Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Symbol
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3
slider2
M.am hotarat sa deschid si eu un topic la jurnal de bord, sa.mi prezint masina si sa aflu raspunsuri la unele intrebari daca se va putea.

Ca mic istoric am permis de conducere din 2007, dar am inceput cu adevarat sa conduc (nu doar ocazional) din iulie 2010 cand m.am angajat si am avut masina de la firma (care este cea mai buna masina posibila). Am condus in cea mai mare parte symbol avand pentru o perioada scurta un ph2 1,4 si apoi pentru un an de zile si aproximativ 30000 km un ph3 1,5dci 65cp. Apoi am mai avut timp de 2 luni si vreo 5000 km un symbol 2 1,2 16v. Dupa asta a venit vremea sa.mi cumpar masina mea personala.

Vroiam o masina nu foarte mare, cat mai noua, economica si usor de intretinut. La momentul respectiv vroiam neaparat diesel si cum in buget ma incadram la logan si symbol am zis ca vreau neaparat 1,5dci 85cp. Cunoscand symbolul destul de bine am ales sa caut logan, dar din pacate la vremea respectiva (iarna 2011-2012) nu am gasit decat vreo 3 masini care sa se incadreze in cerintele mele iar acestea erau de la samsari. Prin urmare am ajuns sa includ symbol in cautarile mele.

Dupa cateva modele care in anunturi pareau ok dar la fata locului erau foarte dubioase am gasit la cineva un symbol ph3 1,5dci euro3 60kw din 2005. Masina era ingrijita, mergea bine, avea clasica problema a ambreiajului dar imi placea. Si pretul era bun dar exact in acea perioada s.a introdus taxa de inmatriculare in varianta care este acum. Asta facea ca pe langa cei 3000 euro care trebuia sa.i dau pe masina mai aveam de dat inca 1800 euro la stat. Asa ca am decis alaturi de parinti ca daca tot ma va duce cu totul la peste 4000 euro, sa suplimentez bugetul pana la 4000 euro.

Dezamagit ca nu gaseam mai nimic care sa fie fara taxa, si plictisit de aceleasi anunturi de pe siteuri, navigand intr.o zi pe bursa de pe forum gasesc un anunt pentru un symbol. Mi.a placut masina din ce am vazut in anunt si m.am hotarat sa ma duc s.o vad. Tatal meu trebuia sa plece din localitate si i.am zis ca ma duc s.o vad cu un prieten. Pana la urma tata si.a facut un pic de timp sa mearga cu mine, ceea ce a fost bine pentru ca a fost un factor decisiv in cumpararea masinii. Ajunsi la fata locului mare mi.a fost mirarea cand tata si vanzatorul au inceput sa vorbeasca pe un ton foarte amical, asa am aflat si eu (si tata a realizat tot atunci) ca vanzatorul era coleg de munca al tatalui de vreo 15 ani.

Astfel am cumparat masina pe incredere si nu m.am inselat deloc. Mi.au fost prezentate toate incidentele masinii, ma rog unicul incident deloc grav si la cumparare am primit factura de noua a masinii, factura de la alarma, geamuri fumurii, jante, anvelope, de la schimbul de distributie si revizia franelor. De asemenea am primit si o hartie pe baza careia mi.am scos de la anaf un act precum ca taxa de inmatriculare platita de proprietar n.a fost recuperata. Actul in cauza nu mai mi-a folosit pentru ca exact in ziua in care am facut actul de vanzare cumparare taxa de inmatriculare s-a suspendat.
Masina a costat 4300 euro si este un symbol ph4 fabricatie sfarsit de 2007, inmatriculata in ianuarie 2008. Nu stiu ce nivel de echipare este exact dar are aer conditionat automat, abs, 2 airbaguri, geamuri elecrice fata-spate, proiectoare de ceata, inchidere centralizata, oglinzi electrice si incalzite, jante aliaj, volan si schimbator de viteze imbracat in piele, volan si scaun sofer reglabile pe inaltime, vopsea metalizata. Pe langa acestea masina mai are geamurile spate si luneta fumurii si senzori de parcare, iar anvelopele de iarna sunt pe jante de tabla.

