Revin dupa ceva pauza, am ajuns pe la 31.5k, deci am estimat corect media de 10k/an atunci cand am ales benzina vs diesel.
In decembrie 2016 am remediat zgarieturile de pe bara spate si de pe dreapta (usa si aripa fata), pe casco.
Duminica trecuta am avut o surpriza, mai exact dupa un drum de circa 120 km am lasat masina circa 30 minute in parcare. Cand am incercat sa plec, pauza, nu a vrut sa porneasca (pus contact, totul normal, s-au aprins/stins martorii din bord insa in momentul in care am rotit cheia nu invartea deloc).
Am ridicat capota, nicio problema vizibila. Am dat din nou la cheie si a pornit. Am plecat, am lasat-o iar vreo 2 ore, a pornit fara probleme.
Am sunat la Renault Asistenta, de unde am fost directionat catre service (sau daca nu porneste mi s-a spus sa revin si vor trimite o echipa de interventie).
Am ajuns la service m.sud, au gasit un contact slabit la electromotor, s-a strans, s-a verificat bateria si asta a fost.
Bateria pare a fi in stare buna, insa mi se pare mica (50 Ah) asa ca ma gandesc sa o schimb toamna viitoare cu ceva mai mare, de 65-70 Ah.
Las-o asa, pentru 1.6 benzina iti ajunge si una de 45Ah.
Și eu zic că e suficientă, n-ai diesel.
OK, ideea e ca face 4 ani in decembrie si chiar daca ar mai merge 2-3 ani, prefer sa o schimb preventiv.
Are cineva baterie de la ei:
http://www.emag.ro/baterie-auto-fulmen-xtr...2/pd/DDTG92BBM/
Las-o pe aia. Bateria de prima echipare, din fabrica e mult mai buna decât oricare alta. Oamenii de pe forum au avut baterie Mutlu turcească din fabrica si 7 ani. Cand te lasă, o schimbi. Găsești pe toate drumurile.
Am observat ca am o problema cu difuzoarele față.
După ce pornesc motorul, pornește automat și sistemul audio, dar boxele față se opresc imediat (gen 0,5 secunde).
Să fie un mod de protecție? A mai avut cineva problema asta?
PS Nu am verificat decât pe radio.
MoneyTalks
6 Apr 2017, 10:49
Nu cred ca e o problema, si la alte marci e la fel
As dori ca la primavara sa schimb bacteria.
Pe site-ul varta am observat ca pentru acest model se recomanda:
https://www.varta-automotive.ro/ro-ro/produ...mic/552-400-047Model: 552 400 047
Capacitate: 52 Ah
CCA: 470 A
Lățime: 175 mm
Lungime: 207 mm
Înălțime: 190 mm
Short Code: C22
UK Code: 012
https://www.varta-automotive.ro/ro-ro/produ...mic/554-400-053Model: 554 400 053
Capacitate: 54 Ah
CCA: 530 A
Lățime: 175 mm
Lungime: 207 mm
Înălțime: 190 mm
Short Code: C30
UK Code: 012
La pret similar am gasit:
Baterie auto VARTA E9 5701440643122 Black Dynamic 12V 70AH, 640A
Model: 5701440643122
Lungime [mm]: 278
Latime [mm]: 175
Inaltime [mm]: 175
Tip: AUTO
Tensiune [V]: 12
Amperaj [Ah]: 70
Curent de pornire [A]: 640
Bineinteles ca voi verifica intai daca incape in spatiul rezervat bateriei (lungime 278 mm vs 205).
Voi ce bacterii ati pus pe masini (ma refer in principal la M3 1.6) cand le-ati inlocuit?
silvanu96
3 Jan 2018, 14:35
Da romaneasca nu-i buna? Eu iti recomand un RombatPremier.
Poti sa iei linistit Rombat Premier. Ai garantie 3 ani, sunt cam cu 5-10% mai ieftine decat Varta si Bosch (care, apropo, nu mai sunt fabricate in Germania
) si vremurile in care Rombaturile trebuiau legate la redresor si completat cu apa distilata au cam apus
Ma rog, fiecare face ce vrea cu banii lui...
Sau Caranda, trei sau patru ani sigur te tine...
