perechi de cote, apoi sa pleci la cumparat. Si asa, vanzatorul nu-ti va desface tie, tot ce are, ca sa faca ceva bun. Asa ca se poate sa mergi la nimereala, si e una cam proasta. Se poate ca in pachet sa gasesti camasi cu alezaj maxim, si pistoane cu diametru minim (exemplu). Segmentii ar fi potrivit sa-i gasesti in asa fel, incat sa-i ajustezi la montaj, pe dimensiunea optima, ceea ce nu s-a mai gasit in ultimii ani. Am luat segmenti, mult mai "cascati", decat cei uzati din motor, cu care , va imaginati ce a iesit in urma.
*


Deci, dacia mea este 1310 MLS din 1988, 1289 cc, motor tipul Dacia 810-99*; daca pun pistoanele in camasi la fata locului se observa cu ochiul liber daca se potrivesc cotele? si cu alejazul de 73 mm unde trebuie sa masor, in interiorul camasii, in afara? ca am gasit la cineva care si-a casat dacia set motor si sa am si eu ceva habar sa nu dau banii degeaba, multumesc.
B17XGG
Alezajul = diametrul interior al cilindrului (in cazul motorului 810, 73mm).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.