Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Megan trei / unu-șase, 16 grey
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
mpi_cs09
@C a t a l i n Nu ne dadeam seama daca nu ziceai tu.

App:frumoasa masina(am urmarit tot topicul)
#Dino
@mpi_cs09
Multumesc. Este model 2013 fara prea multe modificari la exterior fata de modelul vechi (2008 cred). S-a umblat putin la partea frontala - faruri, bara fata si a fost imbunatatit modelul de baza ca si dotari standard. Upgrade-ul vine odata cu M4 care e deja disponibil pe reno.fr, cu motoare noi, cutii noi si un pret pe masura.

Intre timp s-au adunat 1000 Km.
Consumul mediu, ~300 extraurban si 700 urban este de 8%.
Iulikk
Doamne cat de mult i-mi place bordu' wub.gif .

Gramaticosule
qwertyuiop
QUOTE(kissfm @ 2 Feb 2014, 00:42)
@mpi_cs09
Intre timp s-au adunat 1000 Km.
Consumul mediu, ~300 extraurban si 700 urban este de 8%.
*


Consum bun , nu prea te-ai dat la ea . Tin minte cand aveam m2 1.6 16v vedea zilnic 6000rpm in depasiri , mereu eram in intarziere in drumu spre munca biggrin.gif , consumul nu sarea de 8 , extraurban. In schimb in buc am avut consumuri si de 14. naughty.gif
#Dino
Am mers normal cu ea, fara sa depasesc 3000 rpm pentru inceput, apoi am mai urcat spre 3500-4000 mai ales ca am trecut de primii 1000 km.

Se misca bine, e o diferenta mare fata de motorul 1.2/1.4 de pe logan pe care am mers inainte.
todhiere
In sfarsit vad si eu pe cineva care a facut o alegere chibzuita cand vine vorba de bugetul unei masini noi.

Asta e o masina decenta, la pret de bun simt, fiabila si cu un aspect foarte atragator, dar si practica.

Ce as zice ca nu e asa grozav:

- consumul ( sorry, eu pt. masina de zi cu zi nu as mai lua benzina, in special 1.6 de generatie "euro 2", nu vreau sa pornesc polemici pentru ca ar fi multe de zis pro si contra si nu aici )

- bordul care pare oleaca ieftin, de fluence, ceea ce nu e de mirat; mi-a sarit in ochi in special volanul, care merita niste insertii de "aluminiu" faux, asa macar de schema, sau imbracat in piele ( ma gandesc ca poate o sa faci tu asta pe viitor daca o sa vrei )

In orice caz, cand in ziua de azi un Logan 0.9 costa 11.000 de euro, sa ai 10.000, sa vrei sa-i dai pe o masina, si sa nu o fi luat pe asta trebuie sa fii un major a$$hole.

Astept cu interes evolutia povestii. Succes!
Laurentziu83
Pe benzina nu ai ce sa alegi, nu prea sunt pe piata masini benzinare de acelasi gabarit si pret care sa consume mai putin. Si, oricum, cand dai peste 10 mii de euro pe o masina, nu mai conteaza 100-200 de lei in plus lunar la carburant, mai important e sa fie fiabila.
pishky
dupa titlu mai are 2 ani si iese de pe poarta fabricii,
da, in banii aia e o decizie inteleapta, daaar "de banii aia iti luai skoda".....
Markos
QUOTE(Laurentziu83 @ 8 Feb 2014, 08:03)
Pe benzina nu ai ce sa alegi, nu prea sunt pe piata masini benzinare de acelasi gabarit si pret care sa consume mai putin. Si, oricum, cand dai peste 10 mii de euro pe o masina, nu mai conteaza 100-200 de lei in plus lunar la carburant, mai important e sa fie fiabila.
*


O poți trece oricând pe GPL.
#Dino
@Todhiere. Multumesc, si eu cred ca am facut o alegere buna. Nu ma atrag motoarele mici cu turbo gen 0.9 TCE, prefer acest clasic 1.6. Decizia de a cumpara o masina am luat-o in ianuarie 2013, dar inca nu aveam banii, asa ca am inceput sa prospectez piata. La momentul respectiv aveam un Logan 1.4 benzina pe care pusesem GPL in octombrie 2012, deci aveam cu ce sa merg. Am vazut mai multe masini SH, insa nu am reusit sa gasesc o combinatie masina+vanzator care sa merite increderea. M-ar fi interesat chiar si un Logan 1.6 16 V dupa 2009, Sandero 1.6, Clio 3, Megane 2 sau 3, Focus, Golf, Astra, Kia Ceed etc etc.

