Pentru starterul topicului :
1. era bine daca ai fi cautat INAINTE sa faci alt topic ;
2. chiar daca nu ai avut din fabrica , poti sa instalezi pe bara fara proiectoare , DAR cel putin cumpara setul de proiectoare originale si cu becurile stock , adica H11 Osram , cele galbui , nu albe , nu albastre ( pe ceata , ca atunci conteaza , cu cat culoarea este mai galbuie , cu atat sunt mai performante) .
3. instalarea electrica trebuie sa se faca perfect ca cele originale , sa contina relee , si tot ce trebuie , adica si sistemul original de prindere al proiectoarelor, sa NU prinzi numai pe plastic , pentru ca vor vibra in toate partile si te vor deranja si pe tine si pe ceilalti . Chiar daca la bord va fi doar un comutator separat , nu este nici o problema , nu trebuie sa dai o caciula de bani pe maneta cu de toate pe ea , dar instalatorul trebuie sa ia comanda tot de la bord , astfel incat sa se aprinda numai cu contactul pus si sa se stinga automat la scoaterea cheii , sa nu le uiti aprinse .
4. dupa toata instalarea , mergi la Dacoserv si regleaza toate farurile , adica si faza scurta/lunga , dar si noile proiectoare instalate si sa pastrezi foaia data de ei in masina pentru un eventual control . ( 20-40 ron din cate tin minte) ;
- nu te zgarci la partea cu reglajul !!!
QUOTE(Iulikk @ 24 Oct 2013, 22:42)
ce modificari trebuie sa aduc instalatiei din fabrica pentru a putea aprinde proiectoarele atat din maneta, dar si automat, atunci cand dau "faza lunga" sau flash? De mult timp vreau sa fac modificarea asta...
Personal nu te sfatuiesc sa faci modificarea asta . "Suna" bine , dar in realitate se pot intampla multe nasoale .
Nu uita ca , pe halogen , ai 2x60W protejat de relee , apoi la faza lunga trece la 2x55W , iar tu vrei ca din aceeasi comanda , la aceeasi maneta sa se aprinda inca 2x60W . La halogen nu este ca la xenon , care este 2x35W si foloseste acelasi bec pentru scurta/lunga , ci sunt trasee diferite si filamente de consum diferite .
A doua problema este ca si halogenului ii trebuie destul timp ( 2-3 sec.) pana ajunge la puterea maxima , deci un simplu flash nu va avea efectul scontat . Eu stiu ce probleme am pe Clio , cand dau flash-uri ... e oribil . Pana se aprinde cealalta faza , se stinge cea scurta ... si se alege praful de marele flash asteptat .
Pana la urma faptul ca te joci putin din comutator nu e o mare problema. Din proprie experenta iti spun ca DEGEABA incerci sa deranjezi/chiorasti idiotii cu albastrele care bat dupa ciori , pentru ca NU vor face nimic , probabil reglajele nu le mai merg , nu se vor sinchisi sa le dea mai jos sau sa le regleze cum trebuie . Pana nu le bagi tot xenoane in ochisori , degeaba ! Eu nici pe cei cu SUV-uri nu-i pot determina sa le dea mai jos .