Eu am pus Exide pe Megane II 1.6 16V. N-am idee cat a tinut, ca dupa doi ani am vandut masina. Ca idee, un Bosch Silver Plus S5 de 74 Ah a tinut fix trei ani pe o Laguna II 2.0T. Cam slabut...
cj98czh
3 Jan 2018, 21:17
QUOTE(silvanu96 @ 3 Jan 2018, 14:35)
Da romaneasca nu-i buna? Eu iti recomand un RombatPremier.
OK, Rombat Premier.
Afecteaza cu ceva daca pun de 65 sau 70 Ah?
In afara de greutate si de pret, desigur.
Nu prea imi place cum invarte asta de 50 AH sau cat o avea, plus ca daca stau 15 minute cu pozitiile si muzica pornite imi apare "Battery Low, Start Engine".
Ai pe site-ul lor un configurator care iti da modelul exact pentru masina ta, fara sa trebuiasca sa ghicesti. Eu asa mi-am gasit la Citroenul ala rosu
Razvione
4 Jan 2018, 01:10
Recomand Rombat Premier!
cj98czh
4 Jan 2018, 13:19
Eu iti recomand sa mergi la un dealer Rombat si sa o iei direct .. montajul este inclus , iti masoara si da garantia pe loc .. in plus sigur nu iei o baterie care sta pe stoc de cine stie cand ...
Rombat Premier este musai sa fie cu carcasa argintie ... daca este verde ... este un acumulator vechi ... din ce stiu vin cu o garantie de 3 ani, cel putin eu asa am luat-o pe ultima.
Laurentziu83
4 Jan 2018, 14:29
QUOTE(#Dino @ 3 Jan 2018, 23:17)
Nu prea imi place cum invarte asta de 50 AH sau cat o avea, plus ca daca stau 15 minute cu pozitiile si muzica pornite imi apare "Battery Low, Start Engine".
Asa imi facea si mie bateria inca de cand avea un an si 3 luni (ma rog, atunci am sesizat prima oara), insa am schimbat-o de-abia dupa 7 ani si jumatate. Nu stiu daca renteaza sa o schimbi acum, e posibil ca noua baterie sa nu te tina la fel de mult pe cat te-ar putea tine originala.
Gasesti baterii pe toate drumurile daca e sa-ti pice.
[attachmentid=1628081538]
A pus cineva Ravenol in 1.6 16V? Pareri?
Dupa 5 ani si jumatate, la recomandarea celor din service (au facut ei ceva teste si au stabilit ca este dusă) dar si pentru ca iarna trecuta a tot dat de mai multe ori semne de slabiciune (uneori invartea foarte greu), am schimbat bateria. Am pus Rombat Premier de 55 Ah care desi are ca specificatii 190 mm inaltime, pare putin cam inalta, astfel ca acel capac sta cumva fortat. Cu Km am ajuns pe la 57ooo, s-a dus si garantia de ceva vreme, in rest Elf 5w40 si filtre de origine (autokarma, epiesa etc).
Nu am mai scris pe aici de ceva vreme. Intre timp am ajuns la 66.500 km.
Masina a beneficiar de chiptuning Stage 1 - brăduleț odorizant de aftermarket (+6 cai).
De asemenea a capatat diverse zgarieturi, in special prin parcari, cu caruciorul sau usa.
Ieri am facut o revizie simpla: ulei si filtre in reteaua Renault, piesele lor, 570 lei. Acum cativa ani la Meridian Vest ma amenintau ca incepe de la 1000 lei o revizie, ca ”e scumpe piesele” dom'le.
Elf Evolution SXR 5W40 + filtre de origine.
Ca de obicei, dupa ce au ridicat-o pe rampa am fost avertizat
- Sa va pregatiti de schimb placute pe spate, mai tin pana la primavara. Data trecuta, in august 2019 au zis ca mai merg maxim 1000 km cu ele. Probabil au intinerit.
- Discurile pe spate mai tin un set de placute maxim. Nu am mai zis nimic, placutele pe spate fiind cele cu care a venit masina.
- Pe fata sunt mai bune placutele, dar nu mai duc mult (nu i-am mai zis ca sunt schimbate acum circa 12 luni)
Multi kmp fara probleme.
clamba
24 Oct 2020, 20:52
Asta cu discurile spate să trebuiască înlocuite așa repede am pățit-o și eu: scârțâia la frână, era încă în garanție, plăcuțele erau bune spre foarte bune(nu se uzase integral partea teșită). Au dat-o că e din cauza folosirii neadecvate, faptul că discurile de fabrică s-au tocit înaintea plăcuțelor de fabrică n-avea nicio relevanță. Acum, la 2 ani și 35-40k km de la înlocuire, am măsurat discurile cu micrometrul și sunt pe la 7.9mm din 8 de noi. Concluzia mea e că au fost serii de discuri proaste în uzine.