La achizitie (ianuarie 2012) masina avea aproximativ 71.000 km parcursi iar acum are 107.000 km. De curand am schimbat pivoti, capete de bara, biete directie, bielete anti ruliu precum si uleiul si filtrele. In rest cam acum 2 luni i.am schimbat bujiile. Singurul lucru care l.a consumat in afara de acestea fiind motorina, dar si asta in mod economic caci reusesc fara prea mari probleme consumuri sub 4L/100 km in extraurban. Chiar acum am consum 3,2L/100 km la o viteza medie de 49,5km/h. Nici in regim urban nu este prea insetata. Cand aveam symbolul diesel de la firma in conditiile in care nu ma interesa consumul deloc reuseam in oras consumuri de aproximativ 5,5L/100 km la viteze medii cam de 24km/h.

De cand am masina am avut si incidente dar multumesc lui Dumnezeu ca nu au fost grave. Prin urmare m.a lovit perpendicular pe aripa spate un alt symbol al carui sofer a scapat piciorul de pe ambreiaj avand incaltamintea plina de noroi. Apoi m.a atins usor pe bara spate un taxi care a facut dreapta de pe banda a doua si am gasit bara fata un pic stearsa in parcarea unui supermarket.

Momentan cam atat, revin cu detalii dar si cu niste intrebari poate aici gasesc raspuns.
diesel_power
Stii tu chestia aia "this thread is worthless without pics" tongue.gif.
N-ai spus ce motorizare ai.
Varianta de echipare este ori Fidji ori Music.
Iulikk
unucincideceii bre, scrie in titlu.
slider2
@iulik cred ca diesel power se referea la care din variantele 1,5 dci. ma rog in talon este trecut 62kw, dar eu cred ca are 63, prin urmare 85cp.

urmeaza sa atasez poze si sa mai scriu cateceva

3 Nov 2013, 20:24:
Desi nu intentionam sa pun poze pentru ca nu aveam, neobisnuind sa-i fac fotografii, totusi o sa uploadez cateva pe care le-am facut azi. Masina este cam murdara, si inca n-am pus rotile de iarna si pe spate pentru ca una din roti am gasit-o desumflata si n-am apucat s-o duc la vulcanizare.

Kilometrajul actual, am modificat si in primul post unde scrisesem mai putin cu 1000 km.
[attachmentid=1627916162]
Distanta parcursa de la ultima resetare
[attachmentid=1627916169]
Litri de motorina consumati pe distanta parcursa
[attachmentid=1627916170]
Consumul mediu actual
[attachmentid=1627916171]
Distanta pe care o mai pot parcurge daca pastrez acelasi stil de condus
[attachmentid=1627916172]
Viteza medie obtinuta
[attachmentid=1627916173]

[attachmentid=1627916174]

3 Nov 2013, 20:27:
Urmarile incidentului cand i-a scapat piciorul de pe ambreiaj
[attachmentid=1627916178]
Urmarile incidentului cand m-a atins usor taximetrul
[attachmentid=1627916179]
Urmarile incidentului cand am gasit bara fata atinsa
[attachmentid=1627916180]



3 Nov 2013, 20:29:
Si o poza cu tapiteria masinii care mie unul imi place
[attachmentid=1627916185]

3 Nov 2013, 20:47:
@diesel_power desi am factura masinii, nu stiu unde am pus-o si nu mai imi aduc aminte de pe ea decat pretul masinii, si anume 12.000 euro. prin urmare nu stiu nivelul de echipare. la ph3-ul de la munca aveam scris pe un bandou fidji, caci acest nivel de echipare era. la symbolul meu am pe ambele bandouri scris doar dci. de asemenea la nivelul de echipare music stiu ca era ca si dotare radio-cd cu mp3, ceea ce eu n-am.
hellcat
Echiparea e "dinamique".
Iulikk
Mijto. Multi kmp !!

