Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Rulment de presiune
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
X_T_C
Cand pornesc motorul,se aude o bataie,dar cand apas ambreiajul nu se mai aude,am inteles ca e de la rulmentul de presiune,dar ambreiajul l-am schimbat anul trecut,exista posibilitatea sa ma lase?!
Ov
bataia se poate auzi sau din disc (arcuri slabe) sau din priza de la ambreiaj (o bucsa de 2 lei noi). Si la mine face la fel. Deocamdata ignor zgomotul.
X_T_C
Si daca sunt arcurile slabe,ce as putea sa fac?!Eu ma gandesc sa nu fie si rulmentul de presiune,totusi cand apas pedala nu se mai aude nimic.
Dreamer
Din pacate cred ca e rulmentul de presiune .. si la mine a inceput sa faca figuri, insa ma gandesc cum sa-l schimb fara sa ma duc in service. Mi-e groaza de service !
Dyda
QUOTE(X_T_C @ 1 Oct 2005, 16:18)
Cand pornesc motorul,se aude o bataie,dar cand apas ambreiajul nu se mai aude,am inteles ca e de la rulmentul de presiune,dar ambreiajul l-am schimbat anul trecut,exista posibilitatea sa ma lase?!
*



Priza in bucsa de bronz din vilbrochen- cel mai sigur-, daca nu ai ulei in cutie si ultima daca nu ai garnitura de cauciuc intre priza si arborele primar
X_T_C
QUOTE(Dyda @ 4 Oct 2005, 12:34)
Priza in bucsa de bronz din vilbrochen- cel mai sigur-, daca nu ai ulei in cutie si ultima daca nu ai garnitura de cauciuc intre priza si arborele primar
*



M-ai bagat de tot in ceata.Ulei am in cutie ca altfel se alegea prafu de ea ma duc pana la 100-110 cu a 3-a.Tot tind sa cred ca rulmentul e,dar e manopera cam scumpa,sa astept sa mi se duca ambreiaju sau sa schimb acum rulmentul?(daca el e)
diaconuliviu

Rulmentul zornaie cind APESI ambreiajul; cu ambreiajul cuplat de regula "bate priza" in acea bucsa din bronz, cum iti spunea Dyda. Existenta uleiului nu se "verifica" prin "urc cu ea la .." ci prin desfacerea acelui buson lateral de pe cutie.
X_T_C
Si bucsa aia de bronz,cred ca e ieftina dar o sa ma rupa la manopera,nu??
Dyda
QUOTE(X_T_C @ 5 Oct 2005, 08:01)
Si bucsa aia de bronz,cred ca e ieftina dar o sa ma rupa la manopera,nu??
*



Pentru a avea acces la ea dai cutia de viteze jos. Dar poti merge cu ea pina la adinci batrinete , ale tale sau ale masinii
X_T_C
Da,am fost la service,mi-a schimbat rulmentul de presiune si tacanitul ala tot acolo e,deci busca aceea e de vina.Mai stau cu ea daca nu e nici o problema si o sa dau muzica mai tare sa nu-l mai aud.Multumesc.Apropo vreun user de pe aici are vreun service ca nu mai am chef sa ma duc la toti carparii.
Dyda
QUOTE(X_T_C @ 6 Oct 2005, 08:05)
Da,am fost la service,mi-a schimbat rulmentul de presiune si tacanitul ala tot acolo e,deci busca aceea e de vina.Mai stau cu ea daca nu e nici o problema si o sa dau muzica mai tare sa nu-l mai aud.Multumesc.Apropo vreun user de pe aici are vreun service ca nu mai am chef sa ma duc la toti carparii.
*