QUOTE(clamba @ 24 Oct 2020, 21:52)
Asta cu discurile spate să trebuiască înlocuite așa repede am pățit-o și eu: scârțâia la frână, era încă în garanție, plăcuțele erau bune spre foarte bune(nu se uzase integral partea teșită). Au dat-o că e din cauza folosirii neadecvate, faptul că discurile de fabrică s-au tocit înaintea plăcuțelor de fabrică n-avea nicio relevanță. Acum, la 2 ani și 35-40k km de la înlocuire, am măsurat discurile cu micrometrul și sunt pe la 7.9mm din 8 de noi. Concluzia mea e că au fost serii de discuri proaste în uzine.
In cazul meu au incercat aceeasi vrajeala pe care o au de cand masina avea 2 ani. Discurile sunt foarte putin uzate iar placutele mai merg destul. Franez destul de putin, anticipez traficul, nu conduc agresiv, folosesc frana de motor si de aici uzura redusa.
Laurentziu83
26 Oct 2020, 18:09
Discurile de pe spate le-am schimbat la aproape 100 de mii de km pentru ca se subtiasera de la rugina (ani de zile am parcat masina intr-o parcare cu spatele la un perete si fara soare, de atunci i s-a tras). Placutele originale mai mergeau.
Nasol la ele e ca incorporeaza si rulmentii si senzorii de ABS, costa vreo 1700 de lei cu totul, daca imi aduc bine aminte. Macar mi-am luat grija cu rulmentii spate.
Daca aveti dubii ca va pun sa schimbati aiurea discurile, le spuneti sa puna sublerul pe ele si sa va arate cotele minime specificate de producator. Daca sunt mai subtiri decat cota, asta e, teoretic trebuie schimbate, indiferent de parerea fiecaruia.
clamba
27 Oct 2020, 08:58
Laurentiu, cotele maxime si minime sunt marcate pe discurile de fabrica, 8 cu 7mm.
la mine erau la 7 dupa 69k km. 35k km mai tarziu pe discuri TRW(nu vedeam rostul sa dau 1850 de lei la dealer si sa risc sa nimeresc tot slabe) sunt la 7.9mm. Sublerul nu e prea util pe motiv de rugina pe marginea discurilor.
marksman
27 Oct 2020, 09:17
Se poate măsura cu micrometrul și astfel se trece peste neajunsul șublerului care se oprește în marginea discului.
clamba
28 Oct 2020, 09:35
QUOTE(clamba @ 24 Oct 2020, 20:52)
am măsurat discurile cu micrometrul și...
A inceput sa scoata zgomote dubioase la pornire mai des cand sta nepornita 2-3 zile (se intampla rar de tot, merg cu ea zilnic), sper sa nu fie fulia defazoare
Laurentziu83
11 Nov 2020, 11:47
Cat mai ai pana la schimbul de ulei?
Poate e uleiul de vina; daca nu, mai vezi apoi. La mine inca se tine bine la 126000 km.
Uleiul il schimb la 11 luni in care fac circa 12000 Km. Am intrat intr-o discutie pe FB despre fulia defazoare si cred ca masina a simtit nevoia sa dea semne ca are si ea asa ceva
. In ultimele 10 zile a facut o singura data.
Laurentziu83
20 Nov 2020, 23:03
Nu imi mai aduc aminte cum pornea a mea acum 11 ani, nu imi pare ca face urat acum, dar poate o fi o diferenta, poate o face vreun zgomot ciudat, naiba stie.
In atatia ani n-am auzit de vreun caz de Megane 3 cu defazoare. Daca era sa fi auzit, as fi schimbat-o preventiv odata cu distributia.
Aproape 80k, a primit de 1,5 ani si instalatie GPL. Merge de rupe, in afara unor probleme ”estetice” cauzate de vacile si bizonii conlocuitori, toate bune.
Se apropie de 90k, urmeaza o noua revizie simpla. Benzina, GPL, apa, paie si bataie.
Se apropie de 90k si se pregateste de plecare, tot in familie. GPL power!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.