Mie totusi nu imi plac mortaciunile alea de pe bord / parbriz si nici stickeru' cu caufland.
slider2
revenind la masina sunt multumit de ea, mai ales ca tine cu buzunarul. rca-ul ma supara dar asta nu-i vina masinii ci a legilor din tara asta, am platit in august 485 lei pe jumatate de an gun3.gif .

motorasul trage destul de bine raportat la puterea produsa, nu m-a lasat niciodata, bine nici eu nu i-am cerut mai mult decat poate. pe langa asta masina in sine nu m-a lasat niciodata balta, m-a dus unde am vrut si cand am vrut.
prin august am avut niste probleme cu pornirea si ma panicasem mai ales ca la auzul simptomelor mecanicul mi-a sugerat ca as avea celebra problema a piliturii.
astfel porneam motorul si acesta murea imediat, apoi reuseam sa-l pornesc dupa ce puneam contactul de cateva ori si dadeam la automat destul de mult. problema a avut o rezolvare si o cauza foarte simple, respectiv un colt al capacului de protectie al motorului datorita vibratiilor a gaurit conducta de alimentare cu combustibil a pompei de injectie. n-am inlocuit conducta ci am taiat o bucatica din ea si am pus in locul respectiv un mic tub metalic si pe langa asta am taiat coltul capacului de protectie.
anul trecut am experimentat si clasica problema a pompei de servodirectie de la symbol care s-a remediat cu ajutorul unei cunostinte cu experienta in aceasta problema. reparatia m-a costa 150 lei in conditiile in care am schimbat si lichidul de servodirectie.

ce nu-mi place la ph4 sunt aeratoarele care fata de ph3 au o cursa foarte scurta si astfel fluxul de aer poate fi dirijat destul de putin. poate unora nu le place dar genul de aeratoare pe care le are loganul mi se par ideale, nu exista altele mai bune in opinia mea.
in ceea ce priveste symbolul in sine recunosc este destul de inghesuit, as fi vrut sa am mai mult loc pe latime si desi in spate nu prea sta nimeni in afara de catelusa mea, as vrea totusi sa fie mai spatioasa. iar in ceea ce priveste portbagajul desi este mare si m-a multumit de cateva ori recunosc ca imi doream ca symbolul sa fi avut caroserie break. datorita gurii de incarcare mici nu se poate folosi spatiul portbagajului la capacitate maxima. deja mi-am fixat un fel de conditie pentru urmatoare masina si anume sa fie break.
de asemenea as fi vrut ca masina sa fie mai silentioasa la rulare si sa fi avut pilot automat si cotiera. ultimele doua chestii pot sa le pun eu pe masina, dar cu ceva dificultati. aer conditionat automat as fi vrut sa aiba un buton "on", care sa aprinda afisajul si sa porneasca ventilatia. momentan daca este oprit il pot porni apasand butonul auto sau dezaburirea pentru parbriz, ceea ce face sa porneasca si aerul conditionat instantaneu ceea ce eu nu vreau.

3 Nov 2013, 21:37:
QUOTE(Iulikk @ 3 Nov 2013, 21:23)
Mijto. Multi kmp !!

Mie totusi nu imi plac mortaciunile alea de pe bord / parbriz si nici stickeru' cu caufland.
*



stickerul cu kaufland urmeaza sa fie dat jos, a fost pus acolo pentru un concurs la care visam si eu sa castig un duster. mortaciunile sunt doar doua, a treia este un saculet parfumat care mi s-a parut mai bun decat clasicii braduti. mortaciunile au valoare sentimentala si sunt primele cadouri primite de la sotia mea, la scurt timp dupa ce am inceput o relatie, si ar trebui sa ma reprezinte pe mine. nici mie nu-mi plac parbrizele impopotonate, dar astea doua vor ramane. pe cel atarnat de oglinda l-as pune la un maner de sustinere din spate dar o sa-l roada catelusa.