Pai nu prea avusesi minte sau degeaba intrebasi si facusi valuri pe forum ca nu prea bagasi la cap cele spuse , tot ai dat CV-ul jos , desurumau mai departe la ambreiaj si volanta dindu-le jos si inlocuiau si bucsa
cristidb
Dupa ce iti spun 3 oameni care e problema, te duci la sevice si schimbi alta piesa ?! blink.gif Meriti sa iti zornaie priza aia in cap.
to_the_limit
Vin si eu cu o intrebare.
Am citit aici ca daca huruie cand calci ambreiajul e rulmentul.
Deci la mine dupa ce calc cam jumate de pedala incepe sa huruie.
e rulmentul sigur?
Masina nu patineaza deloc.
Huruie asa de 15mii de km.
problema 2.e trV care huruie,flueiera groaznic de la 85km/h pana la 105..110km/h..
mentionez ca huruiala incepe sa fie mai puternica cam dupa 15-20min de mers cu masina,probabil pana se incalzeste uleiu in cutie.
Ulei in CV s-a completat acum 3000km..full.
Mai nou de vreo 1000km cand bag din tr-3 in tr-4 mi s-a parut ca s-a modificat oarecum cursa schimbatorului fata de cum eram eu obisnuit,mai exact tr-4 s-a dus mai in dreapta spre locul pasagerului.
Are vreo legatura totul?

Dyda
Fluieratul este specific neungeri pinioanelor deci lipsa ulei. De completat ai completat dar daca ai facut-o cu masina inclinata sigur nu ai pus necesarul de ulei. La CV cu 5 tr dupa cite tin minte cam 3.8l de ulei sunt necesari. Posibil si calitatea uleiului sa se fi deteriorat si nu mai asigura o lubrefiere buna.
La rulment ai dreptate, in momentul cind acesta ataca placa de presiune incepe sa huruie deci inlocuit
Si inca o chestie, la acest tip de cutie, uleiul la a 5 a ajunge intr-o cantitate mai mica decit necesarul, nu putine au ramas blocate in a 5 a din cauza neungerii
to_the_limit
bun.
Acum ce e de facut?
astept sa crape tot,am inteles ca nu renteaza sa schimb numa rulmentul
E vreo legatura intre rulment si tr-5?
am completat 2 litri de ulei ultima data cu masina sus pe elevator
nu e ok asa?
mecanicul a zis ca e full ca da peafara.
cum pot pune 3,8l ca sa fiu sigur ca atata trebuie.
apoi ar trebui sa dispara ragetul?

cezarb
Ca sa fii sigur ca ai ulei suficient in cutie , faci cam asa:
-cauta o rampa orizontala, cu spatiu destul dedesubt:
-confectionezi o instalatie de umplere dintr-o sticla sau bidon transparent, un stut si un furtun transparent de fo' 1,5m, care sa intre in gaura de umplere;
-scurgi bine uleiul vechi;
-agati "instalatia" unde-ti vine bine si dai drumul la ulei (sa ai 4 l la indemana);
-pui o cutie curata sub masina, in dreptul gurii de umplere(o cutie mai larga, ca uleiul care da pe dinafara gaseste cele mai ciudate cai de curgere...)
-torni cate 1 l odata si ai rabdare sa se scurga;
-cand s-a umplut cutia , surplusul da pe dinafara si curge in cutie-il poti recupera.
Sa nu-ti faci griji ca ai pus prea mult-ce prisoseste va curge in timp pe la toate crapaturile(cutiile de dacie mustesc ,oricat le strangi pe la incheieturi). La a mea am schimbat asa uleiul si n-am avut probleme.
Dyda
QUOTE(to_the_limit @ 21 Oct 2005, 11:55)
bun.
Acum ce e de facut?
astept sa crape tot,am inteles ca nu renteaza sa schimb numa rulmentul
E vreo legatura intre rulment si tr-5?
am completat 2 litri de ulei ultima data cu masina sus pe elevator
nu e ok asa?
mecanicul a zis ca e full ca da peafara.
cum pot pune 3,8l ca sa fiu sigur ca atata trebuie.
apoi ar trebui sa dispara ragetul?
*