Am fost la drive test cu noul Logan 1.2 si 0.9, la fel si cu Sandero. Loganul nou a iesit din calcule la un moment dat, ofera prea putine pentru 8800 Euro (Laureate). Ma rog, cu rabla ar fi ramas pe la 7500, dar tot mi s-a parut mult si am zis sa mai incerc si alta masina dupa 6 ani de Logan.

Asa ca intr-o sambata am mers sa vad inca o data noul Sandero. Surpriza, nu prea mai erau masini pe stoc, a ramas ca ma suna de la dealer de indata ce apare ceva. Fiind in zona, am intrat si la Renault, nu prea convins ca as putea gasi ceva. Asa ca am intrebat un agent de vanzari daca au ceva promotii in perioada aceea. Mi-a zis imediat ca e o oferta la Megane 3, mi-a explicat ce si cum, in fine, modelul asta era redus de la 14.400 la circa 11.500 Eur. I-am spus sincer... pai cam atat face, nu cred ca e nicio reducere... smile.gif)) Mi-a amintit insa de "programul rabla", cu care se mai reduc 6500 lei ... iar un voucher era atunci 2000 lei. Buuun. A ramas ca ne auzim a doua zi la telefon.

A doua zi nu s-a concretizat nimic, inca nu eram 100% hotarat sa o iau. Am mai pastrat legatura vreo luna, pana intr-o zi cand l-am sunat si i-am spus sa mi trimita pe email o oferta cu toate reducerile posibile si imposibile, sa nu mai fiu nevoit sa negociez nimic.

Asa ca am primit oferta de 10940 Euro. Pe voucherul rabla am dat 1000 lei deci pretul final a fost cam 9700 Euro. Am primit cadou de la dealer alarma si numerele rosii.

Sper sa fie totul OK pana in decembrie 2014, cand vreau sa termin leasingul si ma gandesc sa i montez o instalatie GPL. loganul l-am luat nou in 2007 si l-am pus pe GPL in 2012 la 60.000 km. Am facut 15.000 km pe GPL, instalatie Landi Renzo, si nu a avut absolut nicio problema. Loganul a ramas la tatal meu si merge in continuare foarte bine atat pe benzina cat si pe GPL.

Pana acum sunt multumit de masina, nu am apucat sa fac decat vreo 1000 km, dar vine vremea calda si va aduna mai multi km.

Asa, acum o intrebare, azi am vazut in dreapta bateriei o mufa libera, are cineva idee ce este? Mai este inca una in zona sistemului de inchidere al capotei, nu i-am facut insa poza.
elro
Economie.Nu puteau pozitiona acea mufa mai "arcana" sa nu ramana apa,mizerie in ea..sau macar un capac de protectie?!
Ai alarma pe ea?Sa nu fie preechipata pt alarma excl.gif
Diac
Preechipare pentru proiectoare?
dan22y
Juma de cablaj nedumerire.gif alta maneta de comanda plus relee, si ceva activare cu CLIP...
Diac
Am vazut in showroom megane 3 sau fluence authentique cu proiectoare ca optiune relativ ieftina fata de standard.
#Dino
150 de Euro erau proiectoarele ca optional, cam la fel si cotiera. Eu am luat masina de pe stoc si nu am intrebat daca se pot pune pentru ca (1) ar fi fost necesar sa schimb si maneta stanga de pe volan si (2) probabil ca reno mi-ar fi cerut 2000 lei cu totul.

O sa i pun DRL cand se mai incalzeste, modulele le-am cumparat, sa vad insa cum rezolv cu montarea, alimentarea si activarea functiei.
Laurentziu83
QUOTE(Markos @ 8 Feb 2014, 12:16)
O poți trece oricând pe GPL.
*


Si dau 30ij de meleoane ca sa economisesc 5 lei la suta de kilometri...mare afacere...Daca te deranjeaza consumul, iti iei Logan 1.2 sau orice alta masina mica si aia e.

La Megane, la cat te costa intretinerea, ratele, CASCO, RCA etc, diferenta de carburant e insignifianta ca sa merite sa te complici cu asa ceva.

