Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Figuri la pornirea daciei.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
florinutzu
Dacia mea face figuri la pornire.
Trebuie sa dai la cheie de 5-6 ori ca sa porneasca. Si contact pus lung nu sferturi de cheie.
Se aude cum se invarte demarorul (cel ce trebuie sa porneasca motorul) dar motorul nu vrea sa porneasca. Nu incepe aprinderea sau nu vor sa se miste pistoanele... Oricum motorul nu pleaca. Am pompa de benzina fara cama ( o banuiesc pe ea, platina fiind de 2000Km ). Am incercat si cu cheia pusa si pedale, cu soc, fara, cu pedala la fund si acelasi rezultat. Daca continui asa imi termin bateria tot dand te 5-6 ori la cheie. Astept parerile voastre.
Oricum va dau raspunsul maine ca acum e la mecanic si va spun ce i-a facut ca sa mearga. I-am dus-o de cu seara ca sa aiba dumnealui "placerea" de a o porni dimineata si sa o observe.
I-am sugerat sa se uite la pompa de benzina si sa inlocuiasca ceea ce e defect, sa spele carburatorul, sa curete jicloarele si sa faca reglajul relantiului ... Oricum ce balauri gaseste pe acolo va spun.
Lacaru
De fiecare data trebuie sa dai 5-6 chei ca sa porneasca sau doar daca masina a stat nepornita mai multe zile?
Daca masina a stat nepornita mai multe zile exista posibilitatea sa se evapore benzina din carburator (asa facea si a mea). Solutia pentru aceasta problema, pentru a nu consuma bateria, este sa dai la cama pompei de benzina vreo 10 sprituri pana cand se umple carburatorul.
Schimba pompa de benzina cu una care are cama si vezi cum se comporta.
florinutzu
Am vorbit cu mecanicul.
Pana acum a avut parte de o pornire asa cum ii spuneam eu. A dat 10 chei ca sa poata pleca motorul. Era din platina impuscata.
Acum se apuca si de celelalte minunini de pe acolo.
Daca da de monstri i-am spus sa ii puna in libertate poate ma lasa pe mine si merg la ... altii.
A aparut si o reglare de tacheti.
Pompa de benzina nu are cama. Da oricum nu e o solutie sa dai la cama de fiecare data cand vrei sa pornesti masina. Asta e ca o solutie de rezerva zic eu.
Poate se poate repara asta care o am.
silviu2002
Si a mea daca o las mai mult timp nepornita (cate o sptamana) are nevoie de cateva sprituri (vreo 10-15) date de la cama, pentru ca banuiesc ca ramane fara benzina in carburator. Dupa ce dau la cama ii dau si cateva pedale scurte din acceleratie si dupa asta porneste usor. La pornirile de a doua sau a treia zi nu are nevoie de dat la cama.
Banuiam sa fie din membrana de la pompa de benzina dar zicea cineva ca nu ar fi de acolo.
mpatachia
a mea este la fel, o lasam nepornita vreo saptamana, ii dadeam la pompa si vreo doua spituri si pornea.
Acum nu mai vrea deloc,am incercat in vreo doua zile si nu porneste deloc.
Astept sfaturi va rog.
Multumesc.
mpatachia
sa fie cumva platina de la ploile astea din ultimul timp?
Pareri?
Multumesc.
mpatachia
Mai am o problema, daca puteti sa ma ajutati va rog.
Am si eu nevoie de un mecanic bun sau service, m-am saturat sa o duc pe la toate bombele de service-uri, daca stiti oameni care fac treaba buna(electrica, mecanica) nu ezitatti sa-mi scrieti.
Multumesc.
florinutzu
Revin cu detaliile promise.
S-a descoperit:
1) platina impuscata, adica platina mobila era lovita parca intr-o parte a pastilutei care face contactul, adica era sarita bucatica din material, iar la cea fixa era pe centru o adancitura. Din afara nu se observau. Numai date jos de pe masina le vezi pentru ca montate nu ai unghi de vizibilitate. S-a procedat la inlocuirea ei cu una noua.
2) carburator murdar cu ceva unsuros maroniu la culoare. La fel si furtunasele care trec pe acolo aveau ceva depuneri pe ele. S-a efectuat curatarea tuturor, unele cu decarburol, altele cu apa si detergent.
3) Sita prin care trece benzina inainte de a intra in carburator (e un surub mare de bronz undeva dedesuptul carburatorului chiar pe unde intra benzina in el) era murdara rau si putin stramba. S-a schimbat cu una noua.
4) Jiclor de aer rupt in doua. Jumatatea cu filet a iesit afara, cealalta jumatate, cea ascutita,a ramas inauntrul carbului de s-a muncit o gramada sa il scoata. S-au scos afara toate resturile si s-a inlocuit jiclorul.
5) Cablu electric (subtirel) care duce de la minusul bobinei la un surub de pe sistemul acela pe care e pus capacul la delcou era rupt. S-a inlocuit.
S-a reglat avansul.
Mentiuni:
-nu am folosit decat benzina ecopremium de la petrom;
-de reglat avansul nu m-am bagat niciodata eu; Acum, dupa eforturi prelungite ale mecanicului, sta turatia pe la 900-1000 cand e motorul cald. Dar nu e continuu adica face ceva de genul: brr brr brr brr puff, brrr brrr brr brr puff. Da nu moare. Mi-a spus ca mai mult nu se poate face. ( Cat costa la service dacia reglajul acesta?)
-acum pe la 1500 de turatii ( pe turometru masinii) incepe sa zgaltaie de parca s-ar opri motorul si trebuie sa calc ambreajul sa schimb o treapta inferioara de viteza. Trebuie deci sa merg cu motorul mai turat putin adica tot timpul sa stea turatia peste 1500. Inainte puteam merge si cu turatie de 1200 ca nu zgaltaia.
- trage masina mai bine. Are nerv in ea acum. Inainte se ducea, dar avea nevoie de distanta mare sau de treapta inferioara. Acum se intinde mai bine.