@hellcat mersi de informatie.
Iulikk
QUOTE(slider2 @ 3 Nov 2013, 21:31)
stickerul cu kaufland urmeaza sa fie dat jos, a fost pus acolo pentru un concurs la care visam si eu sa castig un duster.
*



Pentru dastăre cado', suna la Tulcea icon_mrgreen.gif naughty.gif .
slider2
Sa fiu complet sincer eu as vrea banii de duster ca sa.mi iau un logan 2 mcv, desi as mai astepta un pic poate apare 1.2 tce sau dci110
diesel_power
Daca te pasioneaza cotiera, eu mi-am luat Armster. Este cam scumpa, dar e singura care se potriveste perfect.
Cat despre pilot automat poti sa apelezi la userul sherlock. Iti poate activa pilotul automat existent in ECU-ul motorului.
Mariusgl
In postul 4 ai pus niste poze..Imposibil sa mai mergi inca 465 de km cu o linie de motorina.
Masina este frumoasa,sa te bucuri mult timp de ea fara incidente.
hellcat
Acea valoare e orientativa, intradevar in realitate nu mai ajungi sa faci 465 km, insa informatia nu e gresita.
Dupa pozitia acului in rezervor ar mai fi cca. 12-13-14 L, la consumul mediu afisat de 3,2%...cam ies cei 4 sute si ceva de km.
diesel_power
Eu am ajuns la concluzia ca e destul de precis computerul de bord. Valorile instantanee mai dau gres, dar media se apropie cu o eroare de 0.2 litri / 100km de realitate.
Mariusgl
M.oi insela eu,da' recunosc ca rezervorul de pe Clio e ciudat rau (nu stiu daca are aceeasi forma si la Symbol).Mereu ramane acul blocat la anumite gradatii,sunt bucuros ca i-aute ce putin consuma si deodata scade o linie. 251.gif
hellcat
Nu e nimic ciudat, ai tu asteptari prea mari de la o solutie tehnica ce are si ea limitarile ei.
Indicatorul din bord nu poate afisa perfect liniar scaderea si din cauza formei neregulate a rezervorului si a deplasarii benzinei in rezervor in timpul deplasarii.
slider2
@mariuasgl cum ti.au zis si colegii nu mai merg chiar atat dar pe aproape. Oricum acea valoare invlude si cei aproximativ 100 de km pe care ii faci cu becul rosu de la rezervor aprins. Uite.chiar o sa ma uit si o sa pun poza cat am mers in totalitate cand voi alimenta.
Mersi frumos de urari.

Legat de cotiera m.am interesat si eu si m.am gandit la o solutie pentru a putea monta si alte modele in afara de cel de la armster care dupa mine are un pret piperat rau. Am citit si despre montarea pilotului automat, acum ceva timp, si din cate imi aduc aminte butoanele de control nu prea merg puse pe voland pentru ca acesta nu poate fi scos din cauza airbagului. De asemenea imi aduc aminte ca toata distractia costa cam 200 euro.
diesel_power
Se pot pune butoane pentru pilot automat si pe volan, dar necesita un contact rotativ scump + butoane scumpe.
Butoanele mele de pilot automat sunt puse pe semi-cochilia inferioara a volanului, si toata distractia m-a costat 150 ron.
argon
Nu conteaza ca e complicat, ca merita toti banii, si eu o sunt pe cale sa-mi pun, la M2 e mai simplu.
nonic
Multi km fara incidente!
Imi aduc aminte de Symbolul meu care m-a dus fara probleme vreo 260k km, de consum pot sa spun numai ca era fantastic de mic si nici nu mergeam prea incet tongue.gif .
Tince1290
felicitari pentru masinuta!