Vorba aia, montezi anul asta GPL, iti faci niste calcule cum ca iti amortizezi GPL-ul in x kilometri, dupa care mergi mai ieftin, iar anul urmator te trezesti ca iti creste RCA-ul la peste 1000 de lei pe luna si mai faci economie din parti.
Markos
QUOTE(Laurentziu83 @ 10 Feb 2014, 17:55)
La Megane, la cat te costa intretinerea, ratele, CASCO, RCA etc, diferenta de carburant e insignifianta ca sa merite sa te complici cu asa ceva.
*


Da' la Laguna meritã?
argon
Merita, daca nu e pe rate, ai renuntat la Casco ca e scump, si RCA-ul e moca ca esti geriatric.
Laurentziu83
QUOTE(Markos @ 10 Feb 2014, 19:03)
Da' la Laguna meritã?
*


Nu stiu, ca n-am Laguna doite pe jepele...tongue.gif

Tine si tu aproape pe topicul dedicat si ai sa afli. O sa fie distractiv lurk0000.gif
kum
Bai tolstoievski, ia baga aici niste calcule de unde iti reiese tie cifra aia minunata: 5 ron la suta de km.
Daca nu te pricepi la de-aste, roaga-l pe pretenu' tau grecu', ca a fost programator la viata lui, le mai stie cu socotelile. Mai ales la socotit banu' altora e as. up.gif
#Dino
Din experienta unui Logan 1.4, pe GPL costul combustibilului este redus cu minim 40% in regim de utilizare similar. Daca ai pus GPL si mergi cu ea la piata 500 de metri dus si intors, nu mai iese calculul. Deci strict costul combustibilului, in conditii similare de utilizare, fara a avea in vedere costurile de amortizare ale instalatiei GPL. Calculele si le poate face fiecare, nu?

Mie mi-a iesit ca instalatia s-a amortizat la 15.000 km
argon
Sa va puneti toti gepele din partea mea, ca statul vegheaza, cand se face numarul corespuncator de arzatori de gaz..pac acciza..sa vedem atunci amortizarid e instalatii blush.gif
todhiere
Gpl este o imbunatatire adusa in viata reala motorului otto. Cine nu vrea sa creada / accepte acest fapt ar fi bine sa se uite in trecutul automobilului si sa se gandeasca cum era sa circuli fara servo, ABS, aer conditionat, electromotor, alternator, turboalimentare, mai mult de 3 trepte de viteze, sau cutie fara dubla ambreiere, astea toate pe teoria ca un sistem mai simplu e mai fiabil.

Da, este adevarat ca investitia se amortizeaza oarecum greu, si ca nu exista inca un sprijin puternic pe piata cand vine vorba de gpl, dar cand 100 de km. pe benzina in oras te costa 60 lei, efortul pt. gpl este dovedit si documentat. Sunt unii care accepta notiunea, altii nu...
Laurentziu83
QUOTE(kum @ 11 Feb 2014, 00:01)
Daca nu te pricepi la de-aste, roaga-l pe pretenu' tau grecu', ca a fost programator la viata lui, le mai stie cu socotelile. Mai ales la socotit banu' altora e as. up.gif
*


Ok, am sa iau atunci legatura cu grecu', macar el e un om normal cu care se poate discuta civilizat.

Mie mi-a iesit ca, la un rulaj de 15000 de km anual, o instalatie care costa 3000 de lei (incluzand aici RAR-ul, revizii, recalibrari, etc), se amortizeaza in minim 2 ani. Daca mai si mergi preponderent urban, mai ales iarna, pana ajunge antigelul la temperatura de 40 de grade, vei merge pe benzina, iar perioada de amortizare se prelungeste.

Totusi, ma mira ca un om cu banii si valoarea ta sta sa-si monteze GPL pentru o amarata de economie de 100-200 de lei lunar...
l@u
QUOTE(Laurentziu83 @ 11 Feb 2014, 12:25)
economie de 100-200 de lei lunar...
*



economia asta presupune drumuri lungi nu mers servici-acasa, mai ales iarna!
vijelie
De unde stiti ca nu se face taximetrist?
hitman1234
QUOTE(Laurentziu83 @ 11 Feb 2014, 13:25)

Totusi, ma mira ca un om cu banii si valoarea ta sta sa-si monteze GPL pentru o amarata de economie de 100-200 de lei lunar...
*



Pai la 200 lei inseamna ca-si scoate banii in 17 luni, dar va fi mai repede ca va merge mai mult .. daca are de gand sa tina masina inca mai mult de 2 ani,ce zici, scoate banii? Numai din rulaj, dar va fi mai scumpa si mai atractiva la revanzare fara de una similara fara gpl
Laurentziu83
Si sa astepti cu anii pana vei putea spune ca e rentabil sa mergi pe GPL?
hitman1234
Laurentiule masina ta a slabit stand in parcare prin depreciere cateva instalatii d-astea,asa ca despre ce vorbim?

