Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: e normal sa arate asa o bijie noua?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mihai888
E normal ca o bujie noua sa arate asa?am schimbat set motor acum 700 de km deci inca sunt in rodaj.Precizez ca si consumul este destul de mare,carburatorul si aprinderea au fost reglate ca la carte si defapt acesta este al treilea rand de bujii.cum ar trebui sa arate o bujie normal?se poate sa fi fost lucrarea de proasta calitate?multumesc anticipat![attachmentid=1627918136] [attachmentid=1627918137] [attachmentid=1627918138]
roland
Pare a fi amestec prea bogat (deci carburatorul nu e reglat ca la carte) sau bujia nu corespunde (ca regim termic). Sunt montate bujiile corecte?
STORMTROOPER
Vezi aici:
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=187054&st=360
Poate postarea #368 iti vine in ajutor.
Succes.
mihai888
ar putea fi afumate si din cauza supapelor? repet carburatorul si aprinderea sunt reglate ca la carte din spusele mai multor ''meseriasi''
B17XGG
Subscriu la ce a scris colegul @roland. Mai conteaza si daca motorul atinge regimul termic stabil in functionare (parcurs pe distante mai mari, nu "fataiala").
nikuniku
Un ritual magico-urban ce parea pierdut in negura timpului a fost inregistrat astazi in Bucuresti. Ardere bujiilor ( caci despre el e vorba ) era o practica de exorcizare purificare a spiritului masinilor ( bujiile ) in periodele reci ( iarna ) in vremuri imemoriale cam pe cand se ingana aprindera clasica ( bobina, distribuitor, platina, condensator, carburator ) pe 6 V cu cea pe 12 V. Pe vremea aceea injectia insemna o mini tortura facuta de asistente cu seringi de sticla si ace groase de indelunga folosinta. Aprinderea electronica era atunci cand casa se aprindea de la televizorul Temp cu lampi. In aceste conditii motorul se ineca adesea iarna la temperaturi scazute. Pentru rezolvarea problemei se incepea cu incantatii murmurate cu dintii stransi in fata blocului din care cu greu se intelegeau cuvinte ca: "tu-tzi", "zeii si grijania", "troaca comunista", etc Apoi se trecea la schimbarea bujiilor, moment ce presupune o alta incantatie din care samanul lasa sa se auda cateva cuvinte: "tutzzzziiiii ingramadiala mattiiiii" si "neam de betivi tampitzi!".
Inregistrarea de azi a acestui ritual auto-magico-urban ne face sa descoperim si continuarea lui. Samanul-sofer pictat in culorile razboiului ( de ce le-o zice asa nu stiu fiind vorba doar de jeg si unsoare neagra de la motor ) urca in grota lui de la etajul trei. Aici are loc o lupta ritualica cu fortele raului care se retrag de langa altarul focului sacru ( aragaz ) in intunecimea pesterii ( dormitorul matrimonial de unde vocifereaza amenintari si cuvinte in general urate ). Odata forta negativa indepartata samanul straneste focul sacru la altar ( aragaz n.r. ) si pozitioneaza bujiile cu electrodul catre flacara magica.
Pentru a nu atrage fortele negative si a le dezlantui zgomotul asurzitor samanul aseaza intre altar si bujii o folie de aluminiu ( poleiala ).
Din timp in timp samanul arunca priviri in spate pt a se asigura ca fortele negative sunt la locul lor si bujiile nu sunt in pericol de a zbura pe geam. La intervale mai mult sau mai putin regulate ( tot timpul samanul e regulat la cap de cineva ) spiritul masinilor ( bujiile ) sunt intoarse si repozitionate in flacara purificatoare cu incantatii scurte si strigate: "auciii!", "tutziii!" si un topait specific cu degetele arse in gura. Odata bujiile suficient arse ( purificate ) se trece la reinitierea spirituala a lor prin frecarea cu o perie de sarma.
Cam atat pt azi ..... ca au aparut fortele negative biggrin.gif .
ps,copiat de pe un blog
mihai888
poza a fost facuta dupa un drum de 40 km cel putin deci nu e vorba de fataiala,carburatorul si aprinderea am reglat-o la 3 meseriasi diferiti,schimbat jiglere,incercat si cu alt delcou si carburator,shimbat 3 randuri de buji noi tot ce pun afuma...asta de cand am schimbat setul,deci mai spun odata se poate sa fie ceva defectuos in motor sa provoace asta la supape sau nu stiu?masina scoate fumu negru cand o turez
Tavy84
Din cate cunosc eu, fumul negru inseamna ardere proasta, fum alb ca papa ulei, cum asta nu are catalizator mai mult ca sigur ca "meseriasii" trebuiesc schimbati (ori poate nu stiu bine), oricum merita incercati alti meseriasi.
roland
Nu.
Fumul negru inseamna amestec prea bogat (deci nu e reglata bine).
Fum alb inseamna antigel in ulei (deci garnitura chiulasa dusa), dar doar daca e la cald (la rece e doar abur).
Fum albastru inseamna ca mananca ulei.
pcostica
@mihai888-vezi sa nu fie returul infundat
mihai888
am rezolvat, am schimbat semeringurile de la supape..se pare ca domnul mecanic care mi-a pus setul a omis acest detaliu minor!
maho
Simeringurile supapelor nu fac parte din setul motor. Ar fi putut sa nu fie nevoie a fi schimbate; de fapt, de ce ai schimbat setul (si ce anume) ?
pcostica
QUOTE(mihai888 @ 16 Nov 2013, 21:22)
am rezolvat, am schimbat semeringurile de la supape..se pare ca domnul mecanic care mi-a pus setul a omis acest detaliu minor!
*


afumatul bujiilor nu prea are legatura cu simeringurile de la supape.
Bafta!
B17XGG
N-ai rezolvat nimic. Chiulasa de 1289 cmc nu este prevazuta cu simeringuri si nu se afuma bujiile.
mihai888
se pare ca avea legatura deorece acum nu mai afuma bujiile si probabil din cauza asta consuma si ceva ulei!
Setul motor l-am schimbat deoarece m-i sa dus pinionul de la delcou,am mers fara presiune de ulei si am calat motorul,am pust set plus vibrochen cota R1.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.