Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Megan trei / unu-șase, 16 grey
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
#Dino
Dupa cautari de cateva luni, cu ceva incercari de SH, timp pierdut, cel putin 25 de masini vizionate, pe final de an aproape renuntasem la ideea de SH. A durat un an pentru ca nu a fost asa de mare graba, am avut masina cu care sa merg. A venit o oferta buna de la reno, asa ca am luat un Megane 3.

Dupa vreo 60 de km prin oras si DN1 pentru acomodare pot spune ca imi place. O sa revin cu pareri pe masura ce se aduna km.

A primit cadou de ziua ei un set de covorase pe masura.

Ca si imbunatatiri pentru perioada urmatoare:
- folie Llumar
- DRL (exista locul sub faruri)
- protectii praguri

Si acum poze...
MyKe89
Ciuciu poze.

Sa-l stapanesti sanatos!
corbex
Sa nu ne tii mult in suspence. Sintem multi iubitori 4x4 valve. Vezi ca vopseaua metalizata cam atrage praful. Metalul din ea creeaza cimp electrostatic. Acesta se mai atenueaza daca lasi radioul pe Kiss FM.
cosmin_2300
"Battery low, start engine" group_pointing.gif

S-o folosești cu plăcere!
#Dino
Va multumesc. Cateva dotari de care nu stiam cand am cumparat masina:
- semnalizatoare in oglinzi
- functia BT pe radio CD MP3, cu microfon la plafoniera
- geamuri fata cu impuls
- volan reglabil banuiam ca o sa fie
#Dino
Pretul de baza la dealer era 14.400 dar au ceva reduceri in perioada asta si am folosit si un voucher rabla pe care am dat 1000 lei.

La ce manopera sa ma astept pentru montaj DRL la reno?
Iulikk
Mai bine pui frumos unul in faza lunga.

http://www.daciaclub.ro/Module-electronice...re-t272988.html

100 de lei.
clr
QUOTE(kissfm @ 22 Dec 2013, 09:28)
Pretul de baza la dealer era 14.400 dar au ceva reduceri in perioada asta si am folosit si un voucher rabla pe care am dat 1000 lei.

La ce manopera sa ma astept pentru montaj DRL la reno?
*



Nu vreau sa par rautacios, dar eu nu am priceput cat a fost intr-un final, poate esti un pic mai explicit.

In rest, multi km fara probleme, sa te duca unde vrei tu fara necazuri.

DRL poate sa te descurci prin alta parte, pe la Renault nu prea se practica modificari after market.
simplyclever
1.6 16v de la renault
acest motor ar trebuii fabricat la infinit
iulian'71
Sa o stapanesti sanatos, necazurile sa le aiba altii si plimbari multe si placute!
La banii astia chiar si fara vocher nu prea gaseti decat la clasa mica. Motorul stiu ca e OK (de la un prieten cu Logan) doar apa paie si bataie, ca putere mai mare de 100-120cp pe "autostrazile" de la noi nu iti trebuie pentru o compacta.
qwertyuiop
La banii aia e cel mai bun motor posibil , fiabil , daca mergi potolit are si consum bun , in depasiri nu te face de ras , n-are greturi la benzina , chiar daca e vechi inca se tine bine bosorogu .
argon
QUOTE(vijelie @ 22 Dec 2013, 18:05)
De cine e depasit in banii astia ?
*



De tehnologie. Si Dacia s-a fabricat 30 de ani cu acelasi motor din 1969, si era best buy.
vijelie
Marca si pret, te rog.
Cumparam masini nu tehnologii.
iulian'71
@argonCat de fiabil sau economic crezi ca a fost sau inca este 1.2 105cp (varianta cu lant de distributie) de la un concurent german. La puteri asemanatoare cosumurile nu difera mult in realitatefata de 1,6 pe care l-a inlocuit, in notitele tehnice consumul este pentru pura publicitate. Si cei ce au Logan de 0.9 si 90cp se plang (dar nu cu lacrimi) de depasiri ale consumului cu 1-3litri functie conditiile de drum, extra si urban. Spre exemplu la mine la dci, consumul mediu declarat era de 4.9/100, ei abia acum la aproape 100k km, cand motorul este rodat si in conditiile in care eu nu las urme la plecari pe asfalt am ajuns la acesta. Acelasi concurent german a fabricat un motor diesel (1.9 in toate variantele de putere mai mult sau mai putin supraalimentate) peste 25 de ani, si nimeni nu l-a considerat depasit ci din contra i se duce dorul.
Dar cum discutii pe temele respective sunt interminabile propun ca propietarul sa-si scrie trairile, necazurile si fericirea cel cuprinde atunci cand conduce, repara sau alte evenimente pe care le traieste cu vehicolul sau in el.
R E M U S
Argon, lasa rusinea si zi-i ca vrei sa faceti schimb de motoare. 124.gif Ce mare tehnologie vezi la altii, sunt motoare aspirate si motoare turbo, asta-i marea diferenta dintre ele. Ce mare lucru ii poti face unui aspirat sa-l aduci in secolul nostru? Sa prostesti lumea cu doi cai in plus si turatii pana-n tavan si zvac zero, asta doar ca sa il poti vinde scump ca si un motor din zilele noastre?
De gama de motoare te poti plange, dar de motoru' asta niciodata. Si daca ar fi fost si alte motoare din secolul nostru crezi ca mai lua meganu asta cu banii astia? eu nu cred.
Inca o data o spun, la banii astia sa iti iei un megan cu 100+ cai e ceva. Doar nerecunoscatorii pot sa sustina contrariul. cheers.gif
zanzie
QUOTE(vijelie @ 22 Dec 2013, 18:05)
De cine e depasit in banii astia ?
*


