neata... Poate ma puteti indruma pe calea cea buna
Totul a inceput pe la sfarsitul verii...acum patineaza bine....
3 intrebari:
1.E normal sa schimb ambreiajul la aproape 30k km?
2.Stie cineva cam cat or sa imi ia manopera?
3.Stie cineva de unde pot lua piese bune la preturi omenesti?si cam la cat sa ma gandesc pt ambreiaj(disc, placa, rulment)?
Si ar mai fi una...Avand in vedere ca e vorba de ambreiaj de D1300 standard(cel mic) ar fi indicat sa trec la cel mare de 1310(?) ?Ar trebui sa schimb si volanta nu?Ar implica costuri suplimentare majore?
multumesc anticipat!!!
1. mergi aiurea daca ai probleme doar dupa 30k ... io am achimbat pe la 80k la 1300. Faci parte cumva din cei care stau tot timpul cu piciorul pe am breiaj si il apesi chiar si atunci cand pui frana doar ca sa incetinesti?
2. normal ar fi sa fie in jur de 1 mil manopera (eventual mai putin, chiar mult mai putin)
3. daca zici ca l-ai schimbat acu' 30k de km, in functie de uzura (pe care o vezi cand da mecanicul jos motorul) ai putea sa schimbi doar ferodourile de pe disc, ca discul in sine nu prea se uzeaza si placa destul de greu. Ai putea sa mai schimbi si rulmentul (nu de alta dar nu costa o avere)
4. nu cred ca poti sa pui ambreiaj mare pe 1300, oricum daca se poate, sigur tb sa schimbi volanta
nu nu fac parte din cei care schimba 2-3 pe an...Sunt 2 posibilitati:
Anul asta am facut f multe drumuri la munte.Mi-am luat o casa in vf de deal ...Drumul e groaznic si la urcus am incins-o de vreo 2-3 ori asta vara.
Sau am nimerit eu un disc prost/cu arcuri moi sau ferodou prost...
Pe cel vechi l-am schimbat la 80-90k....
...Roadrunner...
13 Nov 2003, 14:14
sau .....
n-are nici o legatura cu urcatul ... eu cu primul disc am urcat si coborat de nu s-a vazut ... deci e clar => ai nimerit unul prost
io zic sa incerci doar ferodouri (bineinteles depinde si de cum arata discul/arcurile)
oricum, bafta si fa-o repede inainte sa-ti intre in volanta
roadrunner...ce trebuie sa iti lamuresc?
cristimm
14 Nov 2003, 22:45
Este posibil sa fi fost reglat cablul prost.
Avand in vedere ca manopera e destul de mare sfatul meu este sa schimbi si rulmentul, eventual si placa de presiune.
eh si eu am probl cu ambreajul ,cand plec de pe loc huruie ne mai vb cand merge motorul si stau pe loc il apas si face unpic de zgomot . Am 70000 km
marius-gabriel
1 Dec 2003, 10:06
exact!
daca fluiera numai la debreiere...e rulmentul.
cum spunea cineva mai sus....manopera e destul de scumpa pt ca tre` sa dai ori motorul jos,ori cutia.
mi fratzilor, mie imi huruie incet cand am apasat complet ambreajul si cand plec de pe loc face huuruur :roll:
Rulmentul de presiune sau floarea aia de la placa de presiune.
Sorry, nu se repara, se inlocuiesc
marius-gabriel
5 Dec 2003, 16:54
rulmentul se poate pune intr-o cutie metalica cu vaselina si se pune pe foc.asta daca nu e foarte mult uzat....
Se adauga Knorbita si iese o supita de rulment sa te lingi pe placa de presiune
(Sper ca stii de gluma :wink: )
marius-gabriel
5 Dec 2003, 17:06
si se serveste cald cu un pahar de antigel
DACIA-Wrc
4 Jan 2004, 16:26
Hmmm
eu is membru nou.. nu am mai lucrat niciodata cu forum-uri si din astea grele.. da as vrea sa ma intreb ceva...