Daca puteti da sfaturi cu zgaltaiala deranjanta va multumesc.
Poate stiti si costul de reglaj al avansului al relantiului cu aparate ( nu cu urechea) la reprezentanta service dacia.
Va multumesc! dry.gif
Lacaru
Mi se pare cam putin 1500 de turatii (doar nu e diesel). Un motor pe benzina trage bine de la ~1800-2000 in sus. Adica cu alte cuvinte la 1500 mi se pare motorul putin subturat si de-aceea zgaltaie.
dacis
QUOTE(Lacaru @ 30 Sep 2005, 17:28)
Mi se pare cam putin 1500 de turatii (doar nu e diesel). Un motor pe benzina trage bine de la ~1800-2000 in sus. Adica cu alte cuvinte la 1500 mi se pare motorul putin subturat si de-aceea zgaltaie.
*




INTRU TOTUL CORECTA OBSERVATIA!...
cata23
QUOTE(Lacaru @ 30 Sep 2005, 16:28)
Mi se pare cam putin 1500 de turatii (doar nu e diesel). Un motor pe benzina trage bine de la ~1800-2000 in sus. Adica cu alte cuvinte la 1500 mi se pare motorul putin subturat si de-aceea zgaltaie.
*


laugh.gif Sa vezi ce frumos merge Nova mea la 1000 - 1100 rpm, in treapta 3.
SI totusi trage laugh.gif
RIon
Puteti folosi cu incredere o aprindere tranzistorizata/electronica, va ajuta mai bine. sugerez cautarea si lecturarea topicului:
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=2993
florinutzu
Am lipsit putin zilele astea.
Intre timp am facut cu masina 200Km si am observat-o. Zgaltaiala de care vorbeam era de la filtru de benzina de hartie murdar. L-am schimbat si s-a rezolvat. Acum merge si la turatii sub 1500 si nu zgaltaie deloc. Bine, ca nu are forta necesara, asta e alta discutie.
Multumesc.
Cand fac rost de bani montez o aprindere tranzistorizata si schimb uleiul de la motor cu unul de 15W40.
argon
QUOTE(florinutzu @ 29 Sep 2005, 09:41)
-de reglat avansul nu m-am bagat niciodata eu; Acum, dupa eforturi prelungite ale mecanicului, sta turatia pe la 900-1000 cand e motorul cald. Dar nu e continuu adica face ceva de genul: brr brr brr brr puff, brrr brrr brr brr puff. Da nu moare. Mi-a spus ca mai mult nu  se poate face. ( Cat costa la service dacia reglajul acesta?)



*




biggrin.gif eu zic sa schimbi mecanicul..un mecanic bun nu va spune niciodata "mai mult nu se poate face"..relantiul trebuie sa fie continuu, eu am turometru elecronic, si iti zic eu ca se poate regla in asa fel incat sa varieze maxim 10 rpm la relnti.

Cu brr brr puf e clar..tuseste in espament si pot fi 2 cauze...avansul static dereglat, sau o supapa care nu lucreaza calumea.
incearca sa reglezi avansul static la 0, o sa faca minuni...mecanicii asti ciupa-upa il regleaza dupa ureche, ca de...ei sunt meseriasi si se pricep mad.gif mad.gif mad.gif
Cauta pe forum si gasesti cum faci toate reglajele..asta e si rolul DaciaClub-ului...sa mai salveze lumea de nenorocitii aia de mecanici de 2 bani care iti i-au 200 de mii sa-ti regleze avansul... ohmy.gif ..macar de l-ar regla calumea de banii astia