De argon, clar. sleep.gif
clr
QUOTE(argon @ 22 Dec 2013, 14:07)
Frumoasa masina, pacat de motor, la o masina noua in 2013 puteai opta pentru unul din mileniul asta, nu de 20 de ani.
*



Omul e activ de multa vreme pe anunturile de vanzari sh (chiar a iritat pe multe din ele tongue.gif ).
In contextul asta este clar ca a urmarit bugetul si nu generatia motorului, a preferat ceva ieftin, dar nou, in dauna unui sh.
Nu l-am vazut sa se laude ca si-a luat ultima fita, sau chestii de genul asta, deci nu inteleg afirmatia ta. Exista sigur motoare mai moderne, dar nu sa poti iesi in bugetul asta pentru o masina noua, cu nivelul de echipare si siguranta echivalent.

In contextul asta eu consider ca a facut alegerea corecta.
mariusd4
Pt DRL ar trebui sa verifici daca ai instalatia trasa la plasticele alea, vindea cineva chiar aici pe forum. Daca nu ai instalatie la Reno nu-ti face nimeni modificarea. Daca ai instalatie le poti pune singur ca nu aste mare lucru si incerci sa le activezi din Clip. Sau inainte de toate vezi pe Clip daca ai functia DRL....... de banii astia mai bine pune-i un Cruise Control, eventual proiectoare, arata urat fara. Pt. tester poti incerca sa iei legatura cu userul mike12. Stima

P.S. Sa o stapanesti sanatos...
#Dino
Baieti, va multumesc.

A remarcat bine colegul de mai sus, am cautat SH de la inceputul anului insa majoritatea masinilor erau fie praf, fie supraevaluate. Am fost foarte aproape sa cumpar un 1.6 16V din 2008, 50 k, cu 3850 Euro, dar s-a dat... a fost o vara cu probleme si pana am rezolvat a aparut alt cumparator. Si mi-a mai placut un Logan alb de 1.6 vandut de un coleg al carui nume nu il retin.

Masina de fitze... nu e cazul, mi-am luat Megane 1.6 la pret de Logan 0.9, cu dotari similare. Nu vreau sa starnesc polemici, a fost alegerea mea si timpul va arata daca am facut o alegere buna sau nu. Mai am si alte cheltuieli si masina toaca bani, nu aduce in casa.

Am facut drive test cu logan 0.9 TCE si nu mi-a palcut, in primul rand pentru ca am avut deja logan si am dorit sa mai conduc si altceva. Nimic de zis, e imbunatatit fata de cel vechi, dar in niciun caz nu se compara la vreun capitol cu megane-ul. Si nu o spun cu rautate, dar iti dai seama de asta in primii 5 km.

Momentan le am pe ambele, iar de Logan ce sa zic, m-a dus in 6 ani si 75.000 km pe oriunde am vrut FARA NICIUN COST in afara de revizii. Oricum nu o vand, ramane in familie.
cdadan
QUOTE(iulian'71 @ 22 Dec 2013, 17:22)
Acelasi concurent german a fabricat un motor diesel (1.9 in toate variantele de putere mai mult sau mai putin supraalimentate) peste 25 de ani, si nimeni nu l-a considerat depasit ci din contra i se duce dorul.
*


Zici? huh.gif
Au ramas neschimbate cilindreea si denumirea generica, in rest sunt diferente enorme, vorbim de cateva generatii de motoare. Daca nu ma crezi, pune mana de studiaza problema.
In schimb, intre primul 1.6 16v de la reno si cel livrat in prezent nu prea exista diferente notabile.