Am o buba... undeva.. si eu... ca am dacie 1300
Asa.. acuma...
cand apas ambreajul scartie!!!
asta tinand cont ca o fo masina lui tata si el o are din 82 si nu io scimbat decat setu motor la vreo 120.000 km...
asa...
nimica altceva
cablu de ambreaj si placa de presiune si restu-s veci ca masina..
acuma...
intreabare... de ce scartaie pedala.. sau ce poate scartai cand apas...pe pedala...
apoi... de multe ori
)))))) o sa vi se para ciudat.. dapoi si mie ...
cand vreau sa o bag intra-1-a ori mere in spate ori se tureaza in gol si se agita ca un pespi..
poa sa fie larg cablu sau... sa-mi fie bulita cutia de viteze?
eu ma gandesc la cutie ca-n vara am facut o chestie cam nepreaindicata..
coboram de la piatra craiului cu a 4 la 90 si i-am dat a 2-a intr-o curba... so o parait ceva...
da dupa vreo 10 km o mers iara normal..
acuma cand o bag intra- doua caraie de mi frica sa nu se dezmembreze..
si inca ceva..
ii voie sa se miste stanga-dreapa .. putin da vizibil pedala de ambreiaj si si de frana?
is legate cumva intre ele?
multumesc..
astept raspunsui la dnkrozalex@yahoo.com
1. ești incoerent, m-ai amețit de tot!
2. Pedala care scârțâie trebuie unsă sus la îmbinări
3. Când i-ai dat a 2-a ai uzat mult planetare, distribuție... (mai multe)
4. Dacă cârâie urât poate fi de la un ambreiaj f. uzat, prost reglat sau cutia de viteze bușită
5. pedalele de frână și ambreiaj nu sunt legate între ele, trebuie strânse piulițele să nu se mai miște!
DACIA-Wrc
4 Jan 2004, 22:13
))))) stiu ca te-am ametit..
pedala scartiaie.. de cand o shtiu eu.. da cand scimb vitezele ma omoara.. se aude cum s-ar freca franele la tren... cand se opreste in gara..
la fiecare apasare..
dupa un drum de bucuresti din cluj innebunesc datzi seama
))
2). cu ce so ung si unde da-mi detalii de poti b-07-uex
3). shtiu dar nu am avut ce face... ca era nisip pe jos si de puneam frana eram ingeras si cantam la harpa acuma
)))))
4).dintra 3 -ntra 2-a caraie urat de tot daca am viteza mai mare de 40 la ora..
in cartea masini scrie ca cu a 2-a pot mere 80
da mai mult de 60 si ceva nu am reusit niciodata ...L:))
5).intr-o zi am observat ca daca apas pe ambreiaj se misca si frana.. ma gandeam si eu ca nu pt fii legate intre ele.. dar noah...
2. cu vaselină unde exact nu știu pentru că nu mă lasă burta să mă bag până acolo.
4. în carte scrie că viteza max într-a 2-a e 80, asta nu înseamnă că tre' s-o și prinzi!
DACIA-Wrc
4 Jan 2004, 23:05
)
aia-i de shtiut.. dar noah..
60 numa?
scrie in carta 14 secunde pana la suta
mie imi prebe 16 .. da mere
Salutare si La multi ani!
Ca toate berlinele noastre de ani de zile are si a mea o hiba cu ambreiajul / cutia de viteze: mi-am mancat toti nervii pana am aflat cum sa schimb intr-a treia dupa un repaus de 6 ore: turez motorul foarte tare in a doua, altfel nu intra nici cum. Mai mult, din a patra in a treia merge numa daca trec si prin a doua (fara sa las ambreiajul). Ce ziceti de asta?
Inca o chestie: cand schimb din a patra in a cincea (pe la 90 km/h, 2800 - 3000 ture) motorul imi "suna" la fel de turat si in a cincea, dar pot sa merg linistit pana la 120.
Cel de la care am luat masina mi-a zis ca a schimbat recent discul.
Probabil ca a schimbat discul cu Dolanescu pentru unul cu Gabi Lunca! Nu prea suna a problema de disc/placa/rulment, mai degraba as spune sa te pregatesti pentru o remaniere de cutie (din pacate).