eu am ph4 2008 pe benzina (1.4 75cp) cu 16.000 km iar parintii meu au ph3 2005 motor ca al tau dar 60.000 km...ambele merg exceptional de bine si cer foarte putini bani...consumul la diesel exact cum ai spus tu, extrem de mic (am facut si 1200 km cu un singur plin)...aeratoarele la ph4 foarte proaste (la mine s-au rupt deja 2, cele de pe ph3 sunt mult mai bune)...in rest, o alegere foarte buna...versiune de top ca dotari, numar decent de km, sursa de incredere si pret bun....felicitari si sa o stapanesti fara probleme!

slider2
Inca o data multumesc de urari, o sa revin cu o postare iar ceva mai lunga legata de rezistenta electrica pentru incalzirea habitaclului.
@diesel_power te.a costat 150 de lei absolut toata distractia adica activare functie, cablaj, butoane si bricolat? Ai probleme cu pilotul automat sau merge bine? Citeam pe topicul de la logan cum ca ar merge un pic in suturi

6 Nov 2013, 14:59:
@tince ma gandisem la un moment dat sa incorporez aeratoare gen logan macar pe consola centrala si sa modific bordul cu fibra pentru a le face loc dar este cam complicat
kum
sad.gif
La mine dupa ce fac plinu' imi zice ca pot sa merg ceva peste 600 de km. Si am rezervor de aproape 70 de l blush.gif
l@u
group_pointing.gif group_pointing.gif group_pointing.gif
diesel_power
Da. 150 lei cu manopera cu tot. Nu merge in suturi, merge bine. Singura problema este ca uneori intrerupe, se autoanuleaza. Treaba asta se intampla in medie cam la 20-30km.
Tocmai ce mi-am updatat softul de la ECU motorului in weekend, dar n-am apucat de atunci sa mai merg pe autostrada. Sunt curios daca au fixat bugul asta.

Dar la cum se merge pe autostrazile de la noi, rareori vei apuca sa mergi 20km pe pilot automat, fara sa il anulezi manual.
kum
Cand merg la copitala o iau intotdeauna pe la Slobozia si apuc sa merg cca. 100 de km pe A2.
De fiecare data merg cu pilotul automat fara sa-l anulez deloc, cu exceptia intrarii la cate un PECO pentru pauza de cafea. In rest toata autostrada cu pilotul automat pe ON si folosesc doar butoanele + si -.
Bineinteles, daca e vreo problema si trebuie sa incetinesc mai mult, normal ca se anuleaza. Dar cel putin ultimele drumuri nu a fost nici o problema => nu a fost nevoie.
l@u
cumetre el are AM tu ai OEM !
slider2
legat de problema mea cu incalzitul in habitaclu, sper sa obtin poate aici niste raspunsuri ca pe forumul reno n-am primit.

la masina mea am problema des intalnita cu "fiertul termoplonjoarelor". pentru cei care nu stiu la ce ma refer, symbolul diesel (nu stiu daca si benzinarele) are 3 bujii care ar trebui sa preincalzeasca antigelul. din pacate acestea se defecteaza si in momentul in care afara temperatura este de cel mult 6 grade in habitaclu se aude un zgomot ca un huruit pana cand motorul se incalzeste un pic. de obicei dureaza maxim 5 minute. zgomotul se aude doar in habitaclu, afara este in totalitate insesizabil. din pacate datele obtinute pe forumul reno despre rezolvarea problemei sunt putine, stiu doar ca la renault costa in jur de 500 lei. dar sunt useri la care dupa 1,5 ani de la interventia facuta la renault problema a reaparut. norocul este ca se poate circula cu masina fara probleme chiar daca nu se repara aceste termoplonjoare.