Dupa cum spui cu "2 l",este cam "groasa" la fundul CV-ului, cu alte cuvinte a 5a a cam mers fara ulei ( cit ???) si cam seamana a uzura f accentuata a pinioanelor. Cam asta ar fi sursa fluieratului. Poti sa-i pui si 5 l ca tot va fluiera, adica jocul dintre pinioane nu va dispare. Intre rulment presiune si a 5 a nu este legatura + ca fiecare este situat pe arbori diferiti. Eu vad remediul desfacind CV-ul si inlocuind pinioanele uzate, rulment ,disc ambreiaj, placa daca prezinta uzura mare.
Novicele
QUOTE(X_T_C @ 1 Oct 2005, 17:18)
Cand pornesc motorul,se aude o bataie,dar cand apas ambreiajul nu se mai aude,am inteles ca e de la rulmentul de presiune,dar ambreiajul l-am schimbat anul trecut,exista posibilitatea sa ma lase?!
*


acu sa va zic eu...la mine cand pornesc motorul nu se aude o bataie ci un uruit...daca apas pedala de ambreiaj, dispare si creste un pic si turatia, iar motorul merge rotund...cand iau piciorul de pe ambreiaj, reapare uruitul si scade un pic si turatia...
tocmai am fost cu ea la service si mi-a dat cutia jos pentru ca nu intra in marsarrier, i-a schimbat nu stiu ce furca, i-a batut discul, parca am auzit si ceva de ferodouri?????(n-am prea fost atent ca nu ma pricep) si problema s-a rezolvat...adica intra perfect in viteze...dar uruitul tot se aude si turatia tot scade...le-am aratat si au dat din umeri si-au zis ca nu isi explica fenomenu'...adevarul este ca eu le-am dus masina ca nu mai intra in marsarrier...
nu-mi spuneti ca tre sa dau iar cutia jos...nu mai rezist... wacko.gif blink.gif
TheSaiLor
<<acu sa va zic eu...la mine cand pornesc motorul nu se aude o bataie ci un uruit...daca apas pedala de ambreiaj, dispare si creste un pic si turatia, iar motorul merge rotund...cand iau piciorul de pe ambreiaj, reapare uruitul si scade un pic si turatia...
>>

Uleiul din cutie e de vina sau uzura pinioanelor. S-a mai zis si mai sus.



Pentru cei cu simptome de rulment dus: mai exista posibilitatea sa fie placa de presiune uzata tare si rulmentul sa frece pe "soare" si cu partea fixa. Deobicei se intampla asa cand se rup cateva lamele din soare. Deci e bine sa fiti pregatiti daca tot dati cutia jos cu banii pentru disc si placa noua ... nu numai de rulmet.
diaconuliviu
On: cutia in 5 trepte transmisie fata are 2,5 l capacitate. umplerea cutiei se face pe la orificiul lateral pina incepe sa curga ulei; se pune dopu; pentru 5 min, pentru a se scurge uleiul in cutie, apoi se incearca introducerea de ulei; daca curge, se pune dopul si se stringe.

Off: simbata neavind ce face, dupa ce am sortat niste piese de cutie, am demontat un rulment de presiune; avea ceva joc; crezind in normalitatea unei constructii corecte, deci asteptindu-ma ca acel rulment sa fie AXIAL, l-am demontat; aiurea, este RADIAL, 6006 cu inelul central prelungit. Deci, nu va mirati ca rulmentii urla dupa 2-3000 km.
sddragos
QUOTE(X_T_C @ 6 Oct 2005, 10:05)
Da,am fost la service,mi-a schimbat rulmentul de presiune si tacanitul ala tot acolo e,deci busca aceea e de vina.Mai stau cu ea daca nu e nici o problema si o sa dau muzica mai tare sa nu-l mai aud.Multumesc.Apropo vreun user de pe aici are vreun service ca nu mai am chef sa ma duc la toti carparii.
*



Daca tot ai dat jos cutia, de ce n-ai schimbat si bucsa aia ieftina?
nambanidealtceva
am Dacia mea din 2000. am ajuns la 100k cu ea.. din ziua in care am cumparat-o, rulmentul de presiune face vocalize.. nu i-am acordat atentie.. acum face zgomot in continuare.. dar inca nu s-a intamplat nimic... buna ideea cu "dau muzica mai tare"
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.