lupusor83
Gaditi-va si la varianta daca ati parcat masina in rampa.Exista posibilitatea ca benzina sa se scurga in rezervor datorita nefunctionarii eficiente a pompei.Incercati sa-o parcati cu fata la vale.Asa patesc eu, nu intodeauna biggrin.gif
florinutzu
Dupa ce am facut toate cele enumerate nu ami am probleme. Nu stiu cu pompa de benzina (am banuit-o si pe ea la un moment dat) pentru ca masina o parchez pe loc drept (aproape drept). Nu stiu cat o sa ma tina...ptiu sa nu fii de deochi! O sa iau cat mai repede posibil o aprindere electronica (m-a convins topicul despre asta), si o sa fac si un reglaj cu stroboscopul al avansului, relantiului , etc la service dacia.
florinutzu
La service dacia din Piatra Neamt montajul unei aprinderi tranzistorizate costa "in jur de 400 de mii", iar reglajul avans... " in jur de 100". Am intrebat vineri la AutoMoldova la noi in Piatra.
Si cand te gandesti ca iti iau 400 de mii pentru legat trei fire...
bertro
man, ia si monteaza tu aprinderea. dureaza 5 minute. urmeaza indicatiile din prospect si nu o sa ai probleme. Apoi iti poti regla singur avansul folosind led-ul de la aprinderea respectiva si indicatiile de pe forum (search). dureaza si asta maxim 10 minute.
Uncle-Sam
pana acum am gasit 3 topicuri despre pornirea la rece.
La mine problema e ca facea figuri si vara la 30 si ceva de grade. Pana nu ajunge toata apa din instalatie la 80 de grade, motorul merge neregulat si nu poate fi accelerat brusc. Daca o las numai jumatate de ora sa stea, merge dup'aia prost. Am observat ca daca o las sa se incalzeasca pana pe la 40 de grade, opresc motorul si il pornesc imediat dupaia, merge mult mai bine
zolygas
Aceeasi problema am avut-o si eu la Dacia mea...in cazul in care nu sunt defectiuni la carburator,bujii sau delcou,problema pornirii grele ,poate apartine in cea mai mare parte pompei de benzina,care dupa un timp ,da semne de oboseala...
Eu am schimbat-o cu una noua sperand ca voi scapa de problema pornirii grele...Dar din pacate mai face din cand in cand ,"fitze".....
As avea rugamintea sa-mi spuneti si mie care poate fii cauza in acest caz...???
Poate fii vorba de carburator?Sa se evapore benzina?
Ce m-ati sfatui sa fac in acest caz?
Astept raspunsurile voastre....
Va multumesc anticipat,
zolygas
Uncle-Sam
eu presupun ca e de la platina prost reglata sau de la bujii. eu nu prea am probleme cu pornirea, ci cu temperatura motorului. daca nu e apa la 80 de grade, nu vrea nici in ruptu capului sa mearga bine
zolygas
QUOTE(Uncle-Sam @ 13 Oct 2005, 17:14)
eu presupun ca e de la platina prost reglata sau de la bujii. eu nu prea am probleme cu pornirea, cu cu temperatura motorului. daca nu e apa la 80 de grade, nu vrea nici in ruptu capului sa mearga bine
*