QUOTE
remaniere de cutie (din pacate).
O mai las putin pana o pierd pe drum... sper sa se intample aproape de casa :roll:
DACIA-Wrc
5 Jan 2004, 11:42
Salutare si La multi ani!
Ca toate berlinele noastre de ani de zile are si a mea o hiba cu ambreiajul / cutia de viteze: mi-am mancat toti nervii pana am aflat cum sa schimb intr-a treia dupa un repaus de 6 ore: turez motorul foarte tare in a doua, altfel nu intra nici cum. Mai mult, din a patra in a treia merge numa daca trec si prin a doua (fara sa las ambreiajul). Ce ziceti de asta?
Inca o chestie: cand schimb din a patra in a cincea (pe la 90 km/h, 2800 - 3000 ture) motorul imi "suna" la fel de turat si in a cincea, dar pot sa merg linistit pana la 120.
Cel de la care am luat masina mi-a zis ca a schimbat recent discul
eu de multe ori nu pot so bag intra-n1-a si-i dau 4 -3 si apoi 1...
ca altfel nu-mi mere
eu ma gandesc ca-i gata... ceve prin cutie....
QUOTE
eu de multe ori nu pot so bag intra-n1-a si-i dau 4 -3 si apoi 1...
ca altfel nu-mi mere
Din cate stiu eu la majoritatea berlinelor e asa: nu poti schimba a-ntaia numai daca opresti de tot masina. Si, in principiu, la viteza de bagat in 1-a poti merge linistit cu a doua (daca n-ai vreun BMW nervos in spate :shock: ).
Asta nu-i mare problema: gandeste-te la mine ca plecam de acasa si nu puteam schimba a treia... vad ca esti din Cluj, eu stau pe Turzii... si din cand in cand o iau la deal... acum am gasit metoda: o turez nebuneste in a doua, calc ambreiajul, astept sa scada turatia pana pe la 900 (ralanti) si dupa aia schimb fff rapid a treia. Asta se intampla numai la prima schimbare. Dupa aia merge unsa... :?:
Cred ca daca s-ar face un manual de schimbat vitezele la Dacii (berline, nu ma pronunt asupra altora) ar avea cel putin 500 de pagini...
DACIA-Wrc
5 Jan 2004, 15:10
mda .. eu stau pe andrei mureshanu... aproape nu
))))
Oameni buni, dar voi de sincroane la cutie ati auzit????
1. cine zicea ca a dat a 2-a la 90, probabil a bulit sincronul de a 2-a
2. cine zicea ca ii intra a 3-a doar dupa ce tureaza ffffffff mult motorul, sigur e dus sincronul
normal, din orice viteza se poate baga in orice viteza, fara nici o dificultate. Acest lucru este posibil datorita sincroanelor. Singura exceptie e treapta de mers inapoi care nu are sincron.
La autobuzele alea romanesti ffff vechi, daca tineti voi minte, caraiau cutiile alea de le luau dracii cand pleca nenea soferu, stiti de ce???? pt ca acele cutii minunate, nu au sincroane ...
Asa ca, daca aveti probleme cu sincroanele, .... aaaaaaaaaa, mai bine le lasati asa, ca personal nu am vazut mecanic care sa faca o cutie sa mearga BINE.... daca e grav, adica chiar nu intra, etc, atunci merita desfacuta cutia, dar de cineva de incredere ...
QUOTE
2. cine zicea ca ii intra a 3-a doar dupa ce tureaza ffffffff mult motorul, sigur e dus sincronul
Eu ziceam, merci de raspuns... dar mai ziceam ca asta se intampla numai dupa ce sta masina cateva ore. Dupa ce reusesc prima schimbare in a treia nu mai am probleme. Tot de la asincroane :wink: ?
Urmatorul lucru ce mi-l oferi e benzina??? Bricheta am eu...
Am si eu o bricheta.