Viata pe pamant e scumpa dar include o calatorie in jurul soarelui, ceea ce e misto,nu?

Hai ca-i stricam omului topingul..
kum
Tolstoievschi, ca de obicei, tine sa semnalizeze.
Si sa ma explic: el vede totul doar din punctul lui de vedere. El s-a repezit sa plece la copitala pen'ca zgaria branza prin Galati. Ca sa ajungi sa iei un salar' bun in provincie iti trebuie cap si scoala, adica nimic din ce are el. Revenind, a ajuns la copitala crezand ca il asteapta maimutele cu banane in coada. Numai ca nici acolo nu-i pe roz. Mai ales dupa criza, cand li s-a mai taiat macaroana la afoni. Deci el nu are bani de benzina ca sa mearga cu masina prin copitala. Daca sapati prin forum (grecule, ai legatura) o sa vedeti ca am afirmat clar: daca ar fi sa ma mut in copitala vand milf-a in secunda doi.
Plecand de la asta, ilustrul nostru dramaturg confunda km cu zilele. Si o baga p-aia ca iti scoti banii de pe instalatie in ani. Nu in ani stimabile, ci in km se face socoteala. In 15-20000 de km ai scos banu'. La un concediu in Italia sunt cca. 4000 de km numai pe drum. Ce zici? Cu cat se reduce timpu'? Nu mai spun ca poti sa faci ca un circuit, si sa nu mergi doar in Italia...
Sau tu crezi ca toti sunt ca tine? Isi pun branza-n rucsac si pleaca cu 3 lei in buzunar prin concedii?

Partea buna e ca te-ai imprietenit cu grecu'. Si el cu tine wub.gif
Laurentziu83
@kum: de ce m-as chinui sa merg cu masina prin Bucuresti daca am metroul aproape?

De ce crezi ca o duc rau cu banii?
UXE
QUOTE
De ce crezi ca o duc rau cu banii?



ptr ca metroul e pentru saraci, d-aia !
kum
QUOTE(Laurentziu83 @ 11 Feb 2014, 15:27)
@kum: de ce m-as chinui sa merg cu masina prin Bucuresti daca am metroul aproape?
*


Pentru ca, spre ghinionu' tau, stiu si io cum e la metroul bucurestean dimineata. Ca sa iti raspund la o intrebare cu alta intrebare: pentru ce s-ar chinui un om normal la cap sa se inghesuie in metrou, unde devii mai intim cu toti din jur, si nu intotdeauna nimeresti oameni care tin la igiena personala, cand ai masina la dispozitie? Daca mai si schimbi metroul in drum spre job, cam tot pe-acolo iesi ca timp. Hai, cu un 10-15% in plus la masina. Dar stai ca boieru' (iarna in cald, vara in racoare), mai o muzica, mai o parasik pe strasse...
Singura explicatie care imi vine in minte e ca nu-ti permiti sa mergi cu masina in copitala. Si ca nu te deranjeaza mirosurile neplacute (pen'ca esti obisnuit cu ele) wink.gif

QUOTE(Laurentziu83 @ 11 Feb 2014, 15:27)
De ce crezi ca o duc rau cu banii?
*


Pentru ca, asa cum spuneam mai sus, daca iti permitea, mergeai cu masina si in concedii. Iti puneai un suport de bicicleta pe masina si o luai la rand, toata tara. Ai locuri de biciclit cacalau. Spun asta in deplina cunostinta de cauza, pentru ca am prieteni biciclisti (si cand spun biciclisti, ma refer de-adevaratelea, nu la din aia inchipuiti, ca tine).
mariusd4
Calculatorul de injectie nu mai este protejat in carcasa aia de plastic ?!
Laurentziu83
@Kum, e ok, nu-i nici o problema sa fii sarac, am inteles acum de ce iti pui GPL.