Ontopic: felicitari pentru achizitie si multi kmp fara probleme!
iulian'71
QUOTE(cdadan @ 22 Dec 2013, 22:21)
Zici?  huh.gif
Au ramas neschimbate cilindreea si denumirea generica, in rest sunt diferente enorme, vorbim de cateva generatii de motoare. Daca nu ma crezi, pune mana de studiaza problema.
In schimb, intre primul 1.6 16v de la reno si cel livrat in prezent nu prea exista diferente notabile.

Ontopic: felicitari pentru achizitie si multi kmp fara probleme!
*


Eu am scris cumva altceva intre paranteze? Si 1.6 16v are din cate cunosc mai multe variante de putere incepand cu 95cp prin '98 pana 115cp. Hai sa-l lasam pe om sa-si faca jurnalul si sa nu il mai umplem de polemici fara rost.
cdadan
Variantele de putere sunt una, diferentele tehnice semnificative sunt altceva. Incurcam cilindreea cu generatiile, de-aia am protestat.
Iulikk
Eu cred ca omul a stiut de la inceput ce a luat... si stie ca nu a luat masina de F1. Oricum in banii aia... meganu asta face piș pe orice Logan 0.9, nu neaparat la motor, dar conteaza si confortul (pentru unii mai mult, pentru altii mai putin).
#Dino
M-am uitat pe configuratorul renault.fr la noul Megane si intr-adevar, motoarele de generatie noua au specificatii exceptionale, sunt curios cand apar si in Romania.

Prin octombrie am facut drive test cu Skoda Rapid 1.2 TSI 86 CP, extraurban, si sincer sa fiu motorul nu m-a impresionat raportat la 1.4 de pe Logan.
cdadan
1.2 secunde de la 0 la 100 si 21 km/h la Vmax. Diferente greu de sesizat.
cosmin_2300
Am și eu o întrebare, mașina are ESP?
#Dino
Da, are. Ce apare cu rosu in lista cred ca sunt dotari suplimentare pe authentique collection 2013 fata de versiunea 2010-2012. Vezi attach cu dotarile (print screen din PDF primit de la dealer).

As fi cumparat-o si fara ESP nu conduc la limita, dar daca este, e bine primita.

Mai sunt dotari care nu sunt trecute acolo, fiind standard la toti producatorii, mai putin la Dacia.
- volan reglabil
- Aprinderea automata a luminilor de avarie in cazul unei franari de urgenta
- USB
- Functie Bluetooth pe radio

Cheia e tip briceag, ma asteptam sa fie cartela dar acum imi place mai mult varianta aceasta.

23 Dec 2013, 20:02
Azi am profitat de vreme si am facut circa 130 de km, majoritatea extraurban. Consumul pe undeva pe la 6,5% in conditii de mers lejer (90-110 afara si 60-80 in localitati) dar si cateva depasiri in care am dus-o pana spre 3800 rpm in tr. IV.

Urmeaza sa iau cauciucuri de iarna... Am gasit Continental CONTIWINTERCONTACT TS 850 205/65R15 94T la ~420 lei. Alternative ar fi GoodYear UltraGrip 8 care sunt putin mai scumpe, Nokian W+ ... de alternative mai ieftine nu stiu ce sa zic, gen Nankang, Debica... le cumpar totusi pentru 4-5 ani si nu ma zgarcesc la 100 Euro/4 anvelope.

Cred ca merg pe prima varianta, le-am gasit in stoc
cdadan
GoodYear UG8 ar fi prima optiune, zic eu, dar nici Conti nu sunt proaste. De Nokian nu sunt incantat, mi se par slabute in conditii medii de aderenta.
Consumul e ok daca mergi batraneste. In schimb, la viteze de autostrada, urca destul de mult.
b06fcn
S-o stapanesti sanatos. Mergi pe UG8, am si pe Laguna si pe Kia, sunt mai mult decat OK. Nokian am pe Toyota, sunt si alea OK, mai putin pe sosele uscat spre umede (cam cum a fost azi prin Bucuresti). Nu lua gume low-cost, nu merita.
Nu merge insa sa pui 195/65 R15? Parca Megane III venea si cu dimensiunea asta in carte...si este o dimensiune uzuala, mai friendly cu buzunarul...
l@u
UG8 am si io pe fumacios si sunt foarte bune, dar nu mai bune decat Continentalurile ce le-au inlocuit !
b76bgaarh
kiss, cutia cu 6 trepte e pe megan III, cum are laurentziu. din pacate tu ai versiunea loucost de turcia, adica un fluence hatch.

oricum pretul fu extra mega oferta.

bafta.
#Dino
Multumesc, asa e, pretul a fost foarte OK. Am stiut ce cumpar, made in turkey si 5 trepte smile.gif

Abia astept sa ii pun sandalute noi blondei...
Wolfman
Tot UG8 (205/55-16) am si eu pe Accord, super OK.
l@u
DRL
IRONICK
QUOTE(cdadan @ 23 Dec 2013, 18:39)
GoodYear UG8 ar fi prima optiune, zic eu, dar nici Conti nu sunt proaste. De Nokian nu sunt incantat, mi se par slabute in conditii medii de aderenta.
*

YOKOHAMA W.drive V902 - excelente pe zapada
espacern
Jante de tabla cu capac plastic.
#Dino
Cu cateva recomandari privind primii 1000-1500 cine ma poate ajuta?