Platina mea a fost de curand schimbata si reglata, la fel si carburatorul,bujiile...singurul lucru a fost pompa de benzina care am schimbat-o...
Nu ma pot plange de pornire foarte grea,dar nu e nici din prima cheie...
Oricum...iti multumesc mult!
Diomet
Aceeasi problema: porneste greu in fiecare dimineata, asta doar daca nu ii dau vreo 10-15 pedale lungi, si asta pe caldura. Am pompa de benzina noua, ulei proaspat schimbat 15W40, bujii noi. Ar rezolva o aprindere electronica problema? O pot instala eu cu minime cunostinte de mecanica?
Stie cineva un mecanic bun si ieftin in Bucuresti? Poate sa fie si Nea Mitica de la garajul din spate, dar sa stie ce face si sa faca bine!
MDL
Eu am o problema asemanatoare, dar, eu patesc cand pornesc pe gaz, ca am instalatie GPL. Pe benzina porneste bine inclusiv dimineatza (mai rar imi face probleme asemanatoare voua) dar pe gaz imi porneste ff greu, adica trebuie sa dau la cheie bine de tot, si asta cand e motorul destul de cald ca stiu ca dimineatza trebuie pornita pe benzina. Chiar cand am montat-o pornea ff bine, dar dupa 1 luna, nu mai porneste. Cei de firma unde am montat instalatia zic ca nu e de la gaz, ci e de la aprindere/motor. Voi ce rezolvare imi recomandati???
geonic
QUOTE(MDL @ 16 Oct 2005, 23:15)
Eu am o problema asemanatoare, dar, eu patesc cand pornesc pe gaz, ca am instalatie GPL. Pe benzina porneste bine inclusiv dimineatza (mai rar imi face probleme asemanatoare voua) dar pe gaz imi porneste ff greu, adica trebuie sa dau la cheie bine de tot, si asta cand e motorul  destul de cald ca stiu ca dimineatza trebuie pornita pe benzina. Chiar cand am montat-o pornea ff bine, dar dupa 1 luna, nu mai porneste. Cei de firma unde am montat instalatia zic ca nu e de la gaz, ci e de la aprindere/motor. Voi ce rezolvare imi recomandati???
*


asa cum s-a discutat pe undeva pe aici si dealtfel am patit-o si eu, pornirea greoaie pe GPL atunci cind motorul este cald se datoreaza cantitatii mari de gaz din reglaje.
Incearca sa-i mai reduci gazul din robinetul de pe furtun.
MDL
Mersi pt pont, cand ajung acasa am sa incerc si iti spun ce a iesit!!
MDL
Pina la urma am fost la cei care mi-au montat instalatia si au reglat-o ei. Acum porneste si trage motorul super bine si mi-a scazut si consumul in exterior. Concluzia era ca, instalatia era dereglata si de aia mergea necorespunzator!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.