O zi buna !
Highwayman
Au eliminat si carcasa aia si chederul de pe aripa stanga.
mariusd4
QUOTE(Highwayman @ 11 Feb 2014, 17:37)
Au eliminat si carcasa aia si chederul de pe aripa stanga.
*




Pai la a mea intra apa in draci cand dau cu jetu in zona aia, nu stiu cum e la M3 dar..... dupa parerea mea carcasa aia chiar era utila. Stima
#Dino
Nu am mai scris pe aici. Merg zilnic cu ea, nu am avut probleme. In weekend as vrea sa o scot la un traseu mai lung, sa vedem cum impac si capra si varza...
b06fcn
Pune varza in porcbagaj...
dan22y
Si pe mama iezilor in dreapta tongue.gif
#Dino
De sambata pana azi m-am ales cu 2 zgarieturi de toata frumusetea pe bara spate. Dupa ce o spal o sa vad daca merita facuta pe casco...
svclio
cred ca imi crapa un vas de sange in creier daca vedeam zgarieturi pe masnia noua wub.gif
Iulikk
QUOTE(stefanvasco @ 25 Feb 2014, 11:15)
cred ca imi crapa un vas de sange in creier daca vedeam zgarieturi pe masnia noua wub.gif
*



E tabla (ma rog... plastic). Se indreapta. Noi sa fim sanatosi.
#Dino
QUOTE(Diac @ 25 Feb 2014, 12:24)
Poate le-o fi produs chiar el.
*


E plina tara de cretini de toate tipurile, unii au si semnalizare.


25 Feb 2014, 13:09:
QUOTE(stefanvasco @ 25 Feb 2014, 12:15)
cred ca imi crapa un vas de sange in creier daca vedeam zgarieturi pe masnia noua wub.gif
*


Am mai avut o masina noua si m-am saturat de prosti...

QUOTE(Iulikk @ 25 Feb 2014, 12:45)
E tabla (ma rog... plastic). Se indreapta. Noi sa fim sanatosi.
*


Bine zis. Oricum nu e avariata rau, cred ca se rezolva cat de cat cu un corector cu vopsea si putina pasta abraziva. Nu iese ca noua, dar in Bucuresti e greu sa tii masina neatinsa la ce concentratie de prosti pe kmp exista.
dantes
Calm, tutun, alea alea.. Nu merita efortul nici ptr o bara infundata un pic.
Orice masina am avut, a fost imposibil sa nu primeasca o "pupatura pe fund" aka bara spate..si culmea...toate in parcare la carefour...de parca toti tantalaii se duc la carfur...

Intrebarea pe care trebuie sa ti-o pui este...merita sa ma lipsesc de masina 2-3 zile?
qwertyuiop
Iese o mare tiganie cu corector, mai bine vopsesti bara si te rogi sa nu mai dai de prosti, e pacat sa faci tiganie mai ales pe masina noua.
Laurentziu83
Pe partea stanga iese la polish facut in parcare, cu pasta si o carpa curata, pe dreapta trebuie revopsit.
Cum vorbim de acelasi reper, mai bine revopsesti toata bara.

Un revopsit de bara te ajunge cam in jur de 100 de euro. Tu stii acum cat ai fransiza si decizi cum faci.
Daca ai leasing si fransiza 0 la Casco, asteapta sa mai strangi mai multe zgarieturi si deschizi atunci mai multe dosare.
#Dino
@dantes
Corect... Culmea e ca nu imi dau seama cand mi-a fost lovita, deh, nu stau mereu sa dau o tura in jurul masinii.

Fransiza este zero, o sa fac dosarul acum dar nu o sa ma grabesc cu reparatia.
dandobre
Ca sa mai destindem un pic atmosfera, te-au ajuns blestemele colegilor care vindeau masini pe forum, mai alea ca i-ai zapacit cu intrebari privind elemente revopsite pe masina.
Laurentziu83
@kissfm: in cazul asta asteapta pana la finalul contractului de leasing si eventual se mai strang si alte zgarieturi si indoituri, baga atunci mai multe dosare de dauna si ai rezolvat.

Eu acum 2 ani am deschis vreo 4 dosare de dauna (trebuiau mai multe, dar am mai grupat din avarii pe zone), revopsit jumatate de masina, am inlocuit carenaje+scut motor, 2 jante si o anvelopa pe CASCO, avand fransiza 0. In noiembrie cand termin leasingul revopsesc si bara fata (zgariata din nou in parcare) si o am ca noua.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.