QUOTE(RaduWra @ 5 Dec 2013, 18:19)
Buna seara, am observat ca atunci cand trag socul la maxim, motorul se accelereaza destul de tare(maxim 2000 si cv rpm). Am vazut un video pe youtube o pornire la rece la o dacie din 97-98 a carei turatie, cu socul tras, nu depaseste 1500 rpm. Stie cineva unde pot umbla si eu la carburator sa-i reglez acea turatie ? Sunt constient, ca atunci cand motorul este rece, nu-i bine sa fie turat......
La modul in care este construit carburatorul daciei nu cred ca vei reusi. Trebuie sa explici ce intelegi tu prin pornire la rece, una este turatia pe care o are motorul pornit la 0 grade si alta este turatia motorului pornit la -15. Porneste la prima? la a 2 a? sau la a cata cheie?
Socul trebuie reglat manual pentru ca, masina nu are nici o informatie despre temperatura aerului, temperatura apei, temperatura benzinei, tipul benzinei (unele masini pot citi si cifra octanica a benzinei si se autoregleaza la limita detonatiei), turatia motorului etc. Greutatea pornirii la rece este data de temperatura benzinei care nu mai arde complet (de aici si ideea de a baga mai multa benzina), electromotorul invarte mai greu (turatie mai mica si implicit depresiune si pulverizare mai mica), fortele pe care trebuie sa le invinga motorul sunt mai mari (uleiul nu este prezent peste tot, vascozitatea lui este mai mare), dupa cum vezi toate conditiile astea care trebuiesc indeplinite de motorul daciei se pot schimba fata de proiectul original prin calitatea proasta a pieselor , prin montarea si reglarea proasta si prin uzura lor in timp. Cata vreme motorul nu are informatii despre temperatura si nu se va autoregla singur nu vei putea executa un reglaj al carburatorului prin care la -20 sa porneasca la 1500 rpm si tot cu acelasi reglaj sa porneasca la 0 grade tot cu 1500 rpm decat prin actionarea manuala a socului dupa cum spuneau si colegii mai sus prin memorarea pozitiei sale la diverse temperaturi. Nu cred ca o sa umbli cu termometrul dupa tine etc...