Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ajutor - incarcare baterie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
c_alecs
Am gasit pe forum idei despre cum as putea sa-mi rezolv problema dar nu i-am dat de cap.

Am un ARO 10 cu motor Dacia de 1400. La mers normal acul indicator de la bord (cel care indica incarcarea bateriei) se ridica pana spre sfarsitul zonei albe hasurate. Daca aprind farurile acul cade pe rosu.
Am montat releu de incarcare electronic nou. Tensiunea masurata cu un voltmetru digital pe bornele bateriei la 2000 de ture variaza intre 11 si 19V.
Am schimbat puntea de diode de pe alternator (le-am verificat si pe alea vechi si sunt bune). Tot asa imi indica, intre 11 si 19V.
Am montat un alternator de pe o dacie mai veche. Acul se ridica la jumatea zonei albe, dar scade pana la rosu cand sunt consumatori desi e turata la 2000.

1.Bateria poate provoca acest comportament? Bateria (Rombat - Calciu fara intretinere) are vreo 4 ani .
2.Ce trebuie sa fac pentru a incarca corect bateria?
3.Cand masor cu multimetrul digital trebuie sa-mi indice fix 14,2 (sau o valoare apropiata) sau poate sa fluctueze 14 14,7 14,3 14,5 14,1?
4.Trebuie masurat AC sau DC?
RIon
AC smile.gif
releul de incarcare e hiba, schimba-l - nu se repara.
ia unul electronic de sacele.
la relanti trebuie sa fie in jur de 14. maxim maximorum in sarcina = 14.7
c_alecs
Intrebarea mea era daca trebuie sa arate fix o anumita valoare. Sa zicem 14,3. La mine aproape ca nici nu pot citi ce valoare indica pt ca se schimba foarte repede pe o plaja mare de valori 10-19.
Releul e nou.
fnp
Ar putea fi un contact imperfect. Verifica excitatia - este un papuc pe alternator in partea de dedesubt in care trebuia sa vina alt papuc cu un fir - verde e la mine- care duce la instalatia masinii. Verifica legatura alternatorului la masa (la dacie e un fir impletit de cupru - i se mai spune si tresa). Verifica surubul pe care se strang toate firele de masa - sa nu fie ruginit si sa se tina bine in caroserie.

Daca ai posibilitatea incearca cu alt releu imprumutat (nu da banii pe altul ca s-ar putea sa nu aiba nimic). Personal am schimbat pana acum vreo trei relee electronice - nu am nimerit nici unul defect (eu le schimbam ca incarca prea putin dar era din cauza alternatorului prea mic).

Valoarea masurata cu multimetrul (daca bateria acestuia nu este dusa) este destul de stabila - la mine variaza cu o zecime +/-, adica 13,7 - 13,8 la ralanti.
c_alecs
Am scos papucu DF al regulatorului de pe alternator si am legat un bec intre borna DF a alternatorului si borna + a bateriei. Becul se aprinde. Daca pornesc masina si o tin turata la 2000 acul tot nu depaseste zona hasurata.
Asta inseamna ca alternatorul nu produce destul curent?
Intelesesem ca acul trebuie sa urce pana in zona rosie si atunci ar trebui sa deconectez becul pentru a nu solicita bateria.
diaconuliviu
QUOTE(c_alecs @ 28 Sep 2005, 15:34)
Intrebarea mea era daca trebuie sa arate fix o anumita valoare. Sa zicem 14,3. La mine aproape ca nici nu pot citi ce valoare indica pt ca se schimba foarte repede pe o plaja mare de valori 10-19.
Releul e nou.
*



Daca masori cu un instrument UNI-T, de 150.000 , posibil sa nu vezi tensiunea, se defecteaza usor sau ai multi paraziti pe acolo. Foloseste instrument bun.

Electronistu'
QUOTE(RIon @ 28 Sep 2005, 15:16)
AC smile.gif
*


blink.gif DC
Daca ii baga curent alternativ e o dioda strapunsa.
Dar nu asta e problema omului.
RIon
verifica si masa!
DodoBird
QUOTE(c_alecs @ 28 Sep 2005, 15:34)
Intrebarea mea era daca trebuie sa arate fix o anumita valoare. Sa zicem 14,3. La mine aproape ca nici nu pot citi ce valoare indica pt ca se schimba foarte repede pe o plaja mare de valori 10-19.
Releul e nou.
*



Este din cauza aparatului de masura !!! Schimba-l si nu mai pune aparatul aproape de fise !!!
Revino cu valori masurate cu alt aparat , asta daca e asa ca la mine vei avea probleme pe scara care acum oscileaza !
c_alecs
Raspundeti-mi va rog la asta:

QUOTE(c_alecs @ 28 Sep 2005, 19:29)
Am scos papucu DF al regulatorului de pe alternator si am legat un bec intre borna DF a alternatorului si borna + a bateriei. Becul se aprinde. Daca pornesc masina si o tin turata la 2000 acul tot nu depaseste zona hasurata.
Asta inseamna ca alternatorul nu produce destul curent?
Intelesesem ca acul trebuie sa urce pana in zona rosie si atunci ar trebui sa deconectez becul pentru a nu solicita bateria.
*



Am pus aparatul meu la bornele bateriei unui prieten. Si era destul de stabil in jurul valorii de 14,7-15V. Sunt sigur ca aparatul de masura este bun.