Cu placere :wink:
B31AYZ
21 Feb 2005, 15:50
Salut ,
Stie cineva cum se schimba cablul de ambreiaj ? La mine pare ca merge bine ,dar cand se incalzeste cred uleiul din cutie sau ambreiajul nu mai intra cum trebuie in a I-a si inapoi . Un coleg a spus ca e ceva problema cu cablul .Are cursa prea mica .Am unul nou si zic ca nu ar strica sa-l schimb .Cablul mi l-a dat vechiul propietar cand am luat masina . Cand e rece e ok. Cum se incalzeste face fite .
Multumesc .
pai:
il desfaci din furca (desfaci cele 2 piulite) si apoi te bagi sub pedale de unde scoti o siguranta care prinde o tabla in forma de U in care intra cablul. Cam atat. E simplu de schimbat
B31AYZ
21 Feb 2005, 16:38
QUOTE(Ov @ 21 Feb 2005, 18:35)
pai:
il desfaci din furca (desfaci cele 2 piulite) si apoi te bagi sub pedale de unde scoti o siguranta care prinde o tabla in forma de U in care intra cablul. Cam atat. E simplu de schimbat
Multumesc .Am sa incerc in W/E sa-l schimb .Cu toate ca , singur nu-mi prea vine .
Psteven
10 Mar 2005, 10:07
Va salut si va cer sfatul intr-o problema care imi macina nervii de o buna bucata de vreme.Am Rk facut la motor de 1an si 1/2, dar in ciuda acestui fapt masina in viteza a 4a si a 5a greu ia in viteza.La 3000 turatii intr-a 4 -a am max70, iar in a 5-a la 3000 de turatii abia ajung la 80 km/ora.Din cate am citit aici s-ar putea sa fie vorba de ambreiaj (poate si placa de presiune+rulment ?!?).Mentionez ca nu se aud zgomote la debraiere, ambreiajul n-a fost schimbat niciodata, iar pedala e destul de moale si cupleaza cand este destul de jos.E adevarat ca daca vreau sa o duc in vitezele inf. la viteza mai mare se tureaza si ia greu viteza.Cam asta e.Ce sa fac?
Slider
10 Mar 2005, 10:12
Pai treaba ii destul de simpla sa zicem asa...
Trage frina de mina (daca iti tine) baga a II-a si incearca sa pleci dupa loc. Daca motorul da sa moara si simti ca masina trage sa plece dar o tine frina atunci ambreiajul este bun. Daca motorul se tureaza si nu simti ca masina ar vrea sa miste....ai ambreiajul uzat!
Psteven
10 Mar 2005, 10:37
Mercy, am sa incerc sa o testez asa cum mi-ai spus!Ce am mai observat este ca oprita si intr-a I a in panta scapa nitel la val, nu mult.Ceva preturi pt. ambreiaj actualizate stiti?Eventual ce marca sa caut "just in case".
cum am mai zis si prin alte parti:
cea mai buna metoda de testat ambreiajul este: in timpul mersului, la 40-50 la ora in treapta 4 de viteza, se calca blana acceleratia. Daca masina se chinuie sa accelereze atunci e bun ambreiajul. Daca incepe sa se tureze ca proasta fara sa accelereze, atunci patineaza.
Slider
10 Mar 2005, 10:52
Bun si asa. Sau undeva in rampa se observa cel mai bine!
He, he am avut odata ocazia sa nu pot urca dealu'.....sa ajung acasa...
Vrei sa spui muntele , ca panta aia din cernavoda e mai degraba coama de munte decat de deal.
Mi-a dat odata prin cap ca teoretic cea mai buna metoda de urcat o rampa foarte abrupta este cu spatele , numai ca nemaiavand cum sa intorc cu fata odata purces am scos un fum de la ambreiaj de vreo 4 m in jur nu se vedea nimic. Cat de rau l-am bulit? Apropo e cea mai proasta idee sa urci cu spatele , teoretic ar fi cel mai eficient dar practic pinionul de mers inapoi nu are cuplu atat de mare incat sa permita treaba asta. Ba chiar imi spunea cineva ca si-a rupt pinionul asa, numai ca era nova nu berlina.
axabrt
10 Mar 2005, 12:46
eu sunt mai nou si am o problema,asa...ca pentru voi.Am vazut ca aici se discuta puternic.Dacia mea din 98 fluiera destul de puternic din cutie la 80-90 indiferent de viteza (a 4-a sau a 5-a).Mecanicul a zis ca nu e stricata cutia,dar mai stii...voi ce credeti....totusi se aude tare ca nu pot sa discut cu cineva de langa mine
In rest merge foarte bine numai asa la 80 are problema asta.