de curand cand am facut revizia la mecanic i-am spus acestuia de termoplonjoare si de rolul lor in incalzirea mai rapida a habitaclului, acesta mi-a zis ca masina mea trebuie sa aiba rezistenta electrica pentru incalzire. eu i-am spus ca din cate stiu eu symbolul nu are aceasta optiune, ci doar loganul, numai ca mare mi-a fost surpriza cand mecanicul a scos rezistenta din locasul ei si a si testat-o, aceasta incalzindu-se destul de repede. problema este ca desi aceasta rezistenta se incalzeste eu in habitaclu nu primesc nici macar o bruma de aer cald pana la incalzirea propriu zisa a motorului.

de asemenea de pe forumul reno am inteles ca modele de clio/symbol nu au ambele solutii tehnice si anume atat termoplonjoare cat si rezistenta, sau poate gresesc eu si am citit gresit.
as vrea sa stiu cum pot face sa primesc aer cald de la rezistenta si daca "infunctionalitatea" ei are legatura cu termoplonjoarele.

@diesel_power daca poti sa-mi dai mai multe detalii legate de pilotul automat ti-as fi profund recunoscator. as vrea sa stiu cine te-a ajutat, de unde ti-ai procurat cele necesare si eventual daca ai si niste poze cu functionalitatea butoanelor ar fi excelent. mersi anticipat

6 Nov 2013, 21:41:
am gasit un filmulet pe care l-am facut acum vreun an si ceva in care am inregistrat huruitul cauzat de termoplonjoare


mentionez ca zgomotul persista indiferent ce as face cu aeroterma masinii, adica chiar daca este oprita, pornita pe ventilatie, dezaburire, aer conditionat, etc.

pe langa cotiera si pilot automat, as vrea sa montez pe masina niste bavete de noroi, in opinia mea acestea fiind destul de folositoare. si la symbolul de munca mi se intampla ca pe vreme urata rotile fata sa arunce mizerie pana pe clantele usilor
hellcat
QUOTE(slider2 @ 6 Nov 2013, 21:37)
ca pe forumul reno n-am primit.
*


Ca fapt divers, sectiunea Jurnal de Bord e comuna, e vizibila si se poate accesa si de pe reno.
kum
QUOTE(l@u @ 6 Nov 2013, 20:11)
cumetre el are AM tu ai OEM !
*


Stiu ma cumetre. Da' el zicea ca nu-i bai daca al lui (AM) pica din cand in cand pentru ca oricum nu ai unde sa mergi incontinuu cu pilotul mai mult de 20 de km pe autostrazile noastre. Ori eu i-am spus ca poti.
espacern

QUOTE(slider2 @ 6 Nov 2013, 22:37)
de curand cand am facut revizia la mecanic i-am spus acestuia de termoplonjoare si de rolul lor in incalzirea mai rapida a habitaclului, acesta mi-a zis ca masina mea trebuie sa aiba rezistenta electrica pentru incalzire. eu i-am spus ca din cate stiu eu symbolul nu are aceasta optiune, ci doar loganul, numai ca mare mi-a fost surpriza cand mecanicul a scos rezistenta din locasul ei si a si testat-o, aceasta incalzindu-se destul de repede. problema este ca desi aceasta rezistenta se incalzeste eu in habitaclu nu primesc nici macar o bruma de aer cald pana la incalzirea propriu zisa a motorului.

de asemenea de pe forumul reno am inteles ca modele de clio/symbol nu au ambele solutii tehnice si anume atat termoplonjoare cat si rezistenta, sau poate gresesc eu si am citit gresit.
as vrea sa stiu cum pot face sa primesc aer cald de la rezistenta si daca "infunctionalitatea" ei are legatura cu termoplonjoarele.

Cum bine ti-a explicat mecanicul termoplonjoanele nu au treaba cu incalzirea habitaclului.
Aceste sunt pentru incalzirea lichidului de racire cu scop de reducere a poluarii cand motorul are temperatura joasa de functionare.
Rezistenta electrica din interior este pentru confortul interior.....dar aceasta este comandata de UCH dupa date bine stabilite.
Cu testerul CLIP poti verifica aceste setarii....daca doresti!