Tresa e destul de buna. Oricum cred ca o schimb.
bdaniy
QUOTE(c_alecs @ 29 Sep 2005, 13:58)
Raspundeti-mi va rog la asta:
Am pus aparatul meu la bornele bateriei unui prieten. Si era destul de stabil in jurul valorii de 14,7-15V. Sunt sigur ca aparatul de masura este bun.

Tresa e destul de buna. Oricum cred ca o schimb.
*



variatii intre 10 si 19 V sint datorate inaltei tensiuni si fiselor , incearca sa masori cu unu analogic dar nu unu din ala de 35.000 ca nu-s bune.
vaally
Am pus baterie noua. totul este OK dar azidimeneata am observat ca daca pornesc aeroterma si dezaburitorul de la luneta indicatorul de incarcare este in zona "-" rosie, daca le inchid intra in zona alba normala(am incercat sa turez motorul dar nu am vazut o modificare prea mare acul a ramas tot pe rosu). Bateria noua este o caranda de 65Ah iar cea veche a fost rombat de 45Ah. Cu cea veche nu erau astfel de probleme.
c_alecs
Ati avut dreptate in privinta aparatului de masura. Eu il tineam pe baterie. oricum am fost si la un atelie care mi-a reglat aprinderea si acum nu mai nici o problema. Acul sta la mijloc cu aproape toti consumatorii de la bord. In mers bineinteles
Totusi eu ii dadeam dreptate aparatului de masura pt ca nici acul indicator de la bord nu se ridica.
Merci pt ajutor.
diaconuliviu
@vaaly

De regula puntea de diode; daca ai releu mecanic poate fi si el defect. Incepe totusi cu puntea de diode.
vaally
QUOTE(diaconuliviu @ 3 Oct 2005, 07:09)
@vaaly

De regula puntea de diode; daca ai releu mecanic poate fi si el defect. Incepe totusi cu puntea de diode.
*


Daca este puntea de diode defecta sau releul de ce se manifesta acest lucru numai cind pornesc aeroterma. Daca pornesc dazaburirea lunetei, lumini etc. (am pornit toti consumatori pe rind si toti odata, fara aeroterma si acul indicatorului ramine in zona alba) cum pornesc aeroterma cade in zona rosie.
MAKRON
Imprumuta de la cineva o baterie mai noua, monteaz-o pe masina, porneste motorul si apoi aeroterma ori farurile sau oricare alt consumator puternic. S-ar putea sa ai o surpriza.
Diodele au rolul doar de a transforma (redresa) curentul alternativ generat de alternator in curent continuu pentru a putea fi aplicat la bornele bateriei.
vaally
QUOTE(dweep @ 3 Oct 2005, 07:59)
Imprumuta de la cineva o baterie mai noua, monteaz-o pe masina, porneste motorul si apoi aeroterma ori farurile sau oricare alt consumator puternic. S-ar putea sa ai o surpriza.
Diodele au rolul doar de a transforma (redresa) curentul alternativ generat de alternator in curent continuu pentru a putea fi aplicat la bornele bateriei.
*


Bateria este noua. Am fost la service pentru garantie si nu au gasit nimic aiurea. Trebuie sa fie ceva la aeroterma, oricumcind porneste are un zgomot care dispare in timp. si cred ca suma tuturor consumatorilor este mai mare decit aeroterma.
MAKRON
Atunci e posibil sa se fi murdarit lagarele aerotermei si sa mearga infranata de unde si zgomotul despre care aminteai Incearca sa o demontezi si sa cureti motorul (cand merge greu motorul electric al aerotermei curentul in circuit creste foarte mult si de asta e posibil sa cada acumulatorul).
anpop
QUOTE(vaally @ 30 Sep 2005, 10:25)
Am pus baterie noua. totul este OK dar azidimeneata am observat ca daca pornesc aeroterma si dezaburitorul de la luneta indicatorul de incarcare este in zona "-" rosie, daca le inchid intra in zona alba normala(am incercat sa turez motorul dar nu am vazut o modificare prea mare acul a ramas tot pe rosu). Bateria noua este o caranda de 65Ah iar cea veche a fost rombat de 45Ah. Cu cea veche nu erau astfel de probleme.
*


ceea ce vezi tu pe indicator nu e voltajul bateriei ...iti arata doar cat incarca ....faptul ca sta pe rosu la semafor cu toti consumatorii nu e ceva de speriat....dar la montajul bateriei cei de la caranda stiu ca efectuaza testele de incarcare ..pt. garantie....cu si fara consumatori...daca acolo a fost ok nu ai de ce sa-ti faci probl..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.