Slider
10 Mar 2005, 12:56
Cam asa este Pedro! Sa vezi iarna distractie!
tatabobu
10 Mar 2005, 13:54
Pedro, l-ai uzat cat in cateva mii bune de kilometri. Fa testul ala de care zicea Ov, sa stii daca te mai increzi in el. Daca se accelereaza masina dar nu ia viteza, pregatestete sufleteste de schimbat dar nu e nevoie imediat.
EDIT:
axabrt, la berlina asa face cutia si e normal, dar la a ta nu stiu..
beby1300
10 Mar 2005, 19:27
treaba cu schimbatul discului si rulmentului de la ambreiaj nu dureaza asa mult daca exista un garaj si cineva care stie ce e de facut. la mine a durat 3h toata treaba. placa de presiune nu a fost schimbata pt ca cea noua nu era buna
inainte de schimbare facea zgomot la plecarea de pe loc, si patina din ce in ce mai tare.
acum nu mai patineaza dar zgomotul nu a disparut complet, cand plec de pe loc in fortza sau incerc sa urc o bordura mai inalta apare iar scartaitul ala, dar nu la fel de puternic. de la ce sa fie???!!!!!
beby1300
10 Mar 2005, 20:13
am uitat sa zic si de cutia de viteze.... treapta a doua sare pe liber imediat ce accelerez. nu am pb cu celelalte trepte de viteza. cineva mi-a spus ca e sincronul...
coco_3033
10 Mar 2005, 20:35
Salutare,
Preturi piese de schimb de origine (recomand sa le cumparati ptr. ca restul sunt de cacao)
Disc ambreiaj=750.000.lei
Plac de presiune=850.000.lei
Rulment presiune=125.000.lei
Manopera = 1.000.000. lei
Bafta,
P.S.Schimbal cat mai repede nu de alta dar o sa vezi ca dupa aceasta operatiune masina chiar merge mult mai bine.
Si uitate bine si la cablul de ambreiaj,daca este nevoie schimbal neparat.
B31AYZ
13 Jun 2006, 20:19
Salut ,
Revin cu problema la cablul de ambreiaj . Am fost la service sa schimbe uleiul din cutie si sa-i pun aditiv si l-am rugat pe mecanic sa-mi regleze ambreiajul . Tine jos . A ridicat capota si a incercat sa traga de el sa vada daca mai are cursa . Nu avea deloc . A spus ca e problema cu placa si ca nu are rost sa-mi schimbe cablul. L-am intrebat cum e posibil . Ambreiajul a fost montat la el in service si nu a mai umblat nimeni . Are max 15.000 km de cand e schimbat . Se poate strange singur ? Nu mai inteleg nimic . Nu face probleme decat cand se incalzeste . E posibil sa fie problema doar cu cablul sau si cu placa ?
LA mine de exemplu, cand e rece notorul, am jocul de 2 cm in pedala de ambreaj, prevazut in manuale, dar cand e cald motrul, dispare acel joc, si cablul e putin strans.
sal! am si io o problema cu discul de ambreiaj...cand e cald motoru pleaca bine dupa loc scartaie si rotile daca ii dai...problema e ca daca se incalzeste incepe sa patineze cand ii dai blana la pedala...la demaraj nici nu mai scartaie rotile. s-ar putea sa intre ulei pe disc? imi face mai de mult cam din toamna da vad ca nu sa mai agravat problema:D precizez ca iam bagat nisip fin pe la disc pe unde se imbina motoru cu cutia acolo! se poate strica ceva mai rau? e din disc sau intra ulei pe disc?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.