Am incercat sa nu trec de 3500 rpm, si am mers fara sa o bruschez (acceleratie, franare, directie).
cdadan
Sa nu-i dai talpa excesiv, in rest n-ai nici o limitare.
centurion
QUOTE(kissfm @ 25 Dec 2013, 15:52)
Cu cateva recomandari privind primii 1000-1500 cine ma poate ajuta?

Am incercat sa nu trec de 3500 rpm, si am mers fara sa o bruschez (acceleratie, franare, directie).
*


Scrie in cartea masinii.


Daca esti de "scoala veche", nu dai mai mult de 3000 tr/mn in primii 3000 km. Eu asa fac.
Markos
QUOTE(kissfm @ 25 Dec 2013, 14:52)
Cu cateva recomandari privind primii 1000-1500 cine ma poate ajuta?
*


București-Budapesta-retur.
MyKe89
QUOTE(Markos @ 25 Dec 2013, 18:00)
București-Budapesta-retur.
*


+1
#Dino
Nu pot pleca din tara cu numere rosii...
Iulikk
Bucuresti - Arad, dus-intors. 2 drumuri. biggrin.gif
antique
Totusi, eleronul masinii, privit dintr-un unghi de 39.4 grade, pare sa fie de alta culoare biggrin.gif
Iar antena masinii sigur nu e originala!!! E aranjata treaba biggrin.gif

Glumesc!
Sa o stapanesti cu placere! Ai ales o masina noua si bine ai facut!
#Dino
Multumesc, abia asteapta ghetutele de iarna, care vor sosi maine!
StefanT
Foarte fain pretul, si ti-ai ales bine momentul in care sa achizitionezi (vis-a-vis de remat).
S-o stapanesti sanatos!
Bwwlan
Felicitari pentru masina, s-o porti sanatos si ea pe tine la fel smile.gif
La banii astia, e nu best buy, e super-mega-ultra best buy; masina din clasa compacta cu noomii jumate la 0 km. e ceva...

Io n-am stiut, ca si Polonicu' a fost prima mea masina luata de noua, da' am mai vorbit intre timp cu unu' cu altu', ba de-aici care lucreaza pe la reprezentante, ba de-afara care-s la a X-a masina noua. Toti mi-au zis: bre, da-le dreq de recomandari ale producatorului, da-i forja maxima la masina in primii doi ani, ca daca e sa crape ceva, sa crape in garantie. Singura conditie e sa-i dai consumabile de calitate (ulei, benzina, filtre, etc.) si la timp. In rest, cox maxim si daca nu pushca in garantie, stii ca te tine mult si bine. Faza aia cu "sa nu depasiti nushcate ture in primii x.000 km. e o vrajeala ordinara de marketing, menita sa protejeze producatorul, nu proprietarul.

Ala de care zic, neamtzu, o avut toata viata lui numa' Mercedesuri noi pe care le schimba maxim la 4-5 ani si mi-o zis ca la fiecare asa o procedat, si nu i-o parut rau smile.gif Amu' are un SL55 AMG la care i-a schimbat motorul la 8.000 si ceva pe garantie. Bloc motor crapat. Zice: crezi ca daca asta se drucea dupa garantie, mai aveam bani sa-l platesc? Asa, l-a schimbat MB pe banii lui.

Nu zic ca-i bine sa faci asa, ci doar un alt punct de vedere, decat omnicunoscutul "hai sa purtam masina pe palme cat ii in garantie."
My two cents...
dan22y
QUOTE(l@u @ 23 Dec 2013, 20:57)
UG8 am si io pe fumacios si sunt foarte bune, dar nu mai bune decat Continentalurile ce le-au inlocuit !
*


Ca,care a fost modelul nedumerire.gif

kissfm: frumoasa alegere, insa are repere vopsite si stampile pe cartea service puse la misto, kilometrajul in bord "manarit", volanul si "maciuca" de la schimbator prea uzate pt. km ei... icon_mrgreen.gif

Bafta cu ea, multi kmp cu cele 16 vulve... wink.gif

MyKe89
Nu zice rau mesterul Bwwlan. smile.gif
simplyclever
garantia se pierde daca nu se respecta recomandarile producatorului
motoarele renault sunt oricum foarte bune
cat de ghiolban ai fi,primii 3000 km trebuie menajata masina
ideal ar fi pe toata perioada vietii ei
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.