@+
diesel_power
Tempomatul meu nu este aftermarket, ci oem. Doar mi-am instalat butoane si activat din ECU-ul motorului. Mai intrerupe din cauza ca nu e implementat in intregime din punct de vedere software.
Depinde foarte mult de versiunea softului si a hardware-ului. E posibil la colegul de fata sa nu faca intreruperi.
slider2
QUOTE(hellcat @ 6 Nov 2013, 22:16)
Ca fapt divers, sectiunea Jurnal de Bord e comuna, e vizibila si se poate accesa si de pe reno.
*



da stiu asta.

@espacern mersi de informatii
slider2
Am alimentat cu combustibil si distanta parcursa a fost de 505 km si dupa alimentare am calculat ca as mai fi putut sa merg inca vreo 70 km cu becul rosu aprins. In total rezulta o fistanta cu vreo 150 km mai putin decat estima cb.ul, dar trebuie sa mentionez ca a crescut consumul la 3,5 L/100km.

Mai jos un filmulet cu consumul minim inregistrat pana acum. Intr.adevar este destul de greu sa mentii un astfel de consum datorita traficului, plictiselii, etc., dar nu.i imposibil

http://m.youtube.com/channel/UCvJ2iHLIZ2HavdVIFotELLw
brandy_tdi
Din punctul asta de vedere, e foarte reusit Symbolul. Consuma cat se poate de putin. Intradevar greutatea ei e relativ mica dar are si o cutie foarte buna.
Nota 10 la consum.
diesel_power
Cam astea sunt consumurile.
Eu am obtinut 4.1 L / 100km in weekendul trecut pe o distanta de 700km, fara a ma concentra sa conduc prea economic, cu viteza de maxim 120 km/h.
slider2
o mica actualizare, scuzati calitatea pozei dar esentialul se vede
Bicicleta galbena
QUOTE(slider2 @ 2 Jan 2014, 16:25)
esentialul se vede
*



ai rezervorul gol?

Squirrel
Are 6 linii la senzorul de distanță în km…
slider2
Un mic update, symboala a ajuns la 138.600 km, in continuare consuma putin si nu m.a lasat in drum sper sa n.o faca nici de acum in colo. Intre timp s.au inlocuit urmatoarele:
- planetara stanga
- rulmenti spate
- distributie + pompa apa + rola si curea accesorii + antigel
- discuri si placute frana
Ca o constatare odata cu schimbul distributiei si celor aferente a disparut zgomotul pe care il reclamam si in topicul cu pricina si il atribuiam "fierberii termoplonjoarelor".
La inceputul iernii anul trecut unul din cauciucurile de iarna m.a lasat, pur si simplu s.a taiat ca si cum as fi mers pe janta dar n.a fost cazul. Si dupa 2 anvelope de iarna second hand si un derapaj intr.un sant din care am fost scos cu buldoexcavatorul masinuta a primit 2 anvelope iarna noi Debica Frigo 2 de care sunt foarte multumit. Am mai avut modelul asta pe un symbol de serviciu si satisfactia de atunci m.a facut sa le aleg din nou. Derapajul in sant s.a lasat cu bara de protectie crapata orizontal la baza de sus a numarului de inmatriculare pe o portiune de vreo 20 cm, grila stanga a radiatorului sparta si proiectorul stanga acum este plin de apa desi n.are urme de crapaturi. Multumesc lui Dzeu ca am scapat doar cu atat si din punct de vedere al masinii dar si al pasagerilor (doar sotia s.a lovit un pic de usa torpedoului cu genunchii, dar este oarecum si vina ei pentru ca sta cu scaunul dat foarte in fata in ciuda insistentelor mele de a.l da mai inapoi).
diesel_power
Important e ca ati scapat nevatamati.
Si eu am Debica Frigo 2 de care sunt f multumit pt pretul lor. Mi se par slabe pe mazga, unde incerc sa conduc mai prudent, dar in restul situatiilor mi se par excelente.
pishky
am si eu tot debica frigo,
sunt....eftine, isi merita banii, dar de cat dai de atat se lipesc.
Deseori rup aderenta pe accelerare, si cand vreau si de-a latul (esp-ul face panica mare destul de des), in schimb foarte rar pe franare (abs-ul intra extrem de rar).
pe umed sunt destul de slabute, trebuie mers mai cu grija.
C a t a l i n
Dupa aventura in sant ai cumparat 2 anvelope noi. Si le-ai montat pe care punte?
argon
Pe fata, normal, la romani anvelopele bune se pun pe fata, pe spate merg orice ciurucuri. Dar al restul lumii e cu totul invers.
sorin1983
sa mergi tu cu cauciucuri nasoale pe fata si sa ne spui cum e smile.gif
argon
Ramai inpotmolit, dar nu derapezi in sant wink.gif

Ideeal e sa pui toate bune, dar daca ai doua mai bune, se pun pe spate ca regula generala. Daca ti-a fugit fata si nu esti tuta se redreseaza relativ usor, daca ti-a fugit spatele e mai greu cu redresatul, si tot santul e a tau..sau ala de pe contrasens, dupa caz .
slider2
Intr.adevar si eu am remarcat ca pe carosabil umed anvelopele debica frigo nu exceleaza dar daca adaptezi viteza la conditiile de mers atunci n.ai probleme. Pentru curiozitatea celor doi colegi, da pe puntea fata le.am montat dar nu vad unde a zis cineva ca anvelopele pe care eu le aveam deja de iarna erau duse sau tocite. Eu am zis ca nu stiu din ce cauza, posibil sa fi avut un defect de fabricatie una din anvelopele de iarna pe care le aveam deja a cedat. Cum nu puteam merge cu 3 anvelope de iarna si rezerva de vara am decis sa cumpar 2 second hand pe care intr.adevar le.am pus pe spate, aici se aplica teoria voastra desi cele 2 anvelope aveau profil suficient dar derapajul dupa mintea mea s.a datorat desenului profilului. Dupa experienta derapajului am achizitionat cele 2 anvelope debica pe care le.am pus pe fata pentru ca este puntea motoare iar straduta pe care stau eu nu se dezapezeste chiar bine si rapid fiind ingusta si nu pot intra utilajele. Prin urmare anvelopele de iarna ce le aveam pe fata, care sunt bune si n.am avut probleme cu ele de nici un fel au ajuns pe spate. Iar in portbagaj a fost adaugat un sac cu nisip pentru a mai ingreuna o idee masina care este destul de usoara de fund.
Legat de incident am avut noroc ca in momentul acela n.a trecut nici o masina pentru ca santul in care am ajuns era cel aferent benzii de contrasens.
marksman
QUOTE(argon @ 17 Feb 2015, 14:09)
Ramai impotmolit, dar nu derapezi in sant  wink.gif

*


andreist
Eu am avut din prima iarna numai Debica Frigo si Frigo 2 pe Symbol, Iarna aceasta le-am schimbat cu ceva de la Nokian, nefiind diferenta foarte mare ( erau cu 28 ron/bucata mai scumpe decat cele de la Debica), ca manevrabilitate si derapare in curbe mai stranse: o diferenta enorma, am ramas surprins ce diferenta poate exista intre Debica si un set de cauciucuri mai bine facute, recomand. Pana in momentul schimbarii eu dadeam vina pe rotile foarte subtiri ( 175 ) si nu pe anvelopa in sine.
slider2
Nokian am avut si eu pe masina si cele doua anvelope second hand bucuclase tot nokian erau dar alt model fata de cel de pe masina. Intr.adevar sunt constient ca sunt pe piata anvelope mult mai bune ca debica frigo dar pentru bugetul meu au un raport calitate pret bun
UXE
Eu am Nokian WRD3. Sunt super incantat de ele. Merita fiecare banut. Tocmai ce le-am luat iarna asta. De vara am Nokian Line, tot noi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.