Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reglare turatie soc dacia carburatie 97
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
RaduWra
Buna seara, am observat ca atunci cand trag socul la maxim, motorul se accelereaza destul de tare(maxim 2000 si cv rpm). Am vazut un video pe youtube o pornire la rece la o dacie din 97-98 a carei turatie, cu socul tras, nu depaseste 1500 rpm. Stie cineva unde pot umbla si eu la carburator sa-i reglez acea turatie ? Sunt constient, ca atunci cand motorul este rece, nu-i bine sa fie turat......
Babaq139QMB2
Din surubelul ala care stringe cablul de soc popa.gif LolLolLo.gif bash.gif
RaduWra
Daca procedez ca tine, socul nu-l mai pot impinge pe tot la loc. wink.gif
Babaq139QMB2
Atunci ... formeza-ti mina sa traga suficient socul pina la 1500 RPM , eventual fa 1 semn pe cablu interior smile.gif.
val2011
il tragi mai putin smile.gif
sspoitoru
ia un patent si mai indoaie parghia(tija, cum vrei sa-i zici) dintre clapeta de soc si cea de acceleratie
putin cate putin pana obtii turatia dorita
o sa dureze cateva zile cu pornire dimineata laugh.gif
asa am facut si eu aici
val2011
QUOTE(sspoitoru @ 5 Dec 2013, 18:25)
ia un patent si mai indoaie parghia(tija, cum vrei sa-i zici) dintre clapeta de soc si cea de acceleratie
putin cate putin pana obtii turatia dorita
o sa dureze cateva zile cu pornire dimineata  laugh.gif
asa am facut si eu aici

*


Tu nu ai citit postul lui? Vrea o turatie mai mica...
Babaq139QMB2
Mai bine , lasa semn in interior , poate strica CARB-ul .
RaduWra
Uite aici si video-ul despre care vorbeam in primul post :

Mai am un carburator de la remat, o sa-i iau tija si sa vad ce fac.
sspoitoru
pai si daca mai indoaie tija si nu se mai deschide clapeta de acceleratie asa de tare, cand cea de soc e inchisa la maxim, care ar fi rezultatul?
doh!
Babaq139QMB2
Poate avea ceva la TUROMETRU , a mea porneste cu peste 2500 RPM , si tre sa reduc manual la 1200 RPM .
RaduWra
Nu, se audea din sunetul motorului ca nu era turat. La fel si a mea, dar ma enerveaza ca atunci cand il trag de tot odata "tasneste" peste 2000+rpm iar dupa il reduc si eu la jumatate si sta la 1000 si cv rpm.. wink.gif Facand mereu treaba asta...curand se va duce motorul...masina este pornita doar la saptamana, si cu socul la jumatate nu prea sunt sanse sa o ia.
@ Edit, daca de exemplu azi masina a mers, maine de exemplu o pot porni cu socul pe jumatate, dar cand este nepornita de 1 saptamana..nu prea pot. ASTA PE TIMP RECE ! La cald ( vara ) fara soc, prima cheie, relanti stabil 750 rpm !
Babaq139QMB2
Asa e gindita dacia , sa o ia de la 2000 + la pornire si reduci manual .
RaduWra
Ehh, sa vad ce fac cu tija carburatorului "de rezerva" , daca nu reusesc sa fac mare lucru, ii pun tija carburatorului original, si ma obisnuiesc cu ideea.
val2011
QUOTE(sspoitoru @ 5 Dec 2013, 18:33)
pai si daca mai indoaie tija si nu se mai deschide clapeta de acceleratie asa de tare, cand cea de soc e inchisa la maxim, care ar fi rezultatul?
doh!
*


Scuze, greseala mea. La cat de des folosesc eu socul happy.gif chiar si iarna pe gpl porneste la prima cheie.
Babaq139QMB2
Mai pornesti fara soc , daca ai amestecul saracit de AER .
RaduWra
QUOTE(val2011 @ 5 Dec 2013, 20:21)
Scuze, greseala mea. La cat de des folosesc eu socul happy.gif  chiar si iarna pe gpl porneste la prima cheie.
*


Ce distanta ai la platina si la bujii, daca nu te superi ? tongue.gif
val2011
La bujii am 0.8 iar in loc de platina am senzor gotronic la 0.5
RaduWra
Mersi. O sa-i iau si eu o aprindere electronica. wink.gif
Babaq139QMB2
Aprinderea mea e PRAJITA , merg pe clasic si nu am probleme deloc banana_bailando.gif
RaduWra
Ma si la mine merge bine, si cu toate astea platina am pus-o la "ochi" fara lera...nu am avut...dar cu toate astea nu-mi face probleme. Oricum o sa-mi iau si eu un set de lere. Pana acum merge impecabil si sper sa mai mearga asa muuult si bine. Fara rateuri si dat in nas. tongue.gif
Babaq139QMB2
LA 0,4 se pune PLATINA , si bujii 0.7 si avans reglat ok si merge super sofer1.gif
RaduWra
Stiu la cat se pune platina, oricum cat de curand o sa-mi iau lere + o aprindere electronica si voi incerca sa le fac ca la carte. biggrin.gif
Babaq139QMB2
http://www.bestautovest.ro/calibru-de-grosime.html

e bun pretul
RaduWra
Stiu, cand o sa dispun de mai multi bani, o sa dau o comanda la ei ceva mai "generoasa". Momentan nu.
pais_valenciano
QUOTE(RaduWra @ 5 Dec 2013, 18:19)
Buna seara, am observat ca atunci cand trag socul la maxim, motorul se accelereaza destul de tare(maxim 2000 si cv rpm). Am vazut un video pe youtube o pornire la rece la o dacie din 97-98 a carei turatie, cu socul tras, nu depaseste 1500 rpm. Stie cineva unde pot umbla si eu la carburator sa-i reglez acea turatie ? Sunt constient, ca atunci cand motorul este rece, nu-i bine sa fie turat......
*



La modul in care este construit carburatorul daciei nu cred ca vei reusi. Trebuie sa explici ce intelegi tu prin pornire la rece, una este turatia pe care o are motorul pornit la 0 grade si alta este turatia motorului pornit la -15. Porneste la prima? la a 2 a? sau la a cata cheie?
Socul trebuie reglat manual pentru ca, masina nu are nici o informatie despre temperatura aerului, temperatura apei, temperatura benzinei, tipul benzinei (unele masini pot citi si cifra octanica a benzinei si se autoregleaza la limita detonatiei), turatia motorului etc. Greutatea pornirii la rece este data de temperatura benzinei care nu mai arde complet (de aici si ideea de a baga mai multa benzina), electromotorul invarte mai greu (turatie mai mica si implicit depresiune si pulverizare mai mica), fortele pe care trebuie sa le invinga motorul sunt mai mari (uleiul nu este prezent peste tot, vascozitatea lui este mai mare), dupa cum vezi toate conditiile astea care trebuiesc indeplinite de motorul daciei se pot schimba fata de proiectul original prin calitatea proasta a pieselor , prin montarea si reglarea proasta si prin uzura lor in timp. Cata vreme motorul nu are informatii despre temperatura si nu se va autoregla singur nu vei putea executa un reglaj al carburatorului prin care la -20 sa porneasca la 1500 rpm si tot cu acelasi reglaj sa porneasca la 0 grade tot cu 1500 rpm decat prin actionarea manuala a socului dupa cum spuneau si colegii mai sus prin memorarea pozitiei sale la diverse temperaturi. Nu cred ca o sa umbli cu termometrul dupa tine etc... rolleyes.gif
RaduWra
Mersi frumos pentru explicatie. O sa o las asa, nu vreau sa stric ceva. Sambata, a pornit la prima cheie dupa 1 saptamana de stat. biggrin.gif Sper sa nu am nicio problema cu ea.
maho
QUOTE(pais_valenciano @ 8 Dec 2013, 23:07)
Greutatea pornirii la rece este data de temperatura benzinei care nu mai arde complet (de aici si ideea de a baga mai multa benzina), electromotorul invarte mai greu (turatie mai mica si implicit depresiune si pulverizare mai mica)

Misto-ul pe aria tehnica e interzis